جاباما
۶۸۰۵۶۶
۱۴ نظر
۵۰۰۶
۱۴ نظر
۵۰۰۶
پ

چه کسی رئیس خاورمیانه است؟

افکار عمومی روسیه به حمله سنگین اسرائیل به سوریه در شنبه گذشته به ویژه در پایگاه هوایی تی ۴ جایی که ارتش روسیه حضور دارند، واکنش نشان داد.

دیپلماسی ایرانی: افکار عمومی روسیه به حمله سنگین اسرائیل به سوریه در شنبه گذشته به ویژه در پایگاه هوایی تی ۴ جایی که ارتش روسیه حضور دارند، واکنش نشان داد. وزارت دفاع روسیه چیزی نگفته است و وزارت امور خارجه تنها بیانیه ای صادر کرده که می گوید: «ایجاد تهدید نظامی علیه پرسنل نظامی روسی در سوریه غیرقابل قبول است.» ما دلیل این مسائل را حالا می دانیم. به این دلیل که پشت پرده پوتین کنترل اوضاع را به دست گرفته است.

هاآرتض اینطور تحلیل کرده است: «رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین به تقابل میان اسرائیل و ایران در سوریه پایان داده است و دو طرف ماجرا تصمیمات او را پذیرفته اند. این نتیجه آشکاری است که بر اثر زنجیره اتفاقات به دست آمده است... بعدازظهر یکشنبه، پس از موج دوم بمباران اهداف در سوریه و تاسیسات ایران در این کشور از سوی نیروی هوایی اسرائیل، یک مقام ارشد اسرائیلی اعلام کرد که این کشور هنوز روی خط نظامی اصرار دارد و این کشور قصد اقدام نظامی در آینده را دارد. این بحث اما چندان دوام نداشت چرا که با مذاکره تتلفنی میان پوتین و نخست وزیر بنیامین نتانیاهو چنین اقداماتی خاتمه یافت.

با اعلام رسمی وزات امور خارجه روسیه نقض حریم هوایی سوریه از سوریه اسرائیلی ها و از آن سو نفوذ هواپیمای بدون سرنشین ایران به حریم هوایی اسرائیل نادیده گرفته شده است. در مذاکره تلفنی پوتین از نتانیاهو خواست که از اقداماتی دیگر که منجر به رقم خوردن دور جدیدی از عواقب خطرناک در منطقه خواهد شد، جلوگیری کند.

روس ها همچنین نگران بمباران اسرائیلی ها در مناطق و سایت هایی بودند که سربازان و مشاوران آنها خدمت می کردند. پایگاه تی ۴ در نزدیکی پالمیرا یکی از این مناطق است. این پایگاه جایی است که ایران نیز در آن حضور دارد و موشک های ضد جنگنده از آنجا شلیک شده بود.

درست پس از تماس تلفنی میان پوتین و نتانیاهو بار دیگر مشخص شد که رئیس خاورمیانه چه کسی است. درحالی که ایالات متحده در منطقه باقی مانده تا جایی برای خود دست و پا کند درحالی که سیاست خارجی منسجمی از سوی این کشور اعمال نمی شود روسیه کشوری است که همه راه ها را باز و دیکته می کند، اوضاع و مسیر را مشخص می کند. مسکو هزینه و منابع زیادی را برای حفظ حکومت بشار اسد در سال های اخیر صرف کرده است و اجازه نخواهد داد که اسرائیل پروژه استراتژیک آنها خراب کند. می توان فرض کرد که این پیامی طبیعی بوده که در تماس تلفنی پوتین با نتانیاهو ردوبدل شده است. این بدان معنا نیست که اسرائیل توان چانه زنی ندارد و یا نمی خواهد که چرخش دراماتیک دیگری را در سوریه رقم بزند اما تردیدی وجود ندارد که نتانیاهو مشتاق مقابله با روسیه نیست. رویارویی آنها با ایران برای نتانیاهو کفایت می کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      سوال کردن داره ؟ ترامپ

      پاسخ ها

      • بهزاد

        آفرین

    • ایرانی

      سک امریکایها ب روسها می ارزد تاریخ را اگه بخوانید میفهمید که این همسایه شمالی چقدر ب کشورما خیانت وحمله کرده.تازه مثال سگ زرد برادر شغال است

    • بدون نام

      مدیران کاردان و دانا

    • ایرانی

      این دیگه پرسیدن داره پدر پدر پدر بزرگمون! !!!

    • حسین

      اگر بنا به اعتماد کردن باشه امریکایها خیلی قابل اعتماد تر از روسها هستن به روسیه اعتماد نکنید بزرگترین خطر برای ایران آمریکا نیست بلکه روسها وچینیها واعراب خطر بیشتری دارند خدا کنه عقل جای تعصب رو بگیره

    • بدون نام

      نادانی و فقر عقلانی فعلا رییس خاور میانه شده

    • بدون نام

      معلومه آمریکا رییسه
      درود بر ترامپ

    • محمد شریعتمداری

      رئیس خاورمیانه، آمریکاست. هرکس چیزی دیگه بگه اصلا از سیاستهای جهانی خبر نداره.

    • elyasi

      نه شرقی نه غربی...؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      رییس همه تون منم

    • بی نام

      مرگ بر امریکا و ایادی داخلی اش . اگر روسها در گذشته به خاک ایران و منافع ایران تحاوز کرده اند علتش بی کفایتی حاکمان خود فروخته قجری بوده . پس چرا با جمهوری اسلامی نمیتونه این کارها را بکنه .چون وقتی زمان امام ره که زده بودن تو گوش سفیر ایران . امام ره گفته مقابله به مثل کنید که رفیق دوست هم زده بود تو گوش سفیر وقت اتحاد جماهیر شوروی در ایران . که به گوش رهبر شوروی رسیده بود و گفته بودند که جمهوری اسلامی که قاجار نیست و همان موقع حساب دستشان آمده بود .فعلا هم منافع ما در سوریه و منطقه ایجاب میکند که در کنار هم باشیم . پوتین که رهبر روسیه است . از فرودگاه مهرآباد یه کله بدون تشریفات میآد خدمت رهبری .این مهم است . روسیه میداند که رهبری و ملت ایران باج به کسی نمیدهند . و این یک رابطه دو طرفه است . گرچه در برخی مسائل هم اختلافاتی وجود دارد .

    • بدون نام

      روسیه کیه؟

    • بدون نام

      روسیه جطور ریسه که بعد از موشک بارا سوریه هیچ اقدامی نکرد انها فکر منافع خودشون هستن وبراشون مهم نیست که ایرانیها یا سوریها کشته بشن فقط میگت جای که سربازان روسی حضور دا ن مورد هدف قرار نگیرد سربازان ایران سوریه هم که مهم نیستن هر چند اگر سربازان روسیه هم هدف قرار بگیرن روسیه جرات مقابله ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج