جاباما
۶۸۰۷۲۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

تلفن‌های رومیزی رو به فراموشی می‌روند؟

تلفن های رومیزی حالا برای خیلی از ما، به نوستالژی تبدیل شده است. صدای گرفتن شماره که با چرخاندن صفحه می‌آمد اما هنوز در گوشم است. پدربزرگم یکی از آن‌ها داشت؛ بعد از فوتش نفهمیدم کجا رفت اما پدرم که یک آدم کلاسیک باز بود، رفت و یک تلفن رومیزی سلطنتی خرید؛ با یک میز چوبی و آن را گذاشت گوشه خانه؛ جایی که همه بتوانند آن را ببینند.

وبسایت گجت نیوز - م. معصوم‌پور: تلفن های رومیزی حالا برای خیلی از ما، به نوستالژی تبدیل شده است. صدای گرفتن شماره که با چرخاندن صفحه می‌آمد اما هنوز در گوشم است. پدربزرگم یکی از آن‌ها داشت؛ بعد از فوتش نفهمیدم کجا رفت اما پدرم که یک آدم کلاسیک باز بود، رفت و یک تلفن رومیزی سلطنتی خرید؛ با یک میز چوبی و آن را گذاشت گوشه خانه؛ جایی که همه بتوانند آن را ببینند.

اینطور شد که ما هر بار که چشممان به تلفن سلطنتیمان می‌خورد، دلمان قرص می‌شود که نوستالژی‌هایمان هنوز برایمان ارزش دارند. خرید و فروش تلفن، این روزها با آمدن نسل‌های جدیدی از تلفن های رومیزی هنوز کارایی و عملکرد خاص خودش را دارد؛ از خانه تا شرکت.

پارکینگ پروانه، یکی از آن جاهایی است که می‌توان به معنای واقعی کلمه از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا کنی. خرید و فروش تلفن‌های قدیمی رومیزی که جای خود دارد. می‌گوید نامش بیژن است و تنها سه مدل تلفن قدیمی دارد. یکی‌اش برای پدربزرگ پدربزرگش است که بعد از عمویش، به او ارث رسیده است. چای می‎ریزد و شروع می‌کند به صحبت کردن: «پدربزرگ پدربزرگم، خانواده اشرافی بودند؛ دستشان به دهنشان می‌رسید. عبدالله پسرشان بود؛ تلفن که آمد، عبدالله رفت یکی برای خانه خرید. پدرش فهمید عبدالله تماس‌های مشکوکی می‌گیرد. یک روز مچش را گرفت، زد پس کله عبدالله و تلفن را هفت سوراخ قایم کرد. عبدالله به اکرم نرسید.» به اینجا که می‌رسد سیگارش را روشن می‌کند: «بعد از آن‌ها، می‌رسد به پدربزرگم. پدربزرگم آن موقع‌ها زن و بچه داشت. استفاده درست حسابی می‌کرد از تلفن. کار و کاسبی می‌چرخاند. دست آخر یک روز همین تلفن زنگ خورد و خبر فوت مادربزرگم که می‌شد زنش را به او دادند. حاج ابراهیم همانجا سکته کرد. همه از این تلفن بدشان می‌آمد تا عمویم یک روز برداشت و برد خانه‌اش؛ البته به شرط اینکه کسی از آن استفاده نکند. زن‌عمویم می‌گفت این تلفن شگون ندارد. چند ماه بعد عمویم در تصادف فوت کرد. راست می‌گویند، این تلفن در خاندان ما شگون ندارد. می‎خوایش؟»

تلفن در زمان حکمرانی ناصرالدین شاه به ایران آمد و اولین تماس تلفنی از شمس العماره تا باغ سپهسالار صورت گرفت. تلفن‌های ثابت تا سال ۱۳۷۳، یعنی ورود تلفن‌های سیار در ایران یکه‌تاز بودند اما رفته رفته بعد از آن خرید و فروش تلفن، روند نزولی به خود دید. تلفن های رومیزی امروزه در انواع مختلفی به فروش می‌رسد. تلفن‌های مدرن در بازار ایران که عمدتا چینی هستند، برعکس تلفن‌های سنتی، مجهز به دستگاه شماره انداز، منشی تلفن و امکان ذخیره شماره تلفن‌های افراد است. تلفن‌ها خود به سه بخش بی‌سیم، رومیزی و دیواری تقسیم می‌شود که امروزه تلفن‌های بی‌سیم مخاطب بیشتری دارد.

در سایت‌ دیوار، خرید و فروش تلفن در انواع کلاسیک و جدید صورت می‌گیرد. به عنوان مثال اگر به دنبال تلفن‌های قدیمی‌تر هستید و دکوراسیون سنتی، سبک مورد علاقه‌تان هست یا عاشق داستان‌سرایی برای صاحبان قبلی تلفن‌های قدیمی هستید، یک تلفن سلطنتی به همراه میز برنز آن، ۶۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین اگر صرفا یک تلفن کلاسیک بدون میز می‌خواهید، یک مورد به قیمت ۱۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

اگر هم به دنبال تلفن‌های جدید هستید، دو مارک پاناسونیک و آلکاتل از پرفروش‌ترین مارک‌های تلفن هستند. در سایت دیوار، تلفن بی‌سیم پاناسونیک ساخت مالزی با امکانات کامل، ۱۱۰ هزار تومان آگهی شده است. همچنین یک دستگاه تلفن بی‌سیم آلکاتل با امکانات پیشرفته از قبیل کارکردن بدون برق، بلوتوث‌دار و با قابلیت نشان دادن مخاطبان گوشی موبایل، ۳۰۰ هزار تومان در این سایت به فروش می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاشکی ی چیزی حسابی برای گفتن داشتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج