ATR: «آسمان» هواپیمای نسل جدید ما را نخرید
سخنگوی هواپیماسازی ایتیآر (ATR) گفت شرکت هواپیمایی آسمان، هواپیماهای جدید این شرکت را نخریده و هواپیمای تهران یاسوج که روز یکشنبه سقوط کرد، از نسل قدیم محصولات این کارخانه بوده است.
خبرگزاری ایسنا: سخنگوی هواپیماسازی ایتیآر (ATR) گفت شرکت هواپیمایی آسمان، هواپیماهای جدید این شرکت را نخریده و هواپیمای تهران یاسوج که روز یکشنبه سقوط کرد، از نسل قدیم محصولات این کارخانه بوده است.
داوید وارگاس در گفتگوی تلفنی با یورونیوز از سایت هواپیماسازی ایرباس در تولوز فرانسه گفت: «نخستین هواپیما از نسل جدید محصولات ایتیآر در سال ۲۰۱۱ وارد بازار شده است و تا پیش از آن تنها هواپیماهای نسل قدیم در جهان استفاده میشد.»
برخی سایتهای اینترنتی تخصصی در زمینه هواپیماسازی نوشتهاند که طراحی نسل جدید ایتیآر از سال ۲۰۰۸ آغاز شده است. سخنگوی ایتیآر فرانسه میگوید این نسل از هواپیماها، بهترین نمونه از هواپیماهای ملخ دار در جهان هستند. به واقع، کارشناسان هواپیماسازی نیز تأئید میکنند که هواپیماهای ایتیآر ۴۲ و ۷۲ از سری ۶۰۰ که از ابتدای سال ۲۰۱۱ وارد بازار شدند، بهترین هواپیماهای مسافربری منطقهای ملخ دار توربو با ظرفیت ۴۰ تا ۷۸ نفر هستند.
هواپیمای ایتیآر ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان که صبح یکشنبه از تهران عازم یاسوج بود در منطقه دنا در زاگرس سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. این هواپیما نزدیک به ۲۵ سال عمر کرده بود.
یک گروه از کارشناسان شرکت ایتیآر روز سه شنبه برای بررسی سانحه و کمک به کارشناسان به ایران سفر کردند. داوید وارگاس، سخنگوی ایتیآر در پاسخ به پرسش خبرنگار یورونیوز در مورد مأموریت این گروه از دادن هر گونه اطلاعاتی در این زمینه خودداری و یادآوری کرد که مطابق قانون و عرف بین الملل، تنها مقامهای ایرانی مجاز به انتشار اطلاعات در زمینه روند تحقیقات هستند.
گروه هواپیماسازی ایرباس فرانسه و هواپیماسازی ایتیآر ایتالیا به طور مشترک سازنده هواپیماهای ایتیآر هستند و موتور این هواپیماها در کانادا ساخته می شود.
آقای وارگاس از سوی دیگر تأئید کرد شرکت هواپیمایی ایران ایر در سال گذشته میلادی ۲۰ فروند از هواپیماهای نسل جدید ایتیآر را خریداری کرده که ۸ فروند آن تا کنون به این شرکت تحویل داده شده است.
کمیسیون اروپا پرواز برخی هواپیماهای شرکت ایران ایر در کشورهای عضو اتحادیه را ممنوع اعلام کرده است. «آسمان» تنها شرکت هواپیمایی ایران است که پرواز تمام هواپیماهای آن در اروپا ممنوع شده و کارشناسان امنیت پرواز اتحادیه اروپا از میان شرکتهای هواپیمایی ایران تنها به دو شرکت یعنی هواپیمایی قشم و ماهان ایر اجازه پرواز در قاره سبز را دادهاند.
نظر کاربران
خوب وقتی که نمی توانند هواپیمای خوب بخرند چکار کنند.
وقتی که نماینده و مسؤولین هر شهر کوچکی میخواهند فرودگاه داشته باشند و این فرود گاه ها هواپیما میخواهد تحریم هم هستیم چکار باید کرد.
اصلا هواپیمایی را تعطیل کنید.
همه با ماشین مسافرت کنند.
ببینیم این عشق تحریمها حاضرند با ماشین مسافرت کنند
پاسخ ها
بابا هواپیما بیست و پنج سال از رده خارج هست تازه توپلف روسی جت بود اینا ملخ داره عقب گرد کردیم بابا مردم سوار نشن هم پول میدم هم جون سوار نشید تکرار نشه دوباره تذکر نمی دم.
آخ همین تذکرت منو کشته برو بابا حالت خوب نیست. راستی جنستو از کجا میگیری اینقدر فاز میده ؟؟؟
ی روزی مسولین جواب این جنایاتشون میگیرن
پاسخ ها
پول نداریم ملت هم حاضر نیستند پول خوب بدن هواپیمای خوب سوار بشن. الان شما رفراندوم هم برگزار کنی بگی بلیط ها دوبرابر میشه و هواپیما ها نو میشن هم ترجیح میدن سوار همون قراضه ها بشن ولی ارزونتر
به به به به چقدر عالی چه کیفیتی چه خدماتی
اصلا شرکتهای ایرانی در حد الاتحاد و الاماراتن
پاسخ ها
اونا تحریم نیستن
مسولین که میگفتند این هواپیما بروزترین هواپیما هست؟؟
آیا نوسازی ناوگان هوایی اولویت ماست؟ فتامل
مقصر اصلی خود مردم هستن اگر استفاده نکنن حمل نقل هوایی مجبور به نوسازی میشه.من خودم دوبار از طریق هوایی سفر کردم بار دوم واقعا پشيمون شدم که دیگه استفاده نکردم.
به نظرمن خود خلبان مقصره چون خلبان نبایدمسئولیت چنین هواپیمای قدیمی که 25 سال ازعمرش میگذره قبول میکنه پرواز کنه خلبان نباید باهواپیمای قدیمی قبول میکرد پروازکنه مسافر که از وضع هواپیما خبر نداره ولی خلبان از وضعیت هواپیما خبر داره کسی نمی توانست خلبان را اجبار به پرواز کنه
نخریده یا شما کثافت ها نفروختید؟ شوی تبلیغاتی دولت بنفش هم که جواب نداد و ایرباس ها و بوئینگ های خریداری شده به اسمان ایران نرسیده هنوز