جاباما
۶۸۰۸۹۳
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

تصمیم جدید مجلس درباره اراضی واگذار شده

با نظر مجلس اراضی که در موارد غیر از اهداف و کاربری تعیین شده مورد استفاده قرار گرفته و فاقد مستحدثات باشند به طور کامل مسترد می‌شود.

خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز پنج‌شنبه سوم اسفند بند الحاقی ۲ به تبصره ۱۱ بودجه ۹۷ کل کشور را که جهت بررسی و اصلاح به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شده بود به تصویب رساندند.

براساس این بند، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی مکلف شدند برای آن دسته از اراضی واقع در محدوده شهرها و اراضی یا منابع طبیعی خارج از شهرها که از سال ۱۳۶۰ به بعد به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی واگذار و در راستای اهداف و کاربری‌های تعیین شده مورد استفاده قرار نگرفته‌اند اقداماتی را به عمل آورند.

این دو وزارتخانه مکلف شدند ارارضی که در مواردی غیر از اهداف و کاربری تعیین شده مورد بررسی قرار گرفته‌اند و فاقد مستحدثات هستند به طور کامل مسترد شوند و آن بخش از اراضی واگذار شده که در راستای اهداف و کاربری تعیین شده مورد استفاده قرار نگرفته‌اند به دولت مسترد شود.

با موافقت نمایندگان ، مراجع قضایی ذیربط بر اجرای این بند و استرداد اراضی موضوع این بند نظارت خواهند کرد.

همچنین براساس مصوبه نمایندگان استرداد اراضی مذکور در این بند با اخذ نمایندگی از دادستان یا کسی که عهده‌دار مسئولیت دادستان است امکان‌پذیر بوده و در صورتی که افراد حقیقی و حقوقی که اراضی مذکور به آنها واگذار شده نسبت به دریافت سند مالکیت اقدام کرده باشند اسناد مذکور باطل و از درجه اعتبار ساقط است و سازمان ثبت اسناد و املاک با اعلام دادستان بطلان آنها را در دفاتر املاک ثبت خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دزدی قانونی از این واضحتر . واگذار کردین ولی اجازه ساخت رو نمیدین و در قبالش هم پول گرفتین حالا سند باطل است . ای لعنت خدا بر شما دزدها . یا باید معوض مطابق همان زمین بدهید یا پول زمین را مطابق با نرخ روز پرداخت کنید . من نمیدنم این نماینده ها واقعا نماینده دولت هستند یا مردم

    • ع ا

      با قوانین ماقبل تاریخ فعلی ، هرکه زمینی رو تصرف کنه مالک زمینه . ما یک زمین داشتیم سند رسمی زمان شاه داشت . در تهران زمین خوار رفته بود سند صادر کرده بود . می دونست زمین ما ورثه ای می باشد . بالخره جواز گرفت وساخت . تازه ما فهمیدیم با قوانین فعلی باید پول نصف زمین خرج کنی ، شاید بشه شاید نشه اونم بعد از سالیان سال . عطاشو به لقاش بخشیدیم .

    • بدون نام

      زمینی که قبلا" توسط وزارت جهاد وکشاورزی با اخذ وجه زمین به مردم واگزار شده طبق کدام ادله عقلانی می توان با تصویب قانون از صاحبان آن خلع ید کرد

      پاسخ ها

      • محسن عسگری

        برو کلاتو سفت نگدار باد نبره

    • بدون نام

      چرادنیااین مشکل زمین خواری برطرف کردشماتازدنبال راه حل وقانونین بیشترین بش

    • بدون نام

      لعنت خدا بر چنین نماینده نماههائی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زمینهای واگذار شده را شما در کاربری تعیین شده استفاده کن و نماینده ها را هم متهم نکن

    • امیر

      بسیار تصمیم بجا ودرست بود... یکی از راههای زمین خواری اینگونه بود که بنام اشخاص ضعیف درادارات زمین ميگرفتند بعد با استفاده از موقعیت اداری خود بعد از چند سال بنام کسی دیگر سند میزنند. درست بعد از 20 سال تازه مالک شدند این در صورتی است چندین دست چرخیده........ از این تصمیم عالی مجلس بسیار خشنودم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج