۶۸۰۹۲۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

در هفتمین روز جشنواره فیلم برلین چه گذشت؟

روز چهارشنبه دو فیلم دیگر در بخش مسابقه بین‌الملل شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین روی پرده رفت: "خوک" به کارگردانی‌ مانی حقیقی از ایران و "نام برادر من روبرت است و او یک ابله است" (My Brother’s Name is Robert and He is an Idiot) به کارگردانی فیلیپ گرونینگ.

هنرآنلاین: روز چهارشنبه دو فیلم دیگر در بخش مسابقه بین‌الملل شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین روی پرده رفت: "خوک" به کارگردانی‌ مانی حقیقی از ایران و "نام برادر من روبرت است و او یک ابله است" (My Brother's Name is Robert and He is an Idiot) به کارگردانی فیلیپ گرونینگ.

در هفتمین روز جشنواره فیلم برلین چه گذشت؟

حقیقی و بازیگران فیلم "خوک" شامل حسن معجونی، لیلا حاتمی، لیلی رشیدی، پریناز ایزدیار، علی باقری و علی مصفا و محمود کلاری مدیر فیلمبرداری در مراسم فوتوکال و نشست مطبوعاتی فیلم حضور داشتند. (اینجا) مراسم فرش قرمز فیلم چهارشنبه شب برگزار شد.

فیلم جدید حقیقی با واکنش‌های متفاوت منتقدان روبرو شده است. هیئت داوران نشریه بریتانیایی اسکرین متشکل از هفت منتقد بین‌المللی به "خوک" از 4 امتیاز 1.8 داده‌ است.

"نام برادر من روبرت است و او یک ابله است" یکی دیگر از 19 فیلمی است که امسال برای دریافت جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای رقابت می‌کنند. یوزف ماتس، یولیا زانگه و اورس یوکر در این فیلم بازی می‌کنند که تولید مشترک آلمان، فرانسه و سوئیس است. داستان درباره یک برادر و خواهر دوقلو به نام روبرت و النا است که درگیر داستان بلوغ می‌شوند.

روز چهارشنبه همچنین تریلر-ترسناک روان‌شناختی "نامتعادل" (Unsane) به کارگردانی استیون سودربرگ در بخش خارج از مسابقه نمایش داده شد. کارگردان آمریکایی همراه بازیگران فیلم خود شامل کلر فوی و جاشوا لئونارد در مراسم اولین نمایش جهانی فیلم در برلیناله حضور داشتند.

داستان درباره زنی به نام سایر با بازی کلر فوی ("تاج") است که باور دارد کسی از گذشته او را تعقیب می‌کند. او ناگهان برخلاف میلش خود را در یک موسسه بیماران روانی می‌یابد، در حالی که معتقد است تعقیب‌کننده‌اش کاملاً در نزدیکی اوست. با این حال سایر نمی‌تواند بگوید که آیا این تهدید واقعی است یا ساخته ذهن اوست.

سودربرگ پیش از این چهار بار با فیلم‌های "قاچاق"، "سولاریس"، "آلمانی خوب" و "عوارض جانبی" در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره برلین حضور داشته است.

روز گذشته "آسترید شدن" (Becoming Astrid) به کارگردانی پرنیله فیشر کریستنسن ("یک صابون" و "یک خانواده") نیز در بخش ویژه برلیناله روی پرده رفت. آلبا اوگوست، ترینه دیرهولم و ماگنوس کریپر در فیلم جدید کارگردان سوئدی بازی کرده‌اند که یکی از چهره‌های آشنای جشنواره برلین است. "آسترید شدن" درباره آسترید لیندگرن نویسنده سوئدی کتاب‌ "پی پی جوراب بلنده" است.

روز چهارشنبه همچنین "دِرِساژ" اولین ساخته بلند سینمایی پویا بادکوبه به عنوان یکی دیگر از نمایندگان سینمای ایران در این دوره جشنواره فیلم برلین در بخش نسل 14plus (ویژه فیلم‌هایی که برای نوجوانان بالای 14 هستند) نمایش داده شد. این فیلم در بخش نسل 14plus (هیئت داوران جوان) شانس دریافت جایزه خرس بلورین بهترین فیلم بلند و در بخش نسل 14plus (هیئت داوران بین‌الملل) بخت دریافت جایزه بزرگ بهترین فیلم بلند را دارد.

علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی فر و علیرضا آقاخانی در "دِرِساژ" به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم قصه دختری 16 ساله است که بر سر دوراهی ایستاده است. "دِرِساژ" در عین حال یکی از 18 فیلم بلند اول این دوره جشنواره برلین است است که از میان آثار بخش‌های مسابقه، پانوراما، نسل، فروم و پرسپکتیو، گزینه دریافت جایزه بهترین فیلم بلند اول هستند. برنده این جایزه در مراسم اختتامیه معرفی می‌شود.

دیروز "دلهره" (Foreboding) تازه‌ترین ساخته کیوشی کوروساوا کارگردان، فیلمنامه‌نویس، نویسنده و منتقد فیلم ژاپنی نیز در بخش پانوراما به نمایش درآمد. "دلهره" مانند "پیش از آن که ناپدید شویم" فیلم قبلی کوروساوا که امسال در بخش نوعی نگاه جشنواره کن روی پرده رفت، از روی نمایشنامه‌ای نوشته توموهیرو مائه‌کاوا ساخته شده است. هر دو فیلم درباره حمله نامعمول موجودات بیگانه هستند.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین 15 تا 25 فوریه (26 بهمن تا 6 اسفند) برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج