۶۸۱۰۵
۱ نظر
۵۰۹۶
۱ نظر
۵۰۹۶
پ

تضمین سلامت هندی با شاهرخ خان!

آیورودا یکی از شیوه‌های طبیعی و قدیمی‌ترین روش درماني در ميان هندي‌ها محسوب می‌شود. شيوه‌اي که با بهره‌گیری از روش‌های طبیعی درمان بدون استفاده از شیوه‌های تهاجمی طب مدرن به درمان بسیاری از بیماری‌های جسم و ذهن انسان می‌پردازد.

تضمین سلامت هندی با شاهرخ خان!
مجله سیب سبز: آیورودا یکی از شیوه‌های طبیعی و قدیمی‌ترین روش درماني در ميان هندي‌ها محسوب می‌شود. شيوه‌اي که با بهره‌گیری از روش‌های طبیعی درمان بدون استفاده از شیوه‌های تهاجمی طب مدرن به درمان بسیاری از بیماری‌های جسم و ذهن انسان می‌پردازد. این شیوه از متدهای طبیعی و متعددی همچون گیاه درمانی، مدیتیشن، مراقبه، عطردرمانی، ماساژ و یوگا برای تسکین و درمان بیماری‌ها بهره می‌برد. درمانگران این مکتب معتقدند که بسیاری از بیماری‌هاي اطفال، زنان و زایمان، بیماری‌های دستگاه گوارش، بیماری‌های گوش و حلق و بینی و حتی بیماری‌های عضو حساسی چون چشم توسط تکنیک‌ها و شیوه‌های درمانی طب آیورودا که برگرفته از فلسفه آیورودا در هند است، درمان می‌شود. در این شیوه یکی از مهم‌ترین اصول برای آغاز درمان هر بیماری‌ای، پاکسازی بدن و اصلاح رژیم غذایی و شیوه زندگی است. برای آشنایی بیشتر با این مکتب درمانی برخی از درمان‌های خانگی این مکتب را در درمان بیماری‌های مختلف مرور می‌کنیم.

تضمین سلامت هندی با شاهرخ خان!

يبوست داريد؟

اين معجون شيري را تجربه كنيد

درمانگران مكتب آيورودا براي درمان بسياري از بيماري‌ها و اختلال‌هاي اندام‌هاي دروني بدن دست به دامن انواع خوراكي‌هاي طبيعي، ميوه‌ها و ادويه‌هاي رنگارنگ هندي مي‌شوند. آنها بر اين باورند كه دواي درد بسياري از اختلال‌هاي دستگاه گوارش مانند كم‌كاري يا پركاري روده‌ها با كمك همين خوراكي‌ها تامين مي‌شود.

نسخه اول: اين درمانگران برای پیشگیری و درمان یبوست به‌ویژه در سنین کودکی نوشیدن شيرخرما يا شير كشمش را توصيه مي‌كنند. به توصیه این متخصصان برای پیشگیری و کنترل یبوست، بیمار باید كشمش يا خرمايي را كه به مدت نيم ساعت در آب خيس خورده است با يك ليوان شير كه قبلا جوشانده شده و ولرم است مخلوط كند و معجوني بسازد. اين معجون كه بايد قبل از ساعت خواب نوشيده شود بهترين دارو براي درمان كم‌كاري روده‌ها و برطرف شدن يبوست است.

مي‌خواهيد تب كودك‌تان را پايين بياوريد؟

به سبك هندي‌ها فروت تراپي كنيد

باوري در ميان هندي‌ها و دوستداران مكتب آيورودا وجود دارد كه در آن براي كاهش ميزان حرارت بدن بيمار از انواع نوشيدني‌هاي طبيعي مانند آبميوه‌ها و دمنوش‌هاي گياهي استفاده مي‌كنند. به اعتقاد درمانگران طب سنتي هند نوشيدن آب بعضی ميوه‌ها مي‌تواند علاوه بر كاهش تب بيمار بخش زيادي از انرژي از دست رفته او را تامين كند. دانستن اين نسخه در شرايطي كه آخرين ماه تابستاني را پشت‌سر مي‌گذاريم براي مادران و خانم‌هاي خانه‌‌دار خالي از لطف نيست.

نسخه اول: اين درمانگران نوشیدن آب مرکبات مانند تركيبي از آب پرتقال، نارنگي و گريپ‌فروت را برای کاهش میزان تب در بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفلوآنزا بسیار موثر می‌دانند، به شرط آنكه براي انتخاب پرتقال و نارنگي سراغ انواع شيرين آن برويد و به مقدار مساوي از آب تهيه شده از هريك از اين ميوه‌ها را تركيب كرده و روزي ۲بار به بيمار بدهيد. علاوه بر اين نوشيدن آب انار طبيعي و خالص بدون افزودن هيچ‌گونه چاشني مانند نمك يا گلپر نيز يكي از بهترين تسكين‌دهنده‌ها و تب‌برهاي طبيعي در هند محسوب مي‌شود.

نسخه دوم: در كنار فروت‌تراپي نوشيدن انواع دمنوش‌هاي گياهي نيز در دوران ابتلا به سرماخوردگي و حتي يك ماه زودتر از شروع فصل‌ سرد به افزايش مقاومت بدن و پيشگيري از بروز تب در بيمار كمك مي‌كند. برای تهیه این چای بهتر است یک قاشق از گیاه ریحان را در ۲ لیوان آب دم کرده و میل کنید.

سردردهاي مزمن سراغ‌تان مي‌آيد؟

این ماساژ را تجربه كنيد

در طب سنتی هند برای درمان سردردهای ناشی از میگرن یا سردردهای مزمن از ماساژ استفاده مي‌كنند. درمانگران اين شيوه طبيعي بر اين باورند كه ماساژدرماني مي‌تواند علاوه بر بهبود جريان گردش خون در ناحيه سر و خونرساني بهتر به سلول‌ها به افزايش ميزان آرامش فرد كمك كند.

نسخه اول: در این شیوه درمانگر ماساژ پیشانی، شقیقه، گردن و عضلات شانه را به بیمار توصیه می‌کند. در این شیوه با کمک روغن که برای پیشگیری از سایش و سوزش پوست و عضلات تجویز می‌شود به ماساژ بخش‌های ذکر شده، می‌پردازند تا به این ترتیب به تسکین دردهای ناشی از میگرن در بیماران کمک کنند.

هشدار: متخصصان آیورودا معتقدند که برای درمان سردردهای مزمن که هنوز دلیل آنها به طور قطعی مشخص نیست بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به شناسایی کانون و مسبب درد اقدام کرد، چرا که بیماری‌ها و اختلالات زیادی مثل تنش و عفونت لثه و دندان، بیماری‌های چشم، اختلالات دستگاه ادراری، بیماری‌های مغزی و اعصاب نخاعی و اختلالات کلیوی همگی ازجمله عواملی هستند که منجر به بروز سردرد در افراد می‌شوند.

درمان كمكي براي ديابت مي‌خواهيد؟

دارچين به غذاي‌تان اضافه كنيد

در طب سنتی هند، آیورودا، تاکید بسیار زیادی به مصرف موادغذایی طبیعی، داروهای گیاهی و انواع و اقسام چاشني‌ها و ادويه‌هاي گياهي شده است، به همين دليل است كه وقتي به سبدغذايي و رژيم غذايي هندي‌ها توجه مي‌كنيد، مي‌بينيد كه در تمامي وعده‌هاي غذايي آنها، حتي در ميان وعده‌هاي‌شان به وفور خوراكي‌هاي چاشني‌دار و پرادويه ديده مي‌شود. درمانگران اين مكتب مصرف هر ادويه را براي درمان يك بيماري مفيد مي‌دانند. آنها دارچين را بهترين ادويه براي بهبود روند درمان و كنترل ديابت معرفي مي‌كنند. در تحقیقات جدیدی که روی این ادویه انجام شده، دیدگاه‌های درمانگران آیورودا درباره اثربخشی این ادویه در درمان و کنترل دیابت، به ثبت رسیده است.

نسخه اول: مصرف روزانه ۲ تا ۳گرم دارچين به همراه وعده‌هاي غذايي يا به همراه دمنوش‌ها و چاي گياهي كه فرد به‌صورت روزانه مصرف مي‌كند، مي‌تواند تاثير زيادي در بهبود و روند درمان بيماران مبتلا به ديابت داشته باشد. براي تهيه اين دمنوش دارچين كافي است يك قطعه چوب دارچين كوچك را به قوري چاي اضافه كنيد و اجازه دهيد در مدت ۵دقيقه دم بيايد يا دارچين را به عنوان ادويه در يك يا ۲وعده يا نيم وعده غذایي به سبد غذايي‌خود اضافه كنيد.

هشدار: درمانگران طب سنتي هند توصيه مي‌كنند كه هرگز مصرف دارچين را جايگزين داروهايي كه پزشك براي شما تجویز كرده، نكنيد و آن را به عنوان يك داروي طبيعي كمكي براي درمان تجویز كنيد. البته اين درمانگران به بيماران مبتلا به ديابت توصيه مي‌كنند پيش از مصرف اين ادويه با پزشك معالج خود در ميان بگذارند و نوع طبع خود را با مشاوره با يك متخصص طب سنتي بررسي كنند، چرا كه مصرف زياد دارچين كه در گروه ادويه‌هاي گرم است به افراد گرم مزاج توصيه نمي‌شود.

جوش صورت كلافه‌تان كرده؟

درمـان با یک لیـوان آب

متخصصان طب آیورودا برای درمان آکنه و جوش‌های صورت پیش از تجویز هرگونه دارو، بیمار را به پاکسازی روده‌ها و دستگاه گوارش امر می‌کنند. آنها معتقدند كه پاكسازي دستگاه گوارش به طور كلي از اخلاط مزاحم و نامناسب مي‌تواند تاثير مستقيمي بر كاهش ميزان جوش‌ها و آكنه در بدن باشد.

نسخه اول: برای این منظور ساده‌ترین توصیه این درمانگران به بیمارشان نوشیدن یک لیوان آب صبح زود ناشتاست. نوشیدن این آب کمک زیادی به پاک‌سازی روده‌ها می‌کند. علاوه بر این استفاده از آبلیموی تازه را نیز در وعده‌های غذایی به بیمار تجویز می‌کنند.

نسخه دوم: علاوه بر این نوشیدن آب نارگیل و خوردن فرنی گندم از دیگر مواد غذایی طبیعی است که برای پاکسازی بدن به ویژه روده‌ها از مواد زائد و سمی بسیار لازم است. پس از این مرحله درمانگران طب آیورودا استفاده از کرم یا مرهم شیر را که توسط درمانگران طب سنتی هند تهیه می‌شود توصیه می‌کنند. امروزه این کرم به صورت صنعتی نیز از سوی کارخانه‌های داروسازی تولید می‌شود.

مي‌خواهيد وزن‌تان كم شود؟

اين دمنوش را به جاي چاي بخوريد

درمانگران طب آیورودا علاوه بر رعایت رژیم غذایی و پرداختن به ورزش برای تسریع روند کاهش وزن در بیماران‌شان نوشیدن چای زنجبیل را توصیه می‌کنند تا به كمك آن روند سوخت و ساز مواد غذايي در بدن را افزايش دهند. البته آنها پيش از آنكه به بيمارشان نوشيدن چاي زنجبيل را توصيه كنند از نوع مزاج و طبع او مطلع مي‌شوند.

نسخه اول: نوشیدن روزانه ۲ فنجان دمنوش یا چای زنجبیل تاثیر زیادی در تسریع روند کاهش وزن دارد. متخصصان این طب علاوه بر این مصرف مواد غذایی که حاوی مقادیر قابل‌توجهی ویتامین C هستند را توصیه کرده و معتقدند گنجاندن مواد حاوی ویتامین C در وعده‌های غذایی برای لاغر شدن بسیار کارساز است.

هشدار: اگر تصميم داريد از چاي زنجبيل براي كاهش وزن استفاده كنيد و روند سوخت و ساز بدن‌تان را افزايش دهيد و به كاهش وزن خود كمك كنيد، با يك متخصص طب آيورودا يا طب سنتي مشورت كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خردادي

      نقش شاهرخ خان اين وسط چيه ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج