جاباما
۶۸۱۰۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

در سپرده گذاری، چیزهایی از سود مهمترند!

خیلی ها در انتخاب یک سپرده گذاری هنوز تنها ملاکشان میزان سود است. هر چند سود پرداختی مهمترین انگیزه برای سپرده گذاری است اما شما با یک سپرده گذاری منطقی می توانید امتیازهای دیگری هم به دست بیاورید.

در سپرده گذاری، چیزهایی از سود مهمترند!

روزنامه هفت صبح: این روزها با تغییر و تحولاتی که در بانک مرکزی به وجود آمده بحث افزایش میزان وام ها چه در مورد وام های خرد و چه در مورد وام های مختص صنایع، داغ شده و رسانه ها مدام در مورد آن می نویسند اما بحث دیگری هم به دور از چشم رسانه ها در بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار به شدت داغ شده است.

برنامه هایی که بانک مرکزی برای سپرده ها دارد. میزان نقدینگی سرگردان در کشور نگران کننده است. بورس هم همه زورش را زده اما هنوز نتوانسته بخش بزرگی از سرمایه های خرد را جذب کند. راهکار مهم برای جمع کردن این پول های سرگردان افزایش سود سپرده ها است. البته فعلا مقاومت هایی در مورد آن وجوددارد اما به هر حال شواهد نشان می دهد به زودی این حالت سکون تغییر خواهد کرد.

برای کسانی که می توانند به بورس بروند بهترین پیشنهاد فعلا همان ورود به بازار سرمایه است اما کسانی که نمی خواهند وارد بازار پرتحرک بورس شوند انتخاب بعدی شان سپرده گذاری در بانک است. اطلاعات مردم هنوز هم در مورد سپرده های بانکی و انواع آن محدود است و خیلی ها در انتخاب یک سپرده گذاری هنوز تنها ملاکشان میزان سود است. هر چند سود پرداختی مهمترین انگیزه برای سپرده گذاری است اما شما با یک سپرده گذاری منطقی می توانید امتیازهای دیگری هم به دست بیاورید، ضمن اینکه خبرهای خوبی هم در راه است که می تواند این کار را توجیه پذیرتر کند.

در سپرده گذاری، چیزهایی از سود مهمترند!

۱- وام هایی که کارتان را راه می اندازد

یکی از کاربردهای مهم سپرده گذاری در کنار دریافت سود، استفاده از امتیاز دریافت وام است. با وجود اینکهب انک مرکزی، بانک ها را از اینکه برای پرداخت وام های خرد شرط بگذارند که متقاضی سپرده گذاری کند منع کرده اما شما همچنان می توانید به امتیازهای آن دل خوش کنید. اگر ۲۰ میلیون تومان پول دارید و می خواهید از آن بهترین استفاده را ببرید، می توانید همین الان آن را به صورت یک یا سه ساله در بانک سپرده گذاری کنید. سود حدود ۱۹ درصد برای یک سپرده سه ساله هر چند کم است اما وقتی شما بخواهید در کنار آن از امتیاز دریافت تسهیلات هم استفاده کنید توجیه پذیر می شود.

خیلی ها خصوصا در شهرستان ها طرح هایی دارند که اجرا کردنش فقط به کمی مساعدت بانک ها نیاز دارد. مثلا راه اندازی یک فست فود می تواند یک جوان را از بیکاری نجات دهد. این جوان می تواند با سپرده گذاری یکساله ۲۰ میلیون تومان در هر کدام از بانک های خصوصی، بعد از یک سال ۴۰ میلیون تومان هم وام بگیرد. با ۶۰ میلیون تومان در خیلی از شهرها می شود یک فست فود کوچک راه اندازی کرد. از اینگونه طرح ها زیاد می شود برشمرد. پس بهتر است در کنار فکر کردن به سود دریافتی، به امتیاز تسهیلات هم توجه کنید.

پیشنهاد: قبل از اینکه پولتان را در بانک سپرده گذاری کنید مطمئن شویدآن بانک امتیاز تسهیلات در قبال سپرده گذاری را دارد.

۲- طرح های ویژه را از دست ندهید

هر چقدر هم که بانک مرکزی بانک ها را ملزم کرده باشد که بیشتر از ۲۰ درصد در قبال سپرده ها سود نپردازند اما می شود با فرصت طلبی از طرح های ویژه بانک ها استفاده کرد. آنها با درک اینکه ۲۰ درصد در شرایط تورمی فعلی مشوق خوبی برای جلب سپرده ها نیست، هر از گاهی طرح هایی را معرفی می کنند که سودش به ۳۰ درصد هم نزدیک می شود. تصور غلط این است که سپرده گذاری در این طرح ها کوتاه مدت است. دئقت داشته باشید طرح ها شاید برای یک مدت مشخص دو ماهه در یک بانک اجرا شود اما کسانی که در این مدت سپرده گذاری در قالب این طرح انجام داده اند، می توانند برای یک دوره پنج ساله روی آن حساب کنند. همه چیز قانونی است.

در سپرده گذاری، چیزهایی از سود مهمترند!

اینها در اصطلاح آوانس های بانک مرکزی به بانک ها است. هر بانکی در طول سال یکی دو بار از این طرح ها برای مدت محدود به اجرا می گذارد. فصلش هم فرا رسیده، تابستان تمام شده و فصل وام دهی در نیمه دوم به صنایع کم کم دارد از راه می رسد. بانک ها برای تجهیز منابع، کم کم این طرح ها را رو می کحنند. همین الان هم در سطح شهر خواهید دید در سردر برخی شعبه ها بیلبوردهای کوچکی نصب شده که فرصت مناسبی را به شما یادآوری می کند.

پیشنهاد: بانک ها اجازه ندارند این طرح هایشان را خیلی رسانه ای کنند. هر جا دیدید در سردر یک شعبه اطلاعیه ای نصب شده با مضمون معرفی یک سپرده ویژه، حتما به آن بانک سر بزنید.

۳- بیمه های رایگان را جدی بگیرید

یکی از ابتکارهای برخی بانک ها جبران کمبود سودهای پرداختی از طریق ارائه خدمات بیمه ای به سپرده گذارانشان است. اوایل که این بیمه فقط شامل یک پوشش سطحی حوادث و آتش سوزی بود. کسی خیلی آن را جدی نمی گرفت اما در حال حاضر این خدمات به گونه ای گسترش یافته که نمی شود به این راحتی از کنارش گذشت. اگر ۱۰ میلیون تومان پول دارید و راه دیگری غیر از سپرده گذاری نمی شناسید به خدمات رایگان بیمه ای هم دقت داشته باشید. حتما قبل از سپرده گذاری بررسی کنید که کدام بانک در کنار حداکثر سود، خدمات رایگان بیمه ای بهتری به شما می دهد.

پیشنهاد: نوع خدمات بیمه ای ارائه شده در ازای سپرده گذاری را به عنوان یک مزیت رقابتی بین بانک ها حتما مورد توجه قرار دهید.

۴- بیمه برای سپرده های زیر ۱۰ میلیون تومان

از حداقل ترین مبلغ مورد نیاز برای سپرده گذاری تا بالاترین رقم ها شامل ارائه خدمات رایگان بیمه ای هستند اما قاعدتا نه به یک اندازه. کسانی که زیر ۱۰ میلیون تومان سپرده گذاری کرده اند جدا از نوع سپرده گذاری می توانند به دریافت خدمات بیمه ای آتش سوزی و حوادث امیدوار باشند.

پیشنهاد: سقف این خدمات را حتما مقایسه کنید، ضمن اینکه توجه داشته باشید قرار نیست به این بهانه درصدی از سود شما کم شو.

در سپرده گذاری، چیزهایی از سود مهمترند!

۵- بیمه درمان تکمیلی برای سپرده های ۱۰ میلیونی

خدمات مهم بیمه ای که از این محل به سپرده گذاران ارائه می شود بیمه درمان تکمیلی است که مختص سپرده گذارانی است که ۱۰ میلیون تومان به بالا و در قالب حداقل سپرده یکساله سپرده گذاری کرده اند. این سپرده گذاران علاوه بر برخورداری از خدمات بیمه حوادث و آتش سوزی بر اساس زمان و میزان سپرده خود از خدمات بیمه درمان تکمیلی به صورت رایگان برخوردار می شوند.ب ا این توضیح که حتما باید ۹۰ روز از سپرده گذاری سپری شده باشد و سپرده هم حداقل یکساله باشد و به میزان ۱۰ میلیون تومان. البته این خدمات فقط برای بستری شدن در بیمارستان یا اعمال جراحی قابل ارائه است.

پیشنهاد: بیمه تکمیلی را همه بانک ها در قالب سپرده تعهد نمی کنند. اگر این موضوع برایتان اهمیت دارد باید قبل از سپرده گذاری کمی پرس و جو کنید.

۶- صندوق های سپرده گذاری در حال جان گرفتن هستند

یکی از ایرادت مهم به بانک ها در سال های اخیر از دور خارج شدن صندوق های سپرده گذاری بود. یکی از این صندوق ها مختص وام مسکن بود که وزارت راه و شهرسازی به شدت به دنبال فعال کردن آن است. شواهد نشان می دهد بانک ها در حال فعال کردن صندوق های مختلف برای سپرده گذاری و دادن وام هستند. اگر تا به حال سپرده گذاری نکرده اید و می خواهید علاوه بر دریافت سود از سپرده تان استفاده دیگری هم بکنید، فعلا سپرده یکساله را انتخاب کنید تا بالاخره تکلیف احیا شدن این صندوق ها معلوم شود.اگر دوباره راه اندازی شد برای انتقال سپرده تان به این صندوق ها حتی یک لحظه هم شک نکنید، خصوصا اگر به فکر خانه دار شدن هستید.

پیشنهاد: تجربه سپرده گذاری در صندوق های سپرده گذاری نشان می دهد سپرده گذاران از این طریق علاوه بر دریافت سود توانستهاند در مواقع مختلف وام های به دردبخور از این محل بگیرند.در صورت فعال شدن مجدد این صندوق ها برای گرفتن یک وام خوب برنامه ریزی کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج