جاباما
۶۸۱۱۱۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دو مشاور ارشد ترامپ، کاخ سفید را ترک می‌کنند

خبرگزاری رویترز جمعه به نقل از چهار مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد که اختلافات دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده با مشاور امنیت ملی و رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید به مرحله ای رسیده است که شاید این دو مشاور ارشد کاخ سفید استعفا دهند.

خبرگزاری ایرنا: خبرگزاری رویترز جمعه به نقل از چهار مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد که اختلافات دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده با مشاور امنیت ملی و رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید به مرحله ای رسیده است که شاید این دو مشاور ارشد کاخ سفید استعفا دهند.

هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی ترامپ و جان کلی رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید هر دو سابقه حضور در ارتش دارند و بسیاری از ناظران سیاسی در آمریکا معتقد هستند که این دو مقام با ایجاد نظم در کاخ سفید تاثیرات تعدیل کننده ای بر رئیس جمهوری داشته اند. آنها همچنین ترامپ را نسبت به اهمیت ائتلاف های بین المللی به ویژه ناتو آگاه کرده اند. ترامپ از ناتو انتقاد کرده است.

همه مقام هایی که با آنها گفت وگو شده است، می گویند ممکن است که در شرایط فعلی، تنش ها رفع شود؛ درست همانگونه که اختلافات پیشین میان رئیس جمهوری و سایر مقام های ارشد دولتی مانند «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه و «جف سشنز» وزیر دادگستری که از چشم افتاده اند، رفع شد.

«راج شاه» سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی در مورد استعفای احتمالی مک مستر و کلی این احتمال را رد کرد و اظهار داشت: رئیس جمهوری به همه اعضای تیمش اعتماد کامل دارد. سارا سندر سخنگوی کاخ سفید هم گفت که ترامپ «هنوز به ژنرال مک مستر اعتماد کامل دارد.»

مک مستر چند روز پیش در کنفرانسی در اروپا گفت که یقین دارد روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در آمریکا دخالت کرده است. ترامپ پس از این اظهارات در پستی توئیتری از مک مستر انتقاد کرد. رئیس جمهوری آمریکا از اذعان به دخالت روسیه در انتخابات این کشور اکراه دارد.

ترامپ در توئیتر نوشت که مک مستر «یادش رفت که بگوید روس ها بر نتایج انتخابات ۲۰۱۶ تاثیر نگذاشتند.»

چهار مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که کلی و مک مستر از نحوه برخورد ترامپ با آنها در جلسات خصوصی و عمومی ناراضی هستند. هر دو نفر گاهی این برخوردها را توهین آمیز تلقی کرده اند.

یکی از چالش برانگیزترین مسائل، تلاش کلی برای جلوگیری از دسترسی برخی مقام های دولتی به اسرار کاملا محرمانه است. این مقام ها شامل افرادی است که صلاحیت امنیتی آنها به طور دائم تایید نشده است.

«جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ از جمله کسانی است که طبق تدابیر جدید کلی، نمی تواند گزارش های اطلاعاتی را که روزانه به ترامپ داده می شود، مطالعه کند. این گزارش ها شامل اطلاعاتی در مورد عملیات های مخفیانه و یا اطلاعاتی است که توسط ماهواره های جاسوسی، جاسوس ها و متحدان نزدیک آمریکا جمع آوری شده است.

به گزارش ایرنا، طی یک سالی که ترامپ به کاخ سفید رفته، شمار زیادی از مقام های دولتی استعفا داده یا برکنار شده اند. مایکل فلین مشاور امنیت ملی ترامپ اولین چهره بلندپایه ای بود که به دلیل ارتباطاتی که با روس ها داشت از دولت کنار گذاشته شد.

درک هاروی مشاور ارشد امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا، کتی والش معاون ستاد کارکنان کاخ سفید، استیو بنن مشاور استراتژیک کاخ سفید، جیمز کومی رئیس پلیس فدرال آمریکا و رینس پریبوس رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید هم مجبور شدند با دولت ترامپ خداحافظی کنند.

همچنین آنتونی اسکاراموچی مدیر ارتباطات کاخ سفید، شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید، ازرا کوهن واتنیک مدیر ارشد اطلاعات شورای امنیت ملی و ریچ هیگینز رییس دفتر برنامه ‌ریزی استراتژیک کاخ سفید از جمله دیگر افرادی هستند که دیگر در دولت ترامپ حضور ندارند.

این در حالی است که شمار زیادی از کارشناسان یا مقام ها و مدیران میانی در وزارتخانه ها هم استعفا داده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج