۶۸۱۲۵۱
۱۳ نظر
۵۰۰۵
۱۳ نظر
۵۰۰۵
پ

وضعیت عادی هواپیما ۴ دقیقه قبل از سقوط

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ۴ دقیقه پیش از سقوط هواپیما مکالمه‌ تلفنی یکی از مسافران وجود دارد، افزود: این مکالمه بسیار عادی بوده و نشان می‌دهد که شرایط هواپیما پیش از سقوط عادی بوده و مشکلی وجود نداشته است.

خبرگزاری فارس: به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمّدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به پیدا شدن کپسول آتش نشانی خالی از هواپیمای سانحه دیده آسمان، گفت: این موضوع که چرا کپسول آتش نشانی خالی بوده؛ از ابتدا به صورت خالی در هواپیما قرار گرفته یا اینکه داخل هواپیما آتش سوزی رخ داده، از جمله مواردی است که در کمیسیون عمران بررسی می‌شود؛ البته احتمال این موضوع که هواپیما پس از برخورد با کوه دچار آتش سوزی شده باشد، کاملاً مردود است.

رییس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه اصل موضوع حادثه هواپیما این است که در آن شرایط جوی هواپیما باید پرواز می‌کرد یا خیر که این مورد باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: بزرگترین قطعه‌ای که تاکنون از اجساد پیدا شده، بالاتنه بدن یک انسان است که این نشان می‌دهد هواپیما با کوه برخورد کرده و اجساد تکه تکه شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون عمران در حال حاضر روی شرایط جوی و وضعیت ایمنی هواپیما کار می‌کند، چراکه مهمترین ابهام همین موضوع است، ادامه داد: هواپیماهای ATR۷۲ سن بالایی دارند و از ساعت ۱۲ شب گذشته پرواز آنها متوقف شده؛ تا زمانی که جعبه سیاه هواپیما پیدا شده و باز شود؛ چراکه ممکن بوده هواپیمای سانحه دیده نقص و ایرادات فنی داشته و سقوط کرده باشد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این امکان وجود دارد که هواپیماهای مشابه ATR۷۲ نیز دچار سانحه شوند، لذا تا بازخوانی جعبه سیاه دیگر این هواپیماها پرواز نمی‌کنند که اقدام صحیحی است.

وی با بیان اینکه ۴ دقیقه پیش از سقوط هواپیما مکالمه‌ای از یکی از مسافران هواپیما با فردی که در فرودگاه یاسوج منتظرش بوده وجود دارد، افزود: این مکالمه بسیار عادی بوده و نشان می‌دهد که شرایط هواپیما پیش از سقوط بسیار عادی بوده و مشکلی وجود نداشته است اما اینکه چرا به کوه برخورد می‌کند، از ابهاماتی است که باید به آن پاسخ داده شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حادثه سقوط هواپیمای ATR۷۲ ابهامات زیادی برای همگان ایجاد کرده همانند نقص ارتفاع سنج و امکان یخ زدگی هواپیما که در کمیسیون عمران این موضوعات به دقت مورد بررسی قرار می گیرد./ پایان پیام

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عنقا

      خداصبر بدهبه خانواده ها خیلی سخته خب حتماهواپیمااتش گرفته که کپسول خالی بوده

    • مریم باقری کوتاهی از خانماریا حیدریواده امیر حسین بود تربیت بد بوده بیشتر مواصب بچه ها باشید پدر مادر عزیز بچهای که رفتار بدی ازش دیدی هتمن به یک روان شناس ببرین

      خدا وکیلی نزارید دیگه این هواپیما بلند بشه هرچی بود شما باید جواب گوی مردم باشید به او برخورد کرد یا هوا بد بود یا نقص فنی یا هرچیزه دیگری چنتا خوانواده عزادار کردین دست تو درد نکنه واقعا

      پاسخ ها

      • دوست

        نقص فنی نبوده کوه بلند بوده ....... آیا ...... کوه هم از ملت ایران
        ......... معذرت خواهی شدید کرده .......

    • Hasan Jalil

      سلام و درود
      خیلی زیاد مساله رو حاد نکنید مسائلی حادتر و نزدیکتر بعد از دو سه هفته به فراموشی سپرده شده ،فراموشی یکی از ویژگی های بسیار جدی و جدایی ناپذیر مسئولین و مدیریت کشور ما هست.
      فقط اینکه خدا به خانواده این افراد صبر بده

    • بدون نام

      مکالمه حین پرواز ایا اختلال درکارگیرنده های هواپیما بوجود نمیاورد؟

      پاسخ ها

      • معلم راز

        مریم باقری
        لطفاازرسول و....عبرت بگیر.این چه توصیه ای ست که بجای نوشتن در متن باغلط املا
        یی می نویسی.تومگه کی هستی که این مقدار
        دانش اندک داری ولی همش میخای اموزش
        بدیگران بدهی.

      • سابرین

        دقیقا مگه نباید موبایلها باید خاموش باشند????

    • امیر

      شاید تماس این فرد با موبایل قبل از فرود هواپیما موجب اختلال در سیستم الکترونیکی هواپیما و ارتفاع سنج شده باشد . مگر نباید در تمام طول پرواز موبایلها خاموش باشد؟ لطفا در این زمینه هم تحقیق شود.

    • بدون نام

      خدا این نماینده پیگیر حقوق مردم حفظ کنه.

    • بدون نام

      شاید ارتفاع سنج هواپیما از کار افتاده بود والا هواپیما نباید در آن ارتفاع حرکت میکرد خلبان که با تجربه بود و بلندی کوه دنا را میدانست :

    • بدون نام

      خب خداروشکر علت افتادن هواپیما هم معلوم شد! کدوم آدم عاقلی از داخلذهواپیما تماس تلفنی برقرار میکنه آخه؟؟؟؟ توی هواپیماهای درست حسابی خارجی هم حتی این مساله ممنوعه!!! دیگه وایبحال این هواپیماها! واقعا مردم ما هم آدم های سهل انگاری هستند

    • دیدبان

      مکالمه مهماندار که اعلام کرده تا چند لحظه دیگر در فرودگاه یاسوج به زمین خواهیم نشست موجود است .

    • شاهینی

      متاسفم واسه مسوولان که تلاش میکنن ملت رو مقصر بدونن والسلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج