۶۸۱۴۳۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اختتاميه تجلي اراده ملي با طعم اعتراض

پنجشنبه ٣ اسفند ماه بخش تجلي اراده ملي سي و ششمين جشنواره فيلم فجر در قديمي‌ترين سينماي شهر آبادان - بريم- باشگاه نفت به سكانس پاياني رسيد.

روزنامه اعتماد: پنجشنبه ٣ اسفند ماه بخش تجلي اراده ملي سي و ششمين جشنواره فيلم فجر در قديمي‌ترين سينماي شهر آبادان - بريم- باشگاه نفت به سكانس پاياني رسيد.

شايد اين جوايز را بتوان دلجويي از هنرمندان بخش مستند و انيميشن دانست كه در سي و ششمين جشنواره فيلم فجر دست خالي برگشتند و اعتراض‌هاي زيادي به اين بي‌توجهي صورت گرفت. بعد از پايان جشنواره فيلم فجر از آنجايي كه به دو بخش مستند و انيميشن سيمرغي تعلق نگرفت، سازمان سينمايي در مراسم تجلي اراده ملي با اهداي جوايزي به فيلم‌هاي مستند و انيميشن حاضر در جشنواره تلاش كرد به نوعي از صاحبان اين آثار و سينماي مستند و انيميشن دلجويي كرده باشد. به‌طوري كه اين سازمان در سه بخش با تنديس و ديپلم افتخار به مستند «بانو قدس ايران» اثر مصطفي رزاق‌كريمي، تنديس و ديپلم افتخار به انيميشن «فيلشاه» هادي محمديان و حامد جعفري، همين‌طور تنديس و ديپلم افتخار به فيلم مستند «زناني با گوشواره‌هاي باروتي» رضا فرهمند اهدا كرد و نكته جالب اينكه برگزيدگان اين بخش‌ها هم در مراسم حضور نداشتند.

بخش تجلي اراده ملي بعد از سه سال وقفه دوباره به جشنواره فجر بازگشت، اين بخش از حدود يك دهه قبل فعاليت خود را در جشنواره فيلم فجرآغاز كرده بود. جوايز اين بخش را وزارتخانه‌ها‌، سازمان‌هاي خصوصي و دولتي تقبل كرده‌اند و هيات داوران آثار برگزيده خود را از ميان ۲۵ فيلم بخش مسابقه انتخاب و به بهترين فيلم‌ها جوايز ويژه اهدا كردند.

اين مراسم با حضور رييس سازمان سينمايي محمدمهدي حيدريان و دبير جشنواره ابراهيم داروغه‌زاده و جمعي از مسوولان محلي استان خوزستان و شهرآبادان حضور داشتند و البته جاي خالي هنرمندان و تقريبا نيمي از برگزيدگان از جمله جواد عزتي، بهرام توكلي، كيوان مقدم، ابراهيم حاتمي‌كيا و احمدرضا معتمدي براي دريافت جوايز به چشم مي‌خورد. بطوري‌كه جواد عزتي برنده آن شب در مراسم حضور نداشت. محمدرضا شهيدي فر در سخناني گفت كه اگر آقاي عزتي مي‌دانست اين‌همه جايزه مي‌گيرد حتما در مراسم حاضر مي‌شد.

مراسم اهداي جوايز بخش اراده ملي هم همچون اختتاميه جشنواره فيلم فجر بي‌حاشيه نبود؛ داريوش ارجمند كه ديپلم افتخار و جايزه نقدي به ارزش صد ميليون ريال براي بازي در فيلم «ماهورا» دريافت كرد، بعد از دريافت جايزه خود از اينكه در جشنواره امسال بازي ساعد سهيلي مورد بي‌مهري قرار گرفته گلايه كرد و بعضي اظهارنظرها در مورد حضور زياد اين بازيگر در جشنواره امسال را نادرست دانست و گفت: «اجازه دهيم جوانان حضور داشته باشند. بسياري از كساني كه هر سال در جشنواره فيلم فجر جايزه مي‌گيرند، اداي بازيگري را درمي‌آورند و من به‌واسطه تخصصي كه در رشته بازيگري دارم، مي‌توانم اين موضوع را ثابت كنم. نمي‌گويم آنها بد هستند اما جاي گله است. به داوران و تصميم‌شان احترام مي‌گذارم؛ اما ساعد سهيلي يكي از بهترين بازيگران است.»

او همچنين از زيبايي موسيقي فيلم «ماهورا» كه ستار اوركي ساخته تمجيد كرد و افزود: «قطعا موسيقي فيلم «ماهورا» وابسته به تصوير است، بعدها نمي‌توانيم اين موسيقي را با سوت بزنيم برخلاف فيلم‌هايي كه موسيقي‌شان تمام مي‌شود با سوت مي‌توان آن موسيقي را زد.»

روح‌الله حجازي نيز بعد از دريافت ديپلم افتخار و صد ميليون ريال جايزه نقدي در سخناني از ساعد سهيلي دفاع كرد. مجري مراسم محمدرضا شهيدي فر هم در اين مراسم گفت كه ساعد سهيلي در اكثر فيلم‌هاي جشنواره حضور داشت. روح‌الله حجازي اين سخنان مجري را به صحبت‌هايي كه در طول جشنواره فيلم فجر به حضور بالاي ساعد سهيلي ارتباط داد و گلايه كرد كه باكيفيت بازي يك بازيگر اينگونه برخورد نكنيم. او همچنين گفت: «گلايه‌هاي خود را از جشنواره با دكتر داروغه‌زاده در ميان گذاشتم و از اين به بعد هم به او مي‌گويم. از همه مي‌خواهم كه در زمان اكران به ديده شدن فيلم‌هايي نظير «اتاق تاريك» كمك كنند. او همچنين اشاره كرد كه ما هم مي‌توانيم براي خارج مرزها - آن‌طرف - فيلم بسازيم يا به سمت فيلم‌هاي كمدي كشيده شويم اما اين كار را نمي‌كنيم و تلاش مي‌كنيم فيلم‌هايي با طرح موضوعات دغدغه‌مند و دربرگيرنده مشكلات بسازيم.»

در اين مراسم فيلم «تنگه ابوقريب» با دريافت هفت جايزه در بخش تجلي اراده ملي فيلم فجر بيشترين جوايز را به خود اختصاص داد و ساعد سهيلي هم براي بازي در فيلم «ماهورا» جايزه دريافت كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج