۶۸۱۵۲۳
۶ نظر
۵۰۱۳
۶ نظر
۵۰۱۳
پ

ظریف: داعش تمام نشده است

وزیرامورخارجه کشورمان گفت: ما در منطقه شاهد شکست سرزمینی داعش بوده‌ایم نه شکست تفکر داعش و خود داعش و باید این دو را از همدیگر تفکیک کنیم.

خبرگزاری ایسنا: وزیرامورخارجه کشورمان گفت: ما در منطقه شاهد شکست سرزمینی داعش بوده‌ایم نه شکست تفکر داعش و خود داعش و باید این دو را از همدیگر تفکیک کنیم.

محمدجواد ظریف صبح امروز در همایش الگوهای نظم منطقه‌ای در جهان پساداعش که در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و با حضور تعدادی از اساتید و دانشجویان روابط بین‌الملل برگزار شده، تصریح کرد: نظم در منطقه غرب آسیا حتما از نظم در جامعه بین‌الملل و عرصه جهانی مستقل نیست. شرایط بین‌المللی کنونی شرایط ویژه‌ای دارد که از آن می توان به عنوان دوران گذار نام برد.

وی با بیان اینکه دوران گذار در طول تاریخ دوران خاصی داشته است، خاطرنشان کرد: در دوران گذار معمولا تحولات خاصی صورت می گیرد و آنچه که در این دوران باعث می شود که تحولات جدیت بیشتری داشته باشند، شرایط سیال آن است و این شرایط سیال امکان ایجاد اشتباه محاسبات را نیز در آن فراهم می کند. بنابراین در این دوران برای محاسبه بر روی یک موضوع باید تمام قضایای یک امر را مورد بررسی و توجه قرار دهیم.

ظریف در بخش دیگری از صحبتهای خود در بیان تفاوت دوران گذار کنونی با دوران گذار قبلی تصریح کرد: ما در یک جهان پساغربی زندگی می کنیم. البته این سخن به این معنا نیست که غرب از بین رفته است یا به زودی نابود می شود. بلکه به این معناست که برای اولین بار تحولات مهم جهانی و بین‌المللی لزوما در غرب و یا توسط غرب رقم نمی خورد. در چند سال گذشته روند به گونه‌ای بوده که عموما تحولات در غرب و توسط غربی ها رقم می خورده در حالیکه اکنون اینگونه نیست.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان در همین چارچوب تاکید کرد: این تصور اشتباهی است که بخواهیم ریشه تمام محاسبات در دنیا را از غرب بدانیم. جهان به سمت یک تغییر ماهوی حرکت کرده و باید در محاسبات به آن توجه کرد.

محمدجواد ظریف در بخش دیگری از صحبتهای خود در همایش تصریح کرد: تحولی که اخیرا در منطقه ما رخ داده است، شکست سرزمینی داعش است نه شکست داعش و ما باید این دو را از یکدیگر تفکیک کنیم.

ظریف ادامه داد: داعش به عنوان مدعی دروغین خلافت اسلامی و با اشغال سرزمین‌هایی در عراق و سوریه مدعی ایجاد سرزمین خلافت اسلامی کرد و این ادعا اکنون از بین رفته است ولی تفکر داعش و منابع فکری و مالی که از آن حمایت می کند نابود نشده است. ظروفی که داعش را ایجاد کرده است از بین نرفته است.

وی با بیان اینکه برخی از ظروف منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در ایجاد داعش موثر بوده‌اند، ادامه داد: وقتی صحبت از پساداعش می کنیم نباید این را تصور کنیم که این تفکر از بین رفته است. یکی از اشتباهاتی که بعضا صورت می گیرد، این است که تصور می‌شود داعش تمام شده است و یکی از دلایلی که این روزها غربی‌ها لحنشان علیه ایران تندتر شده است این است که آنها تصور می کنند که ایران کاری را که باید در مبارزه با داعش می کرد، انجام داده است. ایران داعش را از بین برده است و چرا باید از این به بعد به ادعای خودشان با جمهوری اسلامی ایران با مصالحه برخورد کنیم. در حالیکه این تصور که داعش تمام شده است، باطل است.

ظریف در همین چارچوب تاکید کرد: شرایطی که داعش در منطقه ما ایجاد کرد، آن شرایط کماکان به قدرت خود باقی است. اگر قدرت بیشتری نگرفته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس جشن چیوگرفتید سر مردمرو کلاه میذارید

    • بدون نام

      کی بود گفت تموم شد؟ اعجبا

    • بدون نام

      ما مردم به کدام حرف شما اعتماد کنیم

    • رضا

      بابا ظریف جون دلم برات میسوزه
      خوب داشتی با برجام و اون لبخند معروفت برای خودت صاحب اسم و رسمی میشدی که حتی زمزمه کاندید شدن دور بعدی ریاست جمهوریت هم به گوش میرسید
      اما ترامپ اگربرای همه ناکوک است برای تو کابوس بود،آمد و زدتمام خواب و خیال تو را پاره کرد
      حال دیگر لبخندهایت تلخ شده،
      برجام برای تو هم چیزی نداشت
      نه برای سفره مردم و نه برای سفره تو،برو رویاهایت را درهمان اندازه وزیرخارجه یا سفیر بودن بچین،برای ریس جمهورشدن دکتر بودن کافی نیست باید مهندس باشی یا مهندسی بلد!!!!!!

    • بدون نام

      پس نابودی داعش شایعه بود

    • بدون نام

      بله داعش تموم نشده تو اتوبوس هاشون نشستندهم چاقوهاشون دارن تیز میکنند برای سر بریدن وهم
      دنبال خونه خالی میگردن
      حالا اتحادتون وازدست بدین ادای چیز فهم ها رو در بیارید تا بیایند و قصابیمان کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج