جاباما
۶۸۱۶۹۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

ترفند‌هایی که کمک‌تان می‌کنند بر بدن‌تان حاکم شوید

همه‌ی ما با موقعیت‌هایی روبرو شده‌ایم که بدن‌مان ما را در بدترین لحظات قرار داده است. در این مطلب چند ترفند کاربردی به شما یاد می‌دهیم که کمک‌تان می‌کنند بر مشکلات زیادی در بدن‌تان غلبه کنید.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: همه‌ی ما با موقعیت‌هایی روبرو شده‌ایم که بدن‌مان ما را در بدترین لحظات قرار داده است. در این مطلب چند ترفند کاربردی به شما یاد می‌دهیم که کمک‌تان می‌کنند بر مشکلات زیادی در بدن‌تان غلبه کنید.

برای رها شدن از سر درد

چند دقیقه دست‌های‌تان را زیر آب سرد بگیرید. سعی کنید هر چقدر که می‌توانید دست‌های‌تان را زیر آب سرد نگه دارید. وقتی کارتان تمام شد، دست‌های‌تان را با حوله‌‌‌ای خشک کنید و این کار را ادامه دهید تا در دست‌های‌تان احساس سوزش کنید. این روش به سرما درمانی شهرت دارد. استرس ناشی از نوسانات دما باعث افزایش جریان خون می‌شود، بنابراین اگر مشکلی در قلب و رگهای خونی‌تان دارید بهتر است از این روش صرفنظر کنید.

ترفند‌هایی که کمک‌تان می‌کنند بر بدن‌تان حاکم شوید

برطرف شدن خواب آلودگی

اگر احساس خواب آلودگی می‌کنید، نفس‌تان را تا جایی که می‌توانید حبس کنید و سپس آرام آرام بیرون بدهید. این کار باعث افزایش ضربان قلب شده و بیدار و هوشیارتان می‌کند.

کم کردن شدت عطسه

عطسه‌ی غیر منتظره می‌تواند گاهی مانند یک حمله‌ی ناگهانی همه چیز را بهم بریزد و لازم می‌شود شدتش را کم کنیم. برای این کار کافیست قسمت بالایی بینی‌تان را با انگشتان‌تان فشار داده و کمی بمالید یا به جلو بکشید.

توقف تهوع

اگر احساس تهوع دارید سعی کنید از طب فشاری استفاده کنید. نقطه‌ای در قسمت داخلی ساق دست‌تان را که تقریبا دو و نیم سانتیمتر از کف دست‌تان فاصله دارد فشار دهید.

جلوی خنده را گرفتن

گاهی واقعا نمی‌توانید خنده‌ی خود را کنترل کنید ولی باید حتما جلوی آن را بگیرید چون مثلا در یک جلسه‌ی کاری مهم هستید. کافیست یک نیشگون از خودتان بگیرید یا زبان‌تان را گاز بگیرید.

توقف سکسکه

بهترین راه توقف سکسکه، نگه داشتن نفس تا جایی که می‌توانید است. اما ظاهرا هر کسی راهکار خودش را دارد؛ به داخل کشیدن نوک زبان، فشار دادن یک تکه یخ روی زبان و یا خوردن یک حبه قند. یک راه دیگر هم این است که گوش‌های‌تان را با کف دست‌های‌تان ببندید و با نی، یک نفس یک لیوان آب را بنوشید.

تسکین سوزش معده

گاهی علت سوزش سر دل‌تان این است که به پهلوی راست‌تان خوابیده‌اید. سعی کنید روی پهلوی چپ بخوابید، این کار سوزش معده‌تان را در طول شب تسکین خواهد داد.

ترفند‌هایی که کمک‌تان می‌کنند بر بدن‌تان حاکم شوید

سرحال شدن

اگر حس و حال خوبی ندارید، یک مداد را بین دندان‌های‌تان نگه دارید. این کار باعث فعالسازی عضلات لبخند شده و مغزتان را متقاعد می‌کند که سرحال هستید.

توقف خروپف

دلیل رایج خروپف، به پشت خوابیدن است. سعی کنید به پهلو بخوابید؛ این کار تنفس‌تان را بهتر می‌کند.

برطرف کردن آکنه و جوش

برای جلوگیری از بروز آکنه، در پایان دوش گرفتن، با آب سرد آبکشی کنید. آب سرد خاصیت منقبض کنندگی دارد و منافذ پوست را می‌بندد که باعث می‌شود باکتری‌ها و آلودگی‌ها به پوست‌تان نفوذ نکند.

تسکین خارش ناشی از نیش پشه

برای تسکین خارش جای نیش پشه، به آن ضد عرق بزنید.

توقف اشکها

جلو گریه را گرفتن کار خیلی سختی است، مخصوصا زمانی که برای آرام گرفتن به آن نیاز دارید. برای اینکه جلوی اشک‌های‌تان را بگیرید، سعی کنید چشمهای‌تان را کاملا باز کنید و تا هر مدتی که می‌توانید بدون پلک زدن آن را باز نگه دارید. همزمان بدون اینکه سرتان را بالا ببرید، به سمت بالا نگاه کنید.

کاهش درد

آیا تا به حال جلوی در، سکندری خورده‌اید؟ یا شاید هم انگشت کوچک پای‌تان را به پایه‌ی میز کوبیده باشید. اگر چنین اتفاق‌هایی برای‌تان افتاد جلوی بد و بیراه گفتن‌تان را نگیرید و احساس‌تان را بروز دهید! تحقیقات نشان داده ناسزا گفتن به غلبه بر درد کمک می‌کند.

رها شدن از سرگیجه

برای اینکه فورا از سرگیجه خلاص شوید، انگشت اشاره‌ی خود را داخل گوش‌تان کنید و به آرامی به سمت بالا و بعد به سمت جلو و سپس به سمت پایین بکشید. این کار به شما کمک می‌کند فشار داخل جمجمه را تعدیل کنید و در نتیجه سرگیجه‌تان بهتر شود.

بهتر شنیدن

وقتی در یک مهمانی پُر سر و صدا یا یک کنسرت با صدای بلند موسیقی هستید و نمی‌توانید بشنوید دوست‌تان چه می‌گوید، زبانه‌ی یک گوش‌تان را به داخل فشار دهید و گوش دیگرتان را به سمت دوست‌تان برگردانید. این ترفندی است که خواننده‌ها زیاد از آن استفاده می‌کنند و این طور به نظر می‌رسد که آنها در حال فیکس کردن هدفون‌شان هستند.

تسکین اضطراب

وقتی نگران و مضطرب هستید، انگشت شست‌تان را بمکید. این واکنش را می‌توان با تحریک عصب واگوس توجیه کرد که باعث می‌شود ضربان قلب‌تان کاهش پیدا کرده و فشار خون‌تان پایین بیاید. اگر در یک جای عمومی دچار اضطراب شدید کافیست در حالیکه انگشت شست‌تان به سمت بالاست، دست‌تان را مشت کنید و فشار دهید.

ترفند‌هایی که کمک‌تان می‌کنند بر بدن‌تان حاکم شوید

رفع گرفتگی عضله هنگام دویدن

اگر هنگام دویدن، سمت راست بدن‌تان گرفت، همزمان با قدم برداشتن روی پای چپ، بازدم انجام دهید. همین کار را برای سمت چپ بدن‌تان هم می‌توانید انجام دهید و البته سمت چپ سینه‌تان (قلب) را کمی ماساژ بدهید. وقتی که می‌دوید، جریان خون به سمت عضلات فعال می‌رود. بدون وارم آپ مناسب، خون به طور یکنواخت در تمام بدن پخش نمی‌شود و خون زیادی به سمت کبد و طحال جاری خواهد شد. این اندامها شروع می‌کنند به فشار آوردن به دیافراگم.

بهتر به خاطر سپردن

اگر نیاز دارید چیزی را واقعا به خاطر بسپارید بهترین کار این است که از پتانسیل پنهان حافظه‌ی خود استفاده کنید. شب قبل از خواب آن را تکرار کنید، دراز بکشید و یک شاخه رزماری بو بکشید. این ترفند ساده کمک‌تان خواهد کرد اطلاعات لازم را سریع‌تر و با نتایج بهتر به خاطر بسپارید.

رفع خواب رفتگی پا

همه‌ی ما تجربه‌ی خواب رفتن پا را داریم؛ همان سوزن‌های ناخوشایند و نامرئی! حتما کاری که می‌کنید این است که صبر می‌کنید تا تمام شود، اما این بار که پای‌تان خواب رفت، در همان لحظات سرتان را تکان بدهید. عضلات‌تان ریلکس شده و حس سوزن سوزن در عرض کمتر از یک دقیقه برطرف خواهد شد.

چطور مغزتان را گول بزنید و دنیای اطراف‌تان را طوری ببینید که انگار وارد جهان موازی شده‌اید؟!

رادیو را روشن کنید و جوری تنظیمش کنید که نویز سفید بشنوید. یک توپ پینگ پونگ را نصف کنید و با نوار چسب این نیمه‌ها را به چشم‌های‌تان بچسبانید. حالا باید کنار رادیو دراز بکشید و آرام و خونسرد شوید. در عرض 10 تا 20 دقیقه آزمایش گانزفلد را تجربه خواهید کرد؛ مغز شما شروع می‌کند به تفسیر صداها و نور به روشی جدید، احساسات غیرعادی ایجاد کرده و حتی شما را به هپروت می‌برد. این پدیده‌ی قابل توجه از دریافت واقعیت، مدتهاست که شناخته شده اما دانشمندان از قرن بیستم علاقه‌ی خاصی به مطالعه‌ی آن نشان داده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نگار

      جالب بود آزمایس گانزفلد رو میخوام انجام بدم ببینم چه جوریه :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج