۶۸۱۶۹۶
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

چند خبر از صدا و سیما

اولین قسمت از مستند سیاسی «بدون مرز» روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

بانی فیلم: اولین قسمت از مستند «بدون مرز» کاری از گروه سیاسی شبکه دو سیما امروز شنبه ۵ اسفندماه ساعت ۲۰:۰۰ روانه آنتن می شود.

چند خبر از صدا و سیما

به گزارش روابط عمومی شبکه دو؛ مستند «بدون مرز» با تمرکز بر سیاست خارجی تولید شده و محور اصلی آن گفت و گو با شخصیت ها و سیاستمداران جهان است. این برنامه در دو بخش ارائه می شود که بخش اول آن به معرفی موضوع اختصاص دارد و در ادامه در گفت و گو با رجال سیاسی به سوالاتی که در ذهن مخاطب وجود دارد؛ پاسخ داده می شود.


«بدون مرز» به عنوان مستندی تخصصی در حوزه سیاست بین الملل به موضوعات مختلفی از جمله روابط دو جانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی و … می پردازد.


قسمت اول این برنامه که امشب (شنبه؛ ۵ اسفندماه) روانه آنتن می شود؛ عراق بعد از داعش نام دارد که چالش های متعدد کشور عراق از جمله بازسازی، امنیت، خروج نیروهای آمریکایی از عراق و … پس از خروج گروهک تروریستی داعش از این کشور مورد توجه قرار گرفته و برای این منظور به سراغ گفت و گو با ابراهیم جعفری؛ وزیر خارجه عراق رفته است.


گفتنی است برای تحلیل دقیق اوضاع و بحران های سیاسی و گاه نظامی جهانی نیاز به اطلاعات دقیقی است. اما خبرگزاری های سراسر دنیا عمدتا بر اساس سیاست های خود دست به تولید و انتشار اخبار می زنند. از این رو تهیه برنامه ای تخصصی با محوریت گفت و گوی مستقیم با شخصیت های سیاسی می تواند در ارائه اطلاعات صحیح و تحلیلی دقیق تر مفید باشد.


مستند «بدون مرز» کاریست از گروه سیاسی شبکه دو به تهیه کنندگی مرتضی غرقی که شنبه هر هفته ساعت ۲۰:۰۰ روانه آنتن می شود.


گفت و گوی سید محمد صادق خرازی و محمد حسین صفارهرندی در «نگاه یک»

جایگاه عدالت در برنامه‌های کلان کشور، امشب شنبه ۵ اسفند، در برنامه نگاه یک به مناظره گذاشته می شود.

به گزارش رسیده،برنامه «نگاه یک» امشب پنجم اسفند، با حضور سید محمد صادق خرازی و محمد حسین صفارهرندی پخش خواهد شد.

در این برنامه، میهمانان درباره جایگاه عدالت در برنامه‌های کلان کشور، اهمیت توجه به رفع تبعیض‌ها و چرایی عقب ماندگی، با یکدیگر گفت و گو خواهند کرد.نگاه یک به تهیه کنندگی حسن نهضت و اجرای مهدی مهدی قلی کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیماست که شنبه ها ساعت ۲۳:۱۵، پخش خواهد شد.

آغاز پخش مجموعه مستند «اقلیم» در تلویزیون

شبکه مستند سیما از امشب شنبه ۵ اسفند با پخش مجموعه مستند «اقلیم» بینندگانش را به تماشای دیدنی‌های ایران پهناور می‌برد.

به گزارش رسیده، مجموعه مستند «اقلیم» به تهیه‌کنندگی موسی جابری و کارگردانی رئوف جابری در ۱۸ قسمت آماده پخش است و از امشب ساعت ۱۹:۳۰ از این شبکه روی آنتن می‌رود.

این مجموعه مستند گردشگری- زمین‌شناختی ، جذابیت‌ها و شگفتی‌های طبیعی ایران را در مناطق مختلف کشور چون خوزستان ،اصفهان ،ایلام ،گلستان ،لرستان و بوشهر به تصویر می‌کشد .

رویکرد برنامه «اقلیم» گردشگری جغرافیایی است و مستند گونه در نقاط گردشگری شهرهای مختلف مانند دره‌ها، کویر، آبشار، تالاب و جنگل تصویربرداری شده است.

قسمت نخست این برنامه که امشب پخش می‌شود، روایتی از نحوه شکل‌گیری گنبدهای نمکی در خورموج استان بوشهر است.

این مجموعه مستند شنبه تا پنجشنبه ساعت از ساعت ۱۹:۳۰ پخش و روز آینده ساعت ۱۵ بازپخش می‌شود.

داستان جنایات «مسعود رجوی و صدام» به روایت هیسپان تی وی

جنایت های فراوانی که مسعود رجوی به همراه گروهک منافقین و پشتیبانی صدام در طول جنگ تحمیلی علیه ایران و بعد از آن بوجود آورده است، در مستندی به نام «داستان مسعود و صدام» آماده پخش از هیسپان تی وی شده است.

به گزارش رسیده، مستند «داستان مسعود و صدام» (The Story of Massoud and Saddam) روایتگر جنایات مسعود رجوی، سرکرده گروهک تروریستی مجاهدین خلق است که با همکاری صدام در طول جنگ تحمیلی علیه ایران، خسارات مالی و جانی فراوانی به ایرانیان وارد کردند.

در این مستند شاهد تلاش های رجوی هستیم که ابتدا قصد دارد پایگاهش را در کشورهایی مانند فرانسه مستقر کند، اما به دلیل جنایاتی که انجام داده است، حتی فرانسه هم پذیرای او نمی شود و صدام به یاری اش می شتابد. صدام زمین های کشاورزان عراقی را به زور از آنها می گیرد و در اختیار رجوی قرار می دهد تا رجوی پایگاهش را در آنها ایجاد کند. ایجاد چنین پایگاهی برای دولت صدام میلیون ها دلار هزینه داشت که بهای آن نیز در نهایت از جیب ملت و مردم عراق پرداخت شد.

از سال ۲۰۰۳ کشاورزان عراقی با شکایت قانونی خواستار بازگرداندن زمین هایشان شدند و دادگاه، رجوی را به عنوان مسئول بازپرداخت این هزینه های گزاف معرفی کرد. دولت عراق درصد بالایی از بودجه و درآمد نفت را هم به مجاهدین خلق اختصاص می داد.

مستند «داستان مسعود و صدام» تولید شبکه پرس تی وی، محصول سال ۱۶-۲۰۱۵ در سه قسمت ۲۵ دقیقه ای به اسپانیایی دوبله شده و از روز یکشنبه ۶ اسفند تا سه شنبه ۹ اسفند, هر روز ساعت ۷:۳۰ (به وقت تهران) ازآنتن هیسپان تی وی پخش و در ساعات ۱۴:۳۰ و ۲۰:۳۰ همان روزها بازپخش خواهد شد.

دیدار با گروه «زاپاتیستا» در شبکه پرس تی وی

شبکه پرس تی وی با پخش مستند «زاپاتیستا» (The Zapatistas) به بیان وضعیت فعلی گروه زاپاتیستا در بیست و یکمین سال تاسیس آن می پردازد.

به گزارش رسیده، این مستند محصول سال ۲۰۱۶ شبکه هیسپان تی وی است و در سه قسمت ۲۵ دقیقه ای، اهمیت این گروه را در صحنه جهانی در زمانی که آرمانشهرهای آزادی خواه در برابر قوانین دُگم نئولیبرالی تسلیم شدند، مورد بررسی قرار می دهد.

مستند «زاپاتیستا» به معرفی این گروه می پردازد که نمونه ای از انسجام و پشتکار جمعی است و اکنون بیش از بیست و یک سال از عمرش می گذرد و در تاریخچه حرکت های مردمی آمریکا ریشه دوانده است.

این مستند در ادامه با بیان آن که این گروه الهام بخش و مشوق بسیاری از مبارزات آزادی خواه منطقه بوده است به این واقعیت اشاره می کند که زاپاتیستا، سازمانی مبتنی بر ساختارهای اجتماعی و جوامع بومی است و افکار آنها ناشی از تفکرات کهنشان است.

مستند «زاپاتیستا» همچنین به این موضوع اشاره می کند که درک روح مبارزات این سازمان و عقایدشان از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که این سازمان بر پایه سرمایه داری و ایدئولوژی نئولیبرالی تعریف نشده بلکه بر پایه دانش آبا و اجدادی خود رفتار می کند و تا امروز در مقابل تمامی فشارهای موجود مقاومت کرده است.

پخش مستند «زاپاتیستا» از شنبه ۵ اسفند ماه از شبکه پرس تی وی آغاز شده و تا ۷ اسفند هر روز ساعت ۰۴:۰۰ به وقت تهران پخش می شود. تکرار این برنامه نیز در ساعات ۰۹:۰۰ ، ۱۵:۰۰ ، ۲۱:۰۰ و همچنین ۰۱:۰۰ بامداد روز بعد به روی آنتن خواهد رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داعش شخص نیست داعش تفکره چرا ادرس غلط میدین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج