۶۸۱۷۴۴
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

ممانعت از ورود ۶۸ تن مواد مخدر به کشور

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به جلوگیری از ورود ۶۸ تن مواد مخدر به کشور در سال جاری و افزایش کشفیات بر لزوم توجه بیشتر دولت و مجلس به مرزها و امکانات مرزبانی تأکید کرد.

خبرگزاری فارس: سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه بازدید از پل ریلی راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه دولتمردان و نمایندگان مجلس باید در بودجه ریزی ملی، بحث انسداد و کنترل مرزهای کشور را مدنظر داشته باشند، اظهار داشت: با امکانات محدود در کنترل مرز، به نتیجه نمی رسیم.

وی با بیان اینکه در بحث اقدامات حفاظت مرزی با کمبود امکانات مواجه هستیم و رفع این مشکل نیازمند یک اقدام جدی و ملی بزرگ است، گفت: حمایت های دولت و مجلس تاکنون خوب بوده اما می طلبد که با توجه به طول مرزهای کشور، اقدامات لازم برای تامین اعتبارات مربوط به حوزه مرز و مرزبانی بیش از پیش باشد.

سردار رضایی، فتنه های استکبار جهانی را یادآور شد و افزود: با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش های مجلس در خصوص افزایش اعتبارات مرزی، رایزنی هایی صورت گرفته که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

وی با اشاره به اهمیت انسداد مرزها در جلوگیری از قاچاق و رفت و آمدهای غیرمجاز مرزی، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته اقدامات خوبی در حوزه انسداد فیزیکی مرزهای افغانستان و پاکستان انجام شده است ولی این اقدامات حفاظتی کامل نیست و نیاز به اعتبارات بیشتر دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا، انسداد و کنترل ۶۰ درصدی مرزهای کشور را یادآور شد و تصریح کرد: ۴۰ درصد باقی مانده از مرزهای کشور برای انسداد کامل نیازمند اعتبارات است.

سردار رضایی، ارتقاء امکانات و تجهیزات مرزی شرق کشور را نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: جاده‌سازی، ایجاد موانع و ابنیه‌های مرزی منوط به تأمین اعتبار است و بر اساس برآوردهای اولیه برای کامل شدن انسداد مرزهای شرق کشور به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم تا بتوانیم امکانات و تجهیزات مرزی را ارتقاء دهیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران کشور پهناوری است و با ۱۵ کشور همسایه ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز دارد؛ با توجه به همسایگی ایران با کشور افغانستان و جابه جایی مواد مخدر از این مسیر، انسداد فیزیکی و کامل مرزهای این منطقه ضروری است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به جلوگیری از ورود ۶۸ تن مواد مخدر به داخل کشور از آغاز سال جاری توسط مرزبانی و با انجام درگیری های مسلحانه، گفت: کشف این مقدار مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

سردار رضایی با اشاره به آمادگی و اشرافیت عملیاتی در حوزه مرزبانی و کنترل مرزهای شهرستان آستارا، اظهار کرد: خوشبختانه مرزنشینان این خطه کشور در آرامش کامل به زندگی خود ادامه می دهند و دغدغه امنیت مرزی در این گوشه ازکشورمان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مردم متدین و مرزنشین شهرستان آستارا در استان گیلان از دیرباز به خاطر تدین، تعهد و میهن دوستی، همواره مرزداران غیوری بوده اند و از مرزهای کشور با جان و دل دفاع کرده اند.

وی، ترددهای مرزی را باعث ارتقای تعاملات بین دو کشور ایران و آذربایجان دانست و گفت: راه‌آهن بین المللی آستارا- آستارا درتقویت تعاملات کالایی و مسافری بین دو کشور همسایه نقش داشته و امیدواریم این پروژه ریلی، هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

سردار رضایی با اشاره به اینکه به دلیل فهم بالای مرزنشینان شهرستان آستارا و آگاهی از قوانین مرزی، جرایم مرزی در مرزهای ایران و جمهوری آذربایجان در آستارا بسیار کاهش پیدا کرده است، افزود: هیچ‌گونه اقدام خلاف قوانین مرزی از سوی مرزنشینان ایران و جمهوری آذربایجان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه در خصوص دریای خزر توافقات و پروتکل‌های امنیتی بین پنج کشور حوزه دریای خزر تدوین‌شده است، یادآورشد: در آینده نزدیک، تیمی از مرزبانی جمهوری اسلامی ایران قرار است در خصوص تدوین پیش‌نویس اولیه اقدامات مرزبانی به مسکو سفر کند.

وی با اشاره به اینکه از ایجاد هرگونه رفاه و تنوع برای مرزنشینان حمایت می‌کنیم، گفت: راه‌اندازی ورزش‌های دریایی از جمله جت اسکی در حوزه وزارت ورزش و جوانان بوده و این آمادگی را داریم که در نقاط قابل‌کنترل دریا مسیر را جهت اجرای ورزش‌های دریایی هموار کنیم.

سردار رضایی با بیان اینکه وحدت مرزنشینان امنیت مرزها را تثبیت می کند، خاطر نشان کرد: هم اکنون وضعیت و امنیت مطلوبی بر فضای مرزهای کشور حاکم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه فایده همه جای تهران پره نداده اجازه می دادی میاوردن

    • بی نام

      درودبرمرزبانان غیور وزحمت کش خداوندپشت وپناهتان

    • بدون نام

      پس اینقدر مواد داخل شهر ها از کجا آمده .

    • بدون نام

      مردم همه چیزو میدونن...

    • بدون نام

      خسته نباشید دلاوران خدا قوت
      ایکاش بعضی از افرادجامعه ما زبان تشکر رو وقدردانی رو یاد میگرفتندودست از لجبازی وناشکری بر میداشتند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج