۶۸۱۹۲
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

دولت روحانی «دانشجو» ها را ستاره دار کرد!

هرچقدر «دانشجو»ها در دولت دهم، پست های کلیدی و حساس را از ان خود کردند، اما با خروج سومین برادر خانواده دانشجو از دولت یازدهم، پرونده حضور دانشجوها در کابینه روحانی بسته شد.

مجله مهر: هرچقدر «دانشجو»ها در دولت دهم، پست های کلیدی و حساس را از ان خود کردند، اما با خروج سومین برادر خانواده دانشجو از دولت یازدهم، پرونده حضور دانشجوها در کابینه روحانی بسته شد.

با پایان روزگار شیرین «خسرو» و «فرهاد». ۳۰ شهریورماه، خبر خروج سومین پسر خانواده دانشجو هم منتشر شد. خانواده ای که ابتدا نام خانوادگی «کسائیان» در شناسنامه شان ثبت شده بود و بعدها به «دانشجو» تغییر نام دادند و درکابینه نهم و دهم، مدیر و رئیس و وزیر شدند. اما جایی در کابینه یازدهم نداشتند.

حالا و با تغییرهایی که در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده است، برادران دانشجو هم مثل برادر وزیرشان، اتاق ریاست را ترک کرده اند تا پایان داستان کامران و فرهاد و خسرو، با تغییر دولت، پایان شیرینی نداشته باشد.

با استعفای «خسرو دانشجو» به نظر می رسد دوران کامیابی دانشجوها با شروع دولت یازدهم پایان یافته باشد. دورانی که با دولت نهم شروع شد و با دولت دهم به اوج رسید. حالا اما همان طور که پیش بینی می شد، ستاره بخت برادران دانشجو در دولت یازدهم کم سو شده و آنها یکی یکی صندلی های مدیریت را ترک کردند.

دولت روحانی «دانشجو» ها را ستاره دار کرد!

شروع شیرین با خسرو

انتخابات دوره دوم شورای شهر و لیست «آبادگران»، اولین دانشجو را به شورای اسلامی شهر تهران برد. «خسرو دانشجو» که تحصیلاتش را در رشته معماری تا مقطع دکترا به پایان رسانیده است، در شورای شهر دوم و سوم، عضویت داشت. او سخنگوی شورای شهر هم بود. خسرو دانشجو از جمله حامیان احمدی نزاد در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری بود که البته بعدها به یکی از منتقدان او تبدیل شد. او در این سالها حتی به عضویت هیات مدیره باشگاه «استقلال» هم درآمد.

گفته می شود نقش او در انتخاب برادرش «کامران» برای وزارت علوم کابینه دهم هم پررنگ بوده است. خسرو دانشجو در انتخابات چهارمین دوره شوراها در تهران، نفر چهل و دوم شد و به جمع ۳۱ نفره شورا راه نیافت.، او پس از ماجراهای خبرساز تغییر مدیریت دانشگاه آزاد و انتصاب برادرش «فرهاد» به ریاست دانشگاه آزاد، با حکم برادرش در اسفندماه سال ۹۰ به ریاست واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه هم منصوب شد. انتصابی که البته با استعفای او که خودش می گوید به دلیل «خستگی» بوده و همزمان با برکناری برادرش از ریاست دانشگاه، به حضور برادران دانشجو در دانشگاه آزاد پایان داد.

کامروایی با کامران

انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، شاید برای برادران دانشجو یک خاطره ماندگار باشد. نقش پررنگ «کامران دانشجو» که از استانداری تهران به ریاست ستاد انتخابات کشور رسیده بود و برگزاری انتخابات ۸۸ ، سبب شد تا برادر بزرگتر خانواده دانشجو که سابقه جانشینی معاونت دانشجویی وزارت علوم را هم در کارنامه داشت، لباس «وزارت» دولت دهم را برتن کند و به ساختمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برود.

دولت روحانی «دانشجو» ها را ستاره دار کرد!

کامران دانشجو که خودش می گوید سابقه رفاقت دیرینه با احمدی نژاد دارد و چندجایی هم خاطراتی راجع به «گل کوچک» بازی کردن در تیم احمدی نژاد نقل کرده، جزو معدود وزرای کابینه احمدی نژاد بود که تغییر نکرد و تنها پس از روی کار آمدن دولت روحانی، جایش را به «جعفر توفیقی» داد تا پس از ۳ سال استانداری تهران، حدود ۶ ماه ریاست ستاد انتخابات کشور و ۴ سال وزارت علوم، دولت را ترک کند.

فرجام ناخوش فرهاد

بازهم یک رخداد خبرساز دیگر در کشور و بازهم نقش برادران دانشجو در این رخداد، این بار نام «فرهاد دانشجو» را مطرح کرد. دولت احمدی نژاد که از ابتدای روی کارآمدن در سال ۸۴، تلاش می کرد تا ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را از جاسبی بگیرد، بالاخره ۲۷ دی ماه سال ۹۰ به خواسته خود رسید و با تصمیم اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، «فرهاد دانشجو» به جای عبداله جاسبی بر صندلی ریاست این دانشگاه نشست.

فرهاد دانشجو که تحصیلاتش را در رشته مهندسی زلزله تا بالاترین سطح ادامه داده و به «پروفسور»ی رسیده است، حدود یک سال و نیم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بود و البته همان طور که پیش بینی می شد با تغییر دولت و روی کارآمدن نزدیکان آیت الله هاشمی رفسنجانی، ریاست دانشگاه آزاد را ترک کرد تا این دانشگاه دوباره توسط نزدیکان آیت الله اداره شود و البته عصر مدیریت «دانشجو» ها برکشور نیز با خروج سومین برادر از بدنه مدیریتی کشور تمام شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دنیا

      همشون سر و ته یه کرباسن....یه نونیه که بین خودشون دس به دس میچرخه...

    • 123

      اصلا از دوران اصلاح طلب ها اين ستاره دار ها شروع شدن.دولت 7 و 8

    • عارف

      نمیدونم چرا هی یاد ادوات بالابر میفتم:)

    • محسن

      مجله جان ماجرای خانم آزاده اردکانی با جناب کامران به کجا کشید؟انشاالله به میمنت کشید؟ما را هم با خبر کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج