۶۸۲۱۶
۱۶ نظر
۵۰۲۹
۱۶ نظر
۵۰۲۹
پ

خالکوبی‌های مخفی روی بدن فوتبالیست‌ها

تمام تصاویری که از خالکوبی ستاره های فوتبال منتشر شده، برای تمرینات تیم هاست که عکاس ها بعضی اوقات صحنه تعویض لباس بازیکنان را شکار می کنند.خالکوبی به ستاره های فوتبال ایران ختم نمی شود. غیر از فوتبالی ها، بسکتبالیست ها و والیبالیست ها هم علاقه زیادی به تاتو روی بدنشان دارند.

خالکوبی‌های مخفی روی بدن فوتبالیست‌ها

روزنامه تماشا: اگر در سال های دور جوانمردان «قطرات شمع سوزان» و «درخت نخل در غروب» روی بدنشان خالکوبی می کردند و در عشق به مادرشان «سلطان غم مادر» را روی ساعد دستشان می نوشتند، حالا خالکوبی در ادبیات رسمی به یکی از نشانه های تهاجم فرهنگی تبدیل شده.

اولین نشانه های خالکوبی در ایران به دوران هخامنشیان برمی گردد که شاهزاداه ها روی بدنشان نقش و نگار می کشیدند اما حالا بعد از گذشت 2500 سال از آن روزها، خالکوبی یک رفتار غربی به حساب می آید. حتی دیگر خبری از نام «خالکوبی» هم نیست و معادل غربی آن را می گویند: «تاتو».

ستاره های فوتبال ایران در دهه 1360 شمسی با ریش و سبیل بلندشان شناخته می شدند. در دهه 1370 ریش و سبیل ها تراشیده شد، در دهه 1380 پای ژل و مدل موهای ویژه به میان آمد و حالا در دهه 90 که همه خط قرمزهای گذشته رد شده اند، بحران مدیران اخلاق مدار فوتبال ایران تاتوهاست، موضوعی که هر چند ماه یک بار علیه آن گفتگو می کنند.

خالکوبی هایی که لو می رود

در لیگ های اروپایی تاتوی ستاره های فوتبال بعد از بازی، هنگام تعویض پیراهن از سوی عکاسان شکار می شود. حتی گاهی پیش می آید که در تعطیلات تابستانی پاپاراتزی ها ستاره ای را در ساحل دریا تعقیب می کنند تا از تاتوی روی بدن آنها عکاسی کنند اما در ایران کمتر پیش می آید که پس از پایان مسابقات لیگ برتر، بازیکنان لباسشان را با هم عوض کنند. با این حساب احتمالا ستاره های زیادی هستند که تاتو دارند و هنوز کسی نتوانسته تصویری از تاتوی آنها شکار کند. تمام تصاویری هم که از خالکوبی ستاره های فوتبال منتشر شده، برای تمرینات تیم هاست که عکاس ها بعضی اوقات صحنه تعویض لباس بازیکنان را شکار می کنند.


تنها به فوتبالیست ها ختم می شود؟

خالکوبی به ستاره های فوتبال ایران ختم نمی شود. غیر از فوتبالی ها، بسکتبالیست ها و والیبالیست ها هم علاقه زیادی به تاتو روی بدنشان دارند.

خالکوبی‌های مخفی روی بدن فوتبالیست‌ها

برای اینکه بفهمید کدام یک از ستاره های این دو رشته ورزشی تاتو دارند، کافی است یکی از مسابقات تیم ملی والیبال و بسکتبال را تماشا کنید. همه آنهایی که روی بازویشان چسب زده اند، خالکوبی دارند. البته بسکتبالیست ها سر نترسی دارند، تنها در مسابقات خانگی این موضوع را رعایت می کنند و در مسابقات خارج از ایران نیازی نمی بینند که چسبی روی خالکوبی هایشان بچسبانند.


بیشترین خالکوبی در لیگ برتر

یکی از تیم هایی که با مشکل تاتوی بازیکنانش مواجه شده استقلال تهران است.

البته سرپرست تیم در ابتدای تمرینات تیم از این بازیکنان خواسته اگر به تمرینات می آیندن روی نقش و نگارهای بدنشان یا باند ببندند یا تی شرت های بلند بپوشند تا اینگونه فضای تمریناتشان آلوده نباشد.

این در حالی است که استقلال یکی از فعال ترین معاونان فرهنگی را بین تیم های لیگ برتری دارد. حجت الاسلام مالک، معاون فرهنگی استقلال می گوید: «خالکوبی یا هر حرکتی که به بدن آسیب برساند حرام است و من تا به حال بازیکنانم را ندیده بودم که خالکوبی داشته باشند. حتما از این پس رعایت بیشتری می کنیم و به بچه ها تذکر می دهیم تا این اشکال را از اندامشان پاک کنند و به نظرم این کار اصلا مناسب شأن آنها نیست. باید آنها را دوستانه راهنمایی کنیم که مرتکب گناه نشوند.»


جی لویدساموئل اسکوفیلد!

اگر بخواهیم لیگ برتری ها را با میزان تاتویی که روی بدنشان است، رده بندی کنیم، جی لوید ساموئل هافبک ترینیدادی استقلال صدرنشین قاطع رده بندی خواهد بود. بازیکنی که به خاطر پوست تیره رنگش کسی متوجه حجم زیاد خالکوبی روی بدن او نمی شود. خالکوبی او حتی در تصاویر تلویزیونی که هنگام پخش مسابقات لیگ برتر ارسال می شود، قابل دیدن نیست اما کافی است یک بار رو در رو او را ببینید تا متوجه شوید که تمام نیم تنه بالایاو خالکوبی شده است. بدن او چیزی شبیه مایکل اسکوفیلد بازیگر نقش شاول سریال «فرار از زندان» است که برای فرار، نقشه زندان را روی بدنش خالکوبی کرده بود.

خالکوبی‌های مخفی روی بدن فوتبالیست‌ها


یقه اسکی خوش یمن گوچی

محمدرضا قوچان نژاد گل سعود ایران به جام جهانی 2014 برزیل را زد اما در هوای شرجی شهر اولسان که همه بازیکنان تیم ملی عرق می ریختند، او با یک پیراهن آستین بلند زیر لباس تیم ملی بازی می کرد. مشکل او هم تاتوست. پس از حضور او در تیم ملی ایران یک تصویر قدیمی از او منتشر شد که نشان می داد گوچی روی بازوی چپش تصویری از مارادونا را خالکوبی کرده است.

او چند خالکوبی ریز و درشت دیگر همدارد که باعث شده در زمان حضور در ایران همیشه پیراهنی قه اسکی بپوشد. قوچان نژاد پس از صعود ایران به جام جهانی در گفتگویی با تماشا ادعا کرد: «پیراهن یقه اسکی برایم خوش یمن بود. دیگر همیشه یقه اسکی می پوشم.» این در حالی است که اگر تصاویر او در تمرینات استاندارد لیژ را ببینید متوجه می شوید گوچی در لیگ بلژیک بدون یقه اسکی بازی می کند.شاید نیمکت نشینی او از ابتدای فصل را بتوان با یقه اسکی نپوشیدن او توجیه کرد.

خالکوبی‌های مخفی روی بدن فوتبالیست‌ها


گاف برهانی

انتشار خالکوبی روی پاهای آرش برهانی یکی از آن اتفاقات عجیب و غریب در فوتبال ایران بود. برهانی روی نیمکت استقلال ایش را دراز کرده بود که نقش و نگار روی پای او از زیر جوراب بیرون زد. چند عکاس این صحنه را شکار کردند. ماجرا به جایی رسید که حتی مدیران ستاد برخورد با تخلفات حرفه ای نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و علیپور ستاره های لیگ برتر را در صورت نمایش خالکوبی شان به محرومیت تهدید کرد.در استقلال، نیکبخت هم خالکوبی مشابهی دارد که چند باری تصویر آن در روزنامه های ورزشی چاپ شده است.

خالکوبی‌های مخفی روی بدن فوتبالیست‌ها


تمام خالکوبی های دژاگه

دژاگه پیش از اینکه برای بازی در تیم ملی ایران رضایت بدهد به بازیکنی معروف بود که روی ساعد دست چپش نوشته «تهران». اشکان در تهران به دنیاآمده و برای همین تهران را روی دستش خالکوبی کرده. البته این تنها خالکوبی او نیست. دژاگه روی ساعد هر دو دست، بازوهایش و حتی روی قفسه سینه اش خالکوبی های زیادی دارد.

دژاگه پیش از اینکه به ایران بیاید، در مذاکره با مدیران فدراسیون فوتبال ایران قول داده که هیچ وقت خالکوبی هایش را نمایان نکند. احتمالا به خاطر همین قول بوده که او مجبور است در مسابقات تیم ملی در تابستان هم زیر پیراهنش، تی شرت یقه اسکی بپوشد تا خالکوبی هایش دیده نشود.

خالکوبی‌های مخفی روی بدن فوتبالیست‌ها


رونمایی تعمدی شیث از خالکوبی

شیث رضایی مجموعه ای از حاشیه را همراه دارد. غیر از رفتار عجیب و حرف هایی که پشت سر او شنیده می شود، شیث یک خالکوبی ویژه هم دارد که هر چند وقت یک بار از آن رونمایی می کند. فصل گذشته که شیث در شهرداری تبریز در لیگ یک بدون سر و صدا بازی می کرد، در بازی جام حذفی با سایپای قائمشهر جورابش را پایین کشیده بود. او تاتوی روی پایش را تعمدی به عکاسان قائمشهری نشان داد. یکی از عکاسانی که از پای شیث عکاسی کرد، می گوید: «شیث آن روز جوری رفتار می کرد که انگار دوست داشت از خالکوبی پایش عکس بگیریم. شاید به خاطر اینکه آن روزها چندان در اخبار فوتبال ایران نبود، احتمالا بدش نمی آمد که حتی به بهانه خالکوبی ها به اخبار برگردد.» او روی کتف سمت چپش هم یک خالکوبی عجیب و غریب دارد.

خالکوبی‌های مخفی روی بدن فوتبالیست‌ها


از فیدل تا چه گوارا!

بین فوتبالیست های خارجی، تاتوهای معروفی وجود دارد. از دیوید بکام که بدنش مثل بوم نقاشی تاتو شده و حتی تصویری از همسرش ویکتوریا را هم روی بازویش خالکوبی کرده است. حتی ستاره خجالتی چون مسی هم یکی دو سال پیش مچ پای چپش را تاتو کرد.

خالکوبی‌های مخفی روی بدن فوتبالیست‌ها

اما دیدنی ترین تاتوهای دنیای فوتبال برای دیه گو مارادوناست. کسی که روی بازویش تصویری از چه گوارا را خالکوبی کرده و روی ساق پایش تصویری از فیدل کاسترو. او هنوز هم ارتباط خوبی با فیدل کاسترو دارد و هر چند سال یک بار گفتگویی در حمایت از رهبر ضد امپریالیست کوبا دارد. آگرو داماد سابق مارادونا هم که چند ماه پیش از همسرش جدا شد، تاتوی بامزه ای دارد. او تصویر یکی از شادی گل هایش را روی بازویش خالکوبی کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه چیپ! اصلا شهرداری تبریز پارسال تو جام حذفی بازی نکرد! اما شیث مدتهاست خودشو از دسترس رسانه ها خارج کرده و کاملا مشخصه که علاقه ای به مطرح شدن نداره. پارسال تو همه استادیومها علیه اش شعار میدادن دم نمیزد مبادا دچار حاشیه بشه اونوقت بخواد با رونمایی از یه خالکوبی که مال چندین سال قبله مورد توجه قرار بگیره؟

    • بدون نام

      کار پسندیده ای برای ورزشکارایرانی مسلمان نیست

    • علیرضا از شوش دانیال

      من نظری ندارم زیرا اصلا این کارها را جاهلانه می دانم و بی معنی

      پاسخ ها

      • SAINA

        اخوی شماره شناسنامه تو هم میذاشتی در قسمت نام

    • بدون نام

      ینی به خالکوبیه رو تن یارو هم گیر میدینا اقا یارو خالکوبی دوس داره خووو

      پاسخ ها

      • ذاکر

        با عرض معذرت. همه چیز که به دوست داشتن نیست عزیزم.
        فلسفه ی خالکوبی اینه که با زم معذرت...
        داشتم می گفتم براتون از فلسفه: حیوانات رو بعد از آزمایش و بررسی برای اینکه برای هر کدومشون تو دامداری یا تو حفاظت محیط زیست واسه هر کدومشون یه پرونده درست کردند که معمولا اطلاعاتی از قبیل اینکه مثلا گاوه چقدر میخوره یا مریضی هایی که داشته چی بود چه خوراکی هایی باید بهش بدن تا خوب بشه و یا مثلا مرغابی یا کلاغ زمستونا تو کدوم تالاب خوش می گذرونه یا چندتا تخم میذاره و... خلاصه سرتون رو درد نیارم اونا خالکوبی یا چلاک زنی می کنند چون زبون ندارند که بیچاره ها بگن چشونه و لی آدما فرق دارند عزیزم با صفا خوش سلیقه متدن تاتوی اختیاری طرفدار خالکوبی...

      • مسلمان

        با عرض معذرت. همه چیز که به دوست داشتن نیست .
        ذاکر جان شما ببخشید این بنده خدا کاربر حواسش نبود که مهم اون چیزی هست که شما و امثال شما دوست دارید. مگر کسی به علایق شما توهین می کنه که شما به خودت اجازه می دی به این افراد لقب حیوان بدی و اونها رو با چهار پایان مقایسه می کنی . واقعا برات متاسفام . به نظر من شما شباهت بیشتری یه این جانوران داری تا بقیه

      • ذاکر

        سلام برادر مسلمان. من توهین نکردم من فقط کاربرد خالکوبی و پلاک رو گفتم. الان تو جنگ ها هم اگه ببینید رزمنده ها و نظامی ها رو بهشون پلاک می دن تا گم نش یا اگه اسیر و شهید و مفقود ... شدند راحت بشه پیداشون کرد. قضیه مقابل هم هست که خیلی از حیوانات مثل انسان ها ادراک دارند و محبت می کنند به هم دیگه حتی به ادما کمک می کنند اگه تو اخبارا شنیده باشی چندتا دلفین یه موج سوار رو که کوسه می خواسته بخوره احاطه می کنند و کوسه رو فراریش میدند و موج سوار هم نجات پیدا می کنه یا سایر حیوانت مثل سگ و میمون و .... این به این معنا نیست که همه ی رفتار حیوانات حیوانی باشه و چون حیوونند اون رفتارا رو ازشون نپذیریم .و هم چنین همه ی رفتار انسان انسانی نیست تا هرچه که کرد بگیم چون انسانه پس کارش درسته. به هر حال انسان دو جنبه داره یکی حیوانی و دیگری انسانی هرچقدر در جهت انسانیت حرکت کنه متعالی تر میشه و مورد قبول همه هم هست و اگه در جهت و بُعد حیوانی حرکت کنه باالطبع از انسانیت دور شده.
        خداوند در قرآن در مورد برخی انسانها می فرماید:آنهنا مثل چهارپاین هستند بلکه از آنها نیز کمترنداگه اشتباه نکنم تو سوره یاعراف یا انفاله(کا الانعام بل هم أضلّ) در مقابلش هم شاعر می فرماید : رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند/ بنگر که تا چه حد است مقام آدمیت/ من نگفتم اونا حیوانند اگه سوءبرداشتی شده یا من نتونستم منظورمو برسونم هم از شما و هم از این آقایون معذرت می خوام.به هر حال بهتره که انسان سعی کنه هر کاری می کنه عقلانی باشه....

    • مینا

      این یه مسئله شخصیه و به کسی هم مربوط نیست ...

    • بدون نام

      متاسفم.اينور غرب زدگي اونور غربزدگي تو شهر غربزدگي تو خونه.آخه بابا مگه ما هويت نداريم چقدر خود كم بيني

    • حمید

      فقط رونالدو رو عشقه که اهل اینجور خود نمایی ها نیست

      پاسخ ها

      • ساینا

        راست می گه رونالدو هیچ خالکوبی رو بدنش نداره

    • مازیار

      به نظر بنده آدم تو هر موقعیت شغلی ، کاری ، زندگی و .... باشه ، اگه کمبود نداشته باشه دنبال ایجور کارها نمیره . توهین بهشون نباشه اما یه چیزی کم دارن .
      حالا کار به غربزدگی و این جور حرفا نداریم

    • بدون نام

      من متاسفم که بازیکنای ما به جای اینکه سطح تکنیکی و فنیشون رو بالا ببرن مرتب دنبال این حاشیه های الکی هستند. واقعا خالکوبی چه گلی به سر اینا میزنه؟ نکنه پولشون زیاد شده که این کارها رو میکنن و دنبال خوشیهای الکی هستن

    • رضا x

      اصلا خالکوبی یعنی چه
      خالکوبی هایی که روی بدن انجام می دهند برای این که شیطان از آن ها مواظبت کنه این عقیده من نیست این عقیده شیطان پرستان است که الان الگوی خیلی از جوون ها شده
      شما که میگین به این خالکوبی ها نباید گیر داد خب قضیه اینا فرق میکنه چون اینا آدم های معروفی هستن و به ظاهر مسلمان و دیگران از اینان الگو می گیرن پس بنابراین گناهان اینا نیز چندین برابر گناهان ما نیز می باشد اینو من نمیگم قرآن میگه
      ما از ساموئل انتظاری نداریم ولی ...

    • نیما

      از نظر من هرکی مسئول و اختیار خودشو داره
      دوست داره تاتو بزنه ، دوست داره
      نمیشه انسان ها رو از روی اینجور مسائل تحلیل کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج