جاباما
۶۸۲۲۲۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

واکنش کیوان ساکت به لغو کنسرتش

مسئولان اداره ارشاد رشت دلیل لغو کنسرت کیوان ساکت در این شهر را نزدیکی آن به روز پایانی ایام فاطمیه اعلام کرده‌اند و سوال این جاست که آیا در زمان صدور مجوز نمی‌دانستند ایام فاطمیه چه زمانی تمام می‌شود؟

خبرآنلاین: مسئولان اداره ارشاد رشت دلیل لغو کنسرت کیوان ساکت در این شهر را نزدیکی آن به روز پایانی ایام فاطمیه اعلام کرده‌اند و سوال این جاست که آیا در زمان صدور مجوز نمی‌دانستند ایام فاطمیه چه زمانی تمام می‌شود؟

واکنش کیوان ساکت به لغو کنسرتش

در هفته‌ای که گذشت سه کنسرت، با وجود آن که بلیت‌فروشی‌شان در حال انجام بود، لغو شد.

کیوان ساکت قرار بود به همراه وحید تاج روز پنجشنبه سوم اسفند در سالن نامجوی رشت روی صحنه برود، در همان روز باید کنسرت گروه سایه‌سار به سرپرستی و آهنگسازی حسین سلیمانی در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار می‌شد و فردای آن روز، جمعه چهارم اسفند، کوروش اسدپور قرار بود در تالار اندیشه حوزه هنری در تهران اجرا داشته باشد که هیچ کدام نشد.

کیوان ساکت: دلیل این همه هرج و مرج و بی‌قانونی چیست؟

کیوان ساکت در مورد دلیلی که برای لغو شدن کنسرتش به او اعلام شد به خبرآنلاین گفت: «به ما اعلام شد چون کنسرت‌مان فقط چند روز پس از پایان ایام فاطمیه است نمی‌توانیم روی صحنه برویم. در صورتی که ما مجوز اجرا در تاریخ پنجشنبه سوم اسفند را از مدت‌ها قبل از اداره ارشاد رشت گرفته بودیم، بلیت فروشی‌مان در حال انجام بود، تبلیغات‌مان را شروع کرده بودیم و گروه‌مان در حال تمرین بود و تنها چند روز مانده به روی صحنه رفتن‌مان اعلام شد نمی‌توانیم اجرا داشته باشیم چون ایام فاطمیه به تازگی تمام شده است. من نمی‌دانم دلیل این همه هرج و مرج و بی‌قانونی چیست و چه عواملی موجب رخ دادن چنین اتفاقاتی می‌شود»

این آهنگساز، نوازنده تار و سه‌تار که 16 اسفند همراه با وحید تاج در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت و بعد از آن به تور اروپا می‌رود، توضیح داد: «کنسرت ما در رشت پیش از این دو مرتبه عقب افتاده بود، چون اجازه تبلیغات محیطی را بسیار دیر صادر می‌کردند و ما برای آن که فرصت کافی برای تبلیغ داشته باشیم مجبور بودیم تاریخ اجرایمان را تغییر دهیم و این بار هم که علی‌رغم انجام بلیت‌فروشی، اعلام کردند کلیه مجوزهای اجرا در این تاریخ و تاریخ‌های نزدیک به آن به این دلیل که ایام فاطمیه به تازگی تمام شده کنسل است.»

او در پایان گفت: «طبیعتا جدا از هزینه‌هایی که صرف تبلیغات کردیم، انرژی و زمانی هم که صرف تمرینات شد، به همین سادگی از بین رفت.»

ایام فاطمیه چه زمانی آغاز و چه زمانی تمام می‌شود؟

طبق تقویم رسمی 1396، ایام فاطمیه از چهارشنبه 11 بهمن آغاز و سه‌شنبه اول اسفند که تعطیل رسمی هم بود تمام شد. از آن جایی که در روایات شیعه دو تاریخ برای درگذشت حضرت فاطمه زهرا (س) وجود دارد، ایام فاطمیه یا ایام وفات حضرت فاطمه (س) به فاصله بین دو تاریخ 13 جمادی‌الاول (امسال 11 بهمن) تا سوم جمادی‌الثانی (امسال اول اسفند) گفته می‌شود.

مسئولانی که کاری با تقویم ندارند

مسئله‌ای که مطرح است نه چرایی برگزار نشدن کنسرت که چرایی صدور مجوز بدون توجه به تاریخ و تقویم و بعد لغو آن است؟

بدون شک مسئولین دفتر موسیقی در تهران و ادارات ارشاد در شهرستان‌ها پیش از صدور مجوز می‌دانند که این ایام که در طول آن به احترام صاحبش کنسرتی برگزار نمی‌شود، از چه زمانی شروع و چه زمانی تمام می‌شود و باید پرسید دلیل این که مجوز اجرای زنده را صادر می‌کنند و چند روز مانده به آن، پی می‌برند که این ایام را به تازگی پشت سر گذاشته‌اند و نباید روی صحنه رفت، چیست؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی به کیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج