۶۸۲۴۰۵
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

ميرزاپور:

خطری بیرانوند را برای جام جهانی تهدید نمی‌کند

دروازه‌بان سابق تيم‌ملي ايران عقيده دارد كه بيرانوند هنوز هم بهترين است.

وبسایت روزنامه گل: دروازه‌بان سابق تيم‌ملي ايران عقيده دارد كه بيرانوند هنوز هم بهترين است و در جام‌جهاني دروازه‌بان اول تيم ملي خواهد بود ولي در عين حال بايد تمركز بيشتري داشته باشد و به حاشيه ها توجه نكند و با تمرين بيشتر خود را براي جام‌جهاني آماده كند.


ابراهيم ميرزاپور در ادامه با اشاره به دروازه‌بان جوان استقلال مي‌گويد: «حسيني گلر خوبي است ولي بايد با بازي‌هاي بيشتر تجربه كسب كند.»


بيرانوند چند بازي است كه با اوج خود فاصله گرفته خصوصا در بازي با السد كه خوب نبود؟


من چندي پيش با بيرانوند حرف زدم و يكسري مسايل را به او گوشزد كردم. عليرضا بايد تحمل خودش را بيشتر كند و به انتقادها توجه نكند و متقابلا كمتر مصاحبه كند و جواب منتقدان را ندهد تا در كمال آرامش به كارش ادامه دهد. اگر وارد حاشيه شود خودش ضرر مي‌كند. بنابراين براي اينكه روي اوج بماند بايد آرامش خود را حفظ كند و با تمركز و تمرينات بيشتر به كارش ادامه دهد.


اما به بازي ضعيف او مقابل السد اشاره نكرديد خصوصا اينكه روي 3 گل خورده هم مقصر بود؟


متاسفانه همين‌طور است. او روي گل‌ها خيلي زود زانو زد و به قول ما گلرها زود مي‌نشيند. اين زانو زدن باعث مي‌شود شما روي توپ‌هاي بلند تسلط نداشته باشيد و خيلي راحت دروازه‌‌تان باز شود. متاسفانه مقابل السد روز خوب بيرانوند نبود هرچند كه مقابل السد همه پرسپوليسي‌ها خوب نبودند.


فكر نمي‌كنيد او خسته شده و به ريكاوري احتياج دارد؟


بله... دقيقا همين‌طور است. بازي در آسيا و ليگ و جام‌ حذفي و بعد هم تمرينات تيم‌ملي باعث شده او فشار زيادي را تحمل كند. بنابراين با توجه به اينكه دروازه‌باني يك پست پراسترس است و در واقع بيش از 50 درصد كار به خود شما بستگي دارد. بنابراين بايد برانكو چند بازي به او استراحت بدهد تا فشار بازي‌ها از او برداشته شود.


بهروز سلطاني دروازه‌بان سابق پرسپوليس عقيده دارد دروازه‌باني در پرسپوليس و استقلال سخت‌تر از تيم‌ملي است؟


بله. من هم قبول دارم. دروازه‌باني در اين دو تيم سخت‌تر از تيم‌ملي است. يكي از دلايلي كه خود من هم به استقلال يا پرسپوليس نرفتم، همين مساله بود. اتفاقا علي‌آقا پروين هم لطف داشتند و به من پيشنهاد دادند ولي من قبول نكردم. چرا كه اگر شما در دو بازي اشتباه داشته باشيد نابود مي‌شويد. شما در اين دو تيم حق اشتباه نداريد و اگر اشتباه كنيد همه شما را مقصر مي‌دانند. كافي است در روز بازي رو فرم نباشيد يا شرايط بازي نداشته باشيد، آن موقع است كه به مشكل مي‌خوريد. براي همين ادامه كار در فولاد را ترجيح دادم تا در تيم‌ملي هم ضربه نخورم.


حال با توجه به اين موضوع موقعيت بيرانوند در تيم‌ملي به خطر نمي‌افتد؟


شرايط تيم‌ملي و باشگاه با هم فرق مي‌كند. من خودم زماني كه لوكا مربي ما بود چند بازي به من بازي نداد اما من به تيم‌ملي دعوت شدم. من فكر نمي‌كنم كه بيرانوند به‌خاطر يك يا دو بازي تيم‌ملي را از دست بدهد يا موقعيت‌اش به خطر بيفتد. اتفاقا او در تيم‌ملي عملكرد خوبي داشته و كادرفني هم به او اطمينان خاص دارد. براي همين مطمئن باشيد كه كادرفني تيم‌ملي او را به بازي‌هاي جام‌جهاني مي‌رساند. به هر حال اين اتفاق افتاد كه بيرانوند كه در پرسپوليس خوب نبوده ولي در تيم‌ملي خوب بازي كرده است.


حسيني گلر استقلال را چطور مي‌بينيد؟


حسيني گلر جوان و آينده‌داري است. او بايد بيشتر بازي كند تا تجربه بيشتري پيدا كند. او يك مقدار روي خروج‌ها مشكل دارد و هم اينكه توپ‌ها را دو ضرب جمع مي‌كند يا به جاي جمع كردن توپ آن را مشت يا دفع مي‌كند. براي همين بايد با تمرين بيشتر تجربه كسب كند.


آيا با توجه به افت مقطعي بيرانوند حسيني يا گلر ديگري مي‌تواند در جام‌جهاني جاي او را بگيرد يا براي او خطر ايجاد كنند؟


امسال نه‌تنها بيرانوند بلكه تمام دروازه‌بان‌هاي ما افت داشتند. هم اخباري هم مظاهري كه ملي‌پوش بودند، چند هفته‌اي است مثل هميشه خوب نيستند و حتي اخباري هم كه بازي نمي‌كند. حسيني هم خوب است ولي نه به اندازه‌اي كه در جام‌جهاني جاي او را بگيرد. حسيني تجربه بيرانوند را ندارد و فكر نمي‌كنم بتواند در جام‌جهاني بازي كند. حسيني مي‌تواند با يك گلر ديگر در كنار تيم‌ملي باشد. حسيني اين كيفيت را دارد كه به تيم اضافه شود.


بين رحمتي و حسيني كدام يك را بهتر مي‌بينيد خصوصا اينكه در چند بازي گذشته شفر به نوبت از آنها استفاده كرد چه در آسيا و چه ليگ‌برتر؟


رحمتي و حسيني هر دو گلرهاي خوبي هستند ولي با اين تفاوت كه رحمتي از تجربه بيشتري برخوردار است. شما اگر توجه كرده باشيد، شفر در بازي با الهلال از رحمتي استفاده كرد چرا كه او تجربه بيشتري دارد. من با مهدي در تيم‌ملي بودم و به خوبي او را مي‌شناسم. مهدي مهارت‌هاي خاص خودش را دارد و مطمئنا در بازي‌هاي سخت و بزرگ هر مربي از او استفاده مي‌كند. حسيني هم گلر خوبي است ولي احتياج به تجربه بيشتر دارد كه با بازي‌هاي بيشتر به دست مي‌آيد. من با تمام احترامي كه براي حسيني جوان قائل هستم، رحمتي را ترجيح مي‌دهم.


يعني حسيني اگر سه اخطاره نمي‌شد و شانس برابر با رحمتي داشت، شما كدام يك را براي دربي انتخاب مي‌كرديد؟


من رحمتي را براي اين بازي بزرگ انتخاب مي‌كردم.


و بين حسيني و بيرانوند بدون در نظر گرفتن همهشري بودن؟


به دور از هر مساله‌اي مسلما عليرضا بيرانوند را چون تجربه بين‌المللي دارد و در انتخابي جام‌جهاني از بهترين‌هاي تيم‌ملي بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامی

      پس بگو چرابیرانوند بد بازی میکنه نگو میرزاپور رفته دیدش باهاش صحبت کرده اینجوری شده خودت سرطان بودی تو دروازه تیم ملی حالا شدی مشاوره دهنده برو جم کن خودتو

    • عیسی

      خفه بیرواندچیع یه مترسک هم ازش،بهترع فقط حسینی

    • سجاد قربانی

      بنازم گوویل شیرمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گوریل!؟

    • بدون نام

      آقای دینوزوف درباره بوفون اظهار نظر فرمودند هیچکدومتون هیچی پخی نبودید و نیستید دروازه بانی شمارو هم دیدیدم توجام جهانی اردک میرزا

    • سجادعلی

      گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بومیده یادت چند تا لای خوردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج