۶۸۲۴۶۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

شب نگرانی «پادوانی»

استقلال تهران در شرایطی مهیای داربی می‌شود که برای دومین‌بار در یک ماه گذشته با خبری شوکه‌کننده روبه‌رو می‌شود؛ بعد از ماجرای مهدی قائدی در بوشهر، این‌بار مصدومیت شدید و نگران‌کننده لئوناردو پادوانی، مدافع برزیلی این تیم، بازیکنان و هواداران باشگاه را نگران کرده است.

روزنامه شرق: استقلال تهران در شرایطی مهیای داربی می‌شود که برای دومین‌بار در یک ماه گذشته با خبری شوکه‌کننده روبه‌رو می‌شود؛ بعد از ماجرای مهدی قائدی در بوشهر، این‌بار مصدومیت شدید و نگران‌کننده لئوناردو پادوانی، مدافع برزیلی این تیم، بازیکنان و هواداران باشگاه را نگران کرده است. پادوانی که بعد از مدت‌ها فرصت پیدا کرد در دیدار برابر فولاد اهواز، در ترکیب استقلال قرار بگیرد در برخورد با بازیکن خودی، به شدت مصدوم شد و جایش را به خسرو حیدری داد. در برخورد اولیه به نظر نمی‌رسید مشکل این بازیکن برزیلی حاد باشد ولی وقتی تیم پزشکی باشگاه آبی‌پوش تهرانی تصمیم گرفتند با احتیاط و فیکس‌نگه‌داشتن بدن این بازیکن، او را سوار بر آمبولانس کنند، مشخص شد مشکل جدی است.

آن‌طور که بازیکنان و پزشک باشگاه استقلال عنوان کرده‌اند؛ بعد از برخورد با آرمین سهرابیان، پادوانی گفته پاهایش را احساس نمی‌کند؛ همین موضوع نگرانی‌هایی به وجود آورده بود که احتمالا نخاع او آسیب دیده است. پادوانی را ابتدا به یک بیمارستان در اهواز منتقل می‌کنند و بررسی‌های اولیه را آنجا صورت می‌دهند؛ در همان‌جا مشخص می‌شود که وضعیت این بازیکن بسیار خطرناک است و نیاز به تجهیزات پزشکی مجهزی دارد؛ این‌طور می‌شود که او را به بیمارستانی مجهزتر در اهواز منتقل می‌کنند تا خیلی سریع شرایط برای عمل جراحی این مدافع بلندقامت مهیا شود. مشکل اما چه بود؟

همان‌طور که عنوان شد بسیاری نگران این بودند که بازیکن استقلال قطع نخاع شده باشد ولی از قرار معلوم با جابه‌جایی یکی از مهره‌های گردن، استخوان آن ناحیه با نخاع پادوانی درگیر می‌شود.

این موارد همگی باعث بروز خونریزی در ناحیه گردن این برزیلی شده بود. این‌طور می‌شود که خیلی سریع دو عمل جراحی فوری توسط پزشکان اهوازی برای این بازیکن در نظر گرفته می‌شود؛ مهم‌ترین موضوعی که پزشکان با آن روبه‌رو بوده‌اند، این بود که باید تلاش می‌کردند نخاع پادوانی را از فشار استخوان آزاد کنند تا آسیبی جدی نبیند. نصرالله عبداللهی سرپرست باشگاه استقلال که به همراه این بازیکن به بیمارستان رفته، درباره دو عمل جراحی لئوناردو می‌گوید: «پزشکان به خوبی رسیدگی کردند و در تشخیص اولیه گفتند که باید درگیری نخاع و استخوان برطرف شود. به همین دلیل پادوانی تحت دو عمل جراحی قرار گرفت که عمل اول تا ٢:٣٠ بامداد و عمل دوم تا حوالی ساعت شش صبح طول کشید. همچنین قرار بود که یک عمل جراحی برای مشکل سر او انجام شود اما با توجه به نگرانی از بیهوشی زیاد و البته اهمیت کم این عمل جراحی مقرر شد این عمل در آینده انجام شود».

پادوانی فعلا خوب است ولی...

بعد از انجام دو عمل جراحی صورت‌گرفته عنوان شده که شرایط عمومی لئوناردو پادوانی خوب است و این بازیکن حتی به‌راحتی قادر به صحبت‌کردن با اطرافیانش است. بااین‌حال اینکه آیا خطر به‌طورکلی رفع شده یا خیر، هنوز موضوعی است که نمی‌شود با قطعیت درباره‌اش صحبت کرد. امین نوروزی، رئیس کمیته پزشکی باشگاه استقلال در این مورد می‌گوید: «ضایعه خیلی شدید است، اما با متخصصان مشاوره‌های خوبی انجام دادیم و باید هرچه سریع‌تر فشار را از روی نخاع برمی‌داشتیم. خوشبختانه عمل جراحی خیلی به‌موقع انجام شد و پزشکان توانستند فشار را از روی نخاع پادوانی بردارند. البته با توجه به مصدومیت و فشار سنگین که به نخاع او وارد شده است، پادوانی نیاز به زمان دارد و ما درصدد هستیم هرچه سریع‌تر او را با اورژانس هوایی به تهران منتقل کنیم». در اینکه انتقال به‌موقع این بازیکن به بیمارستان مانع از بروز یک فاجعه شده، تردیدی وجود ندارد چون آن‌طور که پزشکان معالج این بازیکن گفته‌اند، اگر نخاع مدت بیشتری تحت فشار استخوان قرار می‌گرفت، ممکن بود قطع شود و این بازیکن را برای همیشه از میادین دور کند. البته همین حالا هم به طور مشخص عنوان نشده که پادوانی قادر خواهد بود در ادامه به فوتبالش ادامه دهد یا خیر. دکتر نوروزی در پاسخ به همین سؤال که آیا او به فوتبالش ادامه می‌دهد یا نه، می‌گوید: «چیزی که برای من مهم است، سلامتی پادوانی است نه چیز دیگری».

دومین غايب در یک روز

مصدومیت شدید پادوانی باعث می‌شود که این بازیکن هم حضور در داربی پنجشنبه و تقابل حساس با پرسپولیس را از دست بدهد؛ اگرچه پادوانی بازیکن فیکسی در قلب خط دفاع استقلال نبود ولی با توجه به احتمال مصدومیت، گزینه قابل تأملی برای بازی‌کردن در خط دفاعی استقلال بود. به‌غیر از این بازیکن باید به محرومیت سیدحسین حسینی، دروازه‌بان جوان استقلال از داربی هم اشاره شود؛ این بازیکن در دیدار برابر فولاد به زعم داور مسابقه وقت‌کشی کرد و کارت زرد گرفت؛ کارتی که او را سه‌اخطاره کرده و حالا نمی‌تواند در داربی به میدان برود.

البته آن‌طور که خودش مدعی است و باشگاه استقلال پیگیر کار است، قرار است مکاتبه‌ای با فدراسیون فوتبال صورت بگیرد تا این کارت زرد بخشیده شود؛ استقلالی‌ها مثل دروازه‌بانشان معتقد هستند داور در نشان‌دادن کارت زرد به حسینی اشتباه کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج