جاباما
۶۸۲۶۴۷
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

پاسخ وزارت خارجه به ادعاهای همسر نازنین زاغری

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد ادعاهای همسر نازنین زاغری مبنی بر اینکه همسر او قربانی اختلافات مالی و تسلیحاتی ایران و انگلیس شده است، گفت: همان‌طور که خودتان نیز اشاره کردید این سخنان ادعاست. بحث خانم زاغری یک بحث حقوقی و قضایی است. ایشان در قوه قضاییه ایران محکوم شده‌اند و اکنون دوره محکومیت خود را طی می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: بهرام قاسمی؛ سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری که مدعی بود ایران در برابر کودک‌کشی‌های دولت اسد سکوت کرده از جمله اقداماتی که در غوطه شرقی صورت گرفته است، گفت: موضوع سوریه موضوعی پیچیده و قدیمی است، بازیگران زیادی در آن حضور دارند و امنیت، ثبات و آرامش مدت‌هاست که در آنجا وجود ندارد و درگیری‌ها در آنجا ادامه دارد.

وی با بیان اینکه چنین موضوعی قطعا مورد خوشایند هیچ کسی نیست، ادامه داد: امیدواریم که قطعنامه جدید شورای امنیت بتواند آتش‌بس را در همه نقاط سوریه برقرار کند و این زمینه فراهم شود که کمک‌های بشر دوستانه و انسان دوستانه به مردم سوریه منتقل شود، کاری که از گذشته مورد توجه ایران بوده است.

قاسمی گفت: آتش‌پراکنی در سوریه فقط محدود به یک نقطه خاص نیست و ما حتی در دمشق نیز شاهد کشته شدن افراد بیگناه بر اثر درگیری‌ها هستیم و این درگیری‌ها در نقاط مختلف وجود دارد.

وی تاکید کرد:‌ امیدواریم که این آتش‌بس اجرایی شود تا خشونت‌ها در این منطقه کاهش پیدا کند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در این نشست تاکید کرد: ما نگاه صفر و صدی به برجام نداریم و قطعا برجام توانسته در حوزه‌های مختلفی دستاوردهایی را برای ایران به همراه داشته باشد.

قاسمی در واکنش به سوال خبرنگاری که مدعی بود آقای عراقچی گفته برجام هیچ سودی برای ما نداشته است، تصریح کرد: من اصل صحبت‌های آقای عراقچی را ندیده‌ام بنابراین نمی‌توانم در این ارتباط قضاوت کنم.

وی ادامه داد: برجام تاکنون منافع زیادی برای ما به همراه داشته است و ما نگاه صفر و صدی به آن نداریم گرچه شاهد این هستیم که آمریکایی‌ها با کارشکنی‌های خود تلاش می‌کنند که نگذارند ایران از منافع برجام به طور کامل استفاده کند.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با رسانه‌ها در پاسخ به سوالی در مورد ادعاهای همسر نازنین زاغری مبنی بر اینکه همسر او قربانی اختلافات مالی و تسلیحاتی ایران و انگلیس شده است، گفت: همان‌طور که خودتان نیز اشاره کردید این سخنان ادعاست. بحث خانم زاغری یک بحث حقوقی و قضایی است. ایشان در قوه قضاییه ایران محکوم شده‌اند و اکنون دوره محکومیت خود را طی می‌کنند.

بهرام قاسمی با بیان اینکه او فردی دو تابعیتی است و از نظر ایران چنین موضوعی به رسمیت شناخته نمی‌شود، تصریح کرد: موضوع نازنین زاغری ربطی به وزارت خارجه و دیگر مسائل مربوط به رابطه ایران و انگلیس ندارد و یک موضوع خاص است.

وی با تاکید مجدد مبنی بر اینکه وزارت خارجه دخالتی در پرونده وی ندارد، بیان کرد: این نوع فرافکنی‌ها از جمله اینکه خانم زاغری گروگان رابطه مالی ایران و انگلیس است نادرست است و این سخنان شاید ناشی از عدم شناخت رابطه ایران و انگلیس و همچنین سیستم قضایی و سیاست خارجی ایران باشد.

این دیپلمات ارشد کشورمان در واکنش به سخنان برخی از مقامات آمریکایی در اجلاس امنیتی مونیخ مبنی بر اینکه کشورهای اروپایی نباید در ایران سرمایه‌گذاری کنند و تلاش آمریکا برای جلوگیری از حضور سرمایه‌گذاران اروپایی در ایران، گفت: سیاستی که آمریکایی‌ها در مورد ایران و نهادهای ایرانی دنبال می‌کنند بر همگان روشن است. جامعه جهانی مستقل از دیگران و بر اساس منافع ملی خودش تصمیم می‌گیرد.

وی این سخنان را ادامه جنگ روانی و تبلیغاتی آمریکایی‌ها علیه ایران دانست به نحوی که رابطه ایران با جامعه جهانی و کشورهای اروپایی به رابطه مطلوبی نزدیکی نشود.

قاسمی افزود: مقامات آمریکایی این سخنان را به صورت مرتب تکرار می‌کنند و حاصل این سخنان شکست‌های پی در پی آمریکایی‌ها در پیشبرد این سیاست‌هاست.

وی با اشاره به همکاری‌های اقتصادی ایران با کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای اروپایی و پیشبرد سیاست‌های ایران در این زمینه، تصریح کرد: ما با تعدادی از کشورها برای پیشبرد روابط اقتصادی و گسترش آن در حال مذاکره هستیم و امیدواریم که این روند همچنان ادامه پیدا کند. به آمریکایی‌ها نیز توصیه می‌کنیم دست از اینگونه سیاست‌ها بردارند و در سیاست‌های خود موضوع خرد را مورد توجه قرار دهند.

قاسمی همچنین در مورد اظهارات ضد ایرانی وزیر امور خارجه بحرین و تاکید او مبنی بر اینکه ایران یک خطر برای منطقه و جهان عرب است و واکنش ایران به این سخنان چیست، گفت: برخی از صحبت‌ها خیلی احتیاج به پاسخ ندارند به خاطر اینکه به شدت بی‌ربط و نادرست هستند.

وی ادامه داد: برخی از مقامات بحرین به سفارش دیگران و در راستای انجام وظایفی که برای آنها مشخص شده این سخنان بی‌ربط و یاوه‌گویی‌های نادرست را دارند و نباید به آن توجه کرد.

قاسمی همچنین در پاسخ به این سوال که وزیر خارجه کشورمان طی چند وقت اخیر در چندین سخنرانی موضوع ایجاد مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای در حوزه خلیج‌فارس را به جد مورد توجه قرار داده است و آیا ایران برنامه‌ای عملی برای تحقق این موضوع در نظر دارد یا نه؟ تصریح کرد: ما امیدواریم که بتوانیم همسایگان‌مان را به این ایده و تلاش برای تحقق آن نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه منطقه ما برای رسیدن به امنیت و ثبات نیازمند انجام حرکت جمعی از سوی کشورهای منطقه است، گفت: در این منطقه ما شاهد درگیری‌ها و خشونت‌ هستیم و دیگر منطقه نمی‌تواند درگیری‌های بیش از این را تحمل کند. در همین چارچوب کشورهای منطقه باید با همکاری با یکدیگر به راهکاری دست پیدا کنند تا بتوانند با انجام کاری هماهنگ مسائل و مشکلاتی که وجود دارد را برطرف و برای آن چاره‌اندیشی کنند و پیشنهاد ایران مبنی بر ایجاد مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای در همین چارچوب است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به تیتر خبر پاسخ ندادی که جناب قاسمی!!!!!!!!

    • بدون نام

      قاسمی خودتم میدونی کجاها دروغ سرهم کردی

    • علی

      جناب سخن گو چرا اصل سخنرانی دکتر عراقچی رو گوش نکردین مگه شما سخنگوی وزارت خارجه نیستین شما حرف های همکارتون رو گوش نمی کنین چطور می خواهین در جامعه جهانی ار حق ملت دفاع کنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج