جاباما
۶۸۲۷۰۷
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

با ۹ قابلیت جدید گلکسی اس ۹ آشنا شوید

یکی از معضلات اصلی دارندگان گوشی‌های گلکسی اس ۸ و نوت ۸، تعبیه سنسور اثر انگشت در کنار دوربین در قاب پشتی است که موجب اشتباه گرفتن آن‌ها با یکدیگر و در نتیجه باقی مانده اثر انگشت بر روی لنز دوربین می‌شود

وب سایت فارنت: شرکت سامسونگ ساعاتی پیش در نمایشگاه MWC۲۰۱۸ از پرچم‌داران جدید خود رونمایی کرد. در ادامه همراه ما باشید تا ۹ قابلیت جدید گلکسی اس ۹ را مرور کنیم.

۱. جایگاه جدید سنسور اثر انگشت

یکی از معضلات اصلی دارندگان گوشی‌های گلکسی اس ۸ و نوت ۸، تعبیه سنسور اثر انگشت در کنار دوربین در قاب پشتی است که موجب اشتباه گرفتن آن‌ها با یکدیگر و در نتیجه باقی مانده اثر انگشت بر روی لنز دوربین می‌شود؛ خوشبختانه در Galaxy S۹ این مشکل به طور کلی برطرف شده و سنسور اثر انگشت به قسمت زیرین دوربین نقل مکان کرده است.

هرچند همچنان امکان قرار گیری اشتباه انگشت بر روی سنسور دوربین وجود دارد، با این حال احتمال رخ دادن این موضوع لااقل نسبت به پرچم‌داران سال گذشته سامسونگ کاهش پیدا کرده است. این تغییر مکان همچنان به افراد اجازه می‌دهد از انگشتان هر دو دست برای ثبت در گوشی استفاده کنند.

با ۹ قابلیت جدید گلکسی اس ۹ آشنا شوید

۲. پردازشگر تصویر اختصاصی

یک از ویژگی‌های قابل توجه خانواده گلکسی اس 9، بهره‌مندی از تراشه اختصاصی پردازش تصویر است که به کمک آن در هر بار فشردن دکمه شاتر، 12 عکس با خصوصیات مختلف ازجمله میزان نویز، کنتراست و روشنایی مختلف ثبت می‌شود. به لطف تراشه مذکور و حافظه رم DRAM، در سه نوبت بهترین تصاویر ثبت شده با بیشترین جزئیات انتخاب شده و با یکدیگر ادغام می‌شوند تا بهترین نتیجه در اختیار کاربر قرار گیرد.

۳. دوربین دوگانه گلکسی اس ۹ پلاس

با ۹ قابلیت جدید گلکسی اس ۹ آشنا شوید

همان‌طور که در مطلب معرفی پرچم‌داران جدید سامسونگ نیز با شما در میان گذاشتیم، گلکسی اس ۹ پلاس اکنون دارای دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است. البته توجه داشته باشید که دوربین دوم گلکسی اس ۹ پلاس دیافراگم متغیر ندارد و به جای آن یک لنز f/۲.۴ تله‌فوتو با بزرگنمایی ۲ برابر اپتیکال درست مثل گلکسی نوت ۸ بر روی آن قرار گرفته است. در دیافراگم f/۱.۵ حدود ۲۸ درصد نور بیشتری نسبت به گلکسی اس ۸ به دوربین خواهد رسید و f/۲.۴ نیز برای جلوگیری از حذف جزئیات از بخش‌های روشن تصاویر در محیط پرنور در نظر گرفته شده است.

۴. قابلیت ثبت ویدئو با نرخ 960 فریم بر ثانیه

دیگر ویژگی حافظه رم DRAM دوربین گلکسی اس ۹، امکان تحلیل و پردازش داده‌ها با سرعت بسیار بیشتر نسبت به نسل قبل می‌باشد که یکی از فواید آن امکان ثبت ویدئوهایی با وضوح تصویر و نرخ فریم بالا است. اگر وضوح تصویر فول اچ‌دی را به صورت پیش‌فرض تعیین کنید، می‌توان با نرخ فوق‌العاده ۲۴۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کرد؛ این میزان در وضوح تصویر اچ دی حتی به ۹۶۰ فریم بر ثانیه می‌رسد.

با ۹ قابلیت جدید گلکسی اس ۹ آشنا شوید

دوربین گلکسی اس 9 همچنین قادر به ثبت تصاویر با رزولوشن 4k در نرخ 60 فریم بر ثانیه می‌باشد. در سوی دیگر رابط کاربری برنامه به طور خودکار قادر است این نرخ فریم فوق‌العاده را در زمان حساس فیلم برداری اعمال کند؛ هرچند که میتوان این ویژگی را به طور دستی نیز اعمال کرد. در سوی دیگر برنامه دوربین می‌تواند قسمتی از تصاویر اسلوموشن شما را به یک فیلم پشت سرهم با فرمت GIF تبدیل کرده و حتی می‌توان بر روی آن صدای پس زمینه اضافه کرد تا درنهایت به کلیپی حرفه‌ای در جهت به اشتراک‌گذاری تبدیل شود.

۵. دیافراگم متغیر فیزیکی

با ۹ قابلیت جدید گلکسی اس ۹ آشنا شوید

دوربین این گوشی قادر است بین دیافراگم بسیار روشن f/۱.۵ و f/۲.۴ بسته به شرایط نوری و سوژه سوییچ کنند. در دیافراگم f/۱.۵ حدود ۲۸ درصد نور بیشتری نسبت به گلکسی اس ۸ به دوربین خواهد رسید و f/۲.۴ نیز برای جلوگیری از حذف جزئیات از بخش‌های روشن تصاویر در محیط پرنور در نظر گرفته شده است.

۶. اموجی‌های واقعیت افزوده

با ۹ قابلیت جدید گلکسی اس ۹ آشنا شوید

شاید بتوان کاربرپسند ترین ویژگی دوربین گلکسی اس 9 را اموجی های واقعیت مجازی یا AR Emoji دانست که میتوان از آن به عنوان نسخه سامسونگی انیموجی اپل یاد کرد. به لطف این ویژگی در چند ثانیه می‌توان از صورت خود یک شخصیت مجازی با جزئیات دقیق خلق کنید که حتی قابلیت شخصی سازی دارند.

در نگاه اول AR Emoji ویژگی‌های بیشتری نسبت به انیموجی آیفون 10 ارائه می‌دهد، کما آنکه امکان شخصی سازی اندام‌های صورت و حتی لباس شخصیت نیز قابل دسترس است. پس از اعمال شخصی‌سازی‌های مدنظر، کاراکتر مجازی در قالب فایل گیف در 18 استایل پیش‌فرض ذخیره می‌گردد که به راحتی می‌توان آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

۷. اتصال LTE گیگابیتی

گلکسی اس 9 سامسونگ به لطف پردازنده اسنپ‌دراگون 845 و مودم LTE Cat 18 قادر است با سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه داده‌ها را دانلود کند؛ البته بدهیست که پیش نیاز دسترسی به این سرعت دانلود، وجود شبکه‌ای مخابراتی سازگار با این خصوصیات است.

۸. بلندگوهای استریو

با ۹ قابلیت جدید گلکسی اس ۹ آشنا شوید

ملموس‌ترین نتیجه خرید Harmon Kardon توسط سامسونگ را می‌توان در بلندگوهای استریو گلکسی اس ۹ مشاهده کرد. پرچم‌دار جدید این شرکت اولین گوشی از سری گلکسی اس و نوت محسوب می‌شود که سرانجام به بلندگوهای استریو تجهیز شده است. هر دو بلندگوی مذکور توسط برند AKG بهینه شده‌اند و شرکت سازنده مدعیست که میزان صدای خروجی آن‌ها دست کم ۱.۴ برابر بیشتر از صدای خروجی گلکسی اس ۸ است. ناگفته نماند که این بلندگوها از فناوری دالبی Atmos نیز پشتیبانی می‌کنند که ما پیش‌تر در مطلبی به طور جداگانه به بررسی ویژگی‌های آن پرداخته‌ایم.

۹. اسکن هوشمند

سری گلکسی اس ۹ از سه روش بیومتریک سنسور تشخیص چهره، تشخیص قرنیه و تشخیص اثر انگشت بهره می‌برد که کاربر بسته به شرایط قادر است از هر کدام در جهت احراز هویت استفاده کند. سنسور تشخیص قرنیه از امنیت و سرعت قابل قبولی برخوردار است، اما نقطه ضعف آن عمل نکردن در زمان قرار گیری در برابر نور مستقیم خورشید است؛ چراکه مانع تابیدن نور مادون قرمز می‌شود.

با ۹ قابلیت جدید گلکسی اس ۹ آشنا شوید

در سوی دیگر سنسور تشخیص چهره نیز هرچند عملیات احراز هویت را به خوبی انجام می‌دهد، اما این سیستم نیز در شرایط کم‌نور فلج می‌شود. حال سامسونگ در گلکسی اس 9 هر دو سیستم را با یکدیگر ادغام کرده و سازوکاری محیا ساخته تا هر دو سنسور در آن واحد فعال می‌شوند و بسته به شرایط نوری، هرکدام که می‌تواند بهتر عمل کند عملیات احراز هویت را انجام خواهد داد. بدین ترتیب دیگر فرقی نمی‌کند که زیر نور مستقیم خورشید باشید یا در تاریکی شب، چراکه سیستم جدید تشخیص چهره گلکسی اس 9 به راحتی می‌تواند تحت هر شرایط نوری کار خود را انجام دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واااااااااااااااو

    • بدون نام

      باتریش چطوره؟ خوب دووم میاره؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج