۶۸۲۸۹۱
۲۶۱ نظر
۵۰۷۳
۲۶۱ نظر
۵۰۷۳
پ

آماری از دختران ایرانیِ بَرده شده توسط افغانستانی‌ها

​معاون رییس‌‌‌جمهور در امور زنان و خانواده در رابطه با بحث تابعیت فرزندان زنانی که شوهران غیرایرانی دارند، عنوان کرد: مسئله تابعیت پیگیری شد؛ طبق آمارها حدود ۸۰۰ دختر ایرانی که شوهر افغان کرده‌اند به صورت برده مورد استفاده قرار می‌گیرند لذا موضوع مهم و پیچیده‌ای است.

خبرگزاری ایلنا: معصومه ابتکار در جلسه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت دوازدهم سیاست‌ها و راهبردهای این دولت را پیگیری می‌کنیم، گفت: اقدامات و برنامه‌های آقای روحانی در دولت یازدهم در حوزه زنان به خوبی مشهود بود.

وی افزود: ضمن آنکه تکالیف قانونی برنامه ششم را در مواد ۱۰۱، ۱۰۲ و ۸۰ این برنامه درخصوص عدالت جنسیتی و خانواده پیش رو داریم که باید اجرای و دنبال شوند.

​معاون رییس‌‌‌جمهور در امور زنان و خانواده از پیگیری عدالت جنسیتی و خانواده به عنوان دو اصل مهم در قانون برنامه ششم خبر داد و اظهار داشت: تمامی موضوعات اولویت‌دار حوزه زنان و خانواده را پیگیری می‌‌‌کنیم.

ابتکار ادامه داد: از نظر برنامه، راهبرد و قانون بالادستی، نقشه راه در دولت دوازدهم روشن است، ضمن آنکه شخصا با برنامه وارد این کار شده‌ام.

وی بیان اینکه نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده را با حضور رئیس‌جمهور هفته آینده برگزار می‌‌شود، تصریح کرد: ستاد زنان و خانواده ستادی فرابخشی و قوه‌ای است لذا حضور اعضای فراکسیون زنان مجلس در آن بسیار اهمیت دارد که در این ستاد تکالیف مواد ۱۰۱ و ۱۰۲ و شاخص‌های دیگر برای حرکت در مسیر توسعه را تعریف، مشخص و کمی خواهیم کرد.

​معاون رییس‌‌‌جمهور در امور زنان و خانواده به موضوعات مورد بررسی در جلسه نخست این ستاد اشاره و خاطرنشان کرد: در جلسه نخست بیشتر شاخص‌های عمومی را بررسی خواهیم کرد و امیدواریم اختیاراتی برای مصوب این شاخص‌ها بدست آوریم تا ملاک حرکت در طول مسیر پیش‌رو قرار گیرند.

ابتکار با تاکید براینکه معاونت امور زنان تمامی موضوعات اولویت‌دار حوزه زنان و خانواده را پیگیری می‌کند، ابراز داشت: آموزش یکی از مسائل مهمی است که در این خصوص با وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان به منظور ارتقای سطح آگاهی زنان در موضوعات مختلفی همچون توانمندی حقوقی و مهارت‌های زندگی و... رایزنی کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: ضمن آنکه با وزارت کار به منظور ارائه تسهیلات به زنان برای کاهش معضلات شغلی آن‌ها وارد گفت‌وگو شده و آیین‌نامه‌های اجرای مرتبط با تسهیلات فراگیر و پایدار نگارش شده است تا نگاه معادل جنسیتی در توزیع این تسهیلات فراهم شود.

​معاون رییس‌‌‌جمهور در امور زنان و خانواده به موضوع اشتغال پایدار برای زنان روستایی نیز اشاره و بیان کرد: مدیر امور بانوان استان‌ها عضو کارگروه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی است؛ از آن‌ها خواستیم مجموعه سیاست‌ها را بکار گیرند تا زنان نیز از تسهیلات اشتغال روستای نیز بهره‌مند شوند.

ابتکار با بیان اینکه فردا اجلاسی ملی در زمینه IT و ICT و فناوری اطلاعات در راستای از توان‌افزایی زنان در حوزه‌های مختلف مرتبط با اشتغال با همکاری وزارت ارتباطات برگزار خواهند کرد، یادآور شد: این سمینار به هیچ عنوان تشریفاتی نیست چراکه ما نقشه راه مشخصی برای توانمندی زنان در تمامی حوزه‌ها به ویژه حوزه فناوری داریم ضمن آنکه در خردادماه در این رابطه نشستی بین‌المللی برگزار می‌شود تا از تجربه کشورهای صاحب نظر استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون ۱۸ سفر استانی داشته است، عنوان کرد: این سفرها با برنامه‌ریزی و هدف بازدید و آگاهی از وضعیت روستاها و زنان روستایی انجام شده است و در این راستا عمده مشکلات زنان روستایی مورد بررسی قرار گرفته است که فروش و عرضه کالاهایشان مهمترین معضل آن‌ها شمار می‌‌آیند.

​معاون رییس‌‌‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهداف و جهت‌گیری‌های این سفرهای استانی، گفت: معرفی سیاست‌های دولت برای تمامی مقامات دولتی از جمله بحث تفویض اختیار پست‌های مدیریتی به زنان تا ۳۰ درصد و رصد کم و کیف اجرای این سیاست در استان‌ها از دیگر اهداف این سفرها به شمار آید؛ در واقع در دو سطح ملی و استانی این موضوع با همکاری سازمان اداری - استخدامی رصد و نظارت می‌شود.

ابتکار ادامه داد: طبق آخرین آمار سازمان اداری - استخدامی در ۵ ماه اخیر ۴۲ مدیر زن در پست‌های مدیریتی به کار گرفته شده‌اند که ۱۹ نفر از آنها در سطح عالی مشغول به کار شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و آگاهی‌رسانی به مدیران استانی بسیار مهم است، از طرح بحث در این خصوص در جلسات شورای اداری خبر داد و اظهار داشت: هدف اصلی توان‌افزایی مدیران زن است که بتوانند با شایستگی کامل این ۳۰ درصد سهم خود از پست‌های مدیریتی را دریافت و وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند.

​معاون رییس‌‌‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سهم زنان در مجلس شورای اسلامی نیز باید به ۳۰ درصد افزایش یابد، تصریح کرد: باید این بلندپروازی را دنبال کنیم چراکه مردم و نسل جوان چنین انتظاری از ما دارند.

ابتکار با اشاره به پیگیری موضوعی تحت عنوان گفت‌وگوی ملی خانواده در سطح ملی و استانی خاطرنشان کرد: تقویت بنیان خانواده یکی از تکالیف ما در ماده ۱۰۲ برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است که در این خصوص نشست‌های بسیاری با اساتید و دانشگاهیان برگزار کرده و به این جمع‌‌بندی رسیدیم که خانواده باید از درون خود دارای توانمندی‌هایی شود تا بتواند در مقابل آسیب‌ها بایستد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه خانواده سالم می‌تواند اقتصاد سالم و اقتصاد مقاومتی را پیش ببرد، ابراز داشت: به همین دلیل گفت‌‌‌‌وگو باید در درون خانواده ایرانی شکل بگیرد، ولی متاسفانه براساس پیمایش‌های انجام شده گفت‌‌وگو بین نسلی و میان خانواده‌های ایرانی بسیار کاهش پیدا کرده درحالی که این مهم جزو ضروریات جامعه است، البته این مسائل در دنیا نیز وجود دارد.

ابتکار با تاکید بر ارائه برنامه و آگاهی برای افزایش گفت‌‌‌وگوی بین نسلی و میان خانواده‌ بیان کرد: این موضوع به صورت پایلوت در برخی از استان‌ها اجرایی شده است و استانداران برای جریان‌سازی در این خصوص و همین طور برای افزایش گفت‌وگوی بین نسلی پس از حوادث دی ماه پیش قدم شده‌اند.

وی درخصوص قصاص نوجوانان نیز یادآور شد: نوجوانانی وجود دارند که زیر سن ۱۸ سال مرتکب جرم شده‌اند اما در یک جهنمی تا رسیدن به سن قانونی نگه داشته شده و پس از آن اعدام می‌شوند، اگرچه انجمن‌ها و تشکل‌های بسیاری در این رابطه فعالیت می‌کنند اما قانون باید در این خصوص اصلاح شود ضمن آن که می‌توان محکومین در این رابطه را که به جرائم سازمان یافته مرتبط می‌شوند مشمول اصلاح قانونی نکرد هر چند حتی در این نوع جرایم نیز آن بچه بی‌گناه است.

​معاون رییس‌‌‌جمهور در امور زنان و خانواده در رابطه با بحث تابعیت فرزندان زنانی که شوهران غیرایرانی دارند، عنوان کرد: مسئله تابعیت پیگیری شد؛ طبق آمارها حدود ۸۰۰ دختر ایرانی که شوهر افغان کرده‌اند به صورت برده مورد استفاده قرار می‌گیرند لذا موضوع مهم و پیچیده‌ای است.

ابتکار با اشاره به مطالبه زنان برای ورود به ورزشگاه گفت: موضوع پیگیری و خوشبختانه روز گذشته زنان توانستند به تماشای مسابقه ورزشی بسکتبال بنشینند که در این راستا با آیت‌‌الله مکارم جلساتی برگزار و داستان اصلی را برایشان توضیح دادم که ایشان تأکید کردند که اصلا نمی‌دانستند ماجرا این است. به من چیز دیگری گفتند که من آن واکنش را نشان داد.

وی درباره اختصاص نیم درصد بودجه جاری استانداری‌ها به اداره‌کل زنان و بانوان در بودجه سال ۹۷ اظهار داشت: تدوین طرح توسعه زنان و خانواده هر استان در حال پیگیری است که به همه استان‌ها ابلاغ و موافقتنامه‌هایی به استاندارها امضا کرده‌ایم و اطلس اطلاعاتی دقیق و آماری مربوط به زنان را با سرشماری سال ۹۵ تطبیق داده و آن را به عنوان پایه کار به مدیران تمام استان‌ها می‌دهیم تا برنامه‌ای را مطابق با استان، منطقه و دهستان خود در خصوص زنان ارائه دهند چراکه هر منطقه شرایط خاص خود را دارد.

​معاون رییس‌‌‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: این نیم درصد باید در جهت اجرا، رصد و پایش این برنامه‌ها خرج شود ضمن آنکه چارچوب نظارتی برای اجرای تکالیف ابلاغ شده به استان‌ها ایجاد و دنبال می‌شود و جلسات تخصصی و موضوعی بسیاری برگزار شده است.

ابتکار با تأکید بر اینکه به حمایت مجلس برای گفت‌وگوی بین نسلی و گفت‌وگوی خانواده‌ها نیاز است، تصریح کرد: برای آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد نیز اقداماتی صورت گرفته است و انتظار داریم تمامی نمایندگان رسماً به کمپین ارمغان ۲ و حمایت از این زنان بپیوندند.

وی با اشاره به بازدید از بند نسوان زندان ارومیه، گفت: بازدید از بند زنان زندان‌های تهران و پیگیری مشکلات آنها را نیز در برنامه داریم ضمن آنکه معتقدیم هیچ مادری نباید در زندان باشد چراکه بسیاری از این زنان دارای فرزندانی هستند که بچه‌های آنها بی‌سرپرست در خیابان‌ها رها شده‌اند. به همین دلیل بهتر است برای مادران مجازات جایگزین یا دستبندهای الکترونیک به منظور حضور آنها در خانه‌هایشان استفاده کنیم البته برای رسیدن به این مرحله به تلاش فراکسیون زنان و مکاتبه آنها با قوه قضائیه نیاز داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ابتکار مسواک بزن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایت الله منتظری اون دنیا باید جواب بدی تو بودی که اول انقلاب میگفتی با افغانها ازدواج کنید بهشون پناه بدید اینها برادران دینی شما هستند خیلی از خانواده های مذهبی گول حرفهای امثال شماها رو خوردند

    • lei

      افغان های بیشرف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف دهنت رو بفهم....

      • بدون نام

        فحش راه حل اش نیست.فقط ازماست که برماست

      • بدون نام

        چرا افغانهای بی شرف ...بگو مسئول بی شرف

      • ک. ریو

        ابتکاربهتره۱۵میلیون افعانی که چهل ساله تو کشورندرا دراسرع
        وقت بکشورشان برگردانید.قاتل ستایش هم قصاص شد دیگر
        برای چه چیز ماند ه اند.جوانان ما ازسربیکاری معتاد شدند.

      • بدون نام

        این رابدان
        ضریب هوشی ماافغانستانی ها خیلی بیشتر
        از شما حراف هاست.

      • بدون نام

        درود به غیرتت

      • بدون نام

        دمت گرم،درود به شرفت

      • بدون نام

        راست میگه دیکه جز جرم و جنایت چی سرتون میشه
        فرهنگتونم که واسه عهد ماقبل تاریخه

      • بدون نام

        بیشرف خودتی

      • بدون نام

        دمت گرم کاملا با نظرت موافقم،من کردم با حضور افغان تو ایران بشدت مخالفم

      • بدون نام

        اگر کشور همسایه دچار مشکل باشد این انسانیت است که به مردم آن کشور کمک و پناه بدهیم. ایراد به مسئولین ما است که برنامه مشخصی برای پذیرش و کمک به مهاجرین ندارند.

      • بدون نام

        افعانها مهمان های ما هستند و مهمان حبیب خداست.

      • بدون نام

        اگه افغانها مهمان ما هستند خب شما هر روز بردار ببرشون خونتون.از خانوادت هم بهشون زن بده.مهمان حبیب خداست دیگه!! نه؟

      • بدون نام

        این افغانی که نوشته ضریب هوشی ما افغانستانیها بیشتر از شما ایرانیهاس پس چرا همتون تو ایران فقط حمالی میکنید؟؟؟چندتاتون دکتر و مهندسین تو ایران؟؟؟ضریب هوشی پیشکش یکم غیرت داشته باشین،ما ۸ سال جنگیدیم ولی فرار نکردیم،شما بزدل ها فرار کردین اومدین سربار ما ایرانی ها شدین

      • بدون نام

        برادر ها و خواهر های افغان دیگه وقتشه که با احترام برین کشور خودتون و کشورتون رو اباد کنید دیگه..
        ضریب هوشیتون هم که میگین از همه بالاتره..
        پس بسم الله دیگه

      • بدون نام

        اقا یا بیایین افغان ها رو بیرون کنید تموم شه بره یا اگه راه میدین شهروند حسابشون کنید و خدمات شهروندی و کارت ملی اینا بدین به این بدبختا این چه زندگی که دارن نه میتونن سندی بزنن نه حتی گواهینامه ای نه هیچ چیز دیگه ای اینطور نمیشه..

    • اکبری

      ای وای من

    • ناشناس

      مسائلی این چنینی نباید با این جملات ‌مطرح شود خیلی حساسیت زا است.

    • بدون نام

      اخبار داغ ؟ مواظب رفتارت باش. داری تفرقه افکنی میکنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شنونده باید عاقل باشد.

    • بدون نام

      اینجوری تیتر زدید فک کردم چههه موضوع بزرگ و وحشتناک اتفاق افتاده ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هشتصدتا از خواهرای هموطنت شدن برده جنسی یه مشت افغانی،موضوع بزرگی نیس؟یکم غیرت

      • زهرا

        متن رویک باربخون گفته شده طبق آمارها حدود800دخترایرانی که شوهرافغان کرده اند به صورت برده مورد استفاده قرارمیگیرند پس بیخود ازافغان ها دفاع نکن،یکی هم نیس این وحشی ها روبه خراب شده خودشون بندازه مگه ما خودمون کم مشکلات داریم

      • بدون نام

        پس شماتشریف می برید بعنوان پناهند اروپا توقع احترام دارید اما وقتی انسان دیگری به شما پناه می آورد با خشونت و بی ادبی برخورد می کنید!؟

      • بدون نام

        ما میریم اروپا زنها و دختراشونو به بردگی میگیریم؟؟؟جنایت و تجاوز میکنیم؟؟؟

      • بدون نام

        چرا گناه چندنفر رو به همه تعمیم می دهید!؟ مگه ما ایرانی که جنایت و تجاوز کنه کم داریم!؟

      • بدون نام

        همین دیروز من و تو داشت از مواد فروشی خانوادگی ایرانی ها در استرالیا می گفت نه شما ها اصلا جنایت بلد نیستین خخخخ

    • بدون نام

      افغان =نابودی کارگر ایرانی افزایش جرم نابودی منابع ایران. نابودی ایران

      پاسخ ها

      • سعید اسماعیلی

        دقیقا

      • ali

        تو که از جامعه چیزی نمی دونی الکل حرف نزن

    • بدون نام

      خاک تو سر اون که ب افغان دختر میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره درود بر تو

      • علی

        درود بر اذربایجان که حتی بک افغانی ندیده ،چه برسد که به ان کثافتها دختر بدن،

    • بدون نام

      زنان ایرانی عقل نداشتن با افقانها ازدواج کردن بروند افقانستان این خوبه افقانها بروند کشور خودشان

    • بدون نام

      دیگه شورشو در آوردین بی ارزه های بی غیرت،

    • بدون نام

      تیتر که میزنید چرا اینجوری میکنید پس کجای متن نوشته چقدر باید بگردیم آخه بی انصافا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این آشغالهارو از کشور بیرون کنید اینها چه تخصصی دارند چه هنری دارند چرا به اینها باج میدی از چه میترسید اینها از ترس جنگ نکردن با تروریست فرار کردند حاظر شدن وطنشان را بدهند اما جانشان سالم باشد بعد به ایرانی ترحم میکنند !!!

      • بدون نام

        همه چی الا موضوع اصلی

    • بدون نام

      پس بیجا می کنید دختران ایرانی رو به عراقی ها میدید

      پاسخ ها

      • امیر

        توهین درست نیست افغانها همه مثل هم نیستند بسیار آدمهای خوبی هم دارندتویگله گوسفند شاید 100 تا مریض باشه دلیل نمیشه به همه توهین کرد بخدا ایرانی هست که باید گفت درود به افغانها دخترای ایرانی را با دروغ وکلک فریب میدن میبرن برای عربها افغانها بخشی از ایرانند

    • بدون نام

      حال پسر گرامیتون چطوره؟!!آمریکا خوش میگذره؟!!!!!!

    • بدون نام

      اینه شان و جایگاه یک زن ایرانی
      واقعا این چیزیه که قولشو به زنان و کلا مردم ایران داده بودید؟؟!!!!!

    • بدون نام

      توی کدام دوران از تاریخ ایران این همه به ناموس ایرانی اهانت شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اهانت اونجایی به زن ایرانی میشه که یه عده مرد ایرانی میان هزاران تهمت و دری وری و توهین بار زن ها می کنن شماها کم اهانت کردین به زن واقعا فکر می کنین چقدر فرق دارین با جهالت قبل از اسلام فقط زمانی متمدن میشین و احترام به زن یادتون میفته که طرف مقابل افغان باشه خنده داره اونایی که دیروز تو همین سایت به زن ها شیطان هرزه و هزاران بد و بیراه میگفتن الان شدن مدافع زن
        من همسر یه مرد افغانستانی با غیرت هستم و بار ها تو همین صفحات بعد از خوندن نظرات مردان کشورم خداروشکر کردم که یه افغان همسرم هست

    • بدون نام

      ببینیم اینایی که به دختران انقلاب یورش بردن نظرشون چیه . برده میدونی چیه یعنی یه دختر ایرانی با چند افغانی به اجبار داره زندگی میکنه همینه به حرمت ایرانی توسط ایرانی احترام نذارین این خارجیا هم بلندن ناموس کشور رو صاحب بشن.وای بر متحجران با این سیاستشون که دیگه نژاد ایرانیو به گند کشیدن با سیاستشون.

    • بدون نام

      عربها زمان جنگ صدام چه بلاها که بر سر زنان ایرانی نیاوردن،حالا نوبت افغانهاست

    • بدون نام

      کدوم افغانی بدتر ازتوعه اخه

    • بدون نام

      ۸۰۰ ایرانی توسط افغانها به بردگی گرفته شده اند. این یکی از دردناکترین خبرهاییه که تا حالا شنیدم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درد نکش. خوب فکر کن.

    • حجت

      یکساعت باید تو متن دنبال تیتر خبر بگردیم
      از امار های خجالت اورتون رو نمایی نکنید بهتره

    • بدون نام

      میگیم افغانی ها بیرون کنین حالا میگیرن دادن تابعیت ایران به بچه در اصل مردهای افغانی که برای کلک زدن و ماندن اینجا زن ایرانی گرفتن اگر میخواین به اینجور زنها کمک کنین شرایطی براشون فراهم کنین که خواسته و ناخواسته و از سر اجبار تن به این ازدواج با افغانی ندن

    • بدون نام

      چرا حاکمیت سعی در خار کردن غرور مردم داره،چرا با افغانهای پست برخورد نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان موقعیت شما به عنوان یک ایرانی خیلی خوبه که افغانها رو پست خطاب می کنی!؟

      • بدون نام

        ما خودمون فرصت پیش بیاد از ایران فرار میکنیم پس اینا پست تر از مان که دسته دسته کشور خودشونو ول میکنن میان سربار ما میشن

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه با تتیتر زدن تون
      خجالت نمیکشین مردمو تحریک میکنین

    • هیس

      واقعا برای کسانی که دختران خود را به این افغانیای بی شرم میدن متاسفم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو برای خودت متاسف باش

    • بدون نام

      من خودم اگه مسول بودم سر افغانی رو از پشت میزدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا رو شکر مسئول نیستی. اسمت گذاشتی انسان

      • بدون نام

        دمت گرم

    • بدون نام

      توهین نکو lei افغانستان ها مسلمان هست از عرب های عراق برای شما بهتره دختران ایرانی روعراق مبردن برای برده گی افغانستان ها برای شما 8سال جنگیدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماهابرای خودتان نجنگیدین چرادروغ میگین

      • بدون نام

        شما اگه غیرت داشتین میموندین تو کشور خودتونو و برای کشور خودتون میجنگیدین. مث بزدل ها فرار کریدن اومدین سربار و مزاحم مردم یه کشور دیگه شدین

    • پ

      اینقدر دم از زنان میزنید ، گواهینامه میگیرند ، ماشین می خرند ، بدون روسری ، با موهای رنگ شده ، با لباس های ناجور در شهر مانور میدهند ، جالب بعضی وقت ها یک مرد بی غیرت هم کنارشان نشسته ، این نماد برابری جنسیتی زنان که ازش دم می زنند ، دیگه این خانوما میان کهنه بچه عوض کنند ، شوهر داری کنند ، فاجعه است ، ادا دراوردن غربی هاست . خانم ابتکار بچه های شما هم که اون ور آب دیدن دارند . دو تابعیتی ها ،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متحجر قرون وسطایی
        ]مون عقب مونده هایی مثل تو مملکت رو به این روز انداختن

    • بدون نام

      ی کتاب چرت و پرت گفته یعنی میشنن میخونن؟

    • بدون نام

      کلاتونو بزارین بالاتر ...باید از شرم بمیرین ...بی شرمهای بی شرف دختر ایرانی برده بشه اونم تو دست افغانی ذلت از این بزرگتر میخوایین بی شرفها

    • بدون نام

      چرا این انگلارو از کشور بیرون نمیکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عنگل تویی

    • پهلوانی

      باعرض سلام لطفا این گونه حرفهای نژاد پرستانه را در خبر ها پخش نکنید زیرا موجب اختلاف بین مسلمانهاشده و عده ای کوته فکر دست به کارهایی میزنند که نباید من خودم چندین خانم ایرانی را میشناسم که با اتباع افغانه ازدواج کرده و بسیار هم از زندگی خود راضی هستند به امید ان روزی که افغانها را یک هم دین و مثل خودمان یک انسان بشناسیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب شما خودت هم اگه دختر یا خواهر داری بده به افغانیها.ولی ما نمیتونیم قبول کنیم افغانهیا با ما برادرند

      • بدون نام

        به نظر می یاد برخی از هم وطنها دست هرچی نازی رو از پشت بستند.

    • بدون نام

      خفت و ننگ بیشتر از این نیست که یه افغان بیاد ایران دختر های ما رو برده کنه

    • بدون نام

      بندازین بیرون این ها رو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید خودمون این کار رو بکنیم ،دولت انگار ایرانی نیست

    • مهاجر نتورک

      خاک برسر مسئولین ومتولیان جامعه ماکه با کمک ایران افغانستان کشور شد والان درکشورشان شعار مرگ بر ایران هم سر میدهند وزنان وبانوان ایرانی از سر نداری برده آنها میشوند که باید چند شبی را زنان ودختران مسئولین مملکتی ما بعنوان برده در اختیار افغانها باشد وآنموقع هم همینطور خونسردانه برخورد میکردند الان هر کسی وهر کشوری پول داشته باشد نوامیس این کشور را به غارت میبرند چرا وقتی اینهمه دزدهای چندهزار میلیاردی وچندصد میلیارد دلاری وتومانی از این کشور پول غارت میکنند ودزدی میکنندودختران ومادران وبانوان ومادران این سرزمین بخاطر نداشتن پول واینکه نمیتواند امورات زندگی خود را بپردازد پس ناگزیر است ارزشمندترین وگرانمایه ترین چیزی که خداوند در او به ودیعه گذاشته است را به ثروتمندان کشورهای دیگر حتی افغانها پیشکش کند چرا هیچکدام از این دخترها وزنان وبانوان همسران ودختران وخواهران مسئولین مملکتی ما نیستند ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم کمک ایران ؟
        با زور بازوی افغانی ایران ایران شد داری برعکس حرف میزنی این همه افغان تو کارهای سخت و طاقت فرسا کشته شدن ایران روی جنازه افغان ها آباد شد خاک برسر سیاست مدار های بیغیرت افغانستان که جوانها مون اینجا تو کشور غریب خیلی غریبانه پر پر شدن و اونی که زنده مونده چیزی بجز تحقیر و توهین یه عده از خدا بیخبر نامرد نصیبش نشده خاک بر اون بیغیرت هایی که اسم افغان رو خودشون گذاشتن و دست رو دست گذاشتن و دارن نابودی جوان های کشورم تو چاه ها و تونل های متروی ایران تماشا می کنن و دم نمیزنن

        برترین ها اگه شرف داری به خاطر تمام توهین هایی که تو صفحاتت چاپ شده سانسور نکن و اگه نداری گله ای نیست دیگه

      • بدون نام

        یه جوری حرف میزنی انگار افغانیها مفتکی و برای رضای خدا تو ایران موندن و کار میکنن!!! هر چقد کار کردین چند برابرش پول گرفتین. از امکانات و امنیت ایران استفاده کردین و بچه هاتونو فرستادین مدرسه های ایرانی و از امکانات حمل و نقل عمومی و شهری و پارک وبقیه چیزا استفاده کردین و یه ریال هم هیچوقت مالیات ندادین.کار کردین و پول گرفتین و جوونهای ایرانی رو بیکار کردین.شما اگه خیلی آبادگر بودین و غیرت داشتین میموندین و کشور خودتونو آباد می کردین.چرا از تجاوزها و قتل ها و زورگیری های افغانیها چیزی نمیگی؟؟؟یه سرچ بکن ببین تو همین مدت چندتا افغانی به زن و دختر ایرانی تجاوز کرده و چندتا ایرانی رو شماها کشتین.اینقد پررویی که تازه منت هم میخوای بزاری؟؟؟آقا ما نمیخوایم شما اینجا بقول خودت کار طاقت فرسا بکنین.هررررری

    • بدون نام

      نه که ایرانی ها خیلی قدر زن هاشونو میدونن خانم ابتکار رو چه اصلی این حرف رو میزنه دوست من همسر یه مرد افغان هست و بهترین زندگی رو داره هر کسی از راه میرسه حرف مفت میزنه اینها تنها دردشون داشتن بچه های بی هویت هست که سالهاست کاری براشون نکردن

    • بدون نام

      از الان منم افغانی دیدم مث برده باهاش رفتار میکنم،چه پسر چه دختر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایولا

      • بدون نام

        لطفا یک کم عمیق تر فکر کن از روی انسانیت

    • اردبیل

      چند سال دیگر کشور ایران میشود قظیه اسرائیل با فلسطین حالا به افغانیها رو بدین زمین بفروشین بعدا میفهمید چکار کردید

    • بدون نام

      کارمون ب کجا رسید ک افغانستان دخترای این مملکتو ب بردگی میبره

    • ل

      خدانسل افغانی ها رومنقرض کنه. ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا هم به شما عقل و شعور بدهد که از روی انسانیت صحبت کنید نه از روی تعصب

      • بدون نام

        نسلشون از ایران برداشته بشه

      • بدون نام

        ههه خدا هم نشسته منتظر شما ها دستور بدین چکار کنه دیگه نسل کی رو میخواین منقرض کنین خودپرست های تو خالی

    • مصطفی

      این افغان ها رو از ایران بیرون کنید .تا کی اینا باید تو ایران بی ناموسی کنن بسه دیگه .ازشون خسته شدیم .برید به کشور خودتون .

    • شاهین

      برای ما حضور افغان ها در کشورمان قابل درک نیس افرادی که هیچ منفعتی برای آینده ی کشورمون ندارند و در آینده ضربه محکمی به کشورمون خواهند زد یا مسولان ما نا لایق اند یا بخاطر ی موضوعی هست که ما نمیفهمیم چیه و میخان ازشون در ی راهی استفاده کنند.افغانی های بیسوادی که نژاد خودشونم نمیدونن چیه خوبه که اسم نژادشونم رو کشورشونه.و همه بهشون میگن حتی نمیدونن نژادشون افغانیه که اسم کشورشون افغان کجای دنیا چه کشوری با وضع کشور ما دست به پذیرش چنین مهاجرانی می زند؟ جالب که ما افراد با سواد که منفعتی برای کشورمون دارند توان نگهداری ازشونو نداریم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید دید چه از حضور افغان در ایران حمایت میکنه ،مشکل از اونه

    • کعبی

      خداییش شما که اینو گذاشتین برید ی بار دیگه بخونید خبر رو
      تیتری که گذاشتن سر خط خبر فقط راجبش 2 خط نوشته شده واقعا خنده داره

    • سعید

      ابتکار استعفا

    • مریم

      از این بدتر هم میشه ...

    • بدون نام

      کاش دختران بزرگان کشور و انهایی ک باعث این اتفاقها می افتد را به بردگی ببرند تا خودشان بفهمند...

    • بدون نام

      طرحاتون بدرد خودتون میخوره. بدنه دوبت فساد گرفته. امیدی نداریم به این دولت و دولتهای بعدی. قبلیاهم‌که گند زدن

    • بدون نام

      دوستان روشنفکر کجایین؟؟؟ بیاین باز از برادری و برابری و نژادپرستی و این چیزا حرف بزنین

    • بدون نام

      نژادپرستی شاخ دم که نداره

    • بدون نام

      خاک بر سر خانواده هایی که برای اینکه یه نان خور سر سفره کمتر بشه به افغانی دختر میدن ...

    • هستی

      کاریرlie خیلی بی ادبی هر چی هم نوشتی خودت هستی بی تربیت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی هم درست نوشت.درود به غیرت و شرفش

    • بدون نام

      خانواده ها رو نابووووووود کردین. منهدم کردین. به گند کشیدین. طلاق و فساد اوردین. خودتون عاملیشن برین کنار تا اهلش بیان جمش کنن

    • بدون نام

      الان دوباره یه چندتا روشنفکرنما میان میگن افغانیها با ما برادرن و از انسانیت حرف میزنن و میگن ما نباید نژادپرست باشیم،آقا، خانم، هموطن، شما از این افغانیهای بی شرف حمایت نکن من خودم هرجا رفتی باهات میام به همه میگم شما روشنفکری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم

    • بدون نام

      چقد بدبخت شدیم که از سر فقر و بیچارگی دخترامونو میدیم به یه مشت حیوون کثیف که باهاشون مث برده رفتار کنن

    • بدون نام

      این همه مارو کشوندی تا پایین بگی۸۰۰ نفر اینو نمیگی چقدر دختر ایرانی تو کشورا عربی تن فروشی میکنن

    • بدون نام

      محیط زیست گند زدی حالا نوبت خانواده و زنان شده خانم ابتکار

    • شاهین

      دوستانی که از افغانیها حمایت میکنین کلاهتونو بزارین بالاتر،خودتونم پیش قدم بشین به افغانیها دختر بدین،یا اگه دختر هستین برین زن یه افغانی بشین،در غیر اینصورت دیگه از این آشغالا حمایت نکنین لطفا

    • بدون نام

      ورود افغانی به ایران ممنوع

    • بدون نام

      هرکس که یه جو غیرت و شرف داشته باشه باید رگ گردنش بزنه بالا،البته مث همیشه هستن یه عده که میخوان بگن خیلی روشنفکرن و انسانی فکر میکنن و خاصن و با بقیه فرق دارن و از افغانیها حمایت میکنن

    • amir

      همینمون مونده بود
      فقط همین :|

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش چطوری؟amir

    • بدون نام

      برین گمشین از ایران بیرون

    • برهان

      واقعا حرفی برایه گفتن نزاشتن .ایران کجا افقان کجا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیسواد

    • بدون نام

      ولا ما که ندیدیم نخواندیم بیچاره ها افغانیهای بدبخت همه چی به اونا ربط داده میشه

    • بدون نام

      بیزون کنید این افغانیارو از مملکت بابا همه ی پیر و جوونای خودمون بیکارن

    • یک دوست

      اگه برده هستن خب برن طلاق بگیرن کسی مجبورشون نکرده که برده باشن.واقعا متاسفم برای این جور تیتر نوشتن.به نظر شما اگه با شوهر ایرانی ازدواج می کردن چندتاشون تا الان طلاق گرفته بودن.متاسفانه نویسنده تیتر تفرقه افکنی رو خیلی دوست دارن.چرا...؟!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقیقت برای شماها شده تفرقه افکنی!؟ ازکامنت شما کاملا معلوم هست که خودت داری تفرقه افکنی میکنی

    • آرش

      یعنی خاک بر سرمون همینو کم داشتیم نمیگم افغانیا بدن افغانی دیدم که اینجا دکترای مهندسی پزشکی حالا رفته تو یه دانشگاه سوئد تدریس میکنه وی مسلما این ۸۰۰ تا ادمهای درستی نبودن که با دختر ایرانی ازدواج کردن که برده بگیرنشون

    • میکائیل 25 ساله از خوزستان

      حالا هم از این افغانی های کثیف طرفداری کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اوه اوه اینم طرفدار زن ها شد خخخخخخ

    • بدون نام

      خوب الحمد لله دیروز تا با که خانما رفتن ورزشگاه تماشا کل مشکلات عالم حل شد !! ابتکار هم عاقبت بخیر شد!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو و امثال تو برین مشغول نابود کردن مملکت باشین

    • بدون نام

      با این تیتر خواستید به موضوع زنان و معاون ریس جمهور و خانم ابتکار را که طولانی هست بخوانیم که
      اصلا به درد نمیخوره چون خانم ابتکار فقط حرف میزنه
      کی میخواد عمل کنه اصلا همه مسئولین فقط حرف میزنند زیاد هم به مردم قول میدهند هیچ وقت هم هیچ کاری برای مردم نمی کنند خدا همه ی این مسئولین را لعنت کنه

    • تااان

      بهترین ها مشکل کم داریم!؟

    • کاردوک

      این همیشه حرف مفت میزنه
      برترین ها هم ماشاءالله داره راه میفته تو تیتر چرت زدن

    • بدون نام

      انکس که توضیه کرددخترانتان رابه برادران افغانی بدهید تاباانهاکاسبی کنند کاش خانم ابتکارتصریح می کردند که این دختران به بردگی جنسی وادارمی شوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا به همه تعمیم ندهید.

      • بدون نام

        اشتباه گرفتی برادر افغان ها با زن هاشون کاسبی نمی کنن
        کافر همه را بر کیش خود پندارد

    • هادی

      واقعا متاسفم واسه ادمینی که توهین رو به مردم یه کشور چاپ میکنه
      اخه مگه خلاف شرع انجام داده.
      چه وضع تیتر زدنه(یعنی خواهر و مادر خودتم که ازدواج میکنن برده میشن)
      چطور امریکایی بگیره خوبه کلاس داره؟؟؟
      اروپایی کلاس داره؟؟؟

      بعنی کسی که ازواج شرعی و قانونی انجام داده و به اجبار نبوده میشه برده
      میدونم که چاپ نمیکنی ولی خوب فک کن (مثلا روشن فکر)

      پاسخ ها

      • محمود

        تو غرب و امريكا زن و شوهر موقع جدايي اموالشون بصورت مساوي تقسيم ميشه كه منصفانه ترين قانونه

      • بدون نام

        یعنی ایرانی بجز پول به هیچ چیز دیگه فکر نمیکنه
        متاسفم برات
        محمود پس همه دختران ایران رو بدیم به آمریکایی ها نصف سرمایه آمریکا رو میتونن با خودشون بیارن

      • بدون نام

        خب شما اگه دختر یا خواهر داری بده به افغانیها باهاشون وصلت کن

      • بدون نام

        منظور از برده رو نمی فهمی؟ برده یعنی کسی که هیچ اختیاری از خودش نداره و ازش سوء استفاده میشه .حالا در هر زمینه ای.ازدواج هم باید با رضایت طرفین انجام بشه .خیلی از خانواده های فقیر دخترشون رو در سن پایین به هر کس که از راه برسه شوهر می دهند ایرانی و افغانی هم نداره

    • محمود

      حقوق زنان رو تو قانون مشخص کنین و کسانی رو که تو ایران زندگی میکنن وادار کنین ازش تبعیت کنن در غیر این صورت مثل یه قانون شکن با متخلف برخورد بشه. خریدن زن و برده داری خلاف قوانین ایرانه.

    • بدون نام

      خاک بر سر زن ایرانی که بره پیش افغانی ها

      افغانی ها از حیوان کمتر هستن

    • بدون نام

      این معضل ریشش در قانون اساسی هستش تا باعث شده زن ایرانی بخاطر محدودیت هایی ک با شوهر ایرانی ایجاد میشد رفته زن افغان شده ...

    • بیحوصله

      یجوری میگه دختران ایرانی برده افغانیا شدن انگار مجبورشون کردن ک زن افغانیا بشن ...البته فکر کنم قحطی شوهر اومده و مجبور شدن با افغانی ازدواج کنن
      گرچه خیلی از مردان ایرانی واقعا خانماشونو حتی بدتر از برده باهاشون رفتار میکنن..آقایون عزیز لطفا ناراحت نشید دیدم ک میگم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله مجبورند! اگه كار و پول داشتند دخترانشون رو نمي فروختند

    • شما

      آمار دخترهای ایرانی که خوفروشی میکنن در کشورهای دیگر هم منتشر کن همه این ملت ساده لوح بدونن چقد با عزت و شررافت هستند و شناخته شدن در دنیا

    • بدون نام

      تیترش یه چیزی بود و متنش یه چیز دیگه.
      لطفا تمام آن پانزده میلیون افغانی رو از کشور اخراج کنید تا برگردن به کشور خودشون.

    • بدون نام

      ازمعاون جاسوستون چه خبرابتکاروازشوهرت که بنزین الودوارکردچه خبرتونمیخوادفکرایران وایرانیارواشغال باشی که نیستی طبق قانون اساسی کشورهرکس با اتباع خارجی ازدواج کنه فرزنداش شناسنامه همون کشورخارجی ومیدن وهرکس باافغانی خارجی ازدواج کنه فرزنداشون خارجی حساب میشن وهرکس باافغانی ازدواج کنه۳سال زندان داروین به کمیسیون امنیت ملی ومجلس تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان تصویب شدتوکاره ای نیستی قصدنابودی ایران وایرانیارودارید ابتکار شناختن نیلوفر خانوم شماره جای سخت گیری درموردافغانی مهاجرکردن. میخواهید برعکس امتیاز بدین کل ایران اشغال کنن وناموس فروشی کنیدازفرداافغانیابیان دخترای هم وطن ایرانی بگیرن بی غیرتی بین خدالعنت کنه خاینین

    • لعیا

      الان که چی مثلا با این تیترت....شوهر نبوده ازدواج کرده با میل و قصد خودش و خانواده اش ....خداوکیلی مغز سردبیرتون و باید گل گرفت .فیلم هندی درست نکنید همینه جهان سومیم....این تیتر و زدی چهارتا احمق تر از خودت بیاد فحش بده اینجوری مثلا خیلی خبرت دیده میشه و کیف میکنی....

    • بدون نام

      گفته بودن آمریکا انگلیس و اسراییل و فرانسه وعربستان ونفوذی افغانی کردن ایران وریختن یکیش همین قانون وگذاشتن وخانوم ابتکارات معاون جاسوستون چه خبر توچراازاین دولت نمیری یه نفس بکشیم اه نفرین هم وطنانمون میگیردبااین خرابکاریت

    • بدون نام

      تیتر واقعی بزنید

    • آوین

      همش شعار .
      کاش بجای این همه شعار نیم درصد فقط نیم درصد کار و عمل به ملت نشان میدادن

    • بدون نام

      چشم مسئولین روشن!!سرتان سلامت که با افتخار از بی عرضگی های خودتون میگین ویه ذره خجالت نمی کشید.همه این بدبختیها از وجود نامیومن شماهاسرچشمه گرفته!!!!

      پاسخ ها

      • پارسای ایران

        دو کلام هم از مادر عروس!

    • بدون نام

      رسول جان.درسته با افغانا مشکل داری.ولی ایندفه شایعه است این خبر ظاهرا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو واسه خودت نوشابه باز نکن تو خودت ازرسول بدترهستی

    • بدون نام

      دوران امریکای ها!

    • بدون نام

      کمبود شدید شوهر.. بیداد میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خودت افغانی هستی و داری تفرقه افکنی میکنی

      • بدون نام

        افغان ها انقد بی فرهنگ نیستن این حرف هر روز مردای ایرانیست مام تو همین صفحات آشنا شدیم با تفکرات زیباتون

    • ali

      به نظر من زنان ایرانی حق انتخاب دارنند در ازدواج و کسی آنها را مجبور به ازدواج نکرده.
      از کی ازدواج کردن شده برده داری از زنان.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینو باید به یه عده جاهل زبان نفهم فهموند که زندگی هر کسی به خودش مربوطه

      • بدون نام

        در خانواده های فقیر دختر رو به هر کس از راه برسه شوهر میدن که یه نون خور کم بشه.دخترها حتی ممکنه بالغ هم نباشند

    • بدون نام

      لعنت به افغانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت به تو

      • بدون نام

        هزاربار لعنت به هرچی افغانی

      • بدون نام

        صد هزاربار لعنت به هر کسی که به خودش اجازه میده به دیگران رو لعنت کنه

      • پارسای ایران

        لعنت به پدرو مادرت بی وجود بی غیرت

      • بدون نام

        یک میلیون بار لعنت به هرچی افغانی و هرچی افغانی دوست

      • بدون نام

        لعنت به خودت

    • آرزو

      اصلا متن با عنوان همخوانی نداشت.متاسفام براتون.

    • بدون نام

      فرد افغانی که سی سال در ایران بوده زن وفرزندان ایرانی هستند پاسپورت ایرانی نمی دهند حتی فرزندانش شناسنامه ندارند ولی عراقی ها شش ماهه پاسپورت ایران می گیرند.

    • میثم

      وقتی .... هرکس خواست وارد میشود...
      وضرر تمام این موارد را فقط مردم پرداخت می‌کنند ..... مانند بیکاری.....
      ..... بیکاری ==== مادر تمام مشکلات و فساد .........

    • بدون نام

      خاک تو همون تعداد دخترانی که دارن با افغانی زندگی میکنن خودکشی بکردن بهتر بود....مرگ باعزت بهتر از زندگی با خفته...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو که فرهنگی جز این نداری ... حرف زدن بلد نیستی شوهرم افغانستانیست و

        زندگی با خفت به اون میگن که مردت ماهی یه دونه زن صیغه کنه و تو خفه بشی از این همه کثافت کاری

      • بدون نام

        برترین ها سانسور نکن جواب من بدتر از حرف این کار بر نبود
        مرد باش برترین ها اگه چیزی رو چاپ می کنی جوابش رو هم تمام و کمال چاپ کن سانسورچی نامرد

      • بدون نام

        یعنی افغانیها صیغه نمیکنند؟؟؟؟ هه! افغانهیا دخترای زیر سن قانونی رو صیغه میکنن. پیرمرد ۸۰ ساله میره دختر بچه رو میگیره

    • بدون نام

      کوروش بزرگ بخواب که افغانها ...تو مملکت البته بلابنسبت شما ای مرد بزرگوار

    • بدون نام

      خاک برسراونی که به افغانی دختر میده،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا شرم کن و خجالت بکش تو فقط مسئول زندگی خودت هستی و اینکه دیگران چه می کنن به شما مربوط نمیشه
        خداروشکر می کنم زن یه افغان غیرتمند شدم نه یه ایرانی که هر وقت حوصله نداشت زنش رو بکشه بعد انگ خیانت بهش بزنه خواهشا حد و حدود خودتون رو رعایت کنید والا امثال من مجبور میشیم پته شماها به عنوان شوهر ایرانی رو بد جوری بریزیم روی آب

        مگه ایرانی ها چه گلی به سر زن هاشون زدن

      • بدون نام

        برترین ها چرا کامنت من در جواب این کاربر بی ادب رو سانسور کردی این شخص مستقیما به امثال من توهین کرده و حق دارم جوابش رو بدم و شما هم حق سانسور نداری مگر اینکه توهین رو به هیچ عنوان چاپ نکنی ولی زمانی که توهین چاپ میشه پس باید جواب اون توهین رو چاپ کنی
        خاک برسر کسی که فهم و شعور نداره و بی جهت به دیگران توهین می کنه هر کسی مسول زندگی خودش هست و هیچکس در جایگاهی نیست که دیگران رو به دلیل انتخابشون قضاوت کنه لطف کن بفهم
        برترین ها سانسور نکن

      • بدون نام

        تو شرم کن که زن یه افغانی شدی

      • بدون نام

        چرا شرم کنم من افتخار می کنم که شوهری دارم که حلال و حرام سرش میشه مسلمان و بالاتر از اون انسانه مدام دنبال زن های هرزه و گرفتن زن صیغه ای نیست مرد زندگیست و بجز خانواده چیز دیگه ای براش مهم نیست تو برو بفکر خودت باش

    • بدون نام

      یه مشت چرت و پرت و خزعبلات...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برترین ها چرا کامنت من در جواب این کاربر بی ادب رو سانسور کردی این شخص مستقیما به امثال من توهین کرده و حق دارن جوابش رو بدم و شما هم حق سانسور نداری مگر اینکه توهین رو به هیچ عنوان چاپ نکنی ولی زمانی که توهین چاپ میشه پس باید جواب اون توهین رو چاپ کنی

    • ايران

      الان دوباره یه چندتا روشنفکرنما میان میگن افغانیها با ما برادرن و از انسانیت حرف میزنن و میگن ما نباید نژادپرست باشیم،آقا، خانم، هموطن، شما از این افغانیهای بی شرف حمایت نکن من خودم هرجا رفتی باهات میام به همه میگم شما روشنفکری. اگر ما براي تشكيل خانواده از اين دختر خانم ها بخواهيم با ما ازدواج كنند. هزار يك مشكل مي آورند . ولي افغاني ها چنتا چنتا درايران زن مي گيرن مجاني خاك خاك خاك

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب برادر من این ایراد رو به هم وطنهای خودت بگیر مجبور نیستند دختر به افغانها بدهند

    • بدون نام

      دولت ایران برای سرهرافغانی که درایران ساکنه باید جایزه بزاره بزارنسلشون توایران منقرض شه تا دیگه به ناموس ایرانی که نماد غیرته هیچ بیگانه ای نگاه نکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ
        به این همه جهالت فقط میتونم بخندم همین

      • بدون نام

        درود. صددرصد موافقم.باید خودمون شروع کنیم نابودشون کنیم

    • بدون نام

      واقعا در این مورد مسولین بی غیرتی میکنن آ یا مسولین به افغانها دختر میدن اصلا این بگو آ یا افغانیا به ایرنیا دختر میدن بابا بیرونشان کنید اینا بی رحم وجنایتکارند از چی میترسی

    • همشهری

      باسلام خدمت هموطنان عزیزم درجای جای ایران . امیدوارم حال همتون خوب باشه . درمورد مطلب گفته شده باید عرض کنم حق با اونایی هست که میگن چرا افغانها درایران باید بیایند و زندگی کنند و کار داشته باشند و براحتی هم جنایت کنند بدون اینکه سازوکار خاصی در این مورد وجود داشته باشه . بنده به هیچ افغانی توهین نمیکنم اما این اعتراض وجود دارد که ما مخالف حضور گسترده افغانیها در ایران باشیم . اگر یک ایرانی اگر برود کشوری دیگر سکونت داشته باشد ببینید چه سازوکارهای خاصی برایشان تعریف شده است و براحتی این کار محقق نخواهد شد ضمن اینکه درسالهای اخیر شاهد جنایتهای زیادی از آنان درداخل کشورمان بودیم تجاوز به عنف . آدم ربایی . سرقت اموال مردم و.... هیچکدوم از دولتهای ما نتوانستند راهکاری مناسب با اتباع بیگانه در کشور ما داشته باشند و خود هموطنان ما هستند که از جانب آنان خسارت دیدند . اما امیدواریم مسئولین نظام به این نتیجه برسند که افغانستانیهاییکه درایان زندگی میکنند به به کشورشان برگردند و ازاین پس ازدواج دختران و زنان ایرانی با افغانها ممنوع شود .

    • ولی

      اخه این بنده خداها افغانیها مقصرنیستند که.به کی دخترنداده اند که بمونه افغانیها.به افغانیا-پاکستانیها-عربها-دیگه کی؟؟؟ .....

    • بدون نام

      از این بهتره که بره دبی ...........

    • ارش جهانی

      لعنت بر کسانی که این ها را راه دادن به کشور

      پاسخ ها

      • پارسای ایرانی

        لعنت به پدر و مادر بی عقل جاهل

    • بی نام

      سلام من فکر میکنم ما بیشتر از کشورهای دیگه نژاد پرستیم
      شما چشم تو باز کن دختر به ایرانی بده من ايرانيم ولی افکارمون
      متاستفانه داره نژاد پرستانه میشه خوشتون میاد تو یه کشور دیگه مثل انگلیس اینطوری با شما رفتار بشه.

    • بیات

      واقعا ما مردم متعصبی هستیم و تعجب از نگرش ما، تیم فوتبال ما وقتی تیم کره رو میبره از اون به عنوان تیم کره یاد می کنه ولی وقتی ببازه یا مساوی بگیره اونوقت تیم کره ای در کار نیست، می شوند چشم بادامی ها، وقتی دختر به خارجی بدهیم بردگی نیست، دختر به افغان ها بردگیست، متاسفانه همه ما متعصب هستیم ولی قبول نداریم، متاسفم برای این سایت که برای بالا بردن آمار بازدید خودش اینگونه تیتر میزنه، کسانی که مخالفن خب دختر به افغانی ها ندن، جای دعوا و بحث و فحش نیست، بیاییم یکم از سطح تعصب خودمون رو کم کنیم.
      سعی کنیم کمی انسان باشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب شما که متعصب نیستی از خانوادت دختر بده به افغانیها

    • بدون نام

      این مطالب رو تایید میکنی ادمین، مگه توهین شاخ و دم داره، ادمین برات متاسفم نژادپرست ، اونوقت میگن ما ایرانیا نژاد پرستیم که واقعا هم درست و راسته.
      ادمین خودتو اصلاح کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نژادپرستی بهتر از بی غیرتیه

    • بدون نام

      خانم ابتکار بیجا کردن همچین حرفی رو زدن من همسر افغانستانی دارم و خیلی هم خوشبخت هستم و خدا رو شکر می کنم که شوهر و زندگی به این خوبی دارم هر وقت اینجا نظرات مردهای ایرانی رو در مورد زن میخونم مو به تنم راست میشه مگه مردای ایرانی چه فرقی با یه سری از مردهای جاهل افغانستان دارن خوب و بد همه جای دنیا هستن افکار جاهلانه هم بین مرد های افغان هست و هم ایرانی و این کلی گویی ناشی از بخل و جهل هست خانم ابتکار فقط به دلیل جناح بازی های خودشون زندگی هزاران زن ایرانی رو که همه جوره جفا از قانون دیدن بد تر زیر سوال بردن ایشون با کدوم اطلاعات همچین اراجیفی رو بافتن من همسر افغانستانی دارم و خوشبختم و حاضر نیستم یه تار موی شوهرم رو با دنیا عوض کنم خواهرم همسر ایرانی داشت که الان سالهاست داره از دوری بچه اش خون گریه می کنه فقط میگم خانم ابتکار خجالت بکش و دیگه بیش از این نفاق ایجاد نکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم هزارتا افغانی میشناسم که زن ایرانی گرفتن هزارتا جنایت کردن و زن و بچشونو کشتن و سلاخی کردن و فرار کردن رفتن افغانستان

      • بدون نام

        شما یکیش رو معرفی کن
        من همسرم افغانستانی هست بین شون دارم زندگی می کنم اهل خبر و خوندن و نگاه کردن همه جور روزنامه و سایتی هستم تا حالا از این اخباری که شما میگی نخوندم هر کسی میتونه از خودش حرف در بیاره و بگه مهم اینه که اگه حرف مفت نیست سند و مردک رو کنه من که شوهرم افغانی هست هزارتا زن نمیشناسم که شوهر افغانی داشته باشن حالا کشتن و جنایت پیشکش مگه شما چکاره ای که این همه آدم جنایتکار میشسناسی و ازشون خبر داری

      • بدون نام

        اینجا منظور ملیت نبوده منظور رفتن این زنها به افغانستان و شرایط غیر انسانی زندگیشون بوده .البته خیلی از خانواده های فقیر دخترشون رو در واقع می فروشند.به ایرانی با افغانی.حالا اگه دختر با شوهرش به افغانستان برده بشه یعنی بی پناه تر هم میشه

      • بدون نام

        تو كه راست مي گي

    • بدون نام

      ایرانی جماعت بلده فقط فحش بده .
      دخترای ایرانی همه ی کشورا هستن.
      عربستان ، ترکیه ، دبی ، تایلند
      راه بیفتین به همه ی کشورا فحش بدین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افغانی ها ازایرانی ها هم بدترند خودت هم این رو میدونی

    • بدون نام

      برترین ها برای شما هم متاسفم که فقط برای جلب خواننده این طور تیتر زدید این خانم این همه حرف زده اون وقت دو جمله شده تیتر شما برای جلب توجه خواننده

      من زن ایرانی خودم خواستم و زندگیمو انتخاب کردم و دوست ندارم از زندگی من برای پیشبرد اهداف تون سواستفاده کنید

      این خانم ابتکار که آمار میدن میشه آمار بدن از این تعداد افغان که به ضعم ایشون از زن هاشون به عنوان برده استفاده کردن تا حالا چندتا از این برده ها رو به بهانه های مختلف کشتن و در عوض نیازی برای آمار قتل زن های ایرانی به دست شوهران ایرانی شون نیست چون هر روز داریم اخبارش رو میخونیم

    • بدون نام

      خوشبحال مسولئین

    • سپهر

      ننگی بالاتر از این نیست زن ایرانی برده افغانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی اگه بره انگلیسی‌ها بود دیگه ننگ نبود

    • بدون نام

      این ها را از مملکت بریزید بیرون خاک بر سر اونی که به افغانی دختر داده

    • بدون نام

      با خبرهایی که گفته اند متاسفانه دخترهایی که مشکلات روانی داشته اند با افغانها ازدواج کرده اند البته ما از آنها متشکریم خدا اجرشون بده و موفق باشند و کنار هم پیر بشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب الان که مشخصا از کامنتت معلومه اونی که مشکل روانی داره تو هستی چون بی دلیل و بدون سند و مدرک داری حرف مفت میزنی

    • رضا

      دوستان ایرانی بعد از برجام بیشترین سرمایه گزاری خارجی رو افغان ها انجام دادند توی ایران ...

    • بدون نام

      این تیتر یکمی مبهمه باید بیشتر توضیح میدادن

    • بدون نام

      ای بابا اینها همش الکیه من ادم میشناسم طرف افغانیه زنش ایرانیه مثل برده از شوهره کار میکشه خودش هم ضمنا آرایشگاه داره حتی دختر و پسرش توی مدارس غیرانتفاعی درس میخونن ماشین صفر و خونه برای زنش خریده چون توی شرکتمون بنایی کار میکرده چند ساله میشناسیمش ازش یه بار پرسیدم که عیالت درامدش خرج میکنه یا نه گفت من اجازه نمیدم حتی یک پرتقال بخره حالا شایدم دروغ میگه اما بعضی خانمها که زن این افغانها شده اند خود افغانها دختر به ایرانی یا دیگر اشخاص نمیدن و به همین کیش و دین همشهری خودشون میدن اما ایرانیها دخترهاشون به خاطر پول و غیره با افغانیها ازدواج میکنن این دیگه بردگی نیست خودشون خواستن که ازدواج کردن به زور ندادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ختم کلام فرهنگ واداب وسخت کوشی مابه
        مراتب بهتراز شما تنبل ها ست.باباخجالت
        بکشید ایران هم دست کمی ازافعانستان ندارد.

      • بدون نام

        اینجا در مورد دخترهایی حرف زده شده که خودشون نخواستند و به زور شوهر داده شدند .داستان نبافید!

    • ايران

      باسلام خدمت هموطنان عزیزم درجای جای ایران . امیدوارم حال همتون خوب باشه . درمورد مطلب گفته شده باید عرض کنم حق با اونایی هست که میگن چرا افغانها درایران باید بیایند و زندگی کنند و کار داشته باشند و براحتی هم جنایت کنند بدون اینکه سازوکار خاصی در این مورد وجود داشته باشه . بنده به هیچ افغانی توهین نمیکنم اما این اعتراض وجود دارد که ما مخالف حضور گسترده افغانیها در ایران باشیم . اگر یک ایرانی اگر برود کشوری دیگر سکونت داشته باشد ببینید چه سازوکارهای خاصی برایشان تعریف شده است و براحتی این کار محقق نخواهد شد ضمن اینکه درسالهای اخیر شاهد جنایتهای زیادی از آنان درداخل کشورمان بودیم تجاوز به عنف . آدم ربایی . سرقت اموال مردم و.... هیچکدوم از دولتهای ما نتوانستند راهکاری مناسب با اتباع بیگانه در کشور ما داشته باشند و خود هموطنان ما هستند که از جانب آنان خسارت دیدند . اما امیدواریم مسئولین نظام به این نتیجه برسند که افغانستانیهاییکه درایان زندگی میکنند به به کشورشان برگردند و ازاین پس ازدواج دختران و زنان ایرانی با افغانها ممنوع شود . همشهري عزيز خيلي خيلي خوب توزيح دادي ولي دولت هاي ما درحال نابود كرن كشور هستند . نه آبادي

    • بدون نام

      چرا ماله منو سانسور کردیو ویرایشش کردی ....

    • بدون نام

      بعله

    • بدون نام

      یه بار یه شاعر افغانی تو شعرش یه بیت از حافظ رو تضمین کرده بود که
      ما به این در نه پی حشمت و جاه آمده ایم
      از بد حادثه اینجا به پناه آمده ایم
      تا اون موقع اینطوری به این بیت حافظ نگاه نکرده بودم
      خدارو شکر که ما امنیت داریم و صد افسوس که قدرشو نمیدونیم

    • مهدی

      افغانی نامیست که انگلیس برای تجزیه خراسان.بزرگ بر گروهی از هموطنان ما نهاد ..بوشهر را محاصره و اشغال کردتا شیراز نیروی پلیس جنوب خودش را جلو آورد تا ناصرالدین میرزای زنباره حکم به بازگشت سپاه ایران از هرات و قندهار بدهد و حکومت و ملت جدید بسازند ...آذربایجان را هم که روسها در زمان خان بابا یعنی فتحعلی میرزا تجزیه کردند ...حالا هموطن هراتی و قندهاری را ما بدیده بیگانه میبینیم یا جنایتکار و .....مینامیم ...والله خودمان بخودمان ستم میکنیم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا كشورگشايي ها هيچوقت در جهت افزايش تعداد هموطنان نبوده و هدف گرفتن خاك و زمين بوده

    • بدون نام

      لعنت بر نادانی وپستی توهین به همنوع ممنوع است مگر خلاف کار ویا منافق باشد که باید طرد ویا از جامعه اخراج شود مدیران نادان= کشور ویران

    • سرباز وطن

      اين تعداد زنهایی که فروخته شده اند توسط خانواده های بی غیرت آنان به افغانی ها فقط بخاطر پول بوده ننگ بر این خانواده ها کدام دختر افغانی زن یک ایرانی شده تا حالا چون آنها خودشان را برتر از ما میدانند متاسفانه الان بیشتر جرم جنایت را همین افغانی ها در کشور ما انجام میدهند که باید از این کشور بیرون بروند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله افغانستانی ها هیچ وقت دختر به ایرانی نمیدن چون اگر همچین کاری کنن کل فامیل تردشون خواهد کرد و این براشون یه ننگ بزرگ هست

    • سرباز وطن

      افغانی ها آدم های ترسوی هستند که کشور خود شان از ترس جونشان به دست دشمن داده اند و فرار کرده اند درود بر غیر ت جوانان ایرانی که هشت سال از کشور شان دفاع کردند و یک وجب خاک خود را به دشمن ندادند و اومدن اينجا مثل موش پنهان شده اند و به کشوری که به آنها پناه داده خیانت میکنند این ديگه خیلی نامرديه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افغانستان 30 ساله جنگ هست و اگر کسی به کشور های دیگه میره به خاطر فرار از جنگ نیست برای مسائل معیشتی و کار هست ولی ایرانی ها برای چی تو کشور های دنیا پلاس هستن آینده به بزودی مشخص خواهد کرد ایرانی ها چند مرده حلاج هستن

    • جواد

      شنیدن کئ بود مانند دیدن
      شما های که با شنیدن و دیدن این خبر رگ گردن تان کلفت شده و فحاشی میکنید اگر یک مورد فقط یک مورد را دیده باشید که چنین ظلمی در حقش شده باشد قسم میخورم حتی یک مورد را هم ندیده اید که این طور باشد ،چطور و با چه حقی فحاشی میکنید؟؟ خانم ابتکار با کدوم منطق چنین حرفی را زده ؟؟
      پسر خاله خودم خانمش ایرانیه خونه و زندگیش را ببینیم اگه ما بیست سال هم زور بزنیم نمیتونم حتی یک طبقه از خونه شو بخیریم،
      اینا اینقدر دروغ تحویل مردم خودش داده فکر کرده چی خبره واقعاً متأسفم که چنین مینگرید!!

    • بدون نام

      بریدگمشید،،،افغانی های ،،،پست،،،ازتون متنفرم،،،

    • بدون نام

      افغانی ها از کشورما گمشیدبریدبیرون،،،زوووودددتر

    • بدون نام

      نمیدونم از کدوم بردگی صحبت کردن خانم برادر من ایرانی هست با اینکه مخالف بودیم برادرم همسر ایرانی داشته باشه ولی عاشق شدن و ازدواج کردن الان طوری شده که برادرم ماهی یک بار هم حتی به مادر و پدر سر نمیزنه دختر های افغانستان طبق فرهنگ و تربیت سنتی هیچ وقت شوهر رو از خانواده اش جدا نمی کنن عروس های افغانی وارد خونه و خانواده شوهر میشن نه اینکه داماد رو اسیر کنن من نمیگم کی درسته کی غلط ولی به یه چیز اعتقاد دارم کبوتر با کبوتر باز با باز کند همجنس با همجنس پرواز منم به هیچ عنوان طرفدار ازدواج ایرانی و افغانستانی نیستم و به هر پسری از خودمون که میخواد همچنین کاری رو بکنه میگم و تا جایی که امکانش هست سعی می کنم مانع کارش بشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با اين كامنتت دل دختر ايرانيا رو شكستي و كاخ آرزوهاشون رو فرو ريختي

      • بدون نام

        مگه غیر از اینه برو تلفن پسر های افغان رو چک کن ببین چخبره همگی هم میگن هر جا برین باهاتون میایم التماس هم می کنن چرا سرتون رو کردین زیر برف هیچ افغانی به زور دختر ایرانی رو نگرفته یکی از آشنا های ما چند سال پیش فقط از ترس اینکه پسرش از دستش نره رفتن ترکیه یعنی واقعیتش از دست دخترای ایرانی فرار کردن

    • عباس نصیری

      درآذربایجان یه افغانی جرات زندگی نداره،اصلااا به افغانی اجازه اقامت نمیدیم...سایر استانها از آذربایجان یاد والگو بگیرن

    • بدون نام

      در کنار همه مشکلات مسئله زنان روستایی و بی پناهی انها بخاطر فقر از همه گرفتاریها نا خشنود تر است. خانم شما بعنوان مسئول برای دختران روستایی و پدر و مادرهای انها کلاسهای اموزشی بگذارید تا برای ازدواج حتما از نظر مددکاران اجتماعی کمک بگیرند تا هرکز برده کاری افغانهای خشن رخنه نموده در روستاههای کشور بعنوان پناه اوردن به ایران هر گونه خطایی را از جمله در قاچاق دختران و مواد مخدر مرتکب شده و میشوند. خانم مسئول در هر استانی در هر شهری و در هر بخشی جایگاهی برای زنان و دختران بی پناه و بی کمک جایگاهی از محل بخشی از یارانهایی که بایستی قطع شود بدرد مردم روستاهها و بهبود روشهای زندگانی انها و سر و سامان دادن زندگانی انها از نظر بهداشت ایجاد شغل و مدرسه وو.. مانند شهرها رسیدگی و اقدام صحیح بعمل اورید.

    • علی

      فقط میتونم بگم خداروشکر که افغانها حق مالکیت تو کشور ما رو ندارند وگرنه ما همه مستاجر اونها بودیم ...خداروشکر که حق تحصیل مقاطع بالاتر رو ندارند وگرنه همه دکتر ومهندسامون افغانی بودند ..چون پول دراوردن رو خوب بلدند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حق تحصيل دارند كه! فقط بايد شهريه بدند كه اونمكم كم مشكلي نيست آخه پولدارند

    • بدون نام

      آخه چجوری میشه تو کشور خودتون ک همه قانوناش ب نفع خودتونه یه زن ایرانی رو ب بردگی گرفت؟؟

    • سعید

      باسلام من ن روشنفکر ن بی غیرت ب اندازه ای ک میفهمم حرف میزنم
      ولی خواهشا یکم بشین باخودت فکرکن بیکاری جوونای ایرانی رو نذار پای حضور افغانها
      اونقدر این کشور غنی هست ک معلوم نیس کجا میره سرمایه این کشور و کجا خرج میشه
      شمایی ک دم از غیرت و مردونگی میزنی این همه ناموس ایران بخاطر فقر مجبور ب فحشا میفته با عرب چرا صدات در نمیاد
      اینا ک از طریق رابطه حلال بوده
      منکه ب شخصه کوچکترین نقطه روشنی توی این کشور نمیبینم

    • بدون نام

      آخه شمانژادپرستامگه میزاریدافغان هاتورشته های مهم تحصیل کنندبعدشم افغانستان که امن نیست اینجا هم آدمهای مثل شما مگه میزارن دکتریامهندس اینجاکارکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتی

      • بدون نام

        برترینها لطفا نه توهینهای نژادپرستانه رو منتشر کن نه توهینهای کثیف این چنینی رو

      • بدون نام

        دکتر و مهندس مگه دیوانه هستن بیان ایران کار کنن اونم با شرایطی که هیچ حق و حقوقی بهش تعلق نمیگیره چند وقت پیش با یه استاد افغانی دانشگاه شهید بهشتی تلویزیون خود ایران مصاحبه میکرد که میگفت با اینکه استاد دانشگاه هست حتی حق رانندگی در ایران رو نداره و میگفت دانشجو هام وقتی میبینن ماشین ندارم تعجب می کنن
        اونی که این همه مشکلات رو میتونه تحمل کنه حرف مفت میشنوه و دم نمیزنه همین کارگر های بیچاره هستن که مجبور به تحمل هستن آدم درست حسابی افغانستانی نمیاد ایران میره کشوری که مثل انسان متمدن زندگی کنه نه اینکه فقط نفس بکشه و فکر کنه زنده اس ما هم که داریم چوب ندانم کاری پدرمونو میخوریم که زمانی که باید میرفت یه جای درست حسابی اومد اینجا تا به قول خودش بچه هاش تو یه کشور همزبان و مسلمان بزرگ بشه و کاش اون زمان کمی عاقلانه تر فکر میکرد و زندگی ما ها رو این طوری تباه نمیکرد ولی چی بگیم شاید اون زمان تفکرش این
        بوده

    • بدون نام

      چقدر بدبختیم افغانی از تو چاه کامنت میذاره تو برترینها.برین تو افق دسته جمعی محو بشیم

    • بدون نام

      بیخود کردن با افقانها ازدواج کردن حقشان است برده افقانها شوند

    • اسد

      الان افغانی ها تومدارس ما با بچه های ایرانی رایگان درس میخونند نمی دونید بدونید

    • یه افغان

      من تو ایران به دنیا اومدم و بزرگ شدم و درس خوندم ولی نژاد پرستی شما ایرانی ها ضربه های روحی روانی سنگینی به ما افغان های وارد کرد که تمام عمرمون با زحمت و سختی زندگی کردیم وکوچکترین بی اخلاقی انجام ندادیم و بخاطر جنگ آواره شدیم هیچوقت قابل جبران نیست ما شیعیان افغان همیشه چوب وهابی های افغانی که از خود طالبان هستند و در ایران هم متجاوز هستند رو خوردیم و به نام ما نوشته شد یه آمار از متجاوز ها بگیرید و یه تحقیق از کسایی که همسر افغان داره بکنید بعد بیاید تیتر بزنید برده....این همه دشنام و توهین و منتشر میکنید چرا حرف حق و منتشر نمیکنی دوست عزیز و بزرگوار سردبیر مخاطب من فقط خود خود شمایی رسالت خبر گذاری تو فراموش نکن و صداقت و وجدان قاطی نون حلالی کن که میبری سر سفره ات....من دلم درد میگیره از این همه بی وجدانی و نژاد پرستی شمای سردبیری که فقط و فقط بخاطر .....نکن برادر ....حلالت نمیکنیم خدا جای حق نشسته....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آدم هایی مثل تو با تعصبات پوچ قومی و مذهبی باعث شدن که افغانستان به این روز بیفته بمون همین‌جا تمام عمر تحقیر شو و بمیر شما ها ننگ افغانستان هستین

      • رضا از شمال

        دوست عزیز منظور دوستان اون دسته از افغانیهایی است که تو ایران جنایتهای زیادی مرتکب شدند اونا اصلا دین ندارند و اگر داشتند چنین کارهای پلیدی انجام نمیدادند . شما بخودتون نگاه نکنین که دارید شرافتمندانه زندگی میکنید و کسی منکر این نیست . مگه ایرانیها جنایتهای زیادی مرتکب نمیشن ؟ همه ما به این امر واقفیم . شما خودتونو رو به همه جمع بندی نکنین . انشالله زندگی سعادتمندی داشته باشید .

    • گم نام

      پیشنهادی برای خانم ابتکار.برای دیدن افغانها به ورامین برو ویک شب در منزل یک ایرانی بمان از پنج صبح زندگانی برای افغانهای مغول شروع میشود .نان خشکی .هر ده دقیقه با صدای نان خشکی افقانها گوشت را میخراشن .سبزی خورشتی وخوردنو این هم یکی درمیان از وانت سبزی افغاتیها . مابین این قضیه صدای نتراشیده که تا مغز استخوان ادم مینشیند .وانت با بلندگوی لباس کهنه را بیار ابکش ببر.نان خشکی سبزی لباس کهنه.لباس نو قصدی تعویض فرش نو با کهته .نخود لوبیا رب ووووووتا بوق سگ انواع دادو بیداد بی بلند گو وبا بلند گو والتماس اهالی برای کم شدن صداها وخونه لخرش پاره اجر وسط شیشه ...خانم ابتکار دو سوم مغز مردم خراب افغانهای توی کشور مشترک ایران پراز افقان است تجاوز گروهی .فروش مواد مخدر دست درازی به کودکان خردسال و انواع پرروگی اینان برای ملت یتیم ایران از حرف تا عمل برای این ملت بدبخت تو سری خور که افغان وعربو وووووهمه بهشمتجاوز شدن راه طولانی بمیدان امدن شما هم یک سر گرمی دیگه برای این ملت انقلاب کرده بدبخته ..که خود کرده را تدبیر..... نیست

    • آریایی ام

      تنها راه حل این مشکل اینه که افغانی ها از کشور ما دیپورت شن تنها راه ورود به کشور های دیگه اینه که یا مدرک علمی داشته باشی یا پولدار باشی ولی اینجا....

    • بدون نام

      افغانها ایران را بدون خونریزی اشغال کردند هیچ مسول ایرانی اصلا جرات نمی کند حتی نام اشغالگران را بر زبان بیاورد چون در همان روز از میان برمیدارند انها به ایرانیان رحم نمی کنند

    • بدون نام

      هردم ازاین باغ بری میرسد ؟

    • بدون نام

      درودبرکرمانشاه که حتی یک افعانی هم جرعت امدبه این خاک را پاک نمکند،

    • بدون نام

      مصخره ها، با این تیتر زدنتون

    • بدون نام

      درود بر برادران لر، کرد، آذربایجان.آفرین برغیرت شما هم وطنان.

    • بدون نام

      می خواستن با افقانها ازدواج نکنند خودت کرده را تدبیر نیست.

    • نسرین

      همی مونده بود که هم دهن یه مشت افغانی شیم.. بابا چی میخاید ایران موندید گورتونو گم کنین تو رو خدا

    • اریا

      پاک ترین نژاد ایران پارسها یا فارسها هستند بقیه مثل اذربایجان و کردستان و لرستان با بیگانه ها امیخته اند ترکهای اذربایجان نه تنها زبانشان ترک و مغولی است بلکه نژادشان بیشتر مغول است تا ایرانی هر سه پایتخت ایلخانان مغول
      مراغه سلطانیه و تبریز در اذربایجان واقع شده بود همین الان ترکهای اذری به زبان افغانی های مغول تبار و ازبک تبار صحبت میکنند خیلی از افغانها را دیدم که به ترکی با لهجه خودشان صحبت میکنند و ترکی اذری را هم میفهمند کردها و لرها هم مخلوطی از عربها و ایرانی ها هستند حتی تخمین زده میشه حدود هشتاد درصد ژن انها سامی است نه اریایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج