۶۸۲۹۷۰
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

ایالت خودمختار کیانوش

حالا دیگر عمر انفرادی تمرین‌کردن کیانوش رستمی در وزنه‌برداری ایران به ٢‌سال می‌رسد.

شهروند: حالا دیگر عمر انفرادی تمرین‌کردن کیانوش رستمی در وزنه‌برداری ایران به ٢‌سال می‌رسد. بعد از ناکامی او در مسابقات جهانی ٢٠١٧ این تصور وجود داشت که روحیه جدایی‌طلبی قهرمان المپیک ٢٠١٦ به پایان راه رسیده باشد اما با وجود خط و نشانی که سرمربی جدید تیم‌ملی هم کشیده بود، روند قبلی برای این وزنه‌بردار ادامه خواهد داشت.

تهدید برخواه بی‌فایده بود

حدود یک‌ماه قبل بود که محمدحسین برخواه بعد از قبول سرمربیگری تیم‌ملی وزنه‌برداری در گفت‌وگو با «شهروند» اعلام کرد: قطعا روال قبلی برای کیانوش رستمی ادامه‌دار نخواهد بود و تغییر می‌کند. در روزهای اخیر هم دبیر فدراسیون از تدوین آیین‌نامه اردویی برای ملی‌پوشان خبر داد که قرار بود همه وزنه‌برداران را در شرایط یکسان قرار دهد. با وجود این اظهارنظرها و در شرایطی که اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری چند روزی است در تهران آغاز شده، کیانوش رستمی روی موضع خود ایستاده و با برنامه خودش تمرین می‌کند. این مسأله حتی در شورای فنی فدراسیون نیز بار دیگر به بحث گذاشته شده و خواسته‌های رستمی مورد تأیید قرار گرفته است.

تجربه تلخ جهانی درس عبرت نشد؟

کیانوش رستمی قبل از المپیک ٢٠١٦ هم به صورت شخصی تمرین می‌کرد و درنهایت توانست مدال طلا را کسب کند؛ اما ناکامی او در مسابقات جهانی تجربه تلخی را برای این وزنه‌بردار انحصارطلب رقم زد. رستمی که برادرش را به‌عنوان مربی معرفی کرده بود، در رقابت‌های جهانی با وجود نداشتن رقیب سرسخت، فقط یک مدال نقره از یک ضرب گرفت و در جدول دوضرب و مجموع اوت کرد. جالب این‌که کوروش، برادر کیانوش رستمی هیچ سابقه‌ای در کارنامه در رابطه با مربیگری وزنه‌برداری نداشت اما با اصرار او سفر به آمریکا را تجربه کرد. حتی وقتی تمرینات این وزنه‌بردار را از نزدیک مشاهده می‌کردیم، مشخص بود که برادرش هیچ نقشی در روند آماده‌سازی کیانوش ندارد. حالا به نظر می‌رسد حتی این تجربه تلخ و نگرفتن نتیجه در آمریکا هم به کیانوش رستمی تلنگری نزده و او قصد دارد به روند پیشین خود ادامه دهد.

از عکاس اختصاصی تا سکوت!

جدا از تمرینات اختصاصی، کیانوش رستمی در اقدامی عجیب برای خودش عکاس اختصاصی هم دارد. دیروز وقتی در تمرین تیم‌ملی وزنه‌برداری حاضر بودیم، بعد از دقایقی متوجه شدیم که یک عکاس به صورت اختصاصی از تمامی لحظات تمرین رستمی تصویربرداری می‌کند؛ اتفاقی که شاید حتی در رشته‌های دیگر هم بی‌سابقه باشد. از سوی دیگر، وقتی خبرنگاران از قهرمان المپیک ریو خواستند پاسخگوی سوالاتشان باشد، او اعلام کرد قصد مصاحبه ندارد: «فعلا نمی‌خواهم صحبت کنم، چون قصد دارم اول از همه خودم را بسنجم. عادت ندارم بی‌جهت حرف بزنم و صحبت‌های خنثی داشته باشم.» این اتفاق درحالی رخ داد که سایر وزنه‌برداران با آغوش باز پاسخگوی اهالی رسانه بودند.

برخواه: من وارث تمرینات شخصی رستمی هستم

محمدحسین برخواه، سرمربی تیم‌ملی وزنه‌برداری در گفت‌وگو با «شهروند» به ابهامات پیرامون وضع کیانوش رستمی پاسخ داد. او با اعلام خبر غیبت این وزنه‌بردار در اردوی تیم‌ملی در ماهشهر می‌گوید: «این برنامه‌ای است که از ٣، ٢سال قبل استارت خورده و ما وارث این قضیه بودیم. تغییر و تحول در این روند یعنی حذف یکی از قهرمان‌های وزنه‌برداری ایران. اگر بخواهیم تغییر محکمی داشته باشیم، باید روی خط رستمی خط قرمز بکشیم. در شورای فنی هم روی این موضوع بحث شد و در این‌باره تبادل‌نظر صورت گرفت. با شورای فنی مثل گذشته به این جمع‌بندی رسید که جو آرامی را برای رستمی ایجاد کنیم تا بتوانند قهرمانی‌هایش را تکرار کند.»وی در پاسخ به این سوال که رستمی قرار است مثل گذشته از یک مربی جداگانه استفاده کند یا خیر، می‌افزاید: «قرار نیست مربی جداگانه‌ای برای این وزنه‌بردار در اردوها حاضر شود. رستمی خودش به صورت جداگانه تمریناتش را ادامه می‌دهد و با کادرفنی تیم‌ملی هم هماهنگ است. در این چند روز هم در کمپ تیم‌های ملی حاضر بود و کنار سایرین تمرین می‌کرد.»

وقتی کسی جلودار کیانوش نیست

شاید وقتی علی مرادی با توصیه مسئولان وقت وزارت ورزش قبل از المپیک ریو به کیانوش رستمی اجازه داد به صورت جداگانه تمرین کرده و زیرنظر کادرفنی نباشد، باید پیش‌بینی چنین روزهایی را هم می‌کرد. رئیس فدراسیون وزنه‌برداری یک‌بار ‌سال گذشته در کنار سجاد انوشیروانی سعی کرد رستمی را به قالب تیم‌ملی بازگرداند اما در این کار موفق نبود. به نظر می‌رسد او بعد از این تجربه ناموفق دیگر قصد ندارد خودش را زیر سوال برده و فدراسیون و تیم‌ملی را وارد فضای متشنج کند. این‌که تیم‌ملی وزنه‌برداری امروز راهی ماهشهر می‌شود و فقط یک غایب دارد؛ قطعا به مذاق علاقه‌مندان به وزنه‌برداری و اهالی این رشته خوش نمی‌آید. جالب این‌که دقیقا همان یک‌نفر هم از همین الان حضور خودش در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی ‌سال آینده را قطعی می‌داند، چون زیرنظر کادرفنی تیم‌ملی فعالیت نمی‌کند و کسی حق کشیدن قلم قرمز روی نام او را حتی در صورت عملکرد ضعیف ندارد. ماجرای جدایی کیانوش رستمی از تیم‌ملی که به یک اتفاق تکراری تبدیل شده اما بعید است این رفتار قهرمان وزنه‌برداری برای نفرات جوان‌تر و حتی ملی‌پوشان رشته‌های دیگر تبدیل به یک الگوی غلط نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حام

      خوب درسته کارش اشتباه هست قطعا ولی باید با صحبت دلایلشو شنید اگه منتطقی نبود حتی اسطورها هم باید حذف بشن نظم و انضباط اصول اساسی ورزش هست

    • بدون نام

      به شما ها چه دست از سر کیانوش بردارید هر کس جای کیانوش بود از دستتان فرار کرده بود پناهنده شده بود کلی پول و امکانات به پاش میریختن پس براش حاشیه درست نکنید بزارید در آرامش باشه

    • پیکاسو

      همشهری منه ....ولی ی ادم بی ادب گستاخ و مغروره باید از تیم ملی با لگد بندازنش بیرون تا خجالت بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج