جاباما
۶۸۳۲۰۶
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

درمان افسردگی با این ورزش ها

همیشه دارو تنها راه درمان بیماری نیست. برای بعضی از بیماری‌ها مثل افسردگی، استرس و درد‌های عضلانی، ورزش کردن بسیار مفید و کارسازه. یکی از بیماری‌هایی که انجام فعالیت‌های ورزشی برای درمانش بسیار مؤثره، افسردگیه.

وب سایت دونفره: همیشه دارو تنها راه درمان بیماری نیست. برای بعضی از بیماری ها مثل افسردگی، استرس و دردهای عضلانی، ورزش کردن بسیار مفید و کارسازه. یکی از بیماری هایی که انجام فعالیت های ورزشی برای درمانش بسیار مؤثره، افسردگیه. اگرچه ورزش تنها راه درمان برای اختلالات روحی روانی نیست اما میتونه نقش بزرگی رو بازی کنه. اگه به دنبال برخی از تمرینات شادی آور هستین در ادامه با چند تمرین که برای تسکین افسردگی مناسب است بیشتر آشنا میشیم.

درمان افسردگی با این ورزش ها

۱. تأثیر یوگا در درمان افسردگی

یوگا بطور کلی یک ورزش آرام بخش و تسکین دهندست و نه تنها در کوتاه مدت برای درمان بیماری موثره بلکه در بلند مدت کسانی که تمرینات یوگارو تجربه میکنن کاهش قابل توجهی در میزان اضطراب، افسردگی و اختلالات روحی روانی خواهند داشت. یوگا با تمرکز بر تنفس عمیق می تونه برای افرادی که در معرض اضطراب و افسردگی قرار دارند بسیار مفید باشد.

۲. با پیاده روی افسردگی را درمان کنین

پیاده روی علاوه بر افزایش فعالیت قلبی عروقی، از افسردگی هم جلوگیری میکنه و صرف وقت زیادی در طبیعت می تواند اثرات مفیدتری برای سلامت روان داشته باشد. علاوه بر این پیاده روی چون باعث بیرون کشیدن فرد از محیط بسته ی خونه میشه باعث تقویت روحیه و تنفس بهتر میشه.

۳. رقص و ایروبیک

دو تا از شادترین فعالیت هایی که در درمان افسردگی فوق العاده مؤثر و مهیجه رقص و ایروبیکه. که اگر گروهی و دست جمعی انجام بشه تأثیر بیشتری در روند درمان داره. مطالعات نشون میده که ایروبیک و رقص در اولویت بیشتری برای درمان افسردگی قرار دارن چون میتونه به تقویت ارتباط بین ذهن و بدن کمک زیادی کنه.

۴. پرورش اندام روحتان را تازه میکند

پرورش اندام و تقویت عضلات با افزایش قدرت بدن باعث بالابردن عزت نفس و از بین رفتن افسردگی میشه. این ورزش خواب رو تنظیم میکنه و استرس رو کاهش میده و با بهبود خلق و خو درمان موثری برای افسردگیه.

۵. ورزش تای چی

تای چی یک ورزش رزمی چینیه که در اون حرکاتی مشابه یوگا انجام میشه. نتیجه مطالعات انجام شده نشون دهنده تأثیر این ورزش در درمان افسردگی، اضطراب و خشم و استرس داره. تمرینات تای چی شامل تمرکز ذهنی، تعادل فیزیکی، آرامش عضلات و تنفس آرام و عمیق هست که میتونه نقش مهمی در تنظیم خلق و خو و روحیه داشته باشه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج