۶۸۳۲۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

طرح اروپا برای سازش دادن ترامپ با برجام

یک رسانه آمریکایی در گزارشی نوشته است که کشورهای اروپایی دخیل در مذاکرات برجام در تلاشند تا با جلب نظر رییس جمهوری آمریکا در قبال شروط جدید او در قبال برجام، اورا متعهد به پایبندی دایمی به این توافق بین‌المللی کنند.

عصر ایران نوشت: یک رسانه آمریکایی در گزارشی نوشته است که کشورهای اروپایی دخیل در مذاکرات برجام در تلاشند تا با جلب نظر رییس جمهوری آمریکا در قبال شروط جدید او در قبال برجام، اورا متعهد به پایبندی دایمی به این توافق بین‌المللی کنند.

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا روز دوشنبه با انتشار گزارشی از تلاش‌های اروپایی‌ها در این باره خبر داده و نوشت این کشورها با شروط ۳ گانه ترامپ برای باقی ماندن ایالات متحده آمریکا در برجام، به شرط دست نخوردن برجام و تهیه یک سند تکمیلی و تعهد ترامپ برای آشتی دایمی با برجام، موافقت کرده اند.

ترامپ پیشتر سه شرط مشخص را برای باقی ماندن آمریکا در توافق برجام پیش کشیده است:

۱- محدود کردن توسعه برنامه موشکی بالستیک ایران با اعمال مکانیزم‌هایی در درون یا بیرون برجام

۲- گسترش نظام بازرسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای از تاسیسات هسته‌ای و نظامی ایران

۳- لغو بند موسوم به "غروب" از توافق‌نامه برجام و دایمی کردن محدودیت‌های هسته‌ای اعمال شده در قالب برجام برای برنامه هسته‌ای ایران

عکس یادگاری وزرای امور خارجه ایران و ۱+۵ پس از امضای توافق نهایی برجام در ژوئیه ۲۰۱۵- وین

طرح اروپا برای سازش دادن ترامپ با برجام

جمهوری اسلامی ایران با ۳ شرط فوق مخالفت کرده و تاکید کرده است برجام غیر قابل مذاکره مجدد است. مقامات جمهوری اسلامی همچنین تاکید دارند که توسعه توان موشکی این کشور در راستای برنامه دفاع بازدارنده بوده و قابل معامله نیست.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز مسئول مذاکره دولت آمریکا با اروپایی ها در این زمینه "برایان هوک" سرپرست بخش برنامه‌ریزی سیاسی وزارت امور خارجه آمریکاست و قرار است ماه آینده دیپلمات‌های آمریکا و اروپا در برلین برای تصمیم‌گیری نهایی درباره آینده برجام و شروط جدید دولت آمریکا بار دیگر گردهم آیند.

بر اساس این گزارش دیپلمات‌های اروپایی ماه آینده بر سر ارایه پیشنهاد یک معامله جدید - یا تکمیلی- با ایران بدون دست زدن به توافق برجام، با آمریکایی ها مذاکره خواهند کرد. آنها پس از جلب نظر آمریکا باید به سراغ چین و روسیه بروند و با کسب نظر مثبت این دو کشور در نهایت بسته پیشنهادی خود را به نمایندگی از اعضای گروه ۱+۵ به ایران بدهند.

اروپایی‌ها پیشنهاد داده اند که ۳ شرط ترامپ را در قالب یک مذاکره جدید به ایران ارایه کنند اما در عوض آن انتظار دارند در صورت پذیرش این شروط از سوی ایران، دولت ترامپ متعهد شود که دیگر با برجام مخالفت نکند و اجرای آن را برای همیشه تضمین کند.

ترامپ در ۱۲ ژانویه گذشته برای بار سوم ضمن تعلیق تحریم‌های مربوط به برنامه هسته ای ایران تهدید کرد در موعد آتی تایید پایبندی ایران به برجام و تعلیق تحریم‌ها، او این کار را نخواهد کرد. ترامپ از متحدان اروپایی آمریکا خواست تا ۱۲ می ۲۰۱۸ - ۲۲ اردیبهشت ۹۷- برجام را اصلاح و بازبینی کنند وگرنه ایالات متحده آمریکا از این توافق خارج خواهد شد.

از زمان اعلام این تهدید آمریکا ۳ کشور اروپایی امضا کننده توافق برجام (آلمان، بریتانیا و فرانسه) به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای باقی نگهداشتن برجام افزوده‌اند و بنا به گزارش اخیر نیویورک تایمز این کشورها در هفته‌های گذشته مذاکراتی را با برایان هوک داشته و از او خواسته‌اند به اطلاع ترامپ برساند که کشورهای اروپایی حاضر به پذیرش ۳ شرط جدید او هستند به شرطی که او تضمین دهد که دیگر ساز مخالفت با برجام را نخواهد نواخت.

انتشار خبر مذاکرات پشت پرده اروپا و آمریکا درباره شروط جدید دولت ترامپ برای برجام در حالی است که هفته گذشته سندی دیپلماتیک از وزارت امور خارجه آمریکا فاش شد که نشان می‌داد لحن وزارت امور خارجه آمریکا در برابر متحدان اروپایی حامی برجام بر خلاف لحن ترامپ تندوتیز نیست و دیپلمات‌های وزارت امور خارجه آمریکا از اروپا انتظار دارند دستکم در مواضع اعلامی تعهدی بابت تصحیح بخش‌هایی از برجام به آمریکا بدهند تا واشنگتن دلگرم به باقی ماندن در آن باشد.

از زمان روی کار آمدن ترامپ و شروع انتقادات و بهانه گیری‌های دولت جدید آمریکا از برجام، بسیاری از ناظران بر این گمان بوده و هستند که نقش کشورهای اروپایی در حفظ برجام بسیار برجسته‌تر از پیش شده است؛ چون احتمالا آنها در نقش میانجی بین آمریکا و ایران عمل خواهند کرد تا ضمن نزدیک کردن مواضع دو کشور از به هم خوردن برجام جلوگیری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      یاد فیلم پنوکیو افتادم اروپامارو با پنکیو اشباه گرفته شایدم هستیم خبر نداریم

    • بدون نام

      ما هم به جای این شرط ها امتیازات جدید بگیریم کسی تحریم نمیخواد ذلت هم نمیخواد پس ما هم تا میتونیم ازشان امتیاز بگیریم.. ‌ با تحریم و فشار اقتصادی بر مردم انقلاب به سوی پایان راه پیش میره...

    • بدون نام

      دستشان درد نکند.

    • FDJ

      Mr
      ایولا

    • .DJ

      آقای رییس جمهور شما میپندارید فکر یا دانش ایرانیان پایین تراز سایرملل است...
      یاترسی از ساختن بمبی داریم که ترا همنشین ما خواهدکرد..
      اشتباه فکرنکن..
      FDJ

    • shn

      ای خاک تو سرما که برای یه بهانه الکی یعنی ساختن بمب اتم اونی هم که نساختیم این همه تحقیر و تهدید و تحریم و تسلیم شدیم و درنهایت هم از فواید این تسلیم چیزی به دست نیاوردیم و حالا هم میخواهیم باز هم تسلیمتر بشیم....‌ باید برویم خودمان را زنده بگور بکنیم که در چنین دوره حقارت بار و نکبت باری داریم زندگی میکنیم. تا شرف و حیثیت و غرور مارا از ما نگیرن ولکن نیستند و با این مسئولینی که ما داریم این حقارت حتمی است. پس چرا ۸ سال جنگ و خرابی و ویرانی و به شهادت رسیدن بهترین جوانان این مملکت و بعد از اون هم این همه تحربم و تحقیر ؟؟؟؟؟ از همون اول تحقیر و ذلت را میپذیرفتین و این همه راه را طولانی نمی کردین.
      مثل ما مثل دزدی است که قاضی سه حکم برای او اختیار کرد گفت یا باید پولهای که دزدی پس بدی یا باید ۱۰۰ ضربه شلاغ بخوری یا باید سه من پیاز بخوری. دزد گفت سه من پیاز را میخورم یه کم که خورد گفت نه ۱۰۰ ضربه شلاغ را بزنید . یه کم که شلاغ خورد گفت نه نه پولها را میدم . هم پیاز خورد و هم شلاغ خورد و آخر هم پولها را داد . ولعاقبته ...............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج