جاباما
۶۸۳۲۳۰
۵۰۴۹
۵۰۴۹
پ

درمان منافذ پوستی با این راهکار‌ها

منافذ بزرگ معمولا روی پیشانی، بینی و چانه ظاهر می شوند و ظاهر صورت را به هم می ریزند به همین دلیل مجبور می شوید برای پوشاندنشان از لوازم آرایشی استفاده کنید. اما بهتر است به جای مخفی کردن آن ها فکری برای درمانشان کرد.

وب سایت بدونیم: منافذ بزرگ معمولا روی پیشانی، بینی و چانه ظاهر می شوند و ظاهر صورت را به هم می ریزند به همین دلیل مجبور می شوید برای پوشاندنشان از لوازم آرایشی استفاده کنید. اما بهتر است به جای مخفی کردن آن ها فکری برای درمانشان کرد.

درمان منافذ پوستی با این راهکار‌ها

مهم ترین دلیل ظاهر شدن این منافذ فعالیت زیاد غدد سبابه است. در پوست های چرب سبوم زیادی ترشح می شود در نتیجه منافذ پوست بزرگ تر می شوند که اگر به موقع درمان نشوند تبدیل به آکنه می شوند.

لوازم آرایشی را کنار بگذارید و با این روش های طبیعی منافذ پوستی را باز کنید.

علاوه بر چربی پوست دلایل زیادی برای بزرگ شدن منافذ پوستی وجود دارد: کم آبی، شستشوی نامناسب و لوازم آرایشی بی کیفیت. در هوای گرم زیر اشعه ماوراء بنفش منافذ پوست بزرگ تر می شوند تعریق پوست بیشتر می شود.

علاوه بر این ها غذاهای چرب، شیرین، شور و تند و غذاهایی که دارای مواد نگهدارنده و طعم دهنده هستند نیز تاثیر منفی روی پوست می گذارند. البته تغییرات هورمونی نیز روی پوست تاثیر می گذارند و منافذ پوست بزرگ تر می شود.

پوست به تنفس نیاز دارد و روزانه باید تمیز شود و مواد آرایشی و سلول های مرده پوست پاک شوند و از پوست به خوبی مراقبت شود.

مرطوب کردن و تغذیه پوست مهم است. کرم های مرطوب کننده مناسب پوست خودتان استفاده کنید، به اندازه کافی استراحت کنید، آب بنوشید و از همه مهم تر پوست را همیشه تمیز کنید و از روش های طبیعی زیر برای باز کردن انواع منافذ پوستی استفاده کنید.

منافذ بزرگ

روش های مختلفی برای کوچک کردن منافذ بزرگ پوست وجود دارد که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره کرده ایم:

با آب معدنی یخ های مکعبی درست کنید و هر روز صبح و غروب صورت را با آن ها ماساژ بدهید.

هر ۳ روز یک بار ماسک خاک رس استفاده کنید. خاک رس برای پوست خاصیت ضد باکتری و پاک کننده دارد و منافذ پوست را کوچک می کند. یک قاشق غذاخوری خاک رس را با آب گرم مخلوط کنید سپس یک لایه ضخیم روی پوست بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب گرم بشوئید.

ماسک سفیده تخم مرغ هم منافذ بزرگ را کوچک می کند. ۱ عدد سفیده تخم مرغ را با ۲ قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید. یک لایه نازک روی پوست بمالید و بعد از خشک شدن با آب گرم بشوئید.

منافذ افتاده

اگر پوست شما منافذ افتاده دارد این روش ها را همراه با ماسک استفاده کنید:

یک قاشق پر ژل آلوئه ورا با سفیده تخم مرغ زده شده مخلوط کنید. این ماسک منافذ پوست را کوچک تر می کند و براقیت ناشی از چربی پوست را کمتر می کند.

دو قاشق غذاخوری نشاسته سیب زمینی با پوره نصف سیب سبز ترکیب کنید. این ماسک جوش های سر سیاه و چین و چروک ها و لکه های پیری را کمتر می کند.

دو قاشق بلغور جو یا آرد ذرت را با ۱ عدد سفیده تخم مرغ زده شده مخلوط کنید. این ترکیب پوست های پرمنفذ را درمان و تغذیه می کند.

منافذ سرسیاه

اگر جوش های سرسیاه دارید یعنی منافذ پوست بسته شده اند. برای از بین بردن این مشکل از روش های طبیعی زیر همراه با یخ و ماسک خاک رس و سفیده تخم مرغ استفاده کنید.

۳ قاشق غذاخوری عسل را با ۱ قاشق دارچین مخلوط کنید. این ماسک خاصیت لایه برداری هم دارد. چند دقیقه روی پوست ماساژ دهید سپس صورت را با آب گرم بشوئید.

شیر و ژلاتین را به نسبت مساوی مخلوط کنید و گرم کنید تا ژلاتین کاملا حل شود. سپس یک لایه روی صورت بمالید. برای این که راحت تر پاک شود بعد از خشک شدن لایه اول چند لایه دیگر روی آن بمالید. بعد از ۲۰ الی ۲۵ دقیقه ماسک را از روی صورت بردارید. اگر پوست حساسی دارید این کار را با آب گرم انجام دهید.

۴ قاشق غذاخوری ماست، ۱ قاشق چای خوری نمک، ۱ قاشق چای خوری آب لیمو و ۱ قاشق غذخوری عسل را با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا نمک کاملا حل شود. ماسک را روی صورت بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب گرم بشوئید.

منافذ سر سفید

هیچوقت منافذ سر سفید را فشار ندهید چون باعث التهاب و ایجاد جوش می شود. با این روش ها ی طبیعی آن ها را درمان کنید:

اسید سالیسیلیک باکتری های سطح پوست را از بین می برد. این ماده که هم به شکل روغنی و هم به شکل مایع یافت می شود از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری می کند. البته ممکن است باعث التهاب پوست نیز بشود پس آن را مستقیم روی منافذ بزنید و سعی کنید و با پوست اطراف منافذ تماس پیدا نکند.

بعد از حمام وقتی صورت مرطوب است با پنبه روی منافذ روغن درخت چای بزنید.

منافذ جای جوش

تا جایی که می توانید دست را به صورت نزنید. چشم ها را نخارانید و دست را روی چانه یا پیشانی قرار ندهید. زیرا هر تماس باکتری های زیادی به پوست منتقل می کند.

مرتب به صورت بخور بدهید. لوسیون و عصاره بابونه و گل همیشه بهار استفاده کنید.

اگر جوش های صورت زیاد هستند بهتر است قبل از هر چیزی نزد پزشک متخصص بروید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج