جاباما
۶۸۳۲۸۴
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

فروش تنها ۸۵۰ هزار گوشی برند بلک بری در ۲۰۱۷

در سال ۲۰۱۷ میلادی تنها ۸۵۰ هزار گوشی برند بلک بری فروش رفته است. با این حال مدیران این کمپانی می‌گویند که هدف آن‌ها میزان فروش بالا نبوده و به آرامی به دنبال تثبیت جایگاه خود در یک ماراتن سخت بازگشت هستند.

وبسایت گجت نیوز - معین کریمی: در سال ۲۰۱۷ میلادی تنها ۸۵۰ هزار گوشی برند بلک بری فروش رفته است. با این حال مدیران این کمپانی می‌گویند که هدف آن‌ها میزان فروش بالا نبوده و به آرامی به دنبال تثبیت جایگاه خود در یک ماراتن سخت بازگشت هستند.

فروش تنها ۸۵۰ هزار گوشی برند بلک بری در ۲۰۱۷

بلک بری موبایل سال گذشته با دو گوشی هوشمند جدید بار دیگر وارد کارزار رقابت در بازار موبایل شد. هر دو آن گوشی ها توسط شرکت TCL و تنها تحت لیسانس خود شرکت بلک بری به تولید رسیدند. اوایل سال گذشته، شرکت بلک بری از یک گوشی جدید به نام KEYone پرده برداری کرد؛ محصولی که یک کیبورد QWERTY فیزیکی را از اجداد خود به ارث برده بود. حتی این محصول نوآوری‌هایی را نیز داشت، به طور مثال اسکنر اثر انگشت در زیر کلید اسپیس بار این کیبورد جای گرفته بود. علاوه بر این عمر باتری بلک بری کی وان نیز زبان‌زد کارشناسان بود.

تی سی ال همچنین در ماه اکتبر، از یک گوشی جدید به نام بلک بری موشن پرده برداشت که حالا فاقد کیبورد بوده و تمام لمسی بود. موشن، نخستین گوشی برند بلک بری بود که از تاییدیه IP67، یک باتری 4000 میلی‌آمپری و پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت همزمان بهره می‌برد. درست همانند کی وان، بلک بری Motion نیز از عمر باتری عالی برخوردار بود.

اینگونه به نظر می‌رسد که هر دو این گوشی ها از استقبال عمومی خوبی برخوردار بوده و سال گذشته در 50 کشور جهان و سفارش داده شده توسط بیش از 110 شرکت مخابراتی مختلف به فروش رسیده‌اند. بسیاری از طرفداران بلک بری انتظار داشتند تا این گوشی ها بتوانند فروش خیره کننده‌ای را به دست آورند؛ به خصوص این که تی سی ال نیز عنوان کرده بود مدل کی وان یک موفقیت بزرگ به دست آورده است. با تمامی این تفکرات در سر، فرانسیسکو جرونیمو، تحلیلگر شرکت IDC اشاره می‌کند که در سال گذشته تنها 850 هزار گوشی برند بلک بری به فروش رسیده است. این فروش می‌تواند شامل دو مدل KEYone و Motion باشد.

فروش تنها ۸۵۰ هزار گوشی برند بلک بری در ۲۰۱۷

هدف بلک بری در بازار چیست؟

برای تفهیم بیشتر می‌توان آن را با میزان فروش شرکت نوکیا اشاره کرد که بار دیگر به بازار موبایل جهان بازگشته است. درحالی که تولید گوشی های برند نوکیا حالا بر عهده شرکت اچ ام دی گلوبال است و آن‌ها تنها نام این برند پرآوازه را یدک می‌کشند، موفق به فروش ۴.۴ میلیون گوشی هوشمند تنها در سه ماهه پایانی سال گذشته شده‌اند. به نظر می‌رسد نوکیا بازگشت شکوهمندانه‌ای را به بازار داشته است. با تمام این تفاسیر، فرانسوا ماهیو (Francois Mahieu) مدیر جهانی بلک بری روشن کرده است که از نظر عرضه به دست مشتری گوشی KEYone موفق ظاهر شده است، زیرا در هر جایی می‌توان آن را یافت. به گفته‌ی این مدیر مسئول، بلک بری در حال حاضر به دنبال حجم فروش بیشتر نیست و مقاصد دیگری را دنبال می‌کند. وی در این باره می‌گوید:

از نظر سازماندهی بلک بری و گوشی کی وان، سال گذشته سال خوبی برای ما بوده است. اگر به ردپای جهانی ما نگاه کنید، می‌بینید که در هر جایی هستیم. دیگر سخت نیست در منطقه‌ای از جهان بخواهید یک گوشی مدل کی وان را خریداری کنید. ما اینک در یک مسابقه برای میزان فروش نیستیم. ما می‌دانیم که عملیات بازسازی زمان می‌برد و می‌دانیم که بلک بری کاربران خاصی دارد. ما همچنان در یک رده برتر، کیبوردهای نوآورانه، متریال‌ها و نقاطی که مردم می‌خواهند در آنجا باشیم، قرار خواهیم داشت. این یک ماراتن است، نه یک دو سرعت!

۲ گوشی برند بلک بری سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود

همراه با ارائه دو گوشی هوشمند جدید در سال ۲۰۱۸، بلک بری موبایل (یا حالا دیگر کمپانی تی سی ال) نیازمند این است که به عموم مردم بفهماند این کمپانی دیگر از پلتفرم اختصاصی خود استفاده نمی‌کند. همراه با پلتفرم اندروید، دیگر هیچ مشکلی با گوشی های بلک بری نخواهید داشت. شاید بازار گوشی های ارزان قیمت بتواند به تسریع بخشیدن اهداف بلک بری کمک کند. در انتها لازم به ذکر است که نخستین گوشی اندرویدی بلک بری در سال ۲۰۱۵ و با نام بلک بری پریو (BlackBerry Priv) عرضه شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج