۶۸۳۳۷۵
۵۰ نظر
۵۰۱۶
۵۰ نظر
۵۰۱۶
پ

رضایی: برخی مدام می‌گویند چرا در سوریه هستیم؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی مدام می‌گویند چرا در سوریه هستیم یا چرا ایران پول‌هایش را برای سوریه و عراق و لبنان و فلسطین هزینه می‌کند؟ پیروزی ما با پول پدید نیامده است. اگر ما با پول داعش را از بین برده باشیم، پس عربستان باید بغداد را می‌گرفت.

خبرگزاری ایسنا: محسن رضایی عصر سه‌شنبه - ۸ اسفندماه - در همایش ادبی سوختگان وصل که با عنوان «سلام سردار» در تجلیل از سردار قاسم سلیمانی برگزار شد، با تشکر از برگزار کنندگان این همایش باشکوه گفت: اینکه برای قهرمان ملی کشور، همت کرده‌اند و از دانشجویان و اساتید و هنرمندان و مسئولان دعوت شده برای نکوداشت برادر عزیزم از طرف همسنگران برادرم قاسم سلیمانی تشکر می کنم از هنرمندان و شاعران که آثار ارزنده ای را در سیمای قاسم سلیمانی به رشته تحریر در آورده اند.

رضایی گفت: من هم مطمئن هستم که برادرم قاسم سلیمانی راضی به برگزاری همایش هایی برای تجلیل از او نیست زیرا که همه شهدا و جانبازان ما برای رضای خدا و برای دعوت به حق به صحنه آمده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: من و شما وظیفه داریم که در معرفی این چهره ها تلاش کنیم. سی و شش سال پیش در بهمن و اسفند سال ۶۰ آماده فتح المبین می شدیم که در غرب خوزستان طراحی شده بود. سپاه از یازده تیپ عمل کننده فقط سه تیپ داشت. ساختن هشت تیپ با دهها هزار رزمنده و تجهیزات در دو سه ماه، غیر قابل تصور بود. دنبال آدم هایی می گشتیم که تیپ بسازند و چند هزار نفر را به سرعت برای یک جنگ مهم فرماندهی کنند. حاج احمد متوسلیان و حاج ابراهیم همت از مریوان و پاوه در منطقه خوزستان مستقر شدند. همین برادر فضلی جزو کشف شده های فتح المبین است. حاج قاسم هم در فتح المبین پیدا شد تا تیپ بسازد. من و شهید حسن باقری و سردار رشید و علی شمخانی، مشغول انتخاب فرماندهان تیپ بودیم. در بین ما در موضوع توانایی های قاسم سلیمانی اختلاف شد. شهید باقری گفت عجله نکنیم و به جای تیپ از او بخواهیم که گروه رزمی درست کند، اما با تحقیق بیشتر دیدم که قاسم سلیمانی از عهده کار بر می آید. یک جوان هجده نوزده ساله برای تشکیل یک تیپ انتخاب شد و در اولین عملیات به دشمن حمله کرد. در اردیبهشت ۶۱ عملیات فتح المبین اجرا شد و ۹۰۰۰ اسیر عراقی گرفتیم. یکی از قهرمان این قصه واقعی قاسم سلیمانی بود.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با ذکر خاطره دیگری از مجاهدت های سردار سلیمانی گفت: یکی از عملیات های سخت ما کربلای پنج بود. ما در کربلای ۴ شکست خوردیم اما از دل آن کشف کردیم و ۱۲ روز بعد کربلای پنج را بر پا کردیم. این که بلافاصله عملیات کنیم، آدم های با روحیه می خواست. راوی می نویسد ساعت ۷ونیم شب قاسم نامه ای به غلامپور نوشت که تکلیف مهتاب را پرسید. غواصان ما باید از یک آب گرفتگی عبور می کردند و قاسم تکلیف خود را می پرسد. من جواب نامه را تقریبا یک ساعت بعد دادم. پاسخ این بود:« بسمه تعالی... با قدرت به دشمن یورش برید. نفرات غواص از سیم خاردار ها رد شوند. تک را شروع کنید...» هنوز آفتاب در نیامده بود که حاج قاسم فریاد می زد که در فتح المبین هستیم و رفتیم برای بصره.

رضایی گفت: از این دو خاطره به شخصیت حاج قاسم پی می بریم. قاسم سلیمانی یک انسانی است که خودش را در گمنامی یافته و می خواهد در گمنامی پرواز کند. در سرزمین انسان های بی ادعا و خدایی. انرژی ۴۰ سال مبارزه قاسم از چنین ایمانی در آمده است. ایشان چهل سال است که مبارزه می کند. با اخلاص و متعهد و وفادار به امام و مقام معظم رهبری است در مسیر اسلام و انسانیت. او در مسیر اقتدار مقدسی می جنگد که امنیت و صلح را می سازد. درلبنان و عراق اگر مشورت می دهیم برای رهایی از ظلم است و دفاع از حریم انسان های بی گناه است. مثل برادران شهیدش حاج همت، خرازی، باکری و طهرانی مقدم برای اقتدار مقدس تلاش می کند .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتقادهایی که از گوشه و کنار و بی خبرانه از حضور مستشاری ایران در کشورهای منطقه می شود اشاره کرد و گفت: برخی مدام می گویند چرا در سوریه هستیم؟ یا چرا ایران پول هایش را برای سوریه و عراق و لبنان و فلسطین هزینه می کند. پیروزی ما با پول پدید نیامده است اگر با پول ما داعش را از بین برده بودیم. باید عربستان بغداد را می گرفت. دهها کشور پشت سر تروریست های مسلح بودند. ما با ایمان الهی پیش رفتیم با تجربه ای که از دفاع مقدس به دست آوردیم. ما سرمایه ای بالاتر از جنگ انقلابی نداریم. هر جا این سرمایه به دست فرماندهان ما پیاده شده پیروزی های شگفت‌انگیزی را پدید آورد.ایمان و خلاقیت قاسم سلیمانی باعث شده که از همه موانع عبور کند.

وی افزود: دفاع ما پولی نبوده بلکه ایمانی بوده است ، در کل جنگ از صد وبیست میلیارد دلار درامد ارزی ، فقط ۲۲ میلیارد دلار صرف دفاع خودمان کردیم. حالا در جنگ در سوریه و عراق را پشتیبانی ما انتقال تجارب ودانش نظامی ومستشاری است. البته کمک هایی کرده ایم اما منافع خودمان را هم در کنار مسائل انسانی دنبال کرده ایم. ما اگر یک دلار به کسی بدهیم درمقابل آن برابرش را می آوریم ، جا پای خودمان را محکم کرده ایم. حمایت ما جنبه انسانی و ملی دارد. متاسفم که بگویم که رزمندگان ما در آنجا هستند اما صنعت و اقتصاد ما آنجا نیست. ما باید اقتصاد را به آنجا برسانیم. چرا تجارت ما پا به پای قاسم سلیمانی نمی رود کسانی که می گویند که ایران از سوریه و عراق برگردد. اینها همان هایی هستند که ما را محاصره اقتصادی کردند.

این استاد دانشگاه جامع امام حسین گفت: سه هدف مهم است که شهدای مدافع حرم دنبال کرده اند در این موارد خلاصه می شود، اسلام که نماد ان یعنی زینب(س) و دفاع از حرم، دفاع از انسانیت و مبارزه با تروریست های داعش. چندی پیش سفیر آلمان از ما می خواست که فرماندهانتان بیایند به اروپا و بگویند که کارهایی در مبارزه با تروریست ها کرده اند. در دیدار دیگری به سفیر فرانسه گفتم که شما باید هزینه های ما را در جنگ با تروریست ها را بدهید. هر چند هزینه های انسانی ما با معیارهای مادی قابل اندازه گیری نیست. واقعیت این است که آنها حتی حاضر نیستند که بگویند ایران چه کرده است. سومین دلیل مجاهدت مدافعان حرم، ایجاد امنیت برای کشور خودمان است. داعش در مقطعی تا ۲۰کیلومتری فرودگاه بغداد آمده بودند.این افتخار بزرگی برای ملت ماست که پرچم دار مبارزه با با بدترین آدم کش ها وتروریست های تاریخ شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با قدردانی از هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری افزود: سلام بر سردار، سلام بر رهبری، سلام بر مدافعان حرم است. نکوداشت قاسم سلیمانی نکوداشت مجاهدین فی سبیل الله است.

در این مراسم با حضور رضایی دبیر مجمع تشخیص نظام، حجت الاسلام ابوترابی، امام جمعه موقت تهران، سردار علی فضلی، سردار شیرازی و علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، از برگزیدگان بخش داستان و شعر شانزدهم همایش سوختگان وصل تجلیل شد.

این همایش به میزبانی دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با حضور خانواده های معزز شهیدان مدافع حرم، چهره های ادبی و هنری کشور، فرماندهان نظامی، سفرای برخی از کشورهای منطقه، اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آقای حقیقت

      بازاین حرف زد

    • بدون نام

      شما دلسوز اروپا بودی؟؟؟

    • احمد

      زنده باد سردار ایران،حاجی سلیمانیه عزیز،،دو ابر مرد ایران زمین،کورش بزرگ و حاج قاسم سلیمانی،،انشالل سایت بالای سر ملت ایران ماندگار باشه،،الهی امین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لازم نکرده زحمت نکش

    • بدون نام

      خخخخحح وافعا که

    • منوچهر شمسی

      مگه ما مسئول امنیت اروپا هم هستیم ؟ مگه انها دشمنان ما نیستنند؟

    • مهران

      باشه ....

    • بدون نام

      خوبه شما هستی اگر نه اروپا الان دست داعش بود شما وکیل وصی تمام دنیا هستی اونها خیالشان راحت هست

    • بدون نام

      تو بازم نظر دادی مفسرتمام علوم و فنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسئولین جمهوری اسلامی کم نمی آورند. فعلا بازار از خود تعریف کردن گرم است.

    • بدون نام

      نانوایی محله ما نوناش خوب نیستن....رضایی و ولایتی نظروبدن لطفا

    • بدون نام

      نمیدانم کشور ما با داشتن محسن رصایی و علی اکبر ولایتی که علامه دهر هستن و برای تمام کشورها نظر میدن و خودشون برتر از دیگران میدانند.چرا به این روز افتاده..و مردم محتاج نان شب هستن

      پاسخ ها

      • رضا

        گل گفتی

      • بدون نام

        از طرفی می گین نظر بدین ولی متأسفانه حذفش می کنید چرا چون حق می گیم

      • بدون نام

        خب درست میگن. چرادرسوریه هستین وحقوقهای نجومی میگیرین.مگرشمادرایران کارندارین

    • جمشید

      ....خب اگه روسیه نبود که الانشم داشتین تو باتلاق داعش دست و پا میزدید که.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما نوکر روسیه هستیم. بگه بروید شرق می رویم شرق بگه بروید غرب می رویم غرب!!

    • تبریز

      پس بخاطر اروپاییها شهید دادیم ! ! !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه ما مدعی العموم هستیم.

    • بدون نام

      اگر برای امنیت اروپا جنگیدید اشتباه کردید

    • بدون نام

      خب بشه,به تو چه,از پاسداران که نامنتر نیست

    • بیخیال

      اره خیلی فکر کردین آدم هستین.

    • بهزاد

      آقای رضایی دفاع از اروپا بتوچه مربوط است چرادروغ می گویی....

    • ح

      ایکاش حداقل اروپا هم نا امنی و تروریسم را لمس و درک می کرد و تنها نظاره گر نبود

    • نادر

      به جهنم که اروپا نا امن بشه ما کشته بشیم که اروپا امن بمونه. بس کنید این چرت و پرت و دروغ گویی‌ها رو.

    • محمد

      این همه صحبت... تهش چیزی در نمیاد کسی هم نمیخونه...
      این نشان از وقت بیکار این افراد داره که میان وقت باقی مردم رو تلف میکنند و حرف میزنند.

    • بدون نام

      محسن بازیچه دست ها شدی واقعا جایگاه تو بالا تر از اینجاس

    • بدون نام

      مرد حسابى اينا نظر امثال شماست اينکه خود شما آدم سالمى باشى جاى بسيار بحث داره

    • بدون نام

      زنده باشی سردار،اینهایی که میگویند چرا ما در سوریه عراق هستیم باید مثل اتفاقات بعد از جنگ قادسیه و نهاوند ناموسشان برود تا معنی این کار را بفهمند!البته اگر فقط نا آگاه باشند ولی اگر خوک صفت باشند حکایت فرق می کند چون خوک نه تنها معنی غیرت و ناموس رانمی فهمد بلکه ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماهم که مدام ناموس ناموس می کنید ! کمی هم نگران
        ! ناموس این مملکت باشید که در گوشه زندانها در حال پوسیدن هستند. قسم حضرت عباس و دم خروس!!!

    • بدون نام

      ماکه تاحالانشنیدیم... خب چرادرسوریه هستیم؟... داریم کشاورزی ودامداری یادمردم سوریه میدهیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالی بو. متشکرم.

    • بدون نام

      باز ایشون حرف زد

    • گل

      برخی نه عزیز ۹۵ درصد مردم اون ۵ دصد هم از خودتون هستن

    • shahrooz

      جناب رضایی کشور ما خیلی پولدارتر از عربستانه و عربستان خیلی بیشتر از ما در سوریه و کشورهای دیگه بر اساس ایدئولوژی غلطش داره هزینه می کنه بدون برداشت ولی جالبه ملت ایران دارن تو فلاکت زندگی می کنن عربستانی ها تو رفاه!!عربستان داره به سرعت رو اصلاحات و عدالت اجتماعی هم پیش میره و پیشرفت صنعتی هم خیلی زیاد شده!!!!احتمالا بودجه عربستان از مریخ یا کره ماه تامین میشه بعید از این برادرا از این حرفا هم در آینده بزنن

    • بدون نام

      خسته نباشی سردار اما عزیز من در سوریه ویران شده چیزی تغییر نکرده که ما اسمشو بزاریم پیروزی بجز ویرانی خانمان سوز بجز کشته شدن بیش از یک میلیون نفر و آوره شدن حداقل هفت یا هشت میلیون نفر اما نباید از انصاف گذشت اونم نابودی داعش که اونم بطور کامل از بین نرفته دارن تجدید قوا میکنن که البته برای داعش هم اگه نیروی هوایی روسیه نبود تا ابد داعش شکست نمیخورد که بازم از دلاوران نیروی زمینی ایران هم نباید غافل نبود ....

    • بدون نام

      چندشم میشود از اظهار نظر رضایی و ولایتی....

    • اسما

      بگن...مگه به گفتنه؟
      چند سال پیش یکی پیدا شده بود بگم بگم راه انداخته بود
      حالا او کجاست؟؟؟
      بزار هر کی هر چقدر دلش میخواد بگه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از کیسه خلیفه می بخشید !؟ این پول ملت که باید صرف ساخت و رفاه مملکت بشه نه حمایت از این و از اون.

    • کاربرش

      بزارید مردم سوریه خودشون تکلیف اسد رو تعیین کنند!

    • بدون نام

      مگه شما نمی گید دخالت در امور داخلی هر کشوری مذمومه پس الان در سوریه چیکار دارید !؟

    • بدون نام

      واقعا چرا در سوریه هستیم!

    • سیروس

      آغای رضایی: چرا باید چوب در لانه زنبور کنی که بعد مجبور بشی برایش هزینه کنی. اگر خیلی زرنگ هستید به آبادانی و رفاه مملکت برسید تا ببینید بدون هزینه و کشته شدن جوانهایمان میشویم الگوی تمام جهان شما اینجا نشسته ای و برای تمام جهان اسلام تصمیم میگیرید آنها هم احساس خطر میکنند برای دفع شر شما داعش القائده و طالبان درست میکنند وآنوقت است که شروع میکنی به توهم زدن و ثروت و جان جوانان را برای این امنیت کذایی خود هزینه میکنید .خطر اصلی داخل کشور است فساد فقر فحشا بیکاری عدم رفاه عدم بهداشت هزینه سرسام آور تحصیل و خدمات پزشکی عدم آبادانی . شما عوض اینکه اول به مردم خودمان برسیم برای دیگران که ذره ای برای ما ارزش غائل نیستند بلکه از ما تنفر هم دارن تمام ثروت کشور را هزینه میکنید هر گلوله ای از تفنگ سرباز روس شلیک میشود خرس بزرگ نقدا پولش را گرفته است .مگر با طائفه کور ها طرف هستید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالی بود. درود برشما.

    • بدون نام

      موافقم دخالت در سوریه نبودم ولی حالا که قاطیش شدیم بهتره منفعتی ببریم الان دولت سوریه تصمیم داره بافت جمعیتی دمشق و اطرافش را تغییر بده ماشالله ما هم کلی جوون بیکار داریم شما عزیزان مسئول هم که عرضه چرخوندن یه کشور با جمعیت پنج ملیون را ندارید پس از ما استفاده مفید کنید بفرستید بریم غوطه و دمشق زندگی کنیم اینجا رو که نزاشتید بسازیم سوریه را وطن کنیم و بسازیم من حاضرم برم
      ما ازموده ایم در اینجا بخت خویش

    • بدون نام

      خیلی زرنگید کشور خودتون رو درست کنید . سوریه پیشکش.

      پاسخ ها

      • بی نام بی نام

        خخخخ

    • بدون نام

      سوریه رو شما به این روز انداختید

    • بدون نام

      چند ماه دیگر صبر کنیم علت این سوال بوضوح مشخص میشود که چراغ همیشه بمنزل روا بود.

    • اسد

      مفسر، نظریه پرداز ،حقوق دان.وریاضی دان جناب دکتر رضائی....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج