۶۸۳۴۷۵
۷ نظر
۵۰۱۵
۷ نظر
۵۰۱۵
پ

سوسن شریعتی: معترضان به قانون، برانداز نیستند

سوسن شريعتي در روزنامه اعتماد نوشت: درباره پديده‌اي كه «دختران خيابان انقلاب» نام گرفته است نمي‌شود نوشت. پيگرد دارد و نامش تشويق به امر فساد است. خب درباره مردان انقلاب كه مي‌شود نوشت.

سوسن شريعتي در روزنامه اعتماد نوشت: درباره پديده‌اي كه «دختران خيابان انقلاب» نام گرفته است نمي‌شود نوشت. پيگرد دارد و نامش تشويق به امر فساد است. خب درباره مردان انقلاب كه مي‌شود نوشت؛ ...

انقلابيوني كه شده‌اند قانونگذاران نظام و مشكل‌شان شده است خاطره يك انقلاب. از يك سو گراميداشت سالانه انقلابي كه تجربه نه گفتن به قوانين حاكم بود و از سوي ديگر اين هراس كه مبادا انقلاب شود و اين گمان كه هر معترض به قانون حتما قصد انقلاب دارد.

(مثل خودش در گذشته) تا وقتي انقلابي هستي همه‌چيز روشن‌تر است: مشكل را قانون مي‌داني و از همين رو اعتراض را حق مسلم. آنچه براي دوستدارانِ انقلاب بي‌بديل بوده است همين امكان و توان اعتراض به قوانيني بوده كه كفايت نمي‌كرده‌اند يا برآمده از اجماع عمومي نبوده‌اند. اما پيروز كه شدي و مستقر مجبوري بگويي: «هر قانوني بهتر از بي‌قانوني است». دوپارگي از جايي شروع مي‌شود كه هم خود را وفادار به انقلاب و روح آن بداني و هم نگهبان نظم و امنيت شده باشي. هم مفتخر به پيوستن داوطلبانه فوج- فوج به صفوف انقلابي كه اسلامي بود و هم متولي و مجري قوانين شرعي‌اي كه لازم الاجرا است. حاصلش مي‌شود يك همين و همان كيفري:

انقلاب خوب بود و ديگر بد است.

٢- قوانين ديروزي عصيان برانگيز بوده‌اند ولي از آن پس ديگر درهيچ قانوني نمي‌شود ترديد انداخت.

٣-قوانين لازم‌الاجرا هستند به خصوص وقتي قوانيني باشند شرعي. يك انقلابي سابق، هرچند هم فراموشكار بايد به ياد بياورد كه قوانين معلوم نيست ازلي- ابدي باشند و قوانين شرعي بهتر آن است كه اختياري شوند. يك انقلابي سابق بايد به ياد آورد چرايي قانون كني را تا در برابر هر اعتراضي به قانون به همان دامي كه متولي قدرت درمي‌افتد درنيفتد وگرنه به چه كار مي‌آيد پافشاري و وفاداري به خاطره يك انقلاب. قانوني كه بي‌شباهت به آحادش باشد مي‌شود ظروف تنگ، چماقي بر سر و نه چتر حمايت و امنيت. و اين همه مدام من شهروند را بدل مي‌سازد به مجرم، دعوت مي‌كند به عبور از قانون.

چنين پيداست كه متوليان قانون ما هنوز از قانون شكن مي‌هراسند. چه لزومي دارد هر معترض به قانون را برانداز بدانيم و بعد برايش پرونده‌هاي ترسناك بسازيم؟ يك انقلابي سابق كه به قدرت رسيده است فرقش با هر قدرتمدار ديگري حداقل بايد در همين باشد: از معترض به قانون نترسد، هلش ندهد، نيندازدش كف خيابان از ترس اينكه مبادا چند سانت ارتفاع بگيرد. آقا! هل نده. از يك معترض به قانون، يك انقلابي‌خواهي ساخت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متن قابل تاملی است

    • بدون نام

      متاسفانه راه اعتراض رو کسی بلد نیست باسلام وصلوات کسی اعتراض نمیکند باغش کردن در بغل دشمن اعتراض میکنند

    • بدون نام

      کسانیکه بااعتراض مخالفند،هیچگاه انقلابی نبوده اند، فرصت طلبانی هستندبرای گرفتن پست ومقام وبلعیدن ثروت جامعه.

    • میثم

      مردم به اجرا نشدن قوانین و دستورات الهی فوق شدید اعتراض دارند.
      ........ از احکام خدا فقط بی‌حجابی را به دست گرفته اند .... عدل و عدالت وغیره هم هست ......
      _____

    • بام

      حالااین دختران خیابانرفتن این اکرکردن که چی بشه بعدا ماخودمتان خسته کنیم هم هیچ کس صدای مارانمیشنوه فقط میدونم بحثش نیست ولی این رفراندوم مطالبه گری سرکاریه

    • مهران

      گل گفتی ولی کو گوش شنوا

    • بدون نام

      اخه خدا وکیلی کدام حجاب که کسی بخواد بهش اعتراض کنه .....مانتو چسبان چسبان...مانتو بادکمه های باز ....ناخنها لاک زده....پاها بدون جوراب....آرایش دیگه نگو....یه تکه پارچه روی سر موها از جلو بیرون از پشت سر آویزان ......بسه حجاب حجاب زنهای یمنی وغیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج