۶۸۳۵۶۳
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

توضیح درباره زمان اعلام خبرها از اغتشاشات اخیر

چهارمین نشست سراسری مدیران رسانه ملی با موضوع مخاطب محوری در رسانه‌ ملی با حضور رییس، معاونان، مدیران و برنامه سازان سازمان در مرکز همایش های بین المللی برگزار شد.

خبرگزاری مهر: چهارمین نشست سراسری مدیران رسانه ملی (منشور رسانه) امروز هشتم اسفند ماه با موضوع مخاطب محوری در رسانه‌ ملی با حضور رییس، معاونان، مدیران و برنامه سازان سازمان صداوسیما در مرکز همایش های بین المللی برگزار شد.

توضیح درباره زمان اعلام خبرها از اغتشاشات اخیر

عبدالعلی علی عسکری با تشریح سیاست‌های مخاطب محوری در رسانه ملی مبتنی بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بیان کرد: ما در شرایط خاصی از زمانه و تاریخ قرار داریم و اگر تاریخ تحولات رسانه را بنویسند در هیچ زمانی از تاریخ، جایگاه رسانه به این اهمیت و پیچیدگی نبوده است.

وی افزود: امروز ارتباط رسانه‌ ملی با مخاطبانش از پیچیده‌ترین ارتباطات است و حفظ و اقناع مخاطب به دلیل گستردگی فضای مجازی و گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که دلیل آن رقابت سنگین، نابرابر و پیچیده‌ای است که دشمنان برای رسانه ملی ایجاد کرده‌اند.

رییس سازمان صداوسیما با قدردانی از تلاش جهادگونه مدیران و کارکنان رسانه ملی گفت: با وجود تمام فشارها، دشمنی‌ها و هجمه‌هایی که به رسانه ملی می‌شود، رسانه همچنان با اقتدار و حفظ مرجعیت خود به پیش می رود.

علی عسکری با بیان اینکه شبکه‌ها به تدریج در تحولات سازمان گسترده شده‌اند و امروز آرایش رسانه‌ای بر زیرساخت و معماری رسانه‌ای بسیار پیچیده در ابعاد استانی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی گسترده شده است، تصریح کرد: این ساختار پیچیده برای رسانه ملی جامعیت و فرصت استثنایی فراهم کرده است که امکان ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطب را ایجاد می‌کند. علاوه بر این ما اکنون در حال گسترش آرایش رسانه‌ای در فضای مجازی هستیم که به فهرست فعالیت‌های ما افزوده شده است.

وی عنوان کرد: نظام سلطه می‌کوشد از رسانه ملی و رسانه‌های رسمی کشور برای تسلط بر افکار عمومی پیش بیفتد و برای این منظور به سرعت رسانه‌های مختلفی برای انتشار مطالبشان در کشور راه اندازی کرده که هدف آن‌ها تغییر محاسبات و ذهنیت مردم، فشار بر نظام جمهوری اسلامی و تغییر تدریجی آن است. اگر پیش از این دشمن از راهبردهای نظامی برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کرد امروز از تهدیدهای نظامی به‌ عنوان راهبردی در ایجاد هراس در افکار عمومی بهره می‌برد و تلاش می کند تا با ایجاد دو قطبی در سطح جامعه فضای ناآرامی ها در کشور را گسترش دهد.

رییس سازمان با اشاره به عملکرد مطلوب رسانه ملی در اغتشاشات اخیر بیان کرد: پس از وقفه‌ای کوتاه که به دلایلی صداوسیما از اطلاع رسانی منع شده بود، رسانه ملی به سرعت ابتکار عمل را در دست گرفت و اثری جدی در مهار اغتشاشات و خنثی سازی فضای سنگین تبلیغاتی دشمنان داشت. این امر نشان می‌دهد که رسانه ملی اصلی ترین نیروی مقاوم در مقابله با توطئه های دشمن و عاملی برای هدایت و مدیریت افکار عمومی است.

علی عسکری با بیان اینکه ما در جنگ ادراکی و فرهنگی رسانه‌ای هستیم و موضوع نزاع در این نبرد هدایت و کنترل افکار عمومی است، تصریح کرد: دشمنان همواره تلاش کرده‌اند با ایجاد محدودیت در تأمین زیرساخت های فنی رسانه‌ای طوری عمل کنند که کشورهای دیگر قادر به مهار فضای رسانه‌ای و پایش آن نباشند.

نظرسنجی های سازمان صداوسیما بسیار قوی و هوشمندانه است

وی با بیان اینکه مخاطب محوری به معنای این است که هنگام تولید برنامه به افکار عمومی مراجعه کنیم و خواست و نیاز مردم را در برنامه سازی مورد توجه قرار دهیم، عنوان کرد: نظرسنجی های سازمان صداوسیما بسیار قوی و هوشمندانه است اما هنوز از این نظر سنجی ها برای تحلیل محتوا و ارائه آن به صورت ایده برنامه سازی بهره برداری مناسب نشده است. زمانی که مولفه‌های افکار عمومی را می‌سنجیم باید بدانیم چطورباید برای آن برنامه سازی کنیم.

صداقت گوهر بی‌نظیری است و با مردم باید صادقانه برخورد کنیم چرا که مردم به خوبی همه چیز را می‌فهمند
رییس رسانه ملی طرح مطالبات مردم و مطالبه گری را از وظایف مهم رسانه ملی و در مسیر احترام به مخاطب دانست و افزود: صداقت گوهر بی‌نظیری است و با مردم باید صادقانه برخورد کنیم چرا که مردم به خوبی همه چیز را می‌فهمند.

رییس صداوسیما مشارکت دادن مخاطبان در تولید را از دیگر عوامل افزایش محبوبیت، اثربخشی و اعتبار افزایی دانست و گفت: خلاقیت، کانون یافتن راه‌های ایجاد این مشارکت است. باید متناسب با نوع برنامه کیفیت مشارکت مردم در برنامه را تعریف کنیم که ساده ترین راه آن گفت وگوی مستقیم با مردم است. بهره مندی از نخبگان در برنامه ها و استفاده از فرصت های فضای مجازی نیز می تواند راه دیگری برای تعامل با مخاطبان باشد.

علی عسکری با بیان اهمیت حوزه ارتباط با مخاطبان سازمان (۱۶۲) به عنوان عاملی مهم برای افزایش تعامل و مشارکت مردم گفت: وقتی یک مخاطب با ۱۶۲ سازمان تماس می‌گیرد یعنی با خود رییس سازمان تماس گرفته و ما موظفیم حرف‌های او را گوش دهیم و آن را به درستی منتقل کنیم.

رییس رسانه ملی به راه‌های ارتباطی دیگر اشاره کرد و بیان کرد: پایگاه‌های اطلاع رسانی سازمان، شبکه های اجتماعی و خصوصا پیام رسان سروش نیز از دیگر راه های ارتباطی است که می‌توانیم برای مشارکت جدی مردم از آن بهره ببریم.

ابزار اقتدار اصلی ما رادیو و تلویزیون است

علی عسکری با تاکید بر اینکه فضای مجازی باید به فرصت تبدیل و از آن برای ارتقای رسانه بهره برداری شود، تصریح کرد: ابزار اقتدار اصلی ما رادیو و تلویزیون است اما بدون اینکه از موضع انفعالی برخورد کنیم باید از فضای مجازی مقتدرانه و از موضع قدرت استفاده کنیم.

علی عسکری رعایت تناسب برنامه‌ها با هویت و مأموریت شبکه ها و مخاطبان هدفشان، توجه هوشمندانه به میل، نیاز و مصلحت مخاطب، انتخاب ساختار صحیح برنامه سازی متناسب با ذائقه مخاطب، توجه به سرعت، دقت و صحت در اخبار، ارائه پیام به صورت هوشمندانه، لزوم افزایش ضرب آهنگ برنامه‌ها و ارائه هوشمندانه پیام در خلال تبلیغات و استفاده حداکثری از توانمندی رسانه‌های مکمل در تعامل با مخاطب را از مهم ترین تکالیف برنامه سازان دانست.

رییس رسانه ملی با اشاره به ضریب نفوذ شبکه های استانی که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند بر لزوم حمایت و توجه ویژه به این شبکه ها تاکید کرد.

وی بر استفاده موثر از منابع آرشیوی با توجه به آرشیو غنی سازمان تاکید کرد و گفت: باید قوانین بهره‌مندی برنامه‌ها از منابع آرشیوی تغییر کند.

علی عسکری با بیان اینکه ما باید مطابق برنامه پنج ساله ای که برای سازمان تدوین شده پیش رویم از برنامه سازان خواست که هر ماه گزارش‌های یکماهه عملکردشان را ارائه دهند تا گزارش کامل عملکرد یک‌ماهه تمام بخش‌های سازمان در معاونت پژوهش برنامه‌ریزی و نظارت تجمیع و تدوین و لحظه به لحظه با نقشه اصلی ۵ ساله تطبیق داده شود.

مجریان و گویندگان برنامه های زنده آبروی سازمان‌ هستند

رییس سازمان همچنین به برنامه سازان، مجریان و گویندگان رسانه ملی توصیه کرد که در تمام برنامه ها زبان فارسی را پاس بدارند و از به کاربردن واژه‌های بیگانه پرهیز کنند.

علی عسکری همچنین مجریان و گویندگان برنامه های زنده را آبروی سازمان‌ برشمرد و بر تشکیل اتاق‌های اندیشه ورزی به منظور آمادگی آن‌ها برای حضور در برنامه‌ها تاکید کرد.

اجرای ۱۶ سند بالادستی برای ساماندهی فضای مجازی

در این مراسم ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در دومین بخش از چهارمین منشور رسانه با تاکید بر اهمیت ساماندهی فضای مجازی در کشور، گفت: برای ساماندهی این فضا ۱۶ سند بالادستی در حال تهیه و اجراست. تدوین و تصویب الزامات شبکه ملی اطلاعات از جمله این اسناد است که اجرای آن با پیچیدگی های فراوان در حال پیگیری است.

رییس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اهمیت توجه به توسعه کسب و کار و اقتصاد فضای مجازی، گفت: اقتصادی مبتنی بر فناوری اطلاعات در ایران باید به ۳۸ میلیارد تومان برسد اما امروز این رقم ۱۵ میلیارد تومان و بسیار اندک و بخشی از آن صرفا فعالیت اپراتورهاست.

فیروزآبادی با انتقاد از انحصار پیام رسان های خارجی در ایران گفت: باید پیام رسان های بومی و ایرانی جایگزین پیام رسان های خارجی شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نادانی مدیران نهادها = کشور شیر تو شیر

    • بدون نام

      این چی بود؟حوصله ندارم بخونم

    • بدون نام

      نفهمیدم چی شد ازبس خودستایی کرده بود
      اینا از کجا میان میشن رئیس
      چقدر بیسواد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج