جاباما
۶۸۳۶۱۲
۳ نظر
۵۰۴۶
۳ نظر
۵۰۴۶
پ

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

اگر دوست دارید ورق های دفتر زندگی سال آینده تان را به شکل متفاوتی طراحی کنید، از همین امروز سراغ تقویم سفرتان بروید و برای یک سال پیش روی تان برنامه ریزی کنید.

هفته نامه همشهری شش و هفت - فاطمه عسگری آزاد: سفر به معنای نو شدن است و بهترین زمان برای نو شدن، نوروز است. اگر دوست دارید ورق های دفتر زندگی سال آینده تان را به شکل متفاوتی طراحی کنید، از همین امروز سراغ تقویم سفرتان بروید و برای یک سال پیش روی تان برنامه ریزی کنید؛ ناشناخته هایی را که همیشه در ذهن تان علامت سوال ایجاد می کردند و در دلتان اشتیاق، باید همین امسال ببینید؛ کسی چه می داند شاید فرصت دیگری نباشد! تعطیلات نوروز هم که جان می دهد برای جهانگردی؛ البته که می دانیم در این ایام گاهی تورها، قیمت ها را به چند برابر افزایش می دهند و شلوغی هم می تواند دلیل دیگری برای بی میلی به سفر باشد

اما با کمی برنامه ریزی و پس انداز می توانید به ماجراجویی آری بگویید و چمدان تان را ببندید تا تحویل سال نو را در مقصدی خاطره انگیز جشن بگیرید. در این مطلب قصد داریم در پر کردن تقویم سفرتان برای سال آینده به شما کمک کنیم. بنابراین این اطلاعات می تواند نه تنها در سفرهای نوروزی بلکه در باقی سال هم راهگشای شما باشد. کره زمین را پیش روی مان گذاشته ایم و مقاصد دلربایش را مشخص کردیم تا هدف های مان را دست یافتنی تر کنیم. اگر شما هم سودای ماجراجویی در سر دارید کافی است با ما همراه شوید تا یک تقویم هیجان انگیز برای سفرهای امسال تان بچینید.

آسیا؛ ازبکستان

به دنبال جاده ابریشم

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

آسیای مرکزی و جاده ابریشم را می توانید با ازبکستان بشناسید؛ کشوری که نامش با تاریخ، هنر و فرهنگ جهانی پیوند خورده است.

شهرهای مهم: سمرقند، تاشکند، بخارا
حدود قیمت تور ترکیبی: 6 میلیون به بالا
روزهای پیشنهادی سفر: ۷ روز به بالا
فاصله سمرقند تا تهران: 1866 کیلومتر
نوع سفر: تاریخی (مناسب برای تاریخ دوستان، معماران و هنردوستان)
سوغاتی: ادویه و صنایع دستی

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

غذای سنتی

پلوی بخارای سمرقند که همراه گوشت، کشمش، هویج، ادویه جات و ترشی سرو می شود یکی از غذاهایی است که نباید در طول سفرتان از دست بدهید.

پایتخت ازبکستان

تاشکند، پایتخت ازبکستان است که ظرافت مدرنیته را با اصالت یک شهر شرقی ترکیب کرده و فرهنگ مردمانش گردشگران را متعجب خواهدکرد. متروی تاشکند که آمیزه ای از شکوه هنری روسی و درک مدرنیته هنرمندان ازبک است، حتما شما را غافلگیر خواهدکرد.

جاذبه ها: در سفرتان به تاشکند از قدیمی ترین قرآن جهان، میدان استقلال، میدان یادبود زلزله. بخش قدیمی شهر، باغ ژاپنی، مدرسه کوکل تاش موزه هنرهای زیبا و موزه امیرتیمور دیدن کنید.

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

رم مشرق زمین

سمرقند را مرکز رنسانس اسلامی می نامند؛ دومین شهر ازبکستان که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است. این شهر بیش از دو هزار و 500 سال سابقه تاریخی دارد و زمانی ساختمان های آن جزو افسانه های شهرسازی دنیا محسوب می شده است.

جاذبه ها: در سفر به سمرقند بازدید از مسجد بی بی خانم، آرامگاه تیمور، آرامگاه روح آباد، میدان ریگستان، شاه زنده، تپه افراسیاب، رصدخانه الغ بیگ و مدرسه شیردار را از دست ندهید.

قدیمی ترین

بخارا هم یکی از قدیمی ترین شهرهای فرارود (ماوراءالنهر) است که به علت قرارگیری در کنار جاده ابریشم اهمیت بسیاری داشته و در دوران طلایی خود شاهد رشد و شکوفایی عظیمی بوده است. خوشبختانه بسیاری از نقاط تاریخی شهر تا حدود زیادی دست نخورده مانده و 140 بنای باستانی در این شهر وجود دارد.

جاذبه ها: در سفر به بخارا باید از مناره کالیان، مدرسه چهار منار، مقبره سامانی ها، حوض لیابی و مدرسه عبدالعزیزخان دیدن کنید.

آسیا؛ آذربایجان

نوروز با طعم کشوری غیرفارسی زبان

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

اگر دوست دارید نوروز را در کشوری غیرفارسی زبان جشن بگیرید که آغاز سال نو را به عنوان عید ملی می شناسد، باید سری به آذربایجان بزنید.

شهرهای مهم: باکو، نخجوان
حدود قیمت تور ترکیبی: 2 میلیون به بالا
روزهای پیشنهادی سفر: ۷ روز
فاصله باکو تا تهران: 817 کیلومتر/ امکان زمینی برگزار کردن سفر فراهم است.
نوع سفر: تاریخی؛ مناسب برای تاریخ دوستان، معماران و هنردوستان
سوغاتی: فرش، استکان های طرح دار، پارچه

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

غذای سنتی

شما می توانید در آذربایجان با خیال راحت انواع کباب ها را که با پلو خوشمزه سرو می شوند، نوش جان کنید و البته توصیه ما این است که غذاهای دریایی باکو را از دست ندهید. چای سیاه نوشیدنی ملی مردم آذربایجان است و غالبا پس از پایان غذا به همراه یک مربا و آب لیمو برای مهمانان سرو می شود.

شهر متحول

معروف است که در شرق و غرب اوراسیا هیچ مکانی به اندازه باکو متحول نشده است؛ پایتخت کشور آذربایجان بزرگ ترین شهر قفقاز جنوبی هم محسوب می شود. باکوی قدیمی را می توانید در دیوارهای قلعه و بخش مرکزی شهر بیابید اما برای دیدن بخش جدید شهر باید سری به ساختمان های باشکوهی چون کریستال هال و پارک سیتی ساید بزنید.

جاذبه ها: در سفرتان به باکو از برج دختر، دیوار شهر باکو، کاخ شیروانشاهان، پارک ملی قوبوستان، پارک مفاخر، معبد آتش و بازار تزه دیدن کنید.

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی
نخجوان

شهر اصحاب کهف و حضرت نوح

می گویند نخجوان شهری بوده که حضرت نوح (ع) بعد از سیل عظیم برای زندگی انتخاب کرده و حتی برخی افراد معتقدند آرامگاه این پیغمبر در بخش جنوبی این شهر قرار دارد. علاوه بر این به قولی نخجوان شهر اصحاب کهف هم به شمار می رود.

جاذبه ها: در سفرتان به نخجوان از آرامگاه مومنه خاتون، غار اصحاب کهف، مقبره حسین جاوید، موزه قوچه های سنگی، موزه فرش نخجوان و دریاچه باتابات دیدن کنید.

آسیا؛ چین

پرجمعیت ترین کشور دنیا

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

عید نوروز زمان مناسبی برای سفر به چین است. با توجه به تعطیلات شما فرصت کافی خواهیدداشت تا از جاذبه های این سرزمین پهناور با فرهنگ بسیار غنی به خوبی دیدن کنید.

شهرهای مهم: شانگهای، پکن، هنگ کنگ
حدود قیمت تور ترکیبی: ۶ میلیون به بالا
روزهای پیشنهادی سفر: 7 روز
فاصله پکن تا تهران: ۵۶۱۲ کیلومتر
نوع سفر: تاریخی، تفریحی؛ مناسب برای تاریخ دوستان، عاشقان خرید، هنردوستان و ماجراجویان
سوغاتی: از صنایع دستی و چای چینی گرفته تا هر چیزی که فکرش را بکنید!

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

غذای سنتی

غذای چینی از آن دسته غذاهایی است که اگر به خوردن آن عادت کنید مزه آنها برای تان دوست داشتنی خواهدشد. حقیقت این است که امروزه برخی از غذاهای چینی در تمام دنیا طرفدار دارد؛ پس بهتر است شما دل تان را به دریا بزنید و از ادویه ها و طعم های جدید استقبال کنید. در سفرتان به این سرزمین ناشناخته نودل را که به اندازه عمر فرهنگ این ملت سابقه دارد امتحان کنید. از حلال بودن غذا هم حتما مطمئن شوید.

شهر امپراتورها

تاریخ و فرهنگ در شهر سه هزار ساله پکن بسیار ملموس است؛ علاوه بر این، شهر بسیار زنده و پویاست. پکن امروز با پکن فردا متفاوت است؛ زیرا هر روز مکان های پرزرق و برق و آسمان خراش های بلندی به این شهر اضافه می شود اما پایتخت چین همچنان نشانه های قدیمی خود را حفظ کرده است.

جاذبه ها: شهر ممنوعه مطمئنا مهم ترین جاذبه شهر پکن است اما این شهر زیبایی های بسیار دیگری هم دارد؛ معبد بهشت میدان تیان آنمن، قصر تابستانی، معابد مینگ، دیوار بزرگ چین، معبد لاما، محوطه المپیک، کاخ زمستانی و خانه اپرا از آن جمله اند.

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

شهر آسمان خراش هایی بر فراز دریا

شانگهای در شرق چین قرار دارد؛ مرفه ترین، پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهر ای کشور که جذابیت های بسیاری برای گردشگران دارد. شانگهای که در لغت به معنای بر فراز دریاست، لقب پاریس شرق را از آن خود کرده است. به رغم این که یک چهارم از ساخت و ساز جهان امروز در شانگهای انجام می گیرد هنوز بقایای معماری گذشته و رد پای استعمار در خیابان های شلوغ شانگهای زنده است.

جاذبه ها: در سفرتان به شانگهای از محله زین تیان دی، معبد جید بودا، باغ یویوآن، برج مخابراتی، جاده نانجینگ و محله فرانسوی ها دیدن کنید.

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

کشف سنت چینی در لایه های مدرن هنگ کنگ

هنگ کنگ فراتر از شخصیت تجاری یک شهر فرهنگی پرجنب و جوش به شمار می رود. شهری که همزمان آمیزه ای از سنت های چینی و بازمانده فرهنگ استعماری (بریتانیا) را در خود دارد. برای دوست داشتن شهر هنگ کنگ دلایل زیادی وجود دارد اما برای دوست نداشتن آن به سختی می توان دلیل منطقی پیدا کرد. شهر اسمان خراش ها، سنت های کهن و مواد غذایی شما را مجذوب خود خواهد کرد.

جاذبه ها: در سفرتان به هنگ کنگ از خیابان دای پای دانگز، شهربازی پارک اقیانوس، ساختمان دولت، معبد بودا، تله کابین انگوگ پینگ و بازار مونگ کوک دیدن کنید.

جنوب شرقی آسیا؛ تایلند

سفر به سرزمین لبخندها

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

نوروز زمان مناسبی برای بازدید از تایلند است. طبیعت بکر این کشور در این فصل سال بهترین ها را برای شما در نظر گرفته است.

شهرهای مهم: بانکوک و چیانگ مای
حدود قیمت تور ترکیبی: ۶ میلیون به بالا
روزهای پیشنهادی سفر: 7 روز به بالا
فاصله هانوی تا تهران: ۵۴۵۰ کیلومتر
نوع سفر: طبیعت گردی، تاریخی، تفریحی؛ مناسب برای ماجراجویان، طبیعت گردان، تاریخ دوستان و هنردوستان
سوغاتی: پوشاک، صنایع دستی، لوازم دکوری چوبی، جواهرات دست ساز

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

غذاهای سنتی

کسانی که برای نخستین بار به تایلند سفر می کنند معمولا برای امتحان کردن طعم های جدید این کشور کمی دلهره دارند اما توصیه ما به شما این است که دل تان را به دریا بزنید؛ غذای تایلندی ترکیب شگفت آوری است که حتما باید امتحانش کنید.

سفر به شهر فرشتگان

بانکوک به شهر فرشتگان و ونیز شرق مشهور است؛ شهری که شما را در نخستین برخورد غافلگیر خواهدکرد. بانکوک گرم، پرهرج و مرج و سرشار از انرژی است. در این شهر شما فرصت عالی برای خرید، تفریح و استراحت دارید.

جاذبه ها: در سفرتان به پایتخت تایلند باید از کاخ بزرگ، موزه ملی، معبد (وات) سوهات، معبد پو، معبد وات آرون، بازار آخر هفته چاتوچاک و بازار شناور دامنون سودواک دیدن کنید.

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

گردش در رز شمالی

چیانگ مای شهری با قدمت تاریخی بیش از ۷۰۰ سال در شمال غرب تایلند است که پایتخت فرهنگی این کشور نیز محسوب می شود. شهری که گل ها در آن رنگ و بوی منحصر به فرد خود را دارند و به همین دلیل آن را رز شمالی نامیده اند.

جاذبه ها: معبد پراتات دوی سویتپ، معبد وات چیانگ من، کاخ پهپینگ، باغ وحش چیانگ مای، پارک ملی چیانگ مای، آکواریوم و کمپ فیل ها از دیدنی های چیانگ مای است.

جنوب شرقی آسیا؛ مالزی

جادوی مالزی

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

مالزی برای کسانی که دوست دارند طبیعت متفاوتی را تجربه کنند، تفریحات هیجان انگیز داشته باشند یک مقصد ایده آل است.

شهرهای مهم: کوالالامپور
حدود قیمت تور ترکیبی: ۵ میلیون به بالا
روزهای پیشنهادی سفر: 7 روز به بالا
فاصله کوالالامپور تا تهران: ۶۲۹۱ کیلومتر
نوع سفر: طبیعت گردی، تاریخی، تفریحی؛ مناسب برای ماجراجویان، طبیعت گردان، تاریخ دوستان و هنردوستان
سوغاتی: پوشاک، صنایع دستی، لوازم دکوری و تزئینی

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

غذای سنتی

غذاهای مالزیایی غالبا طعم شیرین و تندی دارند. از آنجایی که مالزی یک کشور مسلمان است شما می توانید با خیال راحت انواع غذاها را امتحان کنید؛ البته توصیه ما این است که از غذاهای دریایی غافل نشوید.

قلب تپنده مالزی

کوالالامپور پایتخت رسمی و بزرگ ترین کشور مالزی است که در حقیقت دروازه ورودی این کشور هم محسوب می شود. اگر دوست دارید، مالزی را تجربه کنید کوالالامپور یک مقصد ایده آل است که در کنار جلوه های مدرن بخش های سنتی خود را هم حفظ کرده است.

جاذبه ها: برج های دوقلو پتروناس، غار باتو، بازار مرکزی کوالالامپور، دریاچه بزرگ کوالالامپور، محله چینی ها، آکواریوم کوالالامپور، باغ پرندگان و معبد تین هوا از جاذبه هایی است که در سفرتان به کوالالامپور نباید از دست دهید.

جنوب غرب آسیا و جنوب شرق اروپا؛ ترکیه

در امپراتوری عثمانی قدم بزنید

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

ترکیه یکی از مقاصد ثابت ایرانیان برای نوروز است؛ نزدیکی جغرافیایی به علاوه قرابت فرهنگی و تاریخی باعث شده که گردشگران به راحتی بتوانند این کشور را برای تعطیلات خود انتخاب کنند.

شهرهای مهم: استانبول، ترکیه
حدود قیمت تور ترکیبی: ۲ میلیون به بالا
روزهای پیشنهادی سفر: 4 روز به بالا
فاصله استانبول تا تهران: ۲۵۴۶ کیلومتر
نوع سفر: تاریخی، تفریحی، طبیعت گردی؛ مناسب برای تاریخ دوستان، معماران و هنردوستان، ماجراجویان، طبیعت گردان
سوغاتی: پوشاک، پارچه، لباس سنتی، ادویه، زیورآلات، چای

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

غذای سنتی

ترکیب سنت و مدرنیته در آشپزی ترکیه به وضوح دیده می شود؛ انواع رستوران های محلی و بین المللی در این سرزمین پیش روی تان قرار دارد. بنابراین انتخاب با شماست. اگر گیاهخوار هستید به هیچ وجه به این کشور سفر نکنید؛ زیرا غذایی برای تان در نظر گرفته نشده! مردم ترکیهبا استفاده از گوشت و مرغ کبابی بیش از ۱۰۰ نوع غذا درست می کنند که هر کدام از آنها بسیار لذیذ است.

شهر رنگارنگ استانبول

استانبول بازدیدکنندگان خود را با عشق به زندگی که در معماری خیره کننده و گنجینه های رنگارنگ سراسر شهر موج می زند شگفت زده می کند. استانبول در حقیقت یک پل فرهنگی جذاب بین آسیا و اروپاست که موزه ها و مساجد حیرت انگیزش شما را با تاریخ عثمانی آشنا می کند.

جاذبه ها: در سفرتان به استانبول از ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، کاخ دلمه باغچه، بازار بزرگ استانبول، موزه باستان شناسی و میدان تکسیم دیدن کنید.

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

شهر دشت و موسیقی

زرق و برق کاخ های عثمانی و نمای امپراتوری بزرگ در هیچ شهر ترکیه به اندازه آنکارا چشمگیر نیست. قلب و پایتخت جمهوری ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور (پس از استانبول)، شهری تاریخی، صنعتی و علمی است.

جاذبه ها: معبد آگوستوس، شهر خاتوشا، ارگ آنکارا، شهر آماسیا، مسجد اصلان حانه، موزه تمدن های آناتولی، آرامگاه آتاتورک و مسجد قوجانیه از دیدنی ترین جاذبه های شهر هستند.

شبه قاره هند؛ هندوستان

سرزمین هفتاد و دو ملت

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

از نظر آب و هوایی عید زمان کاملا مناسبی برای سفر به شهرهای مهم هندوستان است. در این کشور با عجایب بسیاری رو به رو خواهیدشد که شاید مسیر زندگی تان را در سال آینده دگرگون سازد!

شهرهای مهم: جیپور، آگرا، گوا، دهلی
حدود قیمت تور ترکیبی: ۵ میلیون به بالا
روزهای پیشنهادی سفر: 7 روز به بالا
فاصله دهلی تا تهران: ۲۵۴۶ کیلومتر
نوع سفر: طبیعت گردی، تاریخی، تفریحی؛ مناسب برای ماجراجویان، طبیعت گردان، تاریخ دوستان، معماران و هنردوستان
سوغاتی: پوشاک، پارچه، لباس سنتی، ادویه، زیورآلات، حنا و چای

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

غذای سنتی

همه می دانند که سبک غذایی مردم هندوستان با ادویه های تند و تیز تعریف می شود اما ادویه های متفاوت این سرزمین طعم هر چیزی را دگرگون می کند. ظرف های مسی، طعم های متنوع و ادویه های هیجان انگیز اجزای جدانشدنی غذاهای هندوستان هستند.

شهر صورتی

اگر نگاهی به ساختمان های گچی باشکوه شهر بیندازید به خوبی پی خواهیدبرد که چرا نام مستعار جیپور «شهر صورتی» است. در جیپور شما می توانید ساعت ها و روزها در قصرهای تاریخی قدم بزنید بدون این که احساس خستگی کنید.

جاذبه ها: کاخ شهر، کاخ هوا محل، قلعه آمبر، قلعه جایگراه، قلعه ناهارگاره، رصدخانه جانتار مانتار، معبد میمون گالتا، بازار جوهری و باغ وحش فیل را در جیپور نباید از دست بدهید.

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

شهر تاج محل

تاج محل شاهکار معماری و هنر و یکی از عجایب هفتگانه جهان از دوران مغول تاکنون، نام «آگرا» را در ذهن گردشگران تثبیت کرده است. جذابیت جادویی تاج محل تنها گوشه ای از زیبایی های شهر آگراست. میراث امپراتوری مغول شامل یک قلعه باشکوه، آرامگاه و عمارت های تاریخی است.

جاذبه ها: در سفرتان به آگرا از تاج محل، قلعه آگرا، آرامگاه اکبرشاه، روستای فاتح پور، روستای کاچاپورا، شهر قدیمی، باغ مهتاب و باغ وحش شهر دیدن کنید.

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

آرامش مطلق را در گوا تجربه کنید

گوا با تپه های سرسبز، رودهای فراخ، کشتزارهای برنج و نخل های فراوان یکی از زیباترین شهرهای گرمسیری جهان است اما زیبایی طبیعت در کنار قدمت تاریخی و معماری ترکیبی است که گوا را منحصر به فرد کرده است.

جاذبه ها: ساحل کاندولیم، کلیسای بانوی معصوم ما، آبشار آروالم، پناهگاه محیط زیستی بوندلا، ساحل میراما، قلعه ریز ماگوس، غار آروالم، معبد شری ماهاکیم و ساحل آنجونا از دیدنی های گواست.

پایتخت هندوستان

در دهلی نو می توانید همزمان بخش مدرن و مرفه شهر را به خوبی ببینید. در حالی که دهلی سنتی در کوچه های تنگ و پرازدحام بخش قدیمی شهر جای خوش کرده است.

جاذبه ها: قلعه سرخ، قطب منار، آرامگاه همایون، مسجد دهلی نو، دروازه هند، قلعه پوراناکیلا، معبد آکشاردام و باغ لودی جاذبه های اصلی دهلی را تشکیل می دهند.

آفریقا؛ مراکش

در جست و جوی مدینه های پویا

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

مراکش جزو ناشناخته هایی است که دیدنی های بسیاری را در خود جای داده و فصل بهار یکی از بهترین زمان ها برای بازدید از این سرزمین است.

شهرهای مهم: مراکش، رباط، کازابلانکا
حدود قیمت تور ترکیبی: ۷ میلیون به بالا
روزهای پیشنهادی سفر: 7 روز به بالا
فاصله رباط تا تهران: ۶۸۰۶ کیلومتر
نوع سفر: تاریخی، تفریحی، طبیعت گردی؛ مناسب برای ماجراجویان، طبیعت گردان، تارخ دوستان، معماران و هنردوستان
سوغاتی: فرش، سوزن دوزی، زیورآلات نقره، آلات موسیقی، فانوس، لباس سنتی، ادویه و چای

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

غذای سنتی

مراکش یک کشور مسلمان است و شما می توانید به آسانی در منوی غذاهای سنتی این شهر سرک بکشید. چای سبز نوشیدنی ملی مردم این سرزمین است و می توانید در تمام شهرها با قیمت ارزان این نوشیدنی را بنوشید. گوشت و پاستا هم مواد اصلی سفره های مردم این سرزمین را تشکیل می دهد.

به دیدن عروس آفریقا بروید

کازابلانکا تمام ویژگی های پایتخت مراکش را با خود دارد، جز تشریفاتی که مخصوص محیط های سیاسی و اقتصادی است. این شهر پرتکاپو که بزرگ ترین شهر مراکش است وجهه مدرنی دارد که برای مسافران تعجب برانگیز است؛ کافه ها و رستوران های کازابلانکا تصویری از یک شهر جنوب اروپایی را در ذهن تان زنده خواهدکرد.

جاذبه ها: مسجد حسن دوم، مدینه، خانه محمد پنجم، منطقه ساحلی کازابلانکا، محمدیه، روستای ساحلی اولیدیا، کلیسای جامع، بازار مرکزی و بندر صافی مهم ترین جاذبه های کازابلانکا را تشکیل می دهند.

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

نگین مراکش

گرچه از زمان استقلال مراکش یعنی سال ۱۹۵۶ رباط به عنوان پایتخت سیاسی و اداری این کشور انتخاب شد اما هنوز در بین گردشگران چندان شهرت ندارد. با وجود این کسانی که به این شهر سفر کرده اند رباط را جواهری در بین شهرهای مراکش می خوانند؛ شهری با معماری سنتی خیره کننده، بلوارهایی که با نخل پوشیده شده و تقریبا بدون ترافیک.

جاذبه ها: منطقه کسباح، برج حسن، ارگ شهر چلاح، موزه اودیس، موزه باستان شناسی رباط، کاخ سلطنتی، موزه مراکش، مدینه و آرامگاه محمد پنجم جاذبه های اصلی رباط را تشکیل می دهند.

شهر پرجنب و جوش

مراکش تنها نام کشور نیست بلکه شهری هم به نام مراکش در این سرزمین وجود دارد که عصاره این سرزمین محسوب می شود. شهر پرجنب و جوش که در هر گوشه آن برای گردشگران یک شگفتی نهفته است؛ از مارگیران خیابانی گرفته تا دست فروش های سمج.

جاذبه ها: مدینه، میدان جامع الفنا، مسجد جامع کتیبه، مدرسه بن یوسف، مقبره سعدیون، کاخ باهیه، موزه هنرها و صنایع دستی جاذبه های اصلی این شهر را تشکیل می دهد.

اروپا؛ ایتالیا

سرزمین هنر و عشق

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

جادوی شهرهای عاشقانه ایتالیا زبانزد هر گردشگری است. هر زمان که صحبت از یک سفر هنری، تاریخی و فرهنگی می شود، قطعا پای یکی از شهرهای این کشور هم به میان می آید. نوروز زمان مناسبی برای گردش در این سرزمین هنری است.

شهرهای مهم: برم، ونیز، فلورانس
حدود قیمت تور ترکیبی: ۸ میلیون به بالا
روزهای پیشنهادی سفر: 7 روز به بالا
فاصله رم تا تهران: ۳۴۲۲ کیلومتر
نوع سفر: تاریخی، طبیعت گردی، هنری و تفریحی؛ مناسب برای طبیعت گردان، تاریخ دوستان، معماران، هنردوستان
سوغاتی: برترین برندهای پوشاک دنیا، زیورآلات، چرم

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

غذای سنتی

آشپزی ایتالیا در نواحی مختلف آن تا حدودی متفاوت است. در شمال این کشور برنج و غذاهایی متشکل از ذرت مثل ماکارونی طرفدار دارد. بنابراین در این نواحی غذاهای ریزوتو (غذاهایی که همراه با بشقاب برنج سرو می شوند) را همراه با سوپ ذرت بیشتر می بینید. در جنوب ایتالیا آشپزی با دستورالعمل های ساده تر و استفاده از موادی مانند میوه، سبزی های تازه و غذاهای دریایی رواج دارد.

سفر به شهر ابدی

برای پیدا کردن آثار تاریخی در رم کافی است که سرتان را بالا بگیرید و به شهر خیره شوید. اینجا بزرگ ترین موزه بدون سقف دنیاست. رم در دنیا به شهر ابدی معروف است؛ شهری که حدود سه هزار پیشینه دارد و هنوز در کوچه پس کوچه های آن می توانید صدای پای سم اسب سربازان ارتش رم را بشنوید!

جاذبه ها: اوستیا آنتیکا، آمفی تئاتر رم، ویلای کوئینتیلی، کلیسای سن کلمنته، تپه پالاتینو، فروم رومی، موزه واتیکان، دخمه سان کالیستو، آپیا آنتیکا و ویلا آدریانا از مهم ترین جاذبه های رم هستند.

بازدید از قلب رنسانس

فلورانس شهری است که رنسانس در آن متولد شده و شیوه نگاه ما را به جهان تغییر داده است. این شهر برای قرن ها یکی از مقاصد رویایی گردشگران بوده؛ کسانی که برای تماشای هنر خارق العاده این شهر از دورترین نقاط دنیا بار سفر را بستند و به ایتالیا آمدند.

جاذبه ها: کلیسای جامع فلورانس، پل پونته وکیو، گالری اوفیتزی، میدان سینیوریا، قصر وکیو، کلیسای سن لورنزو، پارک بوبولی، میدان میکل آنژ، قصر سلطنتی پیتی پالاس و بازار جدید از جاذبه های مهم فلورانس هستند.

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

جادوی رمانتیک

ونیز را به کانال های آبی و قایق هایش می شناسند؛ شهری بدون اتومبیل که روی آب جا خوش کرده است. شهری که از ۶۰۰ سال پیش تاکنون تغییر چندانی به خود ندیده طبیعی است که دو برابر ساکنانش گردشگر داشته باشد.

جاذبه ها: در سفرتان به ونیز باید از کلیسا و میدان سن مارکو، کاخ دوجز، کاخ سانتا صوفیا، جزیره مورانو، گالری آکادمیا، مجموعه پگی گوگنهام، کلیسای فراری و موزه پلازاگرسی دیدن کنید.

اروپا؛ یونان

شکوه اسطوره ها

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

اگر قصد یک سفر اروپایی در سال جدید را دارید یونان می تواند یک مقصد آسان باشد؛ سفرهایی که با کشتی کروز در نظر گرفته شده و حتی نیاز به ویزای شینگن هم ندارد.

شهرهای مهم: آتن، کرت
حدود قیمت تور ترکیبی: ۸ میلیون به بالا
روزهای پیشنهادی سفر: 7 روز به بالا
فاصله آتن تا تهران: ۲۴۷۴ کیلومتر
نوع سفر: تاریخی، طبیعت گردی، هنری و تفریحی؛ برای ماجراجویان، طبیعت گردان، تاریخ دوستان، معماران، هنردوستان
سوغاتی: زیورآلات، وسایل بهداشتی مانند صابون و چرم

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

غذای سنتی

یونانی ها عاشق غذا هستند و علت آن هم احتمالا مواد غذایی تازه و آشپزی غنی این سرزمین است. طعم غذاهای یونانی در طول هزاران سال شکل گرفته و آشپزی مردم این سرزمین تحت تاثیر خاورمیانه و همچنین ایتالیا بوده است. اصلی ترین مواد تشکیل دهنده پخت و پز یونانی شامل پنیر فتا، روغن زیتون، ماست، زیتون، میوه و سبزی های تازه و ماهی است.

زادگاه تمدن

آتن یکی از باشکوه ترین شهرهای تاریخی جهان است؛ شهری جادویی که زادگاه تمدن بوده. دموکراسی در آتن متولد شده و بسیاری از مردان بزرگ دوران باستان در این شهر به دنیا آمده اند. مهم ترین تمدن جهان باستان در آتن شکل گرفته و بناهای این شهر از قدیم ترین بناهای به جای مانده از آن دوران است.

جاذبه ها: در سفرتان به آتن از پارتنون، آگورای قدیم، موزه جدید، آکروپلیس، باغ ملی، کوه های لوکابتوس، موزه باستان شناسی، معبد تسویس و معبد ارختئوم دیدن کنید.

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

بزرگ ترین جزیره یونان

کرت بزرگ ترین جزیره یونان و پنجمین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است؛ شهری که روزگاری مرکز کهن ترین تمدنی اروپا بوده. کرت شهری است با سواحل درخشان، رشته کوه های چشم نواز، دره های حاصلخیز و فرهنگ غنی در یک کلام این شهر یک شهر کوچک پرتکاپو با گنجینه های فراوان که برای کشف آن باید یک عمر زمان صرف کرد.

جاذبه ها: کنوسوس، موزه باستان شناسی ایراکلیون، شهر قدیمی چانیا، تنگه سامره گرجی، دریاچه کورناس، فلات لاسیتی، بندر آگیوس نیکولاس و جزیره اسپینالونگا از مهم ترین جاذبه های کرت هستند.

آمریکای شمالی؛ برزیل

سفر به قاره برزیل!

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

اغلب برزیلی ها می گویند در یک قاره زندگی می کنند و نه یک کشور! این جمله آنها ممکن است کمی اغراق آمیز باشد اما چندان هم خالی از معنا نیست. اگر شما «آلاسکا» را از آمریکا حذف کنید، برزیل بزرگ تر از ایالات متحده آمریکا خواهدشد.

شهرهای مهم: ریودوژانیرو، سالوادور
حدود قیمت تور ترکیبی: ۸ میلیون به بالا
روزهای پیشنهادی سفر: 7 روز به بالا
فاصله ریودوژانیرو تا تهران: ۱۱۸۶۲ کیلومتر
نوع سفر: تاریخی، طبیعت گردی، هنری و تفریحی؛ مناسب برای طبیعت گردان، تاریخ دوستان، معماران، هنردوستان
سوغاتی: صنایع دستی، ننو، مجسمه، قهوه، ظروف سنتی، سنگ های قیمتی و پوشاک ورزشی

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

غذای سنتی

برزیل با داشتن سرآشپزهای درجه یک، غذاهای متنوع محلی و نزدیکی به جنگل و دریا غذاهای بسیار غنی دارد. تنوع رستوران ها و غذاها از جاذبه های این کشور است. اگر طرفدار غذاهای لبنانی، ژاپنی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی هستید به راحتی می توانید غذای محبوب تان را در شهرهای مختلف برزیل با کیفیت بسیار بالا امتحان کنید و در ضمن به این فهرست غذاهای محلی را هم اضافه کنید.

از مرکز برده داری تا دنیای مدرن سالوادور

سالوادور بزرگ ترین شهر ساحلی شمال شرق برزیل است. شهری که زمانی یکی از مراکز برده داری جهان بوده امروز با تنوع فرهنگی غنی تاریخ و پیشنیه خود را حفظ کرده است. سالوادور به دلیل کارناوال های خیابانی اش در بین گردشگران طرفداران بسیاری دارد.

جاذبه ها: کلیسای ال روساریو، باغ گیاه شناسی بوتانکو لولاگون، جنگل چاپاراستیک، موزه تاریخ نظامی و موزه هنرهای مردمی.

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

ریوی منهای فوتبال

ریودوژانیرو دومین شهر بزرگ برزیل است که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده. قرارگیری شهر در کناره کوه های سرسبز، سواحل طلایی و خلیج های زیبای اقیانوس اطلس این سرزمین را برای طبیعت دوستان به یک مقصد رویایی تبدیل کرده است.

جاذبه ها: مجسمه مسیح، ساحل ایپانما، پارک گیاه شناسی، منطقه سانتا ترزا و استادیوم ماراکانا از دیدنی های این شهر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید

      فکر کنم با حقوق این ماهم و عیدی که دادن بتونم تا سر کوچمون برم
      جمع کن بابا این مقاله ها رو
      فقط داغ دلمون رو تازه می کنی
      برای ما بیچاره ها از داخل بگو شاید تونستیم بریم !!!

    • بدون نام

      اين سايت فقط براي يه قشر خاص ساخته شده برترينها با برترها هاي جامعه قشر پولدار و متمول فقط هست وبس

    • بدون نام

      با اوضاع مالی ما
      تنها سفری که می تونیم بریم سفر آخرت هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج