جاباما
۶۸۳۶۳
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

سامسونگ گلکسی S۴ اکتیو

با ترکیب قدرت Xcover و مغز گلکسی اس ۴، محصول جدیدی به نام S۴ Active به دست آمده است. این گوشی بسیار عالی می‌تواند همه کارهای دیجیتالی که به آن می‌سپارید را به خوبی انجام دهد. البته نسخه اکتیو گلکسی اس ۴ سامسونگ تحمل بیشتری نسبت به مدل معمولی آن دارد.

سامسونگ گلکسی S4 اکتیو





برترین ها: با ترکیب قدرت Xcover و مغز گلکسی اس 4، محصول جدیدی به نام S4 Active به دست آمده است. این گوشی بسیار عالی می‌تواند همه کارهای دیجیتالی که به آن می‌سپارید را به خوبی انجام دهد. البته نسخه اکتیو گلکسی اس 4 سامسونگ تحمل بیشتری نسبت به مدل معمولی آن دارد. سامسونگ گلکسی اس 4 اکتیو، برای ضدآب و ضد غبار بودن خود گواهی‌نامه IP67 دریافت کرده است.

این گوشی زیبا را می‌توانید 30 دقیقه تا عمق یک متری زیر آب نگه دارید و خاصیت ضدآب بودن گلکسی اس 4 اکتیو سامسونگ را می‌توان با اکسپریا Z سونی مقایسه کرد، گوشی‌ای که همیشه برای امکانات عالی و طراحی بسیار مستحکم خود شهرت دارد. اکنون، این گوشی سونی رقیبی سرسختی پیدا کرده است.

پیش از اینکه بخواهیم امکانات و ویژگی‌های این گوشی را بگوییم باید یادآوری کنیم، Galaxy S4 Active نیز امکانات مشابه مدل معمولی گلکسی اس 4 دارد. تنها دو تفاوت میان این دو مدل وجود دارد: یکی صفحه نمایش اکتیو است که به ال‌سی‌دی کاهش یافته (گلکسی اس 4 صفحه نمایش Super AMOLED دارد) و دوربین آن نیز از 13 به 8 مگاپیکسل کاهش یافته است. بقیه امکانات و ویژگی‌ها در جای خود هستند. اکتیو نیز پردازنده پرسرعت، باتری قابل تعویض و حافظه قابل ارتقا دارد. این قابلیت‌ها را اصولا در گوشی‌های ضدآب نمی‌توان دید. بعلاوه، باید به امکاناتی همچون Air Gestures و کنترل از راه دور اینفرارد اشاره کرد که بی عیب و نقص در این نسخه نیز باقی مانده‌اند.

سامسونگ گلکسی S4 اکتیو

بنابراین، سوال این است که گلکسی اس ۴ اکتیو چه برتری‌ای نسبت به مدل معمولی گلکسی اس ۴ سامسونگ دارد؟ این دو هیچ فرقی با هم ندارند، این گوشی فقط بدنه جمع و جورتری نسبت به هم نوعان خود دارد.

نگاه ۳۶۰ درجه به سامسونگ گلکسی اس ۴ اکتیو

گلکسی اس ۴ اکتیو جای انگشت بزرگ‌تر از گلکسی اس ۴ دارد. در ضمن، حدود یک میلی‌متر ضخیم‌تر و حدود ۲۱ گرم سنگین‌تر است. دلیل اضافه وزن این مدل، پوشش ضدآب آن است که از پلاستیک متفاوتی ساخته است. این جنس بدنه باعث شده است تا این گوشی هوشمند مستحکم‌تر نیز به نظر برسد و حمل آسان‌تری داشته باشد.
در مقایسه با گوشی اکسپریا Z سونی، گلکسی اس 4 اکتیو، وزن و اندازه بسیار خوبی دارد. البته ضخامت آن از گوشی سونی هم بیشتر است. داشتن باتری قابل تعویض و جایگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی از دیگر مزیت‌های گلکسی اس 4 اکتیو هستند زیرا این گوشی ضدآب است و اصولا ضدآب‌های این ویژگی‌ها را ندارند.

طراحی

طراحی کلی گلکسی اس 4 اکتیو، درست همانند گلکسی اس 4 معمولی است. حاشیه‌های باریک اطراف نمایشگر هر دو مدل مانند یکدیگر است. اما در طراحی مدل اکتیو شاهد موارد ریزی هستیم که در گوشی‌های Xcover دیده می‌شوند. بارزترین تفاوت میان گلکسی اس 4 و مدل اکتیو، رنگ نارنجی آن است (البته مدل‌های توسی و آبی نیز دارد)، که با قابلیت‌های اکتیو بسیار هم‌خوانی دارد.

کلیدهای فیزیکی در جلوی گوشی و رنگ متفاوت قاب پشت بدنه نیز از دیگر تفاوت‌های این دو به شمار می‌روند. قاب پلاستیکی گوشی طرح کریستالی دارد، البته شبیه گوشی‌های Xcover نیست و چند پیچ دارد که نشان دهنده مقاومت و سرسخت بودن گوشی است.

طراحی گلکسی اس 4 اکتیو بسیار بهتر از S III است. در ضمن، از بدنه براقی که در S4 شاهد آن هستیم نیز بسیار بهتر است. اضافه شدن کلیدهای فیزیکی نیز از دیگر تغییرات بسیار خوب نسخه اکتیو است زیرا بسیاری از کاربران، استفاده از کلیدهای فیزیکی را به انواع مجازی ترجیح می‌دهند.

سامسونگ گلکسی S4 اکتیو

گوشی هوشمند گلکسی اس ۴ اکتیو نیز همچون مدل معمولی اس ۴ در دست می‌نشیند. وزن و ضخامت بیشتر این مدل خیلی حمل آن را تحت تاثیر قرار نداده است. البته باید گفت، به یک دست نمی‌توان خیلی راحت از آن استفاده کرد. این گوشی به باریکی سونی اکسپریا Z نیست اما از نظر زیبایی و خوب در دست نشستن، بهتر از آن است.

طرح قاب پشت بدنه علاوه بر زیبایی، از لیز خوردن گوشی در دست نیز جلوگیری می‌کند. همین طرح به عنوان دستگیره‌ای برای این گوشی هوشمند به حساب می‌آید. در ضمن، سامسونگ کناره‌های گوشی را با نوارهای برجسته‌ای همچون گوشی‌های Xcover تزئین کرده است که باعث می‌شود گوشی بهتر در دست بنشیند.

صفحه نمایش

گوشی هوشمند گلکسی اس ۴ اکتیو سامسونگ، صفحه نمایش ۵ اینچ ال‌سی‌دی با کیفیت ۱۰۸۰p دارد. همان طور که شاید بدانید، نمایشگر نمونه معمولی گلکسی اس ۴ از نوع Super AMOLED است. صفحه نمایش اکتیو ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ تراکم تصویر و زیر پیکسل‌های بیشتری در هر اینچ دارد (در حالیکه نمایشگر Super AMOLED از ماتریکس PenTile استفاده می‌کند) و هر دو شفافیت مشابه هم دارند.

ال‌سی‌دی مزیت‌هایی نیز دارد از جمله باید به شفافیت بیشتر اشاره کرد. البته کنتراست تصویر این نمایشگر چندان عالی نیست و در تصاویر مشکی خیلی خوب عمل نمی‌کند. در زاویه‌های کنار صفحه نیز کنتراست تصویر کمتر می‌شود. البته این مشکل چندان واضح نیست و نمی‌توان به عنوان ایراد از آن یاد کرد. بازتاب نور در ال‌سی‌دی کمتر است. از این رو، زیر نور مستقیم آفتاب این نمایشگر خوانایی خوبی دارد.

رابط کاربری TouchWiz جدید

گلکسی اس ۴ اکتیو سامسونگ، سیستم‌عامل ۴.۲.۲ اندروید (نسخه آب‌نبات ژله‌ای) و رابط کاربری تاچ‌ویز جدید دارد. گلکسی اس ۴ اکتیو همه امکانات هر دو دنیا را به هم ترکیب کرده و به یکی از پرچمداران گوشی‌های هوشمند این شرکت کره‌ای تبدیل شده است. حتی اگر کاربر گوشی هوشمند گلکسی اس ۴ هستید و تصمیم گرفته‌اید به مدل اکتیو سوئیچ کنید، باید بدانید به واسطه رابط کاربری و سیستم‌عامل جدید، یکی دو روز زمان نیاز دارید تا همه برنامه‌ها و کارکردهای گوشی را یاد بگیرید.

ابتدا باید قفل صفحه نمایش اشاره کنیم که ویجت جدیدی رابه واسطه اندروید ۴.۲ معرفی می‌کند. قفل پیش فرض صفحه نمایش، زمان را زیر پیغام شخصی نوشته شده روی یک تصویر زیبا نمایش می‌دهد که از TripAdvisor اجرا می‌شود. در ضمن، نوشته‌ای نیز زیر عکس هست که مشخص می‌کند کجا گرفته شده است.

سامسونگ گلکسی S4 اکتیو

قفل صفحه سینی چندگانه دارد که همه آنها ویجتی در خود دارند. صفحه‌ای که به طور پیش فرض در سمت راست قرار دارد، می‌تواند اختصاصی باشد و برنامه‌های مورد علاقه کاربر را در خود جای دهد یا میان‌بری برای دوربین باشد.

کلام آخر

ضدآب بودن گلکسی اس ۴ اکتیو تنها برتری آن به مدل معمولی اس ۴ است اما در حال حاضر، برای گوشی هوشمند گلکسی اس ۴ سامسونگ نیز قاب‌ ضدآب وجود دارد و قیمت آن کمتر از ۴۰ دلار آمریکا است. پس چرا کاربر باید نسخه اکتیو را بخرد وقتی حتی نمایشگر Super AMOLED یا دوربین ۱۳ مگاپیکسل ندارد؟

اول از همه باید بگوییم، قاب‌های ضدآبی که در بازار فروخته می‌شوند حدود ۱۶ تا ۲۰ میلی‌متر به ضخامت بدنه گوشی اضافه می‌کنند. اما نسخه اکتیو گلکسی اس ۴ بسیار زیباتر از نسخه معمولی است و به عنوان یکی از گوشی‌های برتر سال ۲۰۱۳ میلادی شناخته می‌شود. این گوشی گواهی‌نامه IP۶۷ دارد که ارزش آن را دوچندان کرده است.

ضخامت و وزن بیشتر مدل اکتیو این قدر نیست که در دست گرفتن یا در جیب جا دادن آن را مشکل‌‍‌ساز کرده باشد. اما قاب‌های اکسترنال این مشکلات را به وجود می‌آورند.
برخی از ویژگی‌های مدل اکتیو با نسخه اصلی فرق دارد. وقتی گوشی هوشمند Galaxy S4 Active را در دست می‌گیرید، احساس متفاوتی از مدل S4 معمولی دارید. سامسونگ با کم کردن اندازه حسگر دوربین در مدل اکتیو خواسته نشان دهد، 13 مگاپیکسل فقط برازنده نسخه اصلی گلکسی اس 4 است. با اینکه دوربین گلکسی اس 4 اکتیو، 8 مگاپیکسل است اما همچنان کیفیت خوب و در ضمن، نرم‌افزارهای جدید و سرعت بهتری نیز دارد.

همان‌طور که اشاره کردیم، صفحه نمایش اکتیو به جای اینکه AMOLED باشد، ال‌سی‌دی است. البته ال‌سی‌دی مصرف باتری کمتر و تجربه وب‌گردی بهتری دارد. پس از گوشی هوشمند اکسپریا Z سونی، گلکسی اس 4 اکتیو سونی تنها گوشی ضدآبی است که امکانات و ویژگی‌های بسیار کامل و عالی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهراد

      وقتی می زاری روزنگ صدا نمیده!!!!!!

    • محمد صادق

      سلام
      من طرح اصل این گوشی رو خریدم تا80 درصد مثل اصل کار میکنه و نرم افزار ها و بازی های سنگین رو بالا میاره الکی پول مارک ندید

    • مهدی سلمانی

      گوشی بعد از آوردن از دبی سیستمش مشکل پیدا کرده صدا پشت تلفن رد و بدل نمیشه فقط بوق اول میخوره دیگه صدا نمیده من گوشیمو دوست دارم ولی خیلی این مشکلش عذیت میکنه پیش هرکی بردم میگه بفروشش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج