جاباما
۶۸۳۷۱۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

دستگیری هکری که هرگز دست به هک نزد!

در سال گذشته یک هکر دستگیر و مجرم شناخته شد اما نه به این دلیل که کسی را هک کرده، بلکه برای ایجاد و فروش یک تروجان با قابلیت کنترل از راه دور به جنایتکاران اینترنتی دستگیر شده بود که در نهایت نیز به تقریباً سه سال زندان محکوم شد.

وبسایت سخت افزار: در سال گذشته یک هکر دستگیر و مجرم شناخته شد اما نه به این دلیل که کسی را هک کرده، بلکه برای ایجاد و فروش یک تروجان با قابلیت کنترل از راه دور به جنایتکاران اینترنتی دستگیر شده بود که در نهایت نیز به تقریباً سه سال زندان محکوم شد. تیلور هادلستون ۲۶ ساله از هات اسپرینگز ، در ماه ژوئیه ۲۰۱۷ به اتهام مشارکت و تداخل به درگیری های کامپیوتری و همچنین ساخت و فروش یک تروجان با کنترل از راه دور (RAT) به نام NanoCore به هکرها با قیمت ۲۵ دلار محکوم شد.

این مورد نمونه ای نادر است که این افراد، نرم افزارهای مخرب را اختیار هکرها قرار می دهند و به توسعه و فروش تروجان می پردازند. هادلستون به دادگاه اعتراف کرد که این نرم افزار مخرب را ایجاد کرده است و در اختیار مجرمان سایبری برای شکستن قانون قرار داده است. او در ابتدای راه اندازی NanoCore در اواخر سال ۲۰۱۲، کار را با انگیزه ی ارائه نرم افزار مدیریت از راه دور مدارس، کسب و کارهای IT و نظارت والدین بر فعالیت های فرزندانشان در وب آغاز کرد. اما پس از عضو شدن در انجمن زیرزمینی هکرها، Huddleston Nanocore RAT را به قیمت ۲۵ دلار در انجمن ها قرار داد که این تروجان از ژانویه سال ۲۰۱۴ تا فوریه ۲۰۱۶ بسیار محبوب بود و حملات سایبری زیادی را در سراسر جهان رقم زد. سپس در سال ۲۰۱۶ مالکیت NanoCore را به شخص ثالث فروخت. RAT NanoCore در بین سایت های هک زیرزمینی در میان مجرمان سایبری محبوبیت زیادی پیدا کرد و در حداقل ۱۰ کشور رواج یافت. شرکت های انرژی خاورمیانه نیز در سال ۲۰۱۵ به شدت مورد حمله این تروجان قرار گرفتند.

Huddleston با تمامی اتهامات موافقت کرد و مسئولیت حملات سایبری این تروجان را به عهده گرفت. این تروجان از قابلیت های زیادی چون سرقت اطلاعات حساس مانند گذر واژه ها و ایمیل ها، راه اندازی و کنترل از راه دور کامپیوتر قربانی به منظور جاسوسی، قابلیت مشاهده، حذف و دانلود فایل ها، قفل کردن سیستم های آلوده و باج گیری به منظور قفل گشایی سیستم برخوردار بود و تیلور هادلستون تمامی این موارد را تایید کرد. بر اساس گزارش ها ۳۰۰۰ نفر از مردم را قربانی و ۱۶۰۰۰ سیستم کامپیوتری را آلوده کرده است. در نهایت او پس از محکومیت، در روز جمعه به ۳۳ ماه حبس محکوم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج