جاباما
۶۸۳۷۱۹
۵۰۳۲
۵۰۳۲
پ

تقلید دقیق همه صدا‌ها با هوش مصنوعی چینی

گروه تحقیقاتی شرکت چینی بایدو موفق به طراحی شبکه عصبی هوشمندی شده اند که می تواند با صرف کمتر از یک دقیقه وقت هر صدایی را با دقت بالایی تقلید کند.

خبرگزاری مهر: گروه تحقیقاتی شرکت چینی بایدو موفق به طراحی شبکه عصبی هوشمندی شده اند که می تواند با صرف کمتر از یک دقیقه وقت هر صدایی را با دقت بالایی تقلید کند.

به گزارش فیوچریسم، نرم افزار یادشده می تواند بعد از تقلید از صدای دریافتی آن را بر مبنای جنسیت دیگری اعم از مردانه و زنانه بازسازی کند و لهجه یا گویش دیگری به آن ببخشد.

بایدو که به گوگل چین شهرت یافته با این دستاورد تازه نشان داده که به چه پیشرفت های قابل توجهی در حوزه هوش مصنوعی دست یافته است. نکته مهم این است که نرم افزار ابداعی بایدو حتی می تواند فایل های صوتی بسیار کوتاه را هم با دقت بالا بازسازی کند.

بسیاری از نرم افزارهای طراحی شده مشابه برای تقلید دقیق اصوات مورد نظر باید فایل هایی با زمان بالا دراختیار داشته باشند. بایدو خود در سال ۲۰۱۷ نرم افزار مشابهی طراحی کرده بود که برای تقلید هر صدا به دریافت فایل های ۳۰ دقیقه ای نیاز داشت.

شرکت ادوب هم نرم افزاری به نام VoCo عرضه کرده که بعد از دریافت نمونه ای ۲۰ دقیقه از صدای هر فرد از آن تقلید می کند. جدی ترین رقیب بایدو شرکتی کانادایی به نام Lyrebird است که به حدود یک دقیقه صدا برای تقلید و بازسازی نیاز دارد.

بدیهی است که چنین فناوری می تواند مورد سواستفاده های گسترده امنیتی نیز قرار بگیرد، اما می تواند کاربردهای فناوری در حوزه های آموزشی، طراحی دستیارهای هوشمند دیجیتال و غیره داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج