جاباما
۶۸۳۸۱۹
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

دوترته: به زودی از قدرت کنار می‌روم

رئیس‌جمهور فیلیپین در پاسخ به انتقادات گفت که به زودی از این سمت کناره‌گیری می‌کند.

خبرگزاری ایلنا: به نقل از رویترز، «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین امروز -چهارشنبه- در سخنانی تلاش کرد به نگرانی‌ها درباره تبدیل شدنش به یک دیکتاتور پاسخ دهد و گفت که می‌خواهد به هدفش برای اجرای فدرالیسم در این کشور برسد و سپس به زودی از قدرت کناره‌گیری می‌کند.

دوترته مدت زمان طولانی است که تلاش می‌کند با اجرای نظام فدرالیسم مانع از بروز شکاف ثروت و به رسمیت شناختن تنوع در این کشور شود.

دوترته بر همین اساسی یک ماه پیش کارگروهی با حضور ۱۹ عضو از جمله کارشناسان قانون اساسی تشکیل داد که ریاست آن را یک قاضی بازنشسته دادگاه بر عهده داشت، این کارگروه پیشنهاد اجرای یک مدل فدرالیسم در این کشور شبیه به آمریکا را مطرح کرده است.

برخی از منتقدان بر این باور هستند که این اقدام دوترته با هدف تغییر قانون اساسی فیلیپین با هدف هموار کردن راه برای ادامه حضورش در قدرت پس از سال ۲۰۲۲ و زمانی که دوره ۶ ساله ریاست جمهوری وی به پایان می‌رسد، خواهد بود.

اما رئیس‌جمهوری ۷۲ ساله فیلیپین می‌گوید که دیگر انرژی برای ادامه حضور در قدرت ندارد.

دوترته در سخنان امروز خود گفت: «در سال ۲۰۲۰ از قدرت کناره‌گیری می‌کنم و تا سال ۲۰۲۲ منتظر نخواهم ماند. پیر هستم و رویایی ندارم و واقعا می‌خواهم استراحت کنم.»

متحدان دوترته در مجلس نمایندگان ویتنام ماه گذشته به بررسی این تغییرات در مجلس رای دادند و با رد برگزاری انتخابات میان دوره‌ای در سال آینده میلادی دوره کنونی همه مقامات منتخب را افزایش دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انگلیس

      دست پرورده های منن ماشالله ماشالله دوترته

    • بدون نام

      درود بر شرف این آدم که تا زمان حضورش هرچی قاچاق چی و دزد که زنده موندن سوراخ موشو میلیونی خریدن!...خودش بدنام شد ولی کشورش خالی از هرچی قاچاق چی و دزد!

    • بدون نام

      ما افراد بسیاری داریم که بالای هفتاد و پنج سال وهشتاد سال و نود سال سن دارند وسی و پنج سال است که بر مسند قدرت هستند وبه هیچ عنوان احساس پیری نمی کنند باز نشسته هم نمی شوند وبه جز خودشان هیچ کس را هم قبول ندارندوحتی کسی را هم بعنوان معاون ویا مشاور نمی پذیرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج