۶۸۳۸۹۹
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

درخواست کانون وکلای دادگستری از مجلس

رییس کانون وکلای دادگستری از مجلس ها خواست تا وکالت را اجباری کنند.

خبرگزاری فارس: امیر حسین‌آبادی در سالروز جشن استقلال کانون وکلا و هفته وکیل که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد اظهار کرد: استقلال حرفه وکالت از حاکمیت و دولت یک امر بدیهی و ضرورت است و امتیازی برای وکلا نیست بلکه حقی برای شهروندان است.

رییس کانون وکلا افزود: این ضرورت از ده‌ها سال پیش احساس می‌شده است و رییس اتحادیه بین المللی وکلا چندین سال پیش به ایران می‌آید و از وضعیت وکالت در ایران می‌پرسد و مرحوم سید هاشم وکیل می‌گوید از لحاظ اداره، نهاد وکالت زیر نظر وزارت دادگستری است و آن مقام بین المللی می‌گوید هنوز رشید نشده‌اید.

وی گفت: نهایتا سال ۱۳۳۱ دکتر مصدق نخست وزیر وقت، لایحه استقلال کانون وکلا را به مجلس می‌فرستد.
حسین‌آبادی ادامه داد: در 65 سال گذشته نه تنها استقلال کانون وکلا بیش‌تر نشده بلکه محدود هم شده است.

حسین‌آبادی افزود: استقلال کانون وکلا از دو جنبه قابل توجه است؛ اولا امور مربوط به وکلا دست خودشان باشد مانند همین که 65 سال پیش در قانون استقلال وکلا پیش بینی شده است. هیات نظارتی تعیین شده بود که بر انتخابات وکلا نظارت داشت و بر صلاحیت‌های وکلا را برای شرکت در انتخابات وکلا بررسی می‌کرد اما سال 76 برعکس شد و صلاحیت وکلا برای شرکت در انتخابات به دادگاه عالی انتظامی قضات محول شد. این از دید جامعه وکالت، لطمه به استقلال است و بایستی در لایحه جدیدی که در دست انجام است، لحاظ شود.

رییس کانون وکلای مرکز بیان کرد:ثانیا وکیل در شغل وکالت باید آزاد باشد و دفاع هر شخصی را خواست بر عهده بگیرد و اینکه دفاع شخصی را با فلان مسلک بر عهده بگیرد و تبعات داشته باشد، با استقلال وکالت منافات دارد.

وی اضافه کرد: همین طور وکیل باید در دفاع آزاد باشد اما در عمل موارد متعددی را دیدیم که این مسئله رعایت نشده است.

این وکیل دادگستری افزود: وکلای دادگستری در خدمت مردم و جامعه بوده و در امور اجتماعی همیشه پیشرو بودند و در زلزله اخیر، فعالانه شرکت کردند. هرگز وکلای دادگستری در فکر پول نیستند. خواهش می‌کنم به رییس جمهور یاذگدآوری کنید که سال گذشته در همین مراسم قول دادند روز هفتم اسفند را به عنوان روز وکیل مدافع تعیین کنند. در شورای فرهنگ عمومی بررسی و موافقت شده و اکنون در دست بررسی شورای عالی انقلاب است.

وکالت یک امر تخصصی است اما یک نماینده مجلس به حوزه انتخابیه خود رجوع می‌کند و 50 الی 60 نفر دورش را می‌گیرند و می‌گوید ظرفیت را بردارید و توجه ندارند یک لیسانس حقوق بیکار به وکیل بیکار تبدیل می‌شود.

وی گفت: از مجلس درخواست داریم که نمایندگان اگر قرار است طرحی تهیه کنند، با متخصصین مشورت داشته باشند. اگر می‌خواهند ظرفیت اضافه شود، وکالت را اجباری کنند.

حسین آبادی گفت: اگر 15میلیون پرونده‌ای که در قوه‌قضاییه است اجبار به داشتن وکیل داشته باشند،حتما حرفه وکالت رونق می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ان پانزده میلیون پرونده ازترس پول دادن به وکلا است که تلاانبار شده اگر کسی به خود جرات دهد وبرای کاری وکیل بگیرد مثل این است که به یک بیماری ثعب العلاج دچار شده وباید هست ونیست خود را در گلوی وکیل بریزد تازه یه منت هم سرش میگذارند که برایت کار انجام داده ام . متاسفانه وکیل با عدل وعدالت سر وکار دارد اما در مورد پول گرفتن برای خود اصلا این حرفها سرش نمیشه .واگر پولش را ندهی کارت را خراب میکنه .این حرف شما زمانی درسته که وکلا به تعرفه های دادگستری پای بند باشند وبیشتر از ان طلب نکنند.کسی که مال باخته است در رابطه با وکیل گرفتن بد بخت تر میشود . اگر وکلا جایگاه شرعی داشتند قطعا در فقه وقانون اسلامی برای انها جایگاهی بود ولی میبینیم در هیچ کدام از متون فقهی واسلامی جای برای وکیل نیست . پس بیخود بزرگش نکنید

    • جعفر

      وکلا در خدمت جیب مبارک هستند نه مردم

    • بدون نام

      مدیران دانا= کشور آباد ومستقل وریال قوی وقدرتمند

    • بدون نام

      وکالت اجباری یعنی تضییع حقوق مردم. وجود 15 میلیون پرونده ریشه در عدم رسیدگی عادلانه در محاکم دارد نه در وکالت اجباری! چرا که هم اکنون با حضور وکلا نیز حق پایمال می شود.

    • بدون نام

      این 15 میلیون پرونده زمانی پدیدار شد و رشد خواهد کرد که جایگاه مجرم، دزد و کلاهبردار با بی گناه و مظلوم و مال باخته عوض شد و تفکیک نشد! وقتی مجرمین دیدند که با ارتکاب جرم تشویق می شوند تا تنبیه! به ارتکاب جرم های بیشتر رو می آورند و برخی از بی گناهان نیز وقتی می بینند که حق شان داده نشده و مجرمین هم بجای تنبیه تشویق می شوند چاره ای نمی بینند که خود نیز اعمال مجرمانه انجام داده و یا حق خود را با اعمال مجرمانه بستانند! و بدین ترتیب با وجود حضور وکلا میزان پرونده رو به فزونی و فراورانی خواهد رفت! دریاب که روز چنین دشوار است!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج