۶۸۳۹۵۳
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

کشتي روي پل

رسول خادم، رئيس فدراسيون کشتي و سرمربي تيم ملي کشتي آزاد بزرگ‌سالان، ديروز در اقدامي ناگهاني از هر دو سمت خود استعفا داد.

روزنامه شرق: رسول خادم، رئيس فدراسيون کشتي و سرمربي تيم ملي کشتي آزاد بزرگ‌سالان، ديروز در اقدامي ناگهاني از هر دو سمت خود استعفا داد. کناره‌گيري مرد همه‌کاره کشتي ايران در شش سال گذشته، ورزش ايران را شوکه کرد. گفته مي‌شود دليل استعفاي خادم به حاشيه‌هايي برمي‌گردد که پس از اظهارنظرهاي چند روز اخير او به وجود آمد. قهرمان المپيک ١٩٩٦ آتلانتا در روزهاي اخير با اظهارات تند و صريح خود نسبت به محروميت کشتي‌گيران ايراني در ميادين خارجي به‌دليل رو‌به‌رو‌نشدن با رقيبان رژيم صهيونيستي اعتراض کرد و خواستار اين بود تا مراجع ذي‌صلاح دراين‌باره تصميمات نهايي را بگیرند و فدراسيون کشتي را از شرايط منفعل در اين موارد خارج کنند. باخت عامدانه عليرضا کريمي مقابل کشتي‌گير روس براي روبه‌رونشدن با نماينده رژيم صهيونيستي در مسابقات کشتي آزاد قهرماني اميدهاي جهان در لهستان و محروميت اين ملي‌پوش و مربي‌اش از سوي اتحاديه جهاني سرآغاز جنجال‌هاي به‌وجودآمده بود. خادم در شرايطي صراحتا در نامه‌اي سرگشاده به مقامات سياسي کشور، از آنها خواست يک تصميم جدي درباره اين موضوع بگيرند که در اين مدت هيچ‌يک از مسئولان مربوطه واکنشي به اين موضوع نشان نداده‌اند. بنا بر اعلام چندين خبرگزاري از جمله ايسنا استعفاي خادم با اتفاقات روزهاي اخير ارتباط داشته است. او البته در نامه استعفاي خود صراحتا به دليل کناره‌گيري‌اش اشاره نکرده است.

در بخشي از نامه استعفاي رئيس مستعفي آمده: «من براي کشتي آمده‌ام، نمي‌خواهم براي ماندگاري خودم کار کنم. اگر مي‌خواستم براي خودم کار کنم، هيچ‌گاه به کشتي برنمي‌گشتم. اشتباه برداشت نشود، اين کلام من از سر تقوا و فروتني نيست. بنده سال‌هاست که در مصاف با ناسازگاري‌هاي روزگار، اهل وادادن و قهر و آشتي نيستم، اما افکار قناس من دارد براي کشتي پرهزينه مي‌شود. حتما ناتوان‌تر از آن هستم که باري از دوش کشتي بردارم، ولي نمي‌توانم به کشتي دروغ بگويم. دروغ بگويم تا بمانم. چه بايد کرد، گاهي بهترين شيوه «ايستادن»، «نايستادن» است. گذر زمان بسياري از سؤال‌ها را پاسخ خواهد داد». دارنده مدال برنز المپيک ١٩٩٢ بارسلونا در حالي کار خود را از اواخر سال ٩٠ با فدراسيون کشتي شروع کرد که ابتدا در سمت مديريت تيم‌هاي ملي آزاد منصوب شد. سمتي که در آن تمام بار فني اين تيم‌ها بر عهده او بود. خادم در اواخر مهرماه ۹۲ و با حکم سيدرضا صالحي‌اميري، سرپرست وزارت ورزش و جوانان، به سرپرستي فدراسيون کشتي منصوب شد و در ۱۴ دي‌ ۹۲ در انتخابات فدراسيون کشتي رسما به‌عنوان رئيس اين فدراسيون انتخاب شد. او که المپيک ٢٠١٢ لندن را با موفقيت پشت سر گذاشته بود، هم‌زمان با داشتن رياست فدراسيون، تيم ملي بزرگ‌سالان را تا المپيک ٢٠١٦ ريو اداره کرد و به موفقيتي ديگر دست يافت. قهرمان پرآوازه کشتي ايران در يک سال و نيم گذشته به‌دليل انتقادهاي موجود بر سرفعاليت هم‌زمان او در دو شغل، از تيم ملي کناره‌گيري کرد، اما ناکامي تيم ملي آزاد در رقابت‌هاي جهاني ٢٠١٧ پاريس دليلي شد تا شوراي فني کشتي دوباره روي مرد شماره يک کشتي کشور دست بگذارد. انتخابات مجدد رياست فدراسيون کشتي ٢٨ آبان گذشته برگزار شد که خادم براي چهار سال ديگر با صد درصد آرا به‌عنوان رئيس فدراسيون کشتي انتخاب شده بود. بدون ترديد بايد به کشتي ايران در دوره شش سال حضور رسول خادم در رأس فدراسيون و تيم‌هاي ملي آزاد نمره قابل قبولي داد.

زلزله در فدراسيون کشتي

ديروز بعد از استعفاي عضو هيئت‌رئيسه اتحاديه جهاني کشتي، فدراسيون کشتي يکباره دگرگون شد. اهالي اين رشته از آزاد گرفته تا فرنگي همگي از سمت خود استعفا دادند. ابراهيم جوادي، يکي از اعضاي شوراي فني کشتي آزاد، اعلام کرد: «با توجه به استعفاي رسول خادم ما نيز استعفاي خود را از حضور در اين شورا اعلام مي‌کنيم، چراکه با اين شرايط نمي‌توان کار کرد. خادم چند روز است که اين موضوع را بارها گوشزد کرده که مسئولان درباره حضورنيافتن کشتي‌گيران و ورزشکاران ايران مقابل حريفان اسرائيلي تصميم‌گيري کنند و هر تصميمي دارند علنا به نهادهاي بين‌المللي ورزش اعلام کنند، اما متأسفانه هيچ اقدامي انجام نشد و همين امر باعث شد خادم از سمت خود استعفا بدهد».

منصور برزگر، ديگر عضو اين شورا هم به‌شدت از فضاي ايجادشده انتقاد کرد: «شرايط اصلا خوب نيست و همه کساني که مي‌خواهند سالم کار کنند، تحت فشار هستند و نمي‌توانند به‌راحتي کشور را در عرصه‌هاي مختلف به سمت جلو ببرند. متأسفانه اين روزها از کله هر نالايقي حرف درمي‌آيد و عده‌اي اسم و رسمشان مايه ننگ است. به نظرم هرچه آدم کنار باشد و فراموش شود، ارزشش بيشتر است. هرچه مي‌آيي سالم کار کني و به کشور خدمت کني، نمي‌گذارند». سيدحسين مرعشيان نيز يکي از اعضاي شوراي فني کشتي فرنگي بود که از استعفاي اعضاي شوراي فني اين تيم خبر داد. او گفت: «خادم خودش را فداي کشتي کرد و با توجه به رفتن او، ماندن ما نيز ديگر فايده‌اي ندارد. ما کار تيمي را آغاز کرديم و يک‌سري اهداف راهبردي داشتيم و در حال پيشبرد آن بوديم...». نايب‌رئيس بانوان هم در پي خادم رفت تا زلزله در کشتي تکميل شود. فدراسيون کشتي در سال‌هاي اخير در زمينه توسعه کشتي در بخش بانوان گام‌هاي بلندي برداشته بود و بايد ديد پس از رفتن رسول خادم اين برنامه‌ها چه مي‌شود. آنهايي که با روحيات خادم آشنا هستند عنوان مي‌کنند احتمال انصراف او از استعفايش تقريبا صفر است. اين در حالي است که حسن قشقاوي، مشاور وزير امور خارجه و عضو هيئت‌رئيسه فدراسيون کشتي، روز گذشته تأکيد کرد قصد دارد دراين‌باره با خادم صحبت کند. محمدرضا داورزني، معاون وزارت ورزش عنوان كرد كه اين وزارتخانه با استعفاي خادم مخالف است. رسول خادم، عضو سابق شوراي شهر تهران، يکي از اعضاي هيئت‌رئيسه اتحاديه جهاني هم هست. احتمالا او اين کرسي باارزش را هم رها خواهد کرد. حتي برخي منتقدان خادم هم مديريت او در فدراسيون کشتي را سازنده ارزيابي مي‌کردند. توسعه کشتي بانوان، گرفتن ميزباني‌هاي متعدد، کسب کرسي‌هاي بين‌المللي، کسب نتايج قابل قبول و تأمين مالي فدراسيون از جمله کارهاي مثبت خادم در اين شش سال بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالاعباس جدیدی میپره وسط ومیگه:نگران نباشیدمن که نمردم

    • عطا

      ما اگه رگمونم بره نمیزاریم خفت بازی کردن با اسراییل رو تجربه کنیم کسانی رو هم که این پیشنهاد هارو بدنم از زندگی کردنشون پشیمونشون میکنیم
      قابل توجه روشنفکرا

      پاسخ ها

      • حمزه

        آب خنک بخور داغ کردیا . امثال تو رو یه پخ کنن معلوم نیس کدوم سوراخی قایم میشی الکی جو برندار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج