۶۸۴۰۳۷
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

تارتار و قلعه‌نویی، برانکو را قهرمان می‌کنند؟

روز پنجشنبه هفته جاری ورزشگاه آزادی میزبان هشتادوششمین رویارویی دو تیم بزرگ پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس است . در این بازی تکلیف تیم قهرمان نیز مشخص می شود .

ورزش سه: پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ در نخستین ماه سال ۹۶ و با برتری در مقابل ماشین سازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز، پس از ۹ سال به قهرمانی مسابقات دست یافته بود، حالا این فرصت را دارد بار دیگر در سال ۹۶، یک قهرمانی خاطره انگیز دیگر به دست آورد و با دو قهرمانی در یک سال به یک رکورد جاودانه دست یابد.

تنها دو هفته دیگر از مسابقات تا پایان سال ۹۶ باقی مانده و پرسپولیس که اکنون در صدرجدول با ۵۷ امتیاز قرار دارد، شانس قطعی کردن قهرمانی خود در پایان این هفته و در مقابل رقیب دیرینه اش یعنی استقلال را دارد. سرخپوشان پس از جدال با السد قطر در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا و شکست سنگین در مقابل این تیم باعث شد که آن ها در هفته ۲۴ و در خانه، تیم استقلال خوزستان را شکست بدهند و با انگیزه قهرمانی به دربی بیایند .

برای قطعی کردن قهرمانی پرسپولیس ۳ سناریو را را می توان در نظر گرفت که در این یادداشت به بررسی این ۳ سناریو می پردازیم :

سناریو اول؛ قهرمانی پیش از دربی

روز پنج شنبه به جز شهرآورد حساس پایتخت دو دیدار مهم دیگر نیز برگزار می شود . تیم پیکان میزبان تراکتورسازی و ذوب آهن نیز میهمان تیم پارس جنوبی است. هر ۳ تیم پیکان ، ذوب آهن و پارس جنوبی به دنبال کسب سهمیه هستند؛ ولی در کنار رقابت برای کسب سهمیه نتیجه هر دو بازی می تواند نقش مهمی در قهرمانی پرسپولیس داشته باشد .

امروز در صورت شکست و یا تساوی ذوب آهن در خانه پارس جنوبی ، پرسپولیس پیش از آغاز نیمه دوم قهرمان لیگ می شود و نتیجه دربی تاثیر مستقیمی در قهرمانی تیم پرسپولیس نخواهد داشت .

سناریوی دوم ؛ قهرمانی در هفته های آینده

نتیجه شهرآورد در خیلی از کشور ها برای هواداران هر دو تیم از کسب قهرمانی مهمتر است . در مقابل تیم استقلال نیز پس از کسب پیروزی های پی در پی و آماده تر از دیدار رفت به ورزشگاه آزادی می آید ، پس به همین سبب کار شاگردان برانکو برای کسب پیروزی سخت تر است . شکست یا تساوی در مقابل تیم استقلال و در مقابل پیروزی تیم ذوب آهن می تواند جشن قهرمانی پرسپولیس را به تعویق بیاندازد . ذوب آهن می تواند در این صورت اختلاف امتیازی را به ۱۳ یا ۱۴ امتیاز برساند و با توجه به ۱۵ امتیاز باقی مانده در ادامه لیگ طبعا پرسپولیس باید شانس خود را برای قهرمانی در هفته های بعد جست و جو کند.

سناریوی سوم؛ با یک تیر دو نشان

پرسپولیس می تواند بدون توجه به نتایج سایر بالانشینان و دیگر دیدار های روز پنجشنبه با غلبه بر استقلال تهران ، فتح دربی و فارق از رقم خوردن هر نتیجه ای در دیدار های دیگر، در پایان این هفته و پس از فتح شهرآورد، قهرمانی خود را مسجل کند و قاعدتا جذاب ترین و هیجان انگیز ترین سناریو ، سناریو سوم است که البته فشار را روی تیم افزایش داده است و بنابراین برانکو و البته شفر دیروز تلاش کردند این مسئله را از ذهن هواداران و بازیکنان دور کنند .

شاگردان برانکو پس از قهرمانی در لیگ کار سختی در پیش دارند و می بایست تمرکز خود را بر روی بازی های لیگ قهرمانان آسیا بیشتر کنند تا بتوانند همانند امسال به موفقیت بزرگی دست یابند . قهرمانی زود هنگام پرسپولیس از طرفی می تواند فرصت خوبی برای بازیکنان جوان و جویای نام پرسپولیس باشد . با توجه به حضور در لیگ قهرمانان آسیا و محدود بودن بازیکنان اصلی تیمش در لیگ قهرمانان و برای کسب تجربه بازیکنان نیمکت نشین ، شاید او در باقی بازی ها در لیگ برتر از این بازیکنان استفاده کند تا آن ها با کسب تجربه در فصل آینده لیگ به پرسپولیس کمک کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشاءالله با قهرمانی زود هنگام فرصتی به جوانان داده شود تا اینها قابلیت های خود را نشان دهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج