۶۸۴۲۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش طالبان به دعوت مذاکرات صلح افغانستان

شبه‌نظامیان طالبان امروز (پنج‌شنبه) به پیشنهاد آغاز مذاکرات صلح با دولت افغانستان واکنش سردی نشان داد. پیش از آن، اشرف غنی با ارائه بسته‌ای پیشنهاد داد این شبه‌نظامیان به عنوان طرف مشروع در مذاکرات شناخته ‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: شبه‌نظامیان طالبان امروز (پنج‌شنبه) به پیشنهاد آغاز مذاکرات صلح با دولت افغانستان واکنش سردی نشان داد. پیش از آن، اشرف غنی با ارائه بسته‌ای پیشنهاد داد این شبه‌نظامیان به عنوان طرف مشروع در مذاکرات شناخته ‌شوند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه طالبان هنوز به دعوت اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان پاسخ رسمی نداده است اما سخنگوی ارشد آن در واکنش به گزارش مجله نیویورکر که از طالبان خواست تا مذاکرات با دولت کابل را بپذیرد، گفت: کشورمان اشغال شده است و منجر شد تا یک دولت افغان به سبک آمریکایی به ما تحمیل شود.

پیشتر اشرف غنی در کنفرانسی با حضور مقام‌های خارجی که هدفش برقراری مذاکرات برای پایان دادن به جنگ بیش از ۱۶ ساله افغانستان بود، پیشنهاد مذاکره به طالبان داد. یک سخنگوی ارشد طالبان هم در واکنش به گزارش بارنت رابین، تحلیلگر سیاست افغانستان در نیویورکر گفت: دیدگاه شما مبنی بر اینکه با آنها مذاکره کنیم و مشروعیتی که آنها می‌دهند، بپذیریم دقیقا همان فرمولی را دارد که آمریکا در پیش گرفت تا در جنگ پیروز شود. هدف از اقدام کابل تسلیم کردن طالبان است.

این اظهارات یک هفته پس از آن مطرح شد که طالبان مسوولیت حمله‌ای در کابل با حدود ۱۰۰ کشته را بر عهده گرفت. این حمله جزو مرگبارترین حملات ماه‌های اخیر بود. ایالات متحده آمریکا هم به بهانه استراتژی ملی جدید که سال گذشته اعلام کرد، کمک به ارتش افغانستان و حملات هوایی علیه طالبان را افزایش داده است تا به بن‌بست خاتمه داده و شبه‌نظامیان را وادار کند به پای میز مذاکره بیایند.

شبه‌نظامیان طالبان در حالی کنترل بخش‌های وسیعی از افغانستان را در دست دارند که دولت کابل شدیدا دچار اختلاف شده و هزاران سرباز و غیر نظامی افغان سالانه کشته می‌شوند. در هفته‌های اخیر خود طالبان دو بار پیشنهاد مذاکره با آمریکا را داده است اما مذاکره با دولت کابل را رد می‌کند و این مساله جزو موانعی است که باید پیش از آغاز هرگونه مذاکره‌ای حل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیایید برای گوشی کشورشون درست کنه آوارهای افغانی جنگ واوردن توایران وبین خانواده‌های ایرانی ونفت مفت منابع کشورمان می‌خورند وشغلهامون اشغال کردن خداباعث وبانیشون بکش وبفرسته جهنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج