جاباما
۶۸۴۲۴۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حمله سایبری به وزارت دفاع آلمان

گرچه شبکه اطلاعاتی بایگانی فدرال آلمان از ایمنی بسیاری برخوردار است، اما در سال ۲۰۱۷ میلادی هکرها موفق شدند دیوارهای ایمنی وزارت‌خانه‌های امور خارجه و دفاع آلمان را بشکنند.

خبرگزاری ایسنا: گرچه شبکه اطلاعاتی بایگانی فدرال آلمان از ایمنی بسیاری برخوردار است، اما در سال ۲۰۱۷ میلادی هکرها موفق شدند دیوارهای ایمنی وزارت‌خانه‌های امور خارجه و دفاع آلمان را بشکنند.

هکرهای خارجی موفق شده‌اند به شبکه اطلاعاتی بایگانی فدرال آلمان و منابع امنیتی این کشور، که گفته می‌شد از ایمنی بالایی برخوردار هستند، نفوذ کنند و احتمالا موفق شده‌اند اطلاعاتی را نیز به دست آورند.

منابع امنیتی آلمان می‌گویند این اقدام باید توسط جاسوسان سایبری یک گروه روسی به نام "APT۲۸" انجام شده باشد و این جاسوسان موفق شده‌اند به اسناد وزارت‌خانه‌های امور خارجه و دفاع آلمان دست یابند.

به گزارش خبرگزاری آلمان مقامات امنیتی این کشور در ماه دسامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) این حمله سایبری را کشف کردند. کارشناسان امور سایبری بر این نظرند که این حملات حدود یک سال پس از آغاز آن کشف شده است.

مقامات امنیتی آلمان از دسامبر ۲۰۱۷ می‌کوشند وسعت این حمله سایبری در وزارت خانه‌های این کشور را به دست آورند.

گفته می‌شود که حمله سایبری به مجلس نمایندگان آلمان "بوندستاگ" در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز باید توسط همین گروه روسی "APT۲۸" انجام شده باشد.

تحقیقات در ارتباط با یافتن سرنخ‌هایی در باره این پرونده جاسوسی توسط دفتر فدرال امنیت آلمان در زمینه فناوری اطلاعات (BSI) و همچنین بخش ضد اطلاعات سازمان امنیت داخلی آلمان (اداره حفاظت از قانون اساسی) (BfV) انجام می‌شود.

اثبات این نکته که این حمله توسط گروه‌های جاسوسی سایبری که به دولت روسیه وابسته هستند انجام شده مشکل است، اما شواهدی به دست آمده که نشان‌دهنده این واقعیت هستند که هکرهای روسی در موردهای مشابه دست داشته‌اند.

این که هکرهای گروه روسی "APT۲۸" در گذشته کوشیدند به شبکه اطلاعاتی ناتو دست یابند یا تلاش کردند سیستم اطلاعاتی در کشورهای اروپای شرقی و همچنین سیستم اطلاعاتی خبرنگاران شرق اروپا را هک کنند، خود نشان‌دهنده علاقه سازمان‌های امنیتی روسیه به این اطلاعات است.

در جریان حملات سایبری به شبکه اطلاعاتی مجلس نمایندگان آلمان "بوندستاگ" در سال ۲۰۱۵ مهاجمان سایبری موفق شده بودند به این شبکه بسیار نزدیک شوند و دولت آلمان مجبور شد برای مقابله با این حمله سایبری تمام شبکه‌های اطلاعاتی پارلمان این کشور را تعویض کند.

دولت آلمان آن زمان نیز بر این نظر بود که هکرهای گروه روسیAPT۲۸""در این اقدام دست دارند.

سازمان امنیت داخلی آلمان و همچنین سیاستمداران این کشور نگران آن بودند که هکرها اطلاعاتی از مجلس نمایندگان آلمان به دست آورده و آن‌ها را در جریان انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) فاش کنند. این نگرانی اما بی‌اساس بود و چنین اتفاقی نیفتاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج