۶۸۴۴۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پرونده دانشگاه احمدی‌ نژاد روی میز مجلس

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت: پرونده دانشگاه ایرانیان توسط دادستانی دیوان محاسبات به دادستان عمومی و انقلاب تهران و رئیس مجلس ارجاع شده که آقای لاریجانی نیز بررسی این موضوع به کمیسیون اصل ۹۰ و آموزش و تحقیقات مجلس سپردند و قرار شد در اولین فرصت این موضوع در جلسات کمیسیون بررسی شود.

خبرگزاری تسنیم: مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه یک گزارش از کارگروه‌های مختلف دولت که نمایندگان مجلس به عنوان ناظر در آنها عضویت دارند اما بسیاری از این کارگروه‌ها در دولت قبل تشکیل جلسه ندادند و یا به صورت ناقص جلسه داشتند، مطرح و مقرر شد طی نامه‌ای به رئیس جمهور ‌بر ضرورت تشکیل این کارگروه‌ها تاکید شود و این روند ناصواب که در دولت گذشته جاری بود، متوقف شود و این کارگروه‌ها تشکیل جلسه دهند.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین عملکرد وزارتخانه‌های مربوطه در اجرای قانون الزام دولت برای صیانت از حقوق ایرانیان مقیم خارج از کشور مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد گزارش تهیه شده در این رابطه به منظور قرائت در صحن علنی به هیئت رئیسه ارجاع شود؛ براساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ کوتاهی و سهل‌انگاری وزارت خارجه و برخی وزارتخانه‌های دیگر در دفاع، سرکشی، حل مشکلات و پیگیری حقوقی مشکلات اتباع ایرانی مقیم خارج از کشور مسجل شده است البته ما طی جلساتی توضیحات معاون حقوقی رئیس جمهور و رئیس شورای ایرانیان را استماع کردیم اما توضیحات آنها قانع‌کننده نبود و سهل‌انگاری دستگاه‌های دولتی در این زمینه مشخص است.

سخنگوی کمیسین اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد از مسئولان مراکز آسیب‌پذیر و مراکزی که دارای بیشترین حجم شکایت مردمی هستند، مثل بانک‌ها، گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت دعوت شود تا در طی جلساتی با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ گزارش پرونده‌های خود را استماع کنند تا در جهت رفع مشکلات خود برآیند تا کار به صحن علنی و قوه قضاییه کشیده نشود و البته این تصمیم کمیسیون در راستای همکاری بیشتر با دولت و کمبود به رفع کمبودها و نواقص در این دستگاه‌ها است.

افضلی‌فرد افزود: همچنین در جلسه امروز مصطفی افضلی‌فرد و سیدمحمدحسین میرمحمدی به‌عنوان گزینه‌های کمیسیون اصل ۹۰ برای عضویت در کارگروه تسهیل و تسریع در صدور مجوز از دستگاه‌های ‌اجرایی انتخاب شدند و قرار شد این افراد به صحن علنی معرفی شوند تا یکی از این دو نامزد، به‌عنوان ناظر بر این کارگروه انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع بعدی در مورد پرونده دانشگاه ایرانیان بود، چراکه پرونده‌ای توسط دادستانی دیوان محاسبات به دادستان عمومی و انقلاب تهران و رئیس مجلس ارجاع شده که آقای لاریجانی نیز بررسی این موضوع به کمیسیون اصل ۹۰ و آموزش و تحقیقات مجلس سپردند و قرار شد در اولین فرصت این موضوع در جلسات کمیسیون بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در پایان گفت: تخلف این پرونده از مصادیق ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی و به دلیل هزینه‌کرد اموال در غیر مورد معین است، البته مبلغ فوق به دولت داده شده اما این موضوع نافی رسیدگی قضایی به این موضوع نیست و کمیسیون باید بررسی دقیقی در این باره انجام دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج