۶۸۴۴۴۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مشکلات دیدن مراسم شب اسکار در «دیش»

کارگردان «دیش» با اشاره به ویژگی های این نمایش کمدی عنوان کرد در طراحی و نگارش نمایشنامه از فیلم «دایره زنگی» ایده گرفته است اما در نهایت این نمایش اثری مستقل به حساب می آید.

خبرگزاری مهر: کارگردان «دیش» با اشاره به ویژگی های این نمایش کمدی عنوان کرد در طراحی و نگارش نمایشنامه از فیلم «دایره زنگی» ایده گرفته است اما در نهایت این نمایش اثری مستقل به حساب می آید.

رضا غیور کارگردان نمایش «دیش» که در تماشاخانه باران روی صحنه است درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: این نمایش از ۶ بهمن ماه اجرای خود را در تماشاخانه باران آغاز کرده است و با وجودی که من از سال ۸۳ در حوزه تئاتر فعال هستم اما این نمایش اولین اجرای عمومی رسمی من محسوب می شود چون من پیش از این بیشتر در زمینه نمایش های محیطی و پرفورمنس آرت فعال بودم.

وی ادامه داد: با وجودی‌که متن از ابتدا به صورت کامل نوشته شده بود اما در طول تمرین ها با پیشنهادات بازیگران کامل تر شده و لحظات کمدی بیشتری پیدا کرد. «دیش» یک نمایش کمدی است که از دقیقه اول مخاطب را می خنداند و به واسطه موقعیت های کمدی و بازی های خلاقانه بازیگران، لحظات جذابی را برای مخاطبان رقم می زند اما همه تلاشمان را کرده ایم که نمایش به لوده بازی نزدیک نشود.

مشکلات دیدن مراسم شب اسکار در «دیش»

غیور درباره داستان نمایش توضیح داد: این نمایش اثری رئالیستی است که داستانش روی پشت بام یک آپارتمان می گذرد و ماجرای چند دوست را مطرح می کند که می خواهند با نصب دیش ماهواره مراسم اسکاری را که در آن اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را گرفت، تماشا کنند اما درگیری های ساختمان ماجراهای زیادی را موجب می شود.

این کارگردان درباره شباهت ایده این نمایش به فیلم «دایره زنگی» بیان کرد: زمانی که نمایشنامه را نوشتم قصد داشتم در بروشور نمایش عنوان کنم که کار با نگاهی به فیلم «دایره زنگی» پریسا بخت آور به صحنه می رود اما در زمان تمرین ها هرچه جلوتر رفتیم به این نتیجه رسیدم که این اثر یک موقعیت را خلق می کند که تاکنون دستمایه آثار دیگری هم قرار گرفته و اینکه فیلم «دایره زنگی» تنها چند سکانس در پشت بام دارد در حالی که تمام اتفاقات نمایش ما در بالای پشت بام رخ می دهد به همین دلیل آن نوشته را حذف کردم اما چون نام اصغر فرهادی زیاد در نمایش برده می شود ممکن است شباهت های نمایش با آن فیلم برای مخاطبان تداعی شود. البته باید عنوان کنم چون «دایره زنگی» کمدی موفقی بود و مشترکاتی هم با نمایش ما داشت از آن ایده زیادی گرفتم و حتی از برخی صحنه های فیلم هم در نگارش استفاده کردم.

وی در پایان صحبت هایش درباره صحنه پرداری نمایش گفت: از آنجا که قبل از اجرای این نمایش ۲ کار دیگر هم در تماشاخانه باران به صحنه می رود دکور ما مینیمالیستی طراحی شده است و تنها از چند کولر آبی و آنتن و تلویزیون و چند سیم برای فضاسازی پشت بام بهره گرفتیم. این نمایش تا ۲۸ اسفند ماه روی صحنه خواهد بود و در صورت استقبال از کار احتمالا در فرودین ماه نیز تمدید می شود.

نمایش «دیش» به نویسندگی و کارگردانی رضا غیور از ۶ تا ۲۸ اسفند ساعت ۲۱ در تماشاخانه باران روی صحنه می رود.

علی‌رضا جعفری، شهاب مهربان، محمد فراهانی، بشیر اصلانیان و وحید منتظری در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج