۶۸۴۴۶۶
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

از تعیین تکلیف سپرده‌ گذاران فرشتگان چه خبر؟

با وجود تاکید معاون نظارت بانک مرکزی مبنی بر پایان تسویه حساب با سپرده‌گذاران تعاونی‌های غیرمجاز از جمله فرشتگان تا پایان بهمن‌ماه، همچنان روند قبلی برای تعیین وضعیت این سپرده‌گذاران برقرار بوده و آنها درگیر دریافت مطالبات خود از موسسه کاسپین هستند.

خبرگزاری ایسنا: با وجود تاکید معاون نظارت بانک مرکزی مبنی بر پایان تسویه حساب با سپرده‌گذاران تعاونی‌های غیرمجاز از جمله فرشتگان تا پایان بهمن‌ماه، همچنان روند قبلی برای تعیین وضعیت این سپرده‌گذاران برقرار بوده و آنها درگیر دریافت مطالبات خود از موسسه کاسپین هستند.

در جریان ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی‌های منحل شده چندی پیش بود که فرشاد حیدری - معاون نظارت بانک مرکزی - اعلام کرد که تا پایان بهمن‌ماه کار تسویه حساب با تمامی سپرده‌گذاران تعاونی‌های غیرمجاز به پایان می‌رسد. این تعاونی‌ها البته شامل ثامن الحجج، افضل توس، البرز ایرانیان، آرمان (وحدت) و زیرمجموعه‌های موسسه کاسپین به ویژه فرشتگان می‌شد.

گرچه انتظار می‌رفت با این اعلام بانک مرکزی پایان بهمن‌ماه تمام سپرده‌های سپرده‌گذاران پرداخت شده باشد و وضعیت موجود به پایان برسد، اما اینگونه نبود و شرایط به سمتی پیش رفته که همچنان سپرده‌گذاران به دنبال وجوه خود هستند هرچند که بانک مرکزی تاکید دارد که تاکنون ۹۸ درصد آنها را تعیین تکلیف کرده است. در مجموع این تعیین تکلیف به معنی کامل دریافت وجوه سپرده‌گذاران نبوده و از نگاه این سپرده‌گذاران وضعیت آنها با توجه به این‌که نتوانستند سود مبالغ و همچنین کل آن را به طور کامل دریافت کنند، نامشخص است.

فرشتگان با حدود ۵۰۰ هزار سپرده‌گذار بزرگترین زیرمجموعه موسسه مجاز کاسپین به شمار می‌رود که تاکنون بانک مرکزی برای آن حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان براساس شناسایی اموال و دارایی آن خط اعتباری اختصاص داده است، این در حالی است که فرشتگان بدهی ۸۶۰۰ میلیاردی دارد که جدا از ۳۰۰۰ میلیارد تومان سود تحقق نیافته آن مابقی و در حدود ۵۶۰۰ میلیارد تومان بدهی و سپرده محسوب می‌شود.

طی فرآیند مرحله‌ای که برای پرداخت وجوه فرشتگان در نظر گرفته شد از پایان اردیبهشت‌ماه امسال از سقف سه میلیون تومان آغاز و در تیرماه بود که به مرز ۲۰۰ میلیون تومان رسید ولی در آن زمان با توجه به برخی مسائل حساب‌های موسسه کاسپین مسدود و پرداخت‌ها متوقف شد تا این‌که بار دیگر در آبان‌ماه با رفع مسدودی حساب‌ها شرایط بار دیگر برای پرداخت به سپرده‌گذاران از سر گرفته شد. این بار در کنار سپرده‌گذاران تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان سپرده‌های کلان و بالاتر از این رقم هم می‌توانستند با مراجعه به شعب کاسپین تا حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کنند.

با این‌که پایان بهمن‌ماه تکمیل زمان نهایی تسویه حساب اعلام شده بود اما استعلام از موسسه کاسپین و همچنین بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که جریان تعیین تکلیف سپرده‌گذاران فرشتگان در کاسپین همچنان به روال قبل پابرجاست و تغییری در روند آن ایجاد نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تامن چی شد

    • بدون نام

      ثامن الائمه ؟!!!

    • چراغی

      ثامن الائمه با بلوکه کردن سپرده های مردم عملا خود کشی کرده است و بیشتراز سپرده گذاران خودش متضرر شده است چرا که با قبضه کردن سپرده ها خودرا بدنام نموده واعتبار خودرا از دست داده است و نمیتواند سپرده ای جذب کند و این یعنی نابودی و ورشکستگی . لذا من توصیه میکنم بیشتراز سپرده گذاران خود موسسه به فکر حل این مشکل بیافتد و با دادن سپرده ها وجلب اعتماد دوباره مردم بتواند به حیات خود ادامه دهد .

    • بدون نام

      باز مردم را سرگرم کرده اید ،،، از این می گیرید می دهید به ان ،،،،،،،،پول فرشتگان چی شد ،خجالت نمی کشید لز روی این مردم. تاکی بازی در می اپرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج