۶۸۴۵۲۸
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

سه گانه «تری پرچت» سریال می‌شود

مجموعه رمان «نگهبان شهر» نوشته «تری پرچت» ـ نویسنده فقید آثار علمی تخیلی ـ سریال تلویزیونی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: مجموعه رمان «نگهبان شهر» نوشته «تری پرچت» ـ نویسنده فقید آثار علمی تخیلی ـ سریال تلویزیونی می‌شود.

«گاردین» نوشت: سه‌گانه‌ «نگهبان شهر» که جزو مجموعه رمان‌های «جهان صفحه» تری پرچت محسوب می‌شود، از سوی شبکه «بی‌بی‌سی» به سریال تلویزیونی تبدیل می‌شود.

سه گانه «تری پرچت» سریال می‌شود

چند سالی است گفته می‌شود قرار است چنین مجموعه‌ای جلو دوربین برود اما اخیرا اخبار موثقی منتشر شده که نشان می‌دهد استودیو «بی‌بی‌سی» این پروژه را به دست گرفته است.

نام این سریال اقتباسی «نگهبان» است و «سایمون آلن» به عنوان فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده آن معرفی شده است.

«تری پرچت» در کتاب‌های «جهان صفحه» جهانی را توصیف می‌کند که به شکل یک دیسک در فضا قرار دارد. جهان صفحه پشت چهار فیل قرار دارد که روی یک لاک‌پشت عظیم‌الجثه ایستاده‌اند. هر یک از این کتاب‌ها به زبانی طعنه‌آمیز به مسائل سیاسی‌، اقتصادی و اجتماعی مختلف اشاره کرده است.

«پرچت» که سال ۲۰۱۵ و پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری آلزایمر از دنیا رفت، در طول عمر ۶۶ ساله خود بیش از ۷۰ رمان نوشت که اکثر آن‌ها در فضای خیالی «جهان صفحه» روایت شده‌اند. تاکنون چندین اثر از این نویسنده انگلیسی به فیلم، سریال و انیمیشن تبدیل شده‌اند که جدیدترین آن‌ها کار مشترک او با «نیل گیمن» یعنی «دعاهای خوب» است. سریال برگرفته از این رمان قرار است از سال ۲۰۱۹ به روی آنتن برود.

«پرچت» که مجموعه رمان‌های «جهان صفحه» مشهورترین اثر او محسوب می‌شود، سال ۲۰۰۹ نشان شوالیه را از ملکه الیزابت انگلستان دریافت کرد. او که در سال‌های پایانی عمرش توانایی‌های خود را به تدریج از دست داده بود، با روحیه‌ای بسیار بالا و با کمک گرفتن از فناوری‌های روز، به کار خلق آثار ادبی ادامه می‌داد و از حضور در اجتماعات عمومی خودداری نمی‌کرد.

«پرچت» در سال‌های پایانی عمرش هم با همراهی دیگران به نگارش کتاب ادامه می‌داد. پس از مرگ این رمان‌نویس، دو کتاب جدید از او روانه بازار شد که یکی از آن‌ها «تاج چوپان» ـ آخرین و چهل و یکمین جلد از مجموعه «جهان صفحه» ـ بود.

کتاب‌های «پرچت» بیش از ۷۵ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته است. او پس از انتشار اولین رمان «جهان صفحه» به یکی از محبوب‌ترین نویسندگان انگلستان تبدیل شد. این رمان که «رنگ جادو» نام داشت، در سال ۱۹۸۳ به چاپ رسید. چهلمین رمان از همین مجموعه هم با عنوان «پرورش بخار» منتشر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج