۶۸۴۵۲۹
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

زنگ هشدار منابع آبی به صدا درآمد

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب گفت: در حال حاضر وضعیت منابع آبی در کشور مناسب نیست، چراکه براساس آمار، در ۵۰ سال گذشته میزان بارندگی‌ها در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب گفت: در حال حاضر وضعیت منابع آبی در کشور مناسب نیست، چراکه براساس آمار، در ۵۰ سال گذشته میزان بارندگی‌ها در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

محمد حاج رسولی‌ها با بیان اینکه میزان نزولات جوی با احتساب بارندگی‌های اخیر حدود ۷۳ میلی‌متر است، اظهار کرد: میزان بارش‌ها با کاهش بسیار زیادی نسبت به سال‌های قبل روبرو است؛ به گونه‌ای که هیچ سال شرایط به این روال نبوده لذا لازم است اقدامات ویژه‌ای در این خصوص انجام شود.

وی در خصوص وضعیت بارش‌ها در شش حوزه اصلی کشور، افزود: علی‌رغم اینکه در حوزه خزر و دریاچه ارومیه میزان کاهش بارندگی مشهود نیست اما در چهار حوزه دیگر وضعیت بارندگی‌ها بسیار پایین‌تر از حد نرمال بوده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ادامه داد: طبق آمار در حوزه خزر و دریاچه ارومیه با کاهش حدود ۱۲ درصد و در چهار حوزه فلات مرکزی، خلیج فارس و دریای عمان و قره‌قوم با کاهش ۷۰ تا ۷۵ درصدی بارش‌ها نسبت به متوسط بلندمدت مواجه بوده‌ایم.

حاج‌ رسولی‌ها با تاکید بر این‌که وضعیت بارندگی در کشور بسیار نگران‌کننده است، اظهار کرد: در سال‌های قبل نیز رتبه ۴۸ و ۴۹ را در وضعیت بارندگی تجربه کرده‌ایم اما وضعیت منابع آبی اینگونه حکم می‌کند که امسال تمهیدات ویژه‌تری را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته برای تامین آب شرب مشترکان عنوان کرد: با مدیریت مخازن سدها توانستیم سال‌های آبی را مدیریت کنیم. امسال نیز امیدواریم که مشکلی در تامین منابع آب ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب یکی دیگر از مشکلات حوزه منابع آبی را کاهش آب‌های زیرزمینی دانست و افزود: در این بخش نیز لازم است که مشترکان مدیریت داشته باشند؛ به گونه‌ای که در برداشت از چاه‌های مربوط به آب شرب ملاحظات لازم را انجام دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارمند

      این زنگ ۱۰سال پیش به صدا دراومده اما کو گوش شنوا

    • بدون نام

      براي اينكه شما هنوز براي مصارف صنعتي از آب شرب استفاده مي كنين كشاورزاتون هم كه هرطور دلشون خواست آب رو حيف و ميل مي كنن

    • بدون نام

      مدیران دانا کشور آباد

    • اول

      زنگ هشدار منابع آبی === زنگ هشدار عذاب الهی نزدیک .
      عاقبت ظلم و ستم کردن به مردم به نام اسلام و قرآن میشود این .
      مسؤلان نالایق . بی دانش === قطع رحمت الهی === نازل شدن عذاب الهی .

    • حام

      ایییی ما حتی تو سال المینو هم میگفتیم بارش نسبت ۴۰۰ سال پیش کاهش داره خخخخ

    • سعید

      بیکاری،بی ابی،رکود،تورم،گرونی،همه مسوولین لطفا استعفا،مدیر دانا،کشور توانا

    • بدون نام

      شماخداراهم تصمیم داریدبه پیچلنید اماردروغ بارندگی چه فایده داره خداحواسش پرت میشه بیشتربارون می فرسته؟مدتی است یکسره باران داریم ولی امارشما بجای اینکه بالابره پایین میاد

    • علی

      به بهانه بی آبی میخواهند قیمتهای آب و برق را بالا ببرند وگرنه باوجود کمبود بارشها بسیاری از سدهای کشور نرسیده به بهار سرریز کرده اند

    • محمد

      بهترین راه چاره بیرون کردن افغانها است چون در حال حاضر ما برای تامین آب مردم خودمان مشکل داریم شما حساب کنید این مقدار افغانی چه میزان آب نیاز دارند :

    • ....

      چاه کشاورزی چاه کشاورزی آب زیر زمینی که حق الناس و حق آیندگان است تعدادی افراددمحدود به نفع خودشان استفاده میکنند واقعآ ظلمه جلو ظلم رو بگیرید ما آب آشامیدنی نداریم تعدادی ۹ ماه ۱۶ آب پاش آب زیر زمینی بصورت ۲۴ ساعته استفاده میکنند که چاه کشاورزی دارند (استان کردستان شهرستان قروه)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج