۶۸۴۵۳۲
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

علت عصبانیت مردم از حوزه سلامت و بیمه

وزیر بهداشت گفت: تامین اجتماعی باید به همان قانون اولیه زمان تاسیس خود باز گردد، از بنگاهداری دست برداشته و محرومین جامعه تحت پوشش خود را شناسایی و از آنها حمایت کند و به معنای واقعی، حامی کارگران و بازنشستگان باشد.

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت گفت: تامین اجتماعی باید به همان قانون اولیه زمان تاسیس خود باز گردد، از بنگاهداری دست برداشته و محرومین جامعه تحت پوشش خود را شناسایی و از آنها حمایت کند و به معنای واقعی، حامی کارگران و بازنشستگان باشد.

دکتر سید حسن هاشمی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت هیچگاه به دنبال انتقال سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت نبوده و نیست، اظهار داشت: مجموعه تحت مدیریت ما به قدر کافی، گسترده است اما بجای ادغام سازمانهای بیمه گر نیاز داریم که سیاستگذاری‌ها در این حوزه، واحد باشد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اینکه مدیریت تامین اجتماعی در کدام دستگاه باشد، اهمیت چندانی ندارد بلکه هماهنگی آن با نظام سلامت مهم است و بیمه سلامت علیرغم اینکه به وزارت بهداشت منتقل شده، به عنوان یک سازمان مستقل عمل می‌کند و باید مدعی و مطالبه‌گر از وزارت بهداشت باشد.

هاشمی افزود: فروشنده و خریدار خدمات باید متفاوت عمل کنند و بیمه‌ها باید متناسب با درآمد خود، منافع سازمان بیمه گر و بیمه شده را در نظر بگیرند بنابراین از روز اول، تاکید داشتیم که در حوزه بیمه‌ها باید سیاستگذاری یکپارچه وجود داشته باشد.

به گزارش وزارت بهداشت-وی ادامه داد: اما در حال حاضر، بیمه‌ها پراکنده هستند و رفتارهای متفاوت و گاهی متناقضی دارند و مردم از این بابت، عصبانی و شاکی هستند.

وزیر بهداشت یادآور شد: تامین اجتماعی باید به همان قانون اولیه زمان تاسیس خود باز گردد، از بنگاهداری دست برداشته و محرومین جامعه تحت پوشش خود را شناسایی و از آنها حمایت کند و به معنای واقعی، حامی کارگران و بازنشستگان باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب آقای دکتر هاشمی مگر می گذارند شما کارتان را به نحو احسن انجام دهید پولها باید جای دیگری خرج شود مردم بیمه سلامت برای چه میخواهند بروند آزاد باشند آزاد

    • قاسم

      سازمان تامین اجتماعی چندکار را با اولویت زیر باید انجام دهد تا ورشکسته نشود.۱.تمام شرکتهای زیانده را بفروش برساند.۲.بیمارستانهای خود را به وزارت بهداشت بفروشد و پرسنل آن نیز به این وزارت واگذار شود‌.۳.هزینه های اداری را بشدت کاهش داده و به دولت الکترونیک واگذار کند.۴.تعداد شعب را کاهش داده و از گسترش بی رویه پرسنل دست بردارد. ۵. هرچه زودتر مطالبات خود را با دولت تسویه نماید.۶.قانون بازنشستگی پیش از موعد را به کمک دولت لغو کندو سن بازنشستگی را به۶۲ سال برساند.۷.برای درمان فقط پرداخت کننده به بیمارستانهای دولتی باشد و سرمایه گذاری در این خصوص نکند ۸.سرمایه های خود را فقط در بانک ها و باسود معین سرمایه گذاری کند۹. شرکتهای سود ده خود را بفروشد و بنگاه داری نکند. ۱۰.گروه های بیمه شده را افزایش دهد مانند کشاورزان هنرمندان حتی دانشجویان و تمام گروهایی که الان بیمه نیستند.۱۱. سازمانهای حسابرسی عملکرد آن را رصد کنند و در قبال مجلس پاسخگو باشد. ۱۲.مدیرعامل آن با رای بیمه گذاران و بازنشستگان انتخاب شود.۱۳.دولت از دخالت در امور و اموال آن دست بردارد.

      پاسخ ها

      • فرشاد

        عالی .

    • اول

      عصبانیت مردم از اجرا نشدن حکم و دستورات خداوند است. توجه به تمام دستورات نه فقط حجاب .
      دستورات . قوانین . که به درستی انجام شود بهترین خواهیم بود در دنیا .
      .... در دولت یازدهم و دوازدهم ۹۰٪ مردم .. معترض . عصبانی . حال و اوضاع اقتصادی کشور و
      مردم همه مدل خراب و ویران شده ..

    • بدون نام

      نبود مدیران دلسوز مردم

    • عنقا

      تنها چیزی که ندیدم حمایت برایاینکه پول ویزت خود بیمه نمیده بعدا اینکه تراریخته راچراباید کشت بشه واینکه عصبانیت ماتبعه بیگانهرابیمه کردین وحاضر نیستن انهارابیرون کنن

    • فرشاد

      آقای هاشمی ، شما با خودخواهی و پافشاری دارید سازمان تامین اجتماعی رو نابود میکنید . شما از اول هم میدونید طرح تحول سلامت به خاطر کمبود منابع محکوم به شکست است . الآنم دارید با لابی گری و سیاسی کاری منابع کارگران رو در راه اهداف خودتون مصرف نابود کنید . شما فقط پزشکان رو ثروتمندتر کردید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج