۶۸۴۶۶۲
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

تشکیل پرونده قضایی برای ۵۰ دانشجوی بازداشتی

محمود صادقی رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس از تشکیل پرونده قضایی برای حدود ۵۰ دانشجو خبرداد.

اعتماد آنلاین: محمود صادقی نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به تشکیل پرونده قضایی برای برخی دانشجویان بازداشتی گفت: شنیده‌ام که برای حدود ۵۰ نفر از دانشجویان بازداشتی پرونده قضایی تشکیل شده است.

صادقی با بیان اینکه از تشکیل پرونده برای ۱۷ دانشجوی بازداشتی اطلاع داشته، ادامه داد: پرونده دانشجویان بازداشتی با اتهاماتی همچون تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی تشکیل شده است. دادگاه دانشجویانی مانند خانم لیلا حسین‌زاده روز چهارشنبه برگزار شد و دادگاه تعداد دیگری از دانشجویان بازداشتی در هفته‌های آینده برگزار می‌شود.

به گفته محمود صادقی دو شعبه از شعبات دادگاه انقلاب مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های دانشجویان بازداشتی را بر عهده دارند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه که پیش از این در رسانه‌ها منعکس شده بود به نظر می‌رسید این دانشجویان آزاد شده‌اند و پرونده‌ای هم ندارند، اما متاسفانه برای دانشجویان بازداشتی در ناآرامی‌های اخیر پرونده تشکیل شده و پرونده برخی از این دانشجویان به دادگاه ارجاع شده است. تعدادی از دانشجویان بازداشتی که پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل شده با بنده تماس گرفتند و من نیز از طریق مراجع ذی‌ربط پیگیر وضعیت پرونده آن‌ها هستم.

صادقی در خصوص نتیجه پیگیری وضعیت پرونده دانشجویان بازداشتی، گفت: هنوز به نتیجه‌ای نرسیدم اما با مسئولین وزارت علوم و وزارت اطلاعات تماس‌هایی داشتم و در خواست کردم با توجه به سیاستی که دولت دارد و اظهارنظر وزیر علوم مبنی بر اینکه همه اتهامات دانشجویان در دانشگاه‌ها رسیدگی می‌شود، وزارت علوم به این پرونده‌ها ورود کند. جز چند مورد، مسئولیت سایر پرونده‌های دانشجویان بازداشتی با وزارت اطلاعات است بنابراین درخواست کردم که با توجه به سیاست دولت تدبیر امید و مصاحبه‌هایی که مقامات کرده بودند به این پرونده‌ها با دیده اغماض نگاه کنند و سعی کنند این پرونده‌ها مختومه شود.

میانگین سنی بازداشت‌شدگان 24 سال است

همچنین بنا بر این گزارش، محمد کاظمی، نماینده ملایر و نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از بازدید از زندان ملایر و گفت‌وگو با زندانی‌های ناآرامی‌های اخیر خبرداد و گفت: پیش از ظهر امروز از قسمت‌های مختلف زندان ملایر بازدید و با مسئولین امر گفت‌وگو کردم.

این نماینده مجلس افزود: تعداد افراد بازداشت‌شده در ناآرامی‌های اخیر در زندان ملایر کمتر از ۱۰ نفر بود. مشکل خاصی در روند رسیدگی به پرونده این افراد وجود نداشت و تنها درخواست تسریع در رسیدگی داشتند و از وضعیت زندان هم کاملا راضی بودند. این افراد در انتظار محاکمه هستند. برخی از آنها برای آزادی وثیقه نداشتند و پرونده برخی نیز به دادگاه رفته و در نوبت رسیدگی هستند. جزییات اتهام را نمی دانم اما در تظاهرات دستگیر شده‌اند.

وی در خصوص سن افراد بازداشت در زندان ملایر، گفت: میانگین سنی این افراد ۲۴ سال است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مشکلی وجود نداشت و خواهان تسریع بودن؟؟؟ جوک با حالی بود

    • بدون نام

      تمام سرمایه نظام مردم هستند اگه میخواهید مردم را داشته باشید اول با اختلاسگران و نجومی بگیران مبارزه کنید،هیچ جای دنیا مردم ایران رو نداره توی تمام سختی ها پشت نظام رو خالی نکردند اما بعضی ها با سو استفاده از اعتماد مردم به ثروتهای میلیاردی رسیدن که جز دزدی یا اختلاس دلیل دیگری ندارد

    • بدون نام

      شما باید با علت نا آرامی که گرانی تورم واختلاس وبیکاری برخورد کنید و در ضمن دست روسها رو از مملکت کوتاه کنید اگه نه مردم که با نظام مشکلی ندارند

    • بدون نام

      صادقی یا هرکس دیگری که این موضع گیری ها را بکند بیخود است فقط مطابق قانون با فتنه گران برخورد شود

    • بدون نام

      دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد
      اینو دیگه همه میدونن ....

    • بدون نام

      شما که گفتین همه شون آزاد شدند. کدوم حرفتون رو باور کنیم؟؟؟ قسم حضرت عباس یا دم خروس را؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج