۶۸۴۷۳۴
۳۲ نظر
۵۰۰۷
۳۲ نظر
۵۰۰۷
پ

مهاجری: حالا معلوم شد فتنه‌گر اصلی ۸۸ که بود

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: این روزها تعدادی از نمایندگان مجلس و مسئولین اجرائی سخن از نزدیک بودن پایان حصر و فرا رسیدن زمان آزادی محصورین می‌گویند.

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: این روزها تعدادی از نمایندگان مجلس و مسئولین اجرائی سخن از نزدیک بودن پایان حصر و فرا رسیدن زمان آزادی محصورین می‌گویند.

هر چند هنوز میزان اعتبار این خبر مشخص نیست، ولی نفس همین خبر موجی از امید در قلب وفاداران واقعی به نظام جمهوری اسلامی پدید آورده و این افق روشن را در برابر چشم‌ها ترسیم کرده که گویا ابرهای تیره بدبینی درحال کنار رفتن از آسمان سیاست ایران هستند و واقعیت‌ها قرار است جایگاه خود را پیدا کنند.

درست است که تحمل هفت سال حصر بسیار سخت است ولی اکنون که به برکت صبرِ توصیه و تاکید شده در کلام الهی بسیاری از واقعیت‌های پشت پرده وقایع سال ۸۸ روشن شده و فتنه‌گران واقعی به دست خود و با زبان خود، ابهامات را برطرف کرده‌اند حتی اگر بر حصر نیز نقطه پایانی گذاشته نشود این سختی هفت ساله نتیجه شیرین خود را به همگان نشان داده و افراد محصور نیز برِ شیرین صبر را چشیده‌اند و این از آزادی بالاتر است.

نکته مهم‌تر این است که در شرایط کنونی که به لطف خدا بسیاری از واقعیت‌ها آشکار شده اند، اکنون نوبت جبران است. نه جبران آنچه بر محصورین رفت و آنچه علیه آنها به ناحق گفته شد که اینها مسائل فردی و شخصی هستند و قاعدتاً خود محصورین نیز اهمیتی به چنین اموری نمی‌دهند.

آنچه باید جبران شود، سیاست «دشمن ساختن از دوست» است که دوستان واقعی انقلاب و نظام را آماج تبلیغات مسموم قرار می‌دهد و راه را برای نااهلان باز می‌کند تا به سرمایه‌های اصلی جامعه بتازند و ثروت‌های مادی و معنوی کشور را به تاراج ببرند و به تاراج بدهند.

این، فرموده مولای متقیان حضرت علی علیه السلام است که: حکومت‌ها با ارتکاب چهار خطا واژگون می‌شوند؛ کنار گذاشتن اصول، به امور کوچک و حاشیه‌ای مشغول شدن، کارها را به افراد کوچک سپردن و به حاشیه راندن افراد با فضیلت.

در مقطعی از تاریخ نظام جمهوری اسلامی متاسفانه شاهد ارتکاب این چهار خطا بودیم و تاسف بالاتر اینکه به هشدارهای بزرگانی که این خطاها را گوشزد کردند نه تنها توجهی نشد بلکه به آنها برچسب بی‌بصیرتی هم زده شد.

در آن مقطع، افرادی که امروز در برابر اصل و فرع نظام جمهوری اسلامی می‌ایستند و خود را «قانون» و «انقلاب» و «اسلام» و «نظام» می‌دانند و برخلاف مسیر مردم حرکت می‌کنند و در عین حال خود را سخنگوی مردم می‌دانند، افراد «با بصیرت» و احیاگر گفتمان عدالت و انقلاب و امام معرفی شدند و حتی مخالفت با آنها مخالفت با خدا تلقی می‌شد.

کسی که در سال ۸۸ چنان مظلوم و صاحب حق جلوه داده شد که هر کس او را قبول نداشت محکوم و مطرود می‌شد، حالا شورای نگهبان را متهم به مهندسی انتخابات می‌کند و جالب اینکه شورای نگهبان که آن روز مدافع او بود، حالا فاش می‌کند که او درصدد مهندسی کردن انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ بود.

اینها برای اثبات خطای فاحش تمام کسانی که از چنین فردی حمایت کردند کافی است و نیازی به این نیست که خانه‌نشینی ۱۱ روزه او در اعتراض به نظر ولایت فقیه و سرپیچی وی از نهی صریح ولی فقیه از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ و سخنان مکرر ساختارشکنانه‌اش که آنها هم با نهی ولی فقیه مواجه شدند ولی او به مخالفت خود ادامه داد،‌ به رخ کشیده شود. برای اهل فن از همان ابتدا مشخص بود که این، یک جریان انحرافی است ولی حامیان پر و پا قرص این جریان با اینکه بعد از آن همه تهمت و ناسزاگوئی به کسانی که پشت پرده را می‌دیدند بعدها به همین واقعیت رسیدند، هنوز حاضر نیستند از ملت به خاطر این خطای تاریخی و خسارت بار عذرخواهی کنند و درصدد جبران بر آیند و سیاست نادرست خود را اصلاح کنند.

تصحیح سیاست «دشمن ساختن از دوست» واجب‌تر از رفع حصر است کما اینکه خود این سیاست، خسارت بارتر از حصر است. این سیاست، به کشور و ملت و نظام لطمه‌ای وارد می‌کند که جبران آن بسیار دشوار و گاهی غیرممکن است. اگر این سیاست ادامه یابد به همانجائی می‌رسد که در فرمایش امیرالمومنین آمده است و ما که می‌خواهیم نظام جمهوری اسلامی با قدرت و عزت باقی بماند باید به تغییر این سیاست همت کنیم.

کسانی که محصورین را از نزدیک می‌شناسند و همچون صاحب این قلم با آنها زندگی و کار کرده‌اند، می‌دانند که آنها عمیقاً به نظام جمهوری اسلامی علاقمند و وفادار هستند، قانون اساسی را میثاق ملی و پای بندی به آن را لازم می‌دانند و سوابق و کارنامه آنها نشان می‌دهد که مطالبه آنها عمل به تمام اصول قانون اساسی بدون استثناست.

راه صحیح تقویت نظام و ولایت فقیه همین است نه روش ظاهرسازانی که با شعار خارج ساختن رهبری از تنهائی و اطاعت بی‌چون و چرا از ولایت فقیه به صحنه می‌آیند و بعد از آنکه به قدرت می‌رسند آشکارا توصیه‌ها و امر و نهی ولی فقیه را زیر پا می‌گذارند و برای رهبری تعیین تکلیف می‌کنند.

ادامه حصر، نادرست است ولی نادرست‌تر از آن، سیاستی است که نظام را به سوی تسلط افراد نااهل و غیرصالح بر مجاری امور می‌برد. این سیاست نباید ادامه پیدا کند تا راه برای بالندگی نظام، شکوفائی استعدادها و همبستگی ملی هموار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس "بصیرت" چه می شود؟!

    • الویری

      عجب آتویی پیدا کردید امثال شماها !!! مثلا !!!
      اگر سران فتنه زاهد زمان هم بشوند و محمود هم شمر صحرای کربلا بشود

      هرگز حرکت طرفداران محمود در آن مقطع ناصواب نبود و هرگز حرکات سران فتنه توجیه پذیر نیست

      قبل از پایان رای گیری خود را پیروز انتخابات دانستن خود خیانتی بود که هست و خواهد بود بی شک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین برتو که کلاسهای مغلطه را خوب پاس کردی جدا کف کردم از استعدادت

      • سعید اسماعیلی

        درکت میکنم
        فهم حقیقت خیلی سخته

    • بدون نام

      اشتباه امروز احمدی نژاد دلیل تبرئه فتنه گران ناجوانمرد 88 نیست.

    • بدون نام

      ای کاش بجای اینهمه یا و گویی یه کمی هم عرضه ی خدمات او را داشتید واقعا قابل قیاس انهمه خدمات با ! اینهمه راند ، نجومی، دزدی، اختلاس.

    • رضا صفری

      تا اونجایی که میدونم این روزنامه مال غریق استخر کوشک بوده و هست و تعجبی از مطالب نوشته شده نمیکنم. ولی ذکر چند نکته رو لازم میدونم. اولا که آقای کدخدایی که یه دفعه مثل حاج آقا خاطره شروع به دروغ پردازی کرد٬ آخرش هم نتونست ثابت کنه که حرفاش درست بوده حالا اگر درست هم بوده باشه احمدی نژاد از ایشون سوال کرده که چرا نتایج رو اعلام نمیکنید؟ ایشون هم گفته منتظریم شورا تایید کنه. این مهندسی انتخاباته؟؟؟؟؟ مهندسی انتخابات مورد نظر احمدی نژاد اینه که در تمام انتخابات بعد از انقلاب همه گروه ها و جناح ها حضور داشتن الا ۹۲ و ۹۶ که هیچ کاندیدی از جانب احمدی نژاد وجود نداشت. مگه نمیگین اقبالی بین مردم نداره. خوب بذارین بیاد تا مردم با رای ندادن بهش نظرشون اعلام کنن. درباره حصر هم با وجود اینکه صد بار گفته شده ولی یادمون رفته که احمدی نژاد تنها کسی بود که پای برگه حصر رو در شورای عالی امنیت ملی امضا نکرد و به گفته باهنر و مطهری چندین بار هم برای رفع حصر اقدام کرد. اما حالا کار به جایی رسیده که معترضین به انتخابات ۸۸ که هیچ منطقی رو قبول نمیکردن شدن پسر پیغمبر بعد احمدی نژاد شده فتنه گر؟؟؟؟!!!!!
      جالبه به خدا. البته از این روزنامه توقع همینه که اینجوری عقده گشایی کنه. ببین احمدی نژاد باهاشون چه کرده که تا ابد این داستان ادامه خواهد داشت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جنابعالی که دم ار رای مردم می زنید یکبار هم اجازه بدین خود مردم در مورد حصر نظرشون رو بگن و رای گیری کنید تا ببینید چند درصد مردم به حصر و زندانی کردن دیگران رای می دن

      • بدون نام

        راهنمایی کردن فریب خوردگان مموتی مشت بر سندان کوبیدن است چون اگر خود مموتی هم اگر اعتراف کند اینها فریب خوردگان باور نمیکنند

    • علمدار

      چراداستان میبافید خب .اونهارو میخواهید آزاد کنید بکنید ....

      پاسخ ها

      • علمدار

        چرا نوشته هارو کامل نمیذاری آقای مدیر.قبلا از سانسور صداوسیمای (میلی)ایراد میگرفتی خودت بدتر از آن هستی.

    • هموطن

      بسیار عالی وزیبا نگاشته شده است،مرحبا وهزاران افرین بر انسانهای اگاه وفهیم وباشعور و ننگ بر انحرافیها ودلقکهای جهنمی

    • بدون نام

      فتنه گران و اغتشاشگران را اعدام کنید آنها جاسوس اسراییل و آمریکا هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف شماها آدم یاد خوارج دوران حضرت علی می اندازه!

    • بدون نام

      یک آدم دن لق راحمایت کردندفقطبخاطرلجبازی وکینه توزی،

    • سعید

      حکم این آدمها خیلی باید سختتر از حصر خونگی میشد کسانیکه خوشبینانه حماقت کردن در پلان دشمن بازی کردن یا بدبینانه این آدمها خائن به این مملکت و اسلام هستند نظام خیلی به اینها لطف کرد

    • شهرام

      از گذشته حرف نزنید لطفآ مردم الان مشکل دارند

      پاسخ ها

      • جواد

        توجه به گذشته سازنده حال وآینده ماست اینکه ازاشتباه هایمان عبرت بگیریم وراه درست راانتخاب کنیم.

    • بدون نام

      مردم امید وارند اینبار اختلاص گران وافراد فاسد طرف دار لغو حصر نباشند

    • بدون نام

      بهانه خوبی ازحماقتهای احمدی نژاددست شماداده تاسران فتنه را تطهیرکنیدولی خیانت انهاخیلی بیشترازحرفهاست خودتونوخسته نکنید

    • هاله نور

      ننگ بر خائنين به کشور و مردم بیاری خداوند همه چیز برای این مردم آگاه و فهیم روشن خواهد شد ننگ بر بد خواهان این ملت و کشور

    • کاردوک

      چه ربطی داره؟
      الان این همه آدم داریم که مثل احمدی نژاد قبلا دلی یا عملی از ملت و انقلاب حمایت کردن ولی الان دارن خیانت میکنن و آب به آسیاب دشمن میریزن . میزان حال افراده. سراح فتنه حتی احضار پشبمانی هم نکردن.چه کسی جوابگوی خونهای ریخته شده فتنه 88 هستش. اینا باید تو دادگاه محاکمه بشن و جوابگوی کاراشون باشن. حصر یعنی چی؟ تو خونشون نشستن عشق و حال میکنن .بهترین امکانات و بهترین دکترا در اختیارشونه.

    • مجتبی

      شما ها واقعا چی فکر میکنید
      من هنوز یادم نرفته که میرحسین شب انتخابات گفت من پیروز هستم و فردا جشن پیروزی ، در صورتی که نتایج اعلام نشده بود
      شما فکر کردید ما فراموش کردیم که زن هاشمی گفت اگر میرحسین رای نیاورد بریزن تو خیابون
      میدونی مشکل کجاست ، مشکل اینجاست که شما فکر میکنید با زمان همه چیز حل میشود
      نننننهههه نمیشود شما فعلا ننگ بتن کردن ری اکتور اراک را پاک کنید بعد بع بقه مشکلاتتان بپردازید

    • بدون نام

      منظورت اینه که بگی موسوی و کروبی فتنه گر حرف حق میزدند و به ناحق محصور شدند ولی احمدی نژادی که حرف دل مردم را بیان میکنه و یارو و یاور مظلومانه حرف ناحق میزنه، عجب بصیرتی داری، شما واقعا مردم را چی فرض کردی؟

    • مجتبی

      از این روزنامه بیشتر مطلب بزارین منطقی تر از بقیه مقاله میده

    • رضا صفری

      کاربر بدون نام ۱۰:۵۷ ما مثل همیشه قائل به رای مردم و اجرای عدالت هستیم. احمدی نژاد هیچوقت با حصر موافق نبوده و نیست. اگه جرمی مرتکب شدن باید دادگاه علنی و عادل محاکمه شون کنه. اگر هم نه که ولشون کنن. درست مثل همون چیزی که احمدی نژاد درباره بقایی و مشایی میگه که آقا دادگاه علنی باشه اگر محکوم شدن در ملا عام اعدامشون کنن.

    • بدون نام

      فتنه گرفتنه گراست چه درحصرباشد چه آزادچه انحرافی

    • بدون نام

      قشنگ معلومه بیشتر کامنتا مال یک گروه خاصه وگرنه امروزه خیلی چیزا روشن شده خدا خواست دست شما رو رو کنه که کرد ولی بازم از رو نریدهمین احمدی نژاد که این همه ازش حمایت می کردید ابروی همتون رو برد البته احمدی نژاد که نه ؛ خدا آبروی شما رو برد

    • بدون نام

      منکه که گیج شدم تا دیروز میگفتید فتنه ۸۸ با حمایت امریکا و اسراءیل بوده و از طرف خارج هدایت شده حالا یه جور دیگه تفسیر میکنید.آخه چقد سر این ملت بازی در میارید.

    • نیلوفر

      هشداردادیم. سکوت کردیم خس وخاشاک خوانده شدیم ماآینده نگربودیم اما خفه شدیم یاعلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلوم شد که بی بصیرتی که رهبری فرمودند تا کجا به یاد سخن شهید بهشتی افتادم که گفت بهشت را به بها دهند .....
        امروز اختلاس بیکاری جوانان ونفوذ سرقت بیتالمال بی حجابی ومساعل هسته ایی وادادگی به بیگانه وخیلی چیزای دیگه اگرمردی دراین مو ارد حرف بزنید والاه جای متهم وشاکی عوض کر دن که کاری نداره کار ی که امریکا خوب بلده ویادتون داده

    • بدون نام

      بعضی ها فکر می کنند اگه موسوی از حصر ازاد بشه قیمت دلار میاد پایین.ولی بگذریم
      من در سال 88 موسوی را در تلویزیون دیدم که به طرفدارانش گفت بریزید به خیابانها .انها هم به خیابان آمدند و خیلی چیزها رو از بین بردند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج