جاباما
۶۸۴۸۲۸
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

واردات و قاچاق سیگار کم شد

رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات آخرین وضعیت تولید، صادرات، واردات و قاچاق سیگار تا پایان بهمن‌ماه سال جاری را تشریح و اعلام کرد که تولید و صادرات سیگار افزایش یافته اما واردات و قاچاق آن کاهشی شده است.

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات آخرین وضعیت تولید، صادرات، واردات و قاچاق سیگار تا پایان بهمن‌ماه سال جاری را تشریح و اعلام کرد که تولید و صادرات سیگار افزایش یافته اما واردات و قاچاق آن کاهشی شده است.

علی‌اصغر رمزی در ارتباط با عملکرد ۱۱ ماهه صنعت دخانیات در سال جاری، اظهار کرد: تولید سیگار طی ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۶ به میزان ۴۳ میلیارد و ۷۲۰ میلیون نخ بوده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در مدت مذکور صادرات سیگار ۳۴۰ میلیون نخ بوده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته ۱۲۷ درصد افزایش یافته است.

رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات واردات ۱۱ ماهه سیگار را دو میلیارد و ۷۸۰ میلیون نخ اعلام کرد و گفت: این رقم در قیاس با واردات ۱۱ ماهه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافته است.

رمزی همچنین در مورد میزان قاچاق سیگار تا پایان بهمن‌ماه سال جاری بیان کرد: برآورد میزان قاچاق سیگار در این مدت چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون نخ است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: با اجرایی شدن تبصره ۳ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنجم توسعه کشور دولت مکلف بود واردات را با همان برند اصلی تبدیل به تولید داخل کند در نتیجه با پیگیری‌های جدی و مستمر صورت گرفته توسط مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور از سال ۱۳۹۳ تاکنون عمده برندهای وارداتی با راه‌اندازی ۱۰ واحد تولیدی یا استفاده از ظرفیت خالی برخی از واحدهای تولیدی داخلی تبدیل به داخل شدند و در نتیجه ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نخ واردات رسمی در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۴ به دو میلیارد و ۷۸۰ میلیون نخ در مدت مشابه سال جاری کاهش یافت.

به گفته رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات، شاهد کاهش بیش از ۸۴ درصدی واردات رسمی در بخش سیگار نسبت به سال ۱۳۹۴ هستیم و با افزایش تولید کارخانه‌هایی که در سال جاری راه‌اندازی شده‌اند در سال آینده واردات به سمت صفر شدن حرکت می‌کند.

رمزی با بیان این‌که ۸۳ درصد از تولید داخلی کشور توسط سه شرکت بزرگ تولید می‌شود، اظهار کرد: ۱۷ درصد سیگار تولید شده در کشور نیز توسط ۱۴ کشور دیگر به بازار می‌آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میثم

      قاچاق کالا و واردات کالاهای که تولید و توانایی تولید آن هست باید نابود شود .
      تازه کم شد ...... تا بیکاری ریشه کن شود فقط با همین اقدام .

    • بدون نام

      ازسال اینده قاچاق سیگار دوبرابر میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج