۶۸۴۹۵۳
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

کفاشیان: شیخ سلمان قول داده بود خسارت ما را جبران کند

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شیخ سلمان به تاج قول داده بود که اگر دادگاه CAS موافقت کند خسارت باشگاه‌های ایرانی را جبران خواهد کرد.

ایسنا: علی کفاشیان نایب رییس اول فدراسیون فوتبال گفت: شیخ سلمان برای این که دعوت نشده بود به همراه اینتفانتینو به ایران نیامد. سیاست اینفانتینو باز است. او به هر کشوری که می‌رود یکی از فوتبالیست‌های معروف را به همراه خودش می‌برد. سبک مدیریت او با بلاتر کاملا متفاوت است.

او در مورد مطرح شدن بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها در جلسات اینفانتینو با مسئولان ایران اظهار کرد: من در هیچ کدام از جلسات اینتفانینو حضور نداشتم و از این موضوع اطلاع ندارم.

کفاشیان درخصوص نامه‌ای که دادگاه عالی حکمیت ورزش به AFC ارسال کرده تا به باشگاه‌های ایرانی غرامت پرداخت شود، گفت: در ابتدا شیخ سلمان به تاج قول داده بود که اگر دادگاه CAS موافقت کند خسارت باشگاه‌های ایرانی را جبران خواهد کرد. فدراسیون جلساتی با چهار باشگاه برگزار کرد و از آن‌ها مستنداتی خواست که تمام هزینه‌های آن‌ها در کشورهای ثالث مشخص شود. این مستندات به AFC ارسال شد و قرار بر این بود که در کمیته مالی AFC مطرح شود. در آخرین جلسه کمیته مالی درخشان شرکت کرد.

او ادامه داد: در جلسه آخر کمیته مالی دو مورد مطرح شده بود. مورد اول درباره گرفتن این خسارت‌ها بود که گفتیم به دلیل این که عربستان با آمدن به ایران مشکل دارد، این خسارت‌ها را یا این کشور متقبل شود یا AFC آن را پرداخت کند. از ما که نظر خواستند نظر من این بود که این پول باید به نمایندگان ایران داده شود زیرا حرفی است که به باشگاه‌ها زده شده و ناخواسته بوده است و این میزبانی در کشور ثالث به ایران تحمیل شده که احتمالا این نظر در آن‌جا رای نیاورده و آن‌ها از پرداخت این خسارت سر باز زده‌اند.

کفاشیان درباره چرایی قبول نشدن پرداخت خسارت به نمایندگان ایران گفت: به هر حال اعضای کمیته مالی AFC منافع این کنفدراسیون را می‌بینند و احتمالا گفته‌اند AFC چنین بودجه‌ای را به خود ندیده که بخواهد خسارت نمایندگان ایران را بدهد. احتمالا AFC اعضای این کمیته را این گونه توجیه کرده و برای آن‌ها نیز مهم بوده که این کنفدراسیون چه می‌گوید ما هم در آنجا یک رای داریم که احتمالا رای ما تاثیرگذار نبوده است.

او اضافه کرد: جلسه‌ای که در تایلند برگزار شد و حضوری بود صحبت‌های زیادی مطرح شد که ما فکر می‌کردیم مساله ما نیز به آن پرداخته شود اما این گونه نشد. درباره حضور عربستان و قطر و همچنین ربط دادن مسائل سیاسی اعضا تصمیم گرفتند که پیشنهاد عربستان را قبول نکنند و این کشور را مجبور کنند تا در زمین حریفانش به میدان برود. اتفاقا در آن جلسه جیانی اینفانتینو و شیخ سلمان نیز حضور داشتند. بعد از جلسه بود که ما دیدیم در دستور جلسه و صورتجلسه‌ای که تنظیم شده نام ایران وجود ندارد. بحث ایران سیاسی نیست بلکه امنیتی است. عربستان ادعا می‌کند که ایران برای افرادی که تابعیت عربستانی دارند امن نیست و به ایران نمی‌توانند بیایند.

کفاشیان که با رادیو ایران گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: ما در پاسخ به این ادعای آن‌ها گفتیم که ایران کشور امنی است. پس از آن قرار شد گروهی بی‌طرف را به ایران بفرستند و کشور ما را بررسی کنند. آن‌ها یک شرکت هلندی را که نماینده‌اش از امارات بود به ایران فرستادند که یکی دو روز نیز در کشور ما اقامت داشت. او ایران را مورد بررسی قرار داد و گزارشی ارائه داد که ما هنوز از محتوای آن گزارش اطلاعی نداریم. از آن فرد که جویا شدیم، به ما گفت که گزارش مثبتی نسبت به ایران دارم. البته AFC هنوز آن گزارش را منتشر نکرده و ما نیز دو نامه پشت سر هم به AFC نوشتیم که قرار شد یکی از آن‌ها را دیروز ارسال کنیم. موضوع نامه این بود که ما از AFCخواستیم جلسه‌ای که کمیته اجرایی می‌خواهند تشکیل دهد در دستور جلسه ۲۹ اسفند AFC قرار بگیرد که البته تا به حال این کار را نکرده‌ است.

نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره این که AFC زیرمجموعه فیفا نیست گفت: نه این دو سازمان ارتباطی با هم ندارند و از لحاظ قاره‌ای فیفا کار خاصی انجام نمی‌دهد. این که ما از اینفانتینو خواسته‌ایم تا درباره حل مشکل ایران و عربستان چاره‌ای بیندیشد به او ربطی ندارد. حتی حضور اینتفانتینو در جلسه قبلی کمیته مالی نیز نمادین بود و صحبت خاصی نیز انجام نداد. شخصی شیخ سلمان نیز برای این که شائبه عرب بودن و پارتی‌بازی پیش نیاید مسئولیت کشورهای عربی را به شخص دیگری در کمیته مالی واگذار کرده است. در آن جلسه حتی عربستان، امارات و قطر نیز بیرون رفتند تا در تصمیم‌گیری تاثیرگذار نباشند و ما آن تصمیم یعنی بازی عربستان در سایر کشورهای عربی را گرفتیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهباز

      اصلا اقای خندان چی گفته؟

    • بدون نام

      تو میتونی دلاور خسته نباشی همون طور که میزبانی جلوی تیم های سعودی را برای تیم ها ی ایرانی تو آسیا گرفتی همان هم بهت قول داده بودند‌.ی پیشنهاد پاشو بیا ایران خودمون ،جواب تلفن شیخ سلمان هم نده تا حالش گرفته بشه .پاشو بیا...

    • بدون نام

      کفاشیان تو همیشه شرافتت را فروختی این بار هم تیم های ایرانی را به عرب ها فروختی ...

    • بدون نام

      شماره کارتتو میدادی شیخ سلمان الفاقدغیرت برات کارت به کارت میکردخب.

    • علی عسلویه

      ب شیخ فشار بیارید تا در ایران یا کشورهای شمالي بازی کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج